Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.seinen leiblichen Vatter Ruben. Haupt/ ein silberne Brust/ metallinen Leib/ eyserneSchenckel vnd erdene Füß. Also war es anfänglich gut/ in wenig Jahren aber mercklich schlechter/ zu letzt gar jrr- disch/ in deme er das gut Leben von Jugend auff gewohnt ware/ ohne Zucht allezeit gelebet/ also hat er sich in dises harte Leben/ wie der David in den harten Pantzer vnd Harnisch nicht schicken können/ dessentwegen den Orden spöttlich verlassen/ den Evangelischen Glauben ange- nommen/ vnd in einen schlechten Dorff einen Schulmai- ster abgeben/ weilen ihn aber die Armut gar zu starck truckte vnd dringte/ also hat er in frembde Sachen die Händ gestreckt/ biß er selbsten nachgehends von dem Hen- cker gestrecket worden/ vnd dazumal erst Ihr Streng zu- seyn angefangen/ als er sein Leben mit dem Strang geen- det. O elender Vndergang! wäre diser von Jugend auff mit dem Bürckenbaum besser bekannt gewesen/ so wäre er nit also mit dem Aichbaum in ein so spöttliche Freund- schafft gerathen. Hätte ihm die Mutter nicht gar zuvil nachgesehen/ so wäre er nachmahlens auff dem Galgen nit worden also hoch gesehen/ hätten ihm die Eltern zu Zeiten ein gute Ruthen bunden/ so hät ihn mit der Zeit der Hencker nit also gebunden. O wie vnbedachtsam hand- let ihr/ wann ihr denen Lehrmaistern so schimpfflich nach- redet/ als brauchen sie in der Schul-Cur vnd Bürcken- wasser zu sehr/ vnd verfahren gar zu streng mit euren Kindern. Aber glaubt mir darumb/ ein mancher Schil- ling ist mehr werth/ als acht halbe Kreutzer/ vnd wann ihr Eltern wolt einmal ein Schatz finden bey euren Kin- dern/ so lasset seinem Zuchtmaister die Wünsch-Ruthen brauchen. Etliche Eltern seynd haicklicher mit ihren Kin- dern/ als die Venetianer mit ihrem Arsenal. Nembt ein Lehr nit von mir/ sondern von JEsu dem C c 3
ſeinen leiblichen Vatter Ruben. Haupt/ ein ſilberne Bruſt/ metallinen Leib/ eyſerneSchenckel vnd erdene Fuͤß. Alſo war es anfaͤnglich gut/ in wenig Jahren aber mercklich ſchlechter/ zu letzt gar jrꝛ- diſch/ in deme er das gut Leben von Jugend auff gewohnt ware/ ohne Zucht allezeit gelebet/ alſo hat er ſich in diſes harte Leben/ wie der David in den harten Pantzer vnd Harniſch nicht ſchicken koͤnnen/ deſſentwegen den Orden ſpoͤttlich verlaſſen/ den Evangeliſchen Glauben ange- nommen/ vnd in einen ſchlechten Dorff einen Schulmai- ſter abgeben/ weilen ihn aber die Armut gar zu ſtarck truckte vnd dringte/ alſo hat er in frembde Sachen die Haͤnd geſtreckt/ biß er ſelbſten nachgehends von dem Hen- cker geſtrecket worden/ vnd dazumal erſt Ihr Streng zu- ſeyn angefangen/ als er ſein Leben mit dem Strang geen- det. O elender Vndergang! waͤre diſer von Jugend auff mit dem Buͤrckenbaum beſſer bekannt geweſen/ ſo waͤre er nit alſo mit dem Aichbaum in ein ſo ſpoͤttliche Freund- ſchafft gerathen. Haͤtte ihm die Mutter nicht gar zuvil nachgeſehen/ ſo waͤre er nachmahlens auff dem Galgen nit worden alſo hoch geſehen/ haͤtten ihm die Eltern zu Zeiten ein gute Ruthen bunden/ ſo haͤt ihn mit der Zeit der Hencker nit alſo gebunden. O wie vnbedachtſam hand- let ihr/ wann ihr denen Lehrmaiſtern ſo ſchimpfflich nach- redet/ als brauchen ſie in der Schul-Cur vnd Buͤrcken- waſſer zu ſehr/ vnd verfahren gar zu ſtreng mit euren Kindern. Aber glaubt mir darumb/ ein mancher Schil- ling iſt mehr werth/ als acht halbe Kreutzer/ vnd wann ihr Eltern wolt einmal ein Schatz finden bey euren Kin- dern/ ſo laſſet ſeinem Zuchtmaiſter die Wuͤnſch-Ruthen brauchen. Etliche Eltern ſeynd haicklicher mit ihren Kin- dern/ als die Venetianer mit ihrem Arſenal. Nembt ein Lehr nit von mir/ ſondern von JEſu dem C c 3
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ſeinen leiblichen Vatter Ruben.
Haupt/ ein ſilberne Bruſt/ metallinen Leib/ eyſerne
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in wenig Jahren aber mercklich ſchlechter/ zu letzt gar jrꝛ-
diſch/ in deme er das gut Leben von Jugend auff gewohnt
ware/ ohne Zucht allezeit gelebet/ alſo hat er ſich in diſes
harte Leben/ wie der David in den harten Pantzer vnd
Harniſch nicht ſchicken koͤnnen/ deſſentwegen den Orden
ſpoͤttlich verlaſſen/ den Evangeliſchen Glauben ange-
nommen/ vnd in einen ſchlechten Dorff einen Schulmai-
ſter abgeben/ weilen ihn aber die Armut gar zu ſtarck
truckte vnd dringte/ alſo hat er in frembde Sachen die
Haͤnd geſtreckt/ biß er ſelbſten nachgehends von dem Hen-
cker geſtrecket worden/ vnd dazumal erſt Ihr Streng zu-
ſeyn angefangen/ als er ſein Leben mit dem Strang geen-
det. O elender Vndergang! waͤre diſer von Jugend auff
mit dem Buͤrckenbaum beſſer bekannt geweſen/ ſo waͤre
er nit alſo mit dem Aichbaum in ein ſo ſpoͤttliche Freund-
ſchafft gerathen. Haͤtte ihm die Mutter nicht gar zuvil
nachgeſehen/ ſo waͤre er nachmahlens auff dem Galgen
nit worden alſo hoch geſehen/ haͤtten ihm die Eltern zu
Zeiten ein gute Ruthen bunden/ ſo haͤt ihn mit der Zeit
der Hencker nit alſo gebunden. O wie vnbedachtſam hand-
let ihr/ wann ihr denen Lehrmaiſtern ſo ſchimpfflich nach-
redet/ als brauchen ſie in der Schul-Cur vnd Buͤrcken-
waſſer zu ſehr/ vnd verfahren gar zu ſtreng mit euren
Kindern. Aber glaubt mir darumb/ ein mancher Schil-
ling iſt mehr werth/ als acht halbe Kreutzer/ vnd wann
ihr Eltern wolt einmal ein Schatz finden bey euren Kin-
dern/ ſo laſſet ſeinem Zuchtmaiſter die Wuͤnſch-Ruthen
brauchen. Etliche Eltern ſeynd haicklicher mit ihren Kin-
dern/ als die Venetianer mit ihrem Arſenal.
Nembt ein Lehr nit von mir/ ſondern von JEſu
Chriſto ſelbſten/ wie diſer gebenedeyte Heyland bereits auff
dem
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 205. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/241>, abgerufen am 22.07.2024. |