Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.andertes Hoff-Leben/ auch erste Laster. bogen vmb das Maul geschlagen/ vnd mich sehr schmäch-lich tractieret? wol recht fangt das Wörrl Warheit von einem W an/ zumahlen es lauter W außbrütet. Der stattliche Hof-Prediger Joannes Baptista hat es wol erfahren/ bey dem König Herodes. Etliche Außle- ger Göttlicher Schrifft/ vnder welchen nicht der mindeste Delanuza, sagen/ daß der allmächtige GOtt habe derge- stalten das Paradeyß gepflantzet/ daß alle stattliche Obst- Bäumer darinnen so nider waren/ daß dem Adam vnd Evae die Aepffel vnd Biern/ vnd andere Früchten in das Maul gehangen/ ausser deß verbottenen Baums/ wel- cher vmb ein zimbliches höcher/ also daß dessen Früchten die Eva nicht wol kundte erlangen/ wessentwegen die Schlang/ von dem Teuffel schon besessen/ sich vmb der Evae Füß gewicklet/ vnd ihr also geholffen/ daß sie in die Höhe gehupffet/ vnd gesprungen/ vnd ein Apffel erlangt. Wann dem also soll seyn/ so glaube ich/ daß von dannen der Weiber ihr beliebiges Tantzen/ vnd Springen herrüh- re/ zumahlen ihnen der Gehorsamb sehr schwär fallt/ aus- ser im Tantzen/ worinnen sie gern/ nur gar zu gern/ nach dem Pfeiffen vnd Geigen deß Spillmanns springen. Sie glauben aber nicht/ layder! daß Dantzig vnd Leiptzig nicht weit voneinander seynd/ vnd ist nichts neues/ daß gute Saitten die gute Sitten verderbt haben. Absonder- lich beym Tantzen/ bey welchem Springen die Ehr nicht selten gestolpert. Ein Tantzerin aller Tantzerin war deß Herodis Tochter/ welche dergestalten künstlich vnd köst- lich getantzet/ daß ihr auch vmb solches der König das halbe Königreich anerbotten; sie aber an statt dessen hat begehrt das Haupt Joannis Baptistae. Solche Reliquien waren auch mehrer werth/ als das halbe Königreich/ vnd zwar diß hat sie gethan auß Anlaittung ihrer Frau Mut- ter.
andertes Hoff-Leben/ auch erſte Laſter. bogen vmb das Maul geſchlagen/ vnd mich ſehr ſchmaͤch-lich tractieret? wol recht fangt das Woͤrrl Warheit von einem W an/ zumahlen es lauter W außbruͤtet. Der ſtattliche Hof-Prediger Joannes Baptiſta hat es wol erfahren/ bey dem Koͤnig Herodes. Etliche Außle- ger Goͤttlicher Schrifft/ vnder welchen nicht der mindeſte Delanuza, ſagen/ daß der allmaͤchtige GOtt habe derge- ſtalten das Paradeyß gepflantzet/ daß alle ſtattliche Obſt- Baͤumer darinnen ſo nider waren/ daß dem Adam vnd Evæ die Aepffel vnd Biern/ vnd andere Fruͤchten in das Maul gehangen/ auſſer deß verbottenen Baums/ wel- cher vmb ein zimbliches hoͤcher/ alſo daß deſſen Fruͤchten die Eva nicht wol kundte erlangen/ weſſentwegen die Schlang/ von dem Teuffel ſchon beſeſſen/ ſich vmb der Evæ Fuͤß gewicklet/ vnd ihr alſo geholffen/ daß ſie in die Hoͤhe gehupffet/ vnd geſprungen/ vnd ein Apffel erlangt. Wann dem alſo ſoll ſeyn/ ſo glaube ich/ daß von dannen der Weiber ihr beliebiges Tantzen/ vnd Springen herruͤh- re/ zumahlen ihnen der Gehorſamb ſehr ſchwaͤr fallt/ auſ- ſer im Tantzen/ worinnen ſie gern/ nur gar zu gern/ nach dem Pfeiffen vnd Geigen deß Spillmanns ſpringen. Sie glauben aber nicht/ layder! daß Dantzig vnd Leiptzig nicht weit voneinander ſeynd/ vnd iſt nichts neues/ daß gute Saitten die gute Sitten verderbt haben. Abſonder- lich beym Tantzen/ bey welchem Springen die Ehr nicht ſelten geſtolpert. Ein Tantzerin aller Tantzerin war deß Herodis Tochter/ welche dergeſtalten kuͤnſtlich vnd koͤſt- lich getantzet/ daß ihr auch vmb ſolches der Koͤnig das halbe Koͤnigreich anerbotten; ſie aber an ſtatt deſſen hat begehrt das Haupt Joannis Baptiſtæ. Solche Reliquien waren auch mehrer werth/ als das halbe Koͤnigreich/ vnd zwar diß hat ſie gethan auß Anlaittung ihrer Frau Mut- ter.
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andertes Hoff-Leben/ auch erſte Laſter.
bogen vmb das Maul geſchlagen/ vnd mich ſehr ſchmaͤch-
lich tractieret? wol recht fangt das Woͤrrl Warheit
von einem W an/ zumahlen es lauter W außbruͤtet.
Der ſtattliche Hof-Prediger Joannes Baptiſta hat es
wol erfahren/ bey dem Koͤnig Herodes. Etliche Außle-
ger Goͤttlicher Schrifft/ vnder welchen nicht der mindeſte
Delanuza, ſagen/ daß der allmaͤchtige GOtt habe derge-
ſtalten das Paradeyß gepflantzet/ daß alle ſtattliche Obſt-
Baͤumer darinnen ſo nider waren/ daß dem Adam vnd
Evæ die Aepffel vnd Biern/ vnd andere Fruͤchten in das
Maul gehangen/ auſſer deß verbottenen Baums/ wel-
cher vmb ein zimbliches hoͤcher/ alſo daß deſſen Fruͤchten
die Eva nicht wol kundte erlangen/ weſſentwegen die
Schlang/ von dem Teuffel ſchon beſeſſen/ ſich vmb der
Evæ Fuͤß gewicklet/ vnd ihr alſo geholffen/ daß ſie in die
Hoͤhe gehupffet/ vnd geſprungen/ vnd ein Apffel erlangt.
Wann dem alſo ſoll ſeyn/ ſo glaube ich/ daß von dannen
der Weiber ihr beliebiges Tantzen/ vnd Springen herruͤh-
re/ zumahlen ihnen der Gehorſamb ſehr ſchwaͤr fallt/ auſ-
ſer im Tantzen/ worinnen ſie gern/ nur gar zu gern/ nach
dem Pfeiffen vnd Geigen deß Spillmanns ſpringen. Sie
glauben aber nicht/ layder! daß Dantzig vnd Leiptzig
nicht weit voneinander ſeynd/ vnd iſt nichts neues/ daß
gute Saitten die gute Sitten verderbt haben. Abſonder-
lich beym Tantzen/ bey welchem Springen die Ehr nicht
ſelten geſtolpert. Ein Tantzerin aller Tantzerin war deß
Herodis Tochter/ welche dergeſtalten kuͤnſtlich vnd koͤſt-
lich getantzet/ daß ihr auch vmb ſolches der Koͤnig das
halbe Koͤnigreich anerbotten; ſie aber an ſtatt deſſen hat
begehrt das Haupt Joannis Baptiſtæ. Solche Reliquien
waren auch mehrer werth/ als das halbe Koͤnigreich/ vnd
zwar diß hat ſie gethan auß Anlaittung ihrer Frau Mut-
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 151. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/187>, abgerufen am 22.07.2024. |