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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Deß Judae Barth/
ger als ein Hackstock vor der Haußthür/ welcher auch bey
nächtlicher Zeit in Sicherheit stehet. In Göttlicher
Schrifft wird nit wenig hervor gestrichen die Schönheit
der Judith, der Rebecca, der Ester, deß Davids, deß Jo-
sephs,
auch können Nicephorus, vnd Antoninus nicht
gnugsamb preysen die schöne Gestalt/ vnd holdseeliges An-
Psal. 44.gesicht Christi JEsu. Speciosus forma prae filijs homi-
num.
Deßgleichen auch die Wolgestalt deß Mariani-
fchen Angesicht seiner übergebenedeyten Mutter. Die Un-
gestalt aber wird in der Welt/ vnd bey der Welt/ vnd
von der Welt in gar so geringen Werth gehalten/ daß
auch Gott im alten Testament die krumpe/ bucklete/
blinde/ vnd mängelhaffte Thier von seinem Opffer verban-
Deut. 15.disiert. Ja die Herren Juristen sagen auß/ daß/ wo zween
wegen eines begangenen Missethat in Argwohn seyn/ sol-
le man am allerersten den jenigen auff die Folter legen/
welcher schändlich/ vnd vngestalt von Gesicht; vnd wol-
len gar etliche/ daß man sich hütten solle vor solchen Leu-
then/ die Gott vnd die Natur gezeichnet hat: auch seye
wahr/ was der Poet zu einem hinckenden geschnarcht hat.

Ut pede, sic animo es claudus, namque extera membra
Internae mentis sunt simulacra tuae.

Du krumper Dieb/ du Hinckepertz
Ist nicht g'rad dein Fuß/ vnd Hertz/
Der Leib von aussen zeiget frey/
Daß in dir seye Schelmerey.

Ein schöner Ganimedes aber/ ein hüpscher Narcissus,
ein kraustharriger Paris, ein wolgeschaffene Helena, ein
saubere Atalantha, wann sie den halben Tag vnter den
Fenster stehn/ oder vier Stund auff den Marckt spatzie-
ren/ oder ein Zeitlang mit fliegenden Augen in der Kir-
chen gaffen/ pflegen nicht anderst zuthun/ als lachen/ als
kuderen/ als spöttlen/ so sie ein Menschen sehen/ deme

die

Deß Judæ Barth/
ger als ein Hackſtock vor der Haußthuͤr/ welcher auch bey
naͤchtlicher Zeit in Sicherheit ſtehet. In Goͤttlicher
Schrifft wird nit wenig hervor geſtrichen die Schoͤnheit
der Judith, der Rebecca, der Eſter, deß Davids, deß Jo-
ſephs,
auch koͤnnen Nicephorus, vnd Antoninus nicht
gnugſamb preyſen die ſchoͤne Geſtalt/ vnd holdſeeliges An-
Pſal. 44.geſicht Chriſti JEſu. Specioſus forma præ filijs homi-
num.
Deßgleichen auch die Wolgeſtalt deß Mariani-
fchen Angeſicht ſeiner uͤbergebenedeyten Mutter. Die Un-
geſtalt aber wird in der Welt/ vnd bey der Welt/ vnd
von der Welt in gar ſo geringen Werth gehalten/ daß
auch Gott im alten Teſtament die krumpe/ bucklete/
blinde/ vnd maͤngelhaffte Thier von ſeinem Opffer verban-
Deut. 15.diſiert. Ja die Herren Juriſten ſagen auß/ daß/ wo zween
wegen eines begangenen Miſſethat in Argwohn ſeyn/ ſol-
le man am allererſten den jenigen auff die Folter legen/
welcher ſchaͤndlich/ vnd vngeſtalt von Geſicht; vnd wol-
len gar etliche/ daß man ſich huͤtten ſolle vor ſolchen Leu-
then/ die Gott vnd die Natur gezeichnet hat: auch ſeye
wahr/ was der Poët zu einem hinckenden geſchnarcht hat.

Ut pede, ſic animo es claudus, namque extera membra
Internæ mentis ſunt ſimulacra tuæ.

Du krumper Dieb/ du Hinckepertz
Iſt nicht g’rad dein Fuß/ vnd Hertz/
Der Leib von auſſen zeiget frey/
Daß in dir ſeye Schelmerey.

Ein ſchoͤner Ganimedes aber/ ein huͤpſcher Narciſſus,
ein krauſtharriger Paris, ein wolgeſchaffene Helena, ein
ſaubere Atalantha, wann ſie den halben Tag vnter den
Fenſter ſtehn/ oder vier Stund auff den Marckt ſpatzie-
ren/ oder ein Zeitlang mit fliegenden Augen in der Kir-
chen gaffen/ pflegen nicht anderſt zuthun/ als lachen/ als
kuderen/ als ſpoͤttlen/ ſo ſie ein Menſchen ſehen/ deme

die
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[134/0170] Deß Judæ Barth/ ger als ein Hackſtock vor der Haußthuͤr/ welcher auch bey naͤchtlicher Zeit in Sicherheit ſtehet. In Goͤttlicher Schrifft wird nit wenig hervor geſtrichen die Schoͤnheit der Judith, der Rebecca, der Eſter, deß Davids, deß Jo- ſephs, auch koͤnnen Nicephorus, vnd Antoninus nicht gnugſamb preyſen die ſchoͤne Geſtalt/ vnd holdſeeliges An- geſicht Chriſti JEſu. Specioſus forma præ filijs homi- num. Deßgleichen auch die Wolgeſtalt deß Mariani- fchen Angeſicht ſeiner uͤbergebenedeyten Mutter. Die Un- geſtalt aber wird in der Welt/ vnd bey der Welt/ vnd von der Welt in gar ſo geringen Werth gehalten/ daß auch Gott im alten Teſtament die krumpe/ bucklete/ blinde/ vnd maͤngelhaffte Thier von ſeinem Opffer verban- diſiert. Ja die Herren Juriſten ſagen auß/ daß/ wo zween wegen eines begangenen Miſſethat in Argwohn ſeyn/ ſol- le man am allererſten den jenigen auff die Folter legen/ welcher ſchaͤndlich/ vnd vngeſtalt von Geſicht; vnd wol- len gar etliche/ daß man ſich huͤtten ſolle vor ſolchen Leu- then/ die Gott vnd die Natur gezeichnet hat: auch ſeye wahr/ was der Poët zu einem hinckenden geſchnarcht hat. Pſal. 44. Deut. 15. Ut pede, ſic animo es claudus, namque extera membra Internæ mentis ſunt ſimulacra tuæ. Du krumper Dieb/ du Hinckepertz Iſt nicht g’rad dein Fuß/ vnd Hertz/ Der Leib von auſſen zeiget frey/ Daß in dir ſeye Schelmerey. Ein ſchoͤner Ganimedes aber/ ein huͤpſcher Narciſſus, ein krauſtharriger Paris, ein wolgeſchaffene Helena, ein ſaubere Atalantha, wann ſie den halben Tag vnter den Fenſter ſtehn/ oder vier Stund auff den Marckt ſpatzie- ren/ oder ein Zeitlang mit fliegenden Augen in der Kir- chen gaffen/ pflegen nicht anderſt zuthun/ als lachen/ als kuderen/ als ſpoͤttlen/ ſo ſie ein Menſchen ſehen/ deme die

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 134. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/170>, abgerufen am 25.11.2024.