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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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sich seiner leiblichen Mutter.
sehen/ daß ich eine bekomb die schön von Augen/ vnd kei-
ne glässerne Wammes-Knöpff/ schön von Stirn/ vnnd
kein wurmsichtiger Furnier-Laden/ schön von der Nasen/
vnd kein hochangesehene Rotzfrau/ schön von Maul/ vnd
keinen flaubigen Mühlbeutl/ schön von Zähnen/ vnd kein
lähres Messer-Gsteck/ schön von Statur/ vnd kein buckel-
tes Taschen-Messer: oder ich wil sehen/ daß ich ein Braut
bekomme von einem alten Hauß/ dessen An-Herr schon
längst das Bergwerck oder Zehet eingenommen von dem
Weingarten/ welchen Noe gebaut etc. Keinen derglei-
chen Gedancken hat der treue Eliezer gehabt. Er ist gan-
gen weder auff Schönheit vnd Wolgestalt/ weder auff
hohen Stammen vnd Aembtern/ sondern allein hat er
nach Tugend getracht/ die gantze Sach Gott besohlen/
mit dem Zusatz. HErr die jenige soll seyn/ wird seyn/ muß
seyn ein Braut meines jungen Herrns Isaac, welche wird
seyn tugentsam/ welche auß Lieb vnd Höfflichkeit mir vnd
den Camelen wird zutrincken geben. Das ist recht vnd gut.

Im Heyrathen muß man Gemüther/ nit Güter su-
chen/ im Heyrathen muß man Mores vnd nicht Muros
anschauen/ im Heyrathen muß man die Tugend/ nicht
die Tuchet betrachten/ im Heyrathen muß man gute Ge-
bärden/ vnd nit gute Geburten erwögen/ das haist als-
dann/ nubat in Domino, wie der H. Paulus sagt/ in1. Cor. 7.
Gottes Nahmen heyrathen. Nit übel hat jener geredt.

Bin ich ein Mönch/ so wird ich hart gestriglet;
Bin ich ein Soldat/ so wird ich offt gebrüglet;
Bin ich ein Bauer/ so thut man mich schinden;
Bin ich ein Dieb/ so thut man mich binden:
Bin ich ein Doetor/ so muß ich studieren;
Bin ich ein Narr/ so thut man mich vexieren:
Bin ich reich/ so lebe ich in Sorgen/
Bin ich arm/ so will man mir nichts borgen/
Bin
D d 3

ſich ſeiner leiblichen Mutter.
ſehen/ daß ich eine bekomb die ſchoͤn von Augen/ vnd kei-
ne glaͤſſerne Wammes-Knoͤpff/ ſchoͤn von Stirn/ vnnd
kein wurmſichtiger Furnier-Laden/ ſchoͤn von der Naſen/
vnd kein hochangeſehene Rotzfrau/ ſchoͤn von Maul/ vnd
keinen flaubigen Muͤhlbeutl/ ſchoͤn von Zaͤhnen/ vnd kein
laͤhres Meſſer-Gſteck/ ſchoͤn von Statur/ vnd kein buckel-
tes Taſchen-Meſſer: oder ich wil ſehen/ daß ich ein Braut
bekomme von einem alten Hauß/ deſſen An-Herꝛ ſchon
laͤngſt das Bergwerck oder Zehet eingenommen von dem
Weingarten/ welchen Noe gebaut ꝛc. Keinen derglei-
chen Gedancken hat der treue Eliezer gehabt. Er iſt gan-
gen weder auff Schoͤnheit vnd Wolgeſtalt/ weder auff
hohen Stammen vnd Aembtern/ ſondern allein hat er
nach Tugend getracht/ die gantze Sach Gott beſohlen/
mit dem Zuſatz. HErꝛ die jenige ſoll ſeyn/ wird ſeyn/ muß
ſeyn ein Braut meines jungen Herꝛns Iſaac, welche wird
ſeyn tugentſam/ welche auß Lieb vnd Hoͤfflichkeit mir vnd
den Camelen wird zutrincken geben. Das iſt recht vnd gut.

Im Heyrathen muß man Gemuͤther/ nit Guͤter ſu-
chen/ im Heyrathen muß man Mores vnd nicht Muros
anſchauen/ im Heyrathen muß man die Tugend/ nicht
die Tuchet betrachten/ im Heyrathen muß man gute Ge-
baͤrden/ vnd nit gute Geburten erwoͤgen/ das haiſt als-
dann/ nubat in Domino, wie der H. Paulus ſagt/ in1. Cor. 7.
Gottes Nahmen heyrathen. Nit uͤbel hat jener geredt.

Bin ich ein Moͤnch/ ſo wird ich hart geſtriglet;
Bin ich ein Soldat/ ſo wird ich offt gebruͤglet;
Bin ich ein Bauer/ ſo thut man mich ſchinden;
Bin ich ein Dieb/ ſo thut man mich binden:
Bin ich ein Doetor/ ſo muß ich ſtudieren;
Bin ich ein Narꝛ/ ſo thut man mich vexieren:
Bin ich reich/ ſo lebe ich in Sorgen/
Bin ich arm/ ſo will man mir nichts borgen/
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[213/0249] ſich ſeiner leiblichen Mutter. ſehen/ daß ich eine bekomb die ſchoͤn von Augen/ vnd kei- ne glaͤſſerne Wammes-Knoͤpff/ ſchoͤn von Stirn/ vnnd kein wurmſichtiger Furnier-Laden/ ſchoͤn von der Naſen/ vnd kein hochangeſehene Rotzfrau/ ſchoͤn von Maul/ vnd keinen flaubigen Muͤhlbeutl/ ſchoͤn von Zaͤhnen/ vnd kein laͤhres Meſſer-Gſteck/ ſchoͤn von Statur/ vnd kein buckel- tes Taſchen-Meſſer: oder ich wil ſehen/ daß ich ein Braut bekomme von einem alten Hauß/ deſſen An-Herꝛ ſchon laͤngſt das Bergwerck oder Zehet eingenommen von dem Weingarten/ welchen Noe gebaut ꝛc. Keinen derglei- chen Gedancken hat der treue Eliezer gehabt. Er iſt gan- gen weder auff Schoͤnheit vnd Wolgeſtalt/ weder auff hohen Stammen vnd Aembtern/ ſondern allein hat er nach Tugend getracht/ die gantze Sach Gott beſohlen/ mit dem Zuſatz. HErꝛ die jenige ſoll ſeyn/ wird ſeyn/ muß ſeyn ein Braut meines jungen Herꝛns Iſaac, welche wird ſeyn tugentſam/ welche auß Lieb vnd Hoͤfflichkeit mir vnd den Camelen wird zutrincken geben. Das iſt recht vnd gut. Im Heyrathen muß man Gemuͤther/ nit Guͤter ſu- chen/ im Heyrathen muß man Mores vnd nicht Muros anſchauen/ im Heyrathen muß man die Tugend/ nicht die Tuchet betrachten/ im Heyrathen muß man gute Ge- baͤrden/ vnd nit gute Geburten erwoͤgen/ das haiſt als- dann/ nubat in Domino, wie der H. Paulus ſagt/ in Gottes Nahmen heyrathen. Nit uͤbel hat jener geredt. 1. Cor. 7. Bin ich ein Moͤnch/ ſo wird ich hart geſtriglet; Bin ich ein Soldat/ ſo wird ich offt gebruͤglet; Bin ich ein Bauer/ ſo thut man mich ſchinden; Bin ich ein Dieb/ ſo thut man mich binden: Bin ich ein Doetor/ ſo muß ich ſtudieren; Bin ich ein Narꝛ/ ſo thut man mich vexieren: Bin ich reich/ ſo lebe ich in Sorgen/ Bin ich arm/ ſo will man mir nichts borgen/ Bin D d 3

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 213. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/249>, abgerufen am 23.11.2024.