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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judae Iscariothis Zucht- vnd Flucht-Hauß/
Schmeichlen eines Joab hat außgeziglet/ das hat Amasa
erfahren/ was das Schmeichlen der Schlangen im Para-
deyß hat zugericht/ das hat Eva, vnd alle Adams-Kinder
erfahren; was Unglücks-Frucht von disem Baum/ was
Unglücks-Wasser von disem Brunn/ was Unglücks-
Bruet von diser Bestia: was Unglücks-Kraut von diser
Wurtzel; was Unglücks-Kinder von diser Mutter her-
kommen/ habens erfahren/ vnd erfahren es noch gantze
Hochfürstliche Höf/ gantze Magistrat, gantze Republic,
Clöster/ Gemainschafften/ vnd Würthschafften. So ver-
jagt dann solche Hof-Katzen ihr grosse Herren/ so ver-
treibt dann solche Hauß-Füchs ihr grosse Häupter: so
verwerfft dann solche Ohren-Titler ihr Magistrat: so
verbandisirt/ dann solches Hauß-Vbel ihr Praelaten, Prio-
res, Guardiani
vnd Obrigkeiten auß denen Klöstern/
vnd liebt darfür die schöne vnd blosse Warheit/ welche ein
Tochter deß Himmels/ ein Verwandte der Göttlichen
Majestät/ ein Kleinod der Tugenden/ vnd ein Grund-
vest alles Gutens ist. Das Wort Veritas hat siben Buch-
staben/ gleich wie nun Gott der Allmächtige am sibenden
Tag in Erschaffung der Welt geruhet hat/ also sind er
auch ein beliebige Ruhe in disen siben Buchstaben Veri-
tas
Gedenckt daß vnser gebenedeyter Heyland JEsus
das Wörtl Amen hundertmahl auß seinem Göttlichen
Mund gelassen/ wie die Evangelisten von ihme registri-
ren/ daß also bey thme solches fast zu einen Sprichwort
worden/ auß Vrsachen/ weilen Amen so vil als
Warheit haist; ja so gar nennte er sich die Warheit
selbst/ Ego sum Veritas. Dessenthalben wolte er auff
dem hohen BergCalvariae gantz nackend vnd bloß sterben/
zuzeigen/ die Warheit muß bloß seyn/ vnd nicht ver-
mantlet/ wie bey den Schmeichlern/ dergleichen gewest
Judas der Ertz Schelm bey dem Hoff deß Pilati &c.

Judas

Judæ Iſcariothis Zucht- vnd Flucht-Hauß/
Schmeichlen eines Joab hat außgeziglet/ das hat Amaſa
erfahren/ was das Schmeichlen der Schlangen im Para-
deyß hat zugericht/ das hat Eva, vnd alle Adams-Kinder
erfahren; was Ungluͤcks-Frucht von diſem Baum/ was
Ungluͤcks-Waſſer von diſem Brunn/ was Ungluͤcks-
Bruet von diſer Beſtia: was Ungluͤcks-Kraut von diſer
Wurtzel; was Ungluͤcks-Kinder von diſer Mutter her-
kommen/ habens erfahren/ vnd erfahren es noch gantze
Hochfuͤrſtliche Hoͤf/ gantze Magiſtrat, gantze Republic,
Cloͤſter/ Gemainſchafften/ vnd Wuͤrthſchafften. So ver-
jagt dann ſolche Hof-Katzen ihr groſſe Herren/ ſo ver-
treibt dann ſolche Hauß-Fuͤchs ihr groſſe Haͤupter: ſo
verwerfft dann ſolche Ohren-Titler ihr Magiſtrat: ſo
verbandiſirt/ dann ſolches Hauß-Vbel ihr Prælaten, Prio-
res, Guardiani
vnd Obrigkeiten auß denen Kloͤſtern/
vnd liebt darfuͤr die ſchoͤne vnd bloſſe Warheit/ welche ein
Tochter deß Himmels/ ein Verwandte der Goͤttlichen
Majeſtaͤt/ ein Kleinod der Tugenden/ vnd ein Grund-
veſt alles Gutens iſt. Das Wort Veritas hat ſiben Buch-
ſtaben/ gleich wie nun Gott der Allmaͤchtige am ſibenden
Tag in Erſchaffung der Welt geruhet hat/ alſo ſind er
auch ein beliebige Ruhe in diſen ſiben Buchſtaben Veri-
tas
Gedenckt daß vnſer gebenedeyter Heyland JEſus
das Woͤrtl Amen hundertmahl auß ſeinem Goͤttlichen
Mund gelaſſen/ wie die Evangeliſten von ihme regiſtri-
ren/ daß alſo bey thme ſolches faſt zu einen Sprichwort
worden/ auß Vrſachen/ weilen Amen ſo vil als
Warheit haiſt; ja ſo gar nennte er ſich die Warheit
ſelbſt/ Ego ſum Veritas. Deſſenthalben wolte er auff
dem hohen BergCalvariæ gantz nackend vnd bloß ſterben/
zuzeigen/ die Warheit muß bloß ſeyn/ vnd nicht ver-
mantlet/ wie bey den Schmeichlern/ dergleichen geweſt
Judas der Ertz Schelm bey dem Hoff deß Pilati &c.

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[170/0206] Judæ Iſcariothis Zucht- vnd Flucht-Hauß/ Schmeichlen eines Joab hat außgeziglet/ das hat Amaſa erfahren/ was das Schmeichlen der Schlangen im Para- deyß hat zugericht/ das hat Eva, vnd alle Adams-Kinder erfahren; was Ungluͤcks-Frucht von diſem Baum/ was Ungluͤcks-Waſſer von diſem Brunn/ was Ungluͤcks- Bruet von diſer Beſtia: was Ungluͤcks-Kraut von diſer Wurtzel; was Ungluͤcks-Kinder von diſer Mutter her- kommen/ habens erfahren/ vnd erfahren es noch gantze Hochfuͤrſtliche Hoͤf/ gantze Magiſtrat, gantze Republic, Cloͤſter/ Gemainſchafften/ vnd Wuͤrthſchafften. So ver- jagt dann ſolche Hof-Katzen ihr groſſe Herren/ ſo ver- treibt dann ſolche Hauß-Fuͤchs ihr groſſe Haͤupter: ſo verwerfft dann ſolche Ohren-Titler ihr Magiſtrat: ſo verbandiſirt/ dann ſolches Hauß-Vbel ihr Prælaten, Prio- res, Guardiani vnd Obrigkeiten auß denen Kloͤſtern/ vnd liebt darfuͤr die ſchoͤne vnd bloſſe Warheit/ welche ein Tochter deß Himmels/ ein Verwandte der Goͤttlichen Majeſtaͤt/ ein Kleinod der Tugenden/ vnd ein Grund- veſt alles Gutens iſt. Das Wort Veritas hat ſiben Buch- ſtaben/ gleich wie nun Gott der Allmaͤchtige am ſibenden Tag in Erſchaffung der Welt geruhet hat/ alſo ſind er auch ein beliebige Ruhe in diſen ſiben Buchſtaben Veri- tas Gedenckt daß vnſer gebenedeyter Heyland JEſus das Woͤrtl Amen hundertmahl auß ſeinem Goͤttlichen Mund gelaſſen/ wie die Evangeliſten von ihme regiſtri- ren/ daß alſo bey thme ſolches faſt zu einen Sprichwort worden/ auß Vrſachen/ weilen Amen ſo vil als Warheit haiſt; ja ſo gar nennte er ſich die Warheit ſelbſt/ Ego ſum Veritas. Deſſenthalben wolte er auff dem hohen BergCalvariæ gantz nackend vnd bloß ſterben/ zuzeigen/ die Warheit muß bloß ſeyn/ vnd nicht ver- mantlet/ wie bey den Schmeichlern/ dergleichen geweſt Judas der Ertz Schelm bey dem Hoff deß Pilati &c. Judas

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 170. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/206>, abgerufen am 23.11.2024.