Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.vnd Leibs-Gestalt. dem Zunamen Maximus der Gröste: Fabius mit dem Zu-namen Maximus der Gröste: Scipio Affricanus mit dem Zunamen Maximus der Gröste/ etc. seynd nit derenthal- ben die Grosse/ vnd die Gröste genennt worden/ weilen sie grosser Leibs-Gestalt waren/ sondern weilen sie grosse Ge- müther hatten. Gleicher Gestalt müssen auch die jenige nicht ver- ger R 3
vnd Leibs-Geſtalt. dem Zunamen Maximus der Groͤſte: Fabius mit dem Zu-namen Maximus der Groͤſte: Scipio Affricanus mit dem Zunamen Maximus der Groͤſte/ ꝛc. ſeynd nit derenthal- ben die Groſſe/ vnd die Groͤſte genennt worden/ weilen ſie groſſer Leibs-Geſtalt waren/ ſondern weilen ſie groſſe Ge- muͤther hatten. Gleicher Geſtalt muͤſſen auch die jenige nicht ver- ger R 3
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0169" n="133"/><fw place="top" type="header">vnd Leibs-Geſtalt.</fw><lb/> dem Zunamen <hi rendition="#aq">Maximus</hi> der Groͤſte: <hi rendition="#aq">Fabius</hi> mit dem Zu-<lb/> namen <hi rendition="#aq">Maximus</hi> der Groͤſte: <hi rendition="#aq">Scipio Affricanus</hi> mit dem<lb/> Zunamen <hi rendition="#aq">Maximus</hi> der Groͤſte/ ꝛc. ſeynd nit derenthal-<lb/> ben die Groſſe/ vnd die Groͤſte genennt worden/ weilen ſie<lb/> groſſer Leibs-Geſtalt waren/ ſondern weilen ſie groſſe Ge-<lb/> muͤther hatten.</p><lb/> <p>Gleicher Geſtalt muͤſſen auch die jenige nicht ver-<lb/> hoͤnnet/ vnd verſpottet werden/ welche von Natur eines<lb/> ſchaͤndlichen vnd vngeſtalten Leibs ſeynd. Es iſt zwar der<lb/> Jacob nicht allein/ welcher ihme die ſchoͤne vnd holdſeeli-<lb/> ge <hi rendition="#aq">Rachel</hi> außerkohren/ vnd der trieffaugenden <hi rendition="#aq">Liæ</hi> ei-<lb/> nen Korb geben/ ſondern es iſt bereits die gantze Welt<lb/> alſo geſitt/ vnd geſinnt/ daß ſie ein ſchoͤne Geſtalt hoch<lb/> achtet/ vnd muͤſſen nur Tiſchler vnd Bildhauer an huͤl-<lb/> tzernen Fratzen-Geſichtern ihr Wolgefallen haben/ wo-<lb/> rinnen ſie nicht wenig Stemmeyſen ſtumpffet machen.<lb/> Es wolte der groſſe <hi rendition="#aq">Aſſuerus,</hi> daß ihme die ſchoͤneſten<lb/> Maͤgdlein auß dem gantzen Land ſolten nach ſeiner Reſi-<lb/> dentz-Statt <hi rendition="#aq">Suſan</hi> geliffert werden/ auß denen er ein Koͤ-<lb/> nigliche Gemaͤhlin moͤchte erkuͤſen/ vnd wurden die <hi rendition="#aq">Mar-<lb/> colvi</hi>ſche Geſichter/ die <hi rendition="#aq">Eſopi</hi>ſche Larven/ die <hi rendition="#aq">Bubavi</hi>ſche<lb/> Nachteyl auff alle Weiß außgeſchloſſen/ er wolte eine<lb/> erwoͤhlen/ die ſauber iſt/ vnd nicht ein Saubeer iſt. Fuͤr-<lb/> war in allem hat die Schoͤnheit ihren Vorzug/ vnd iſt ſol-<lb/> che ein <hi rendition="#aq">Portion</hi> der Goͤttlichen Gnaden/ welche der frey-<lb/> gebige Gott dem Menſchen ſpendirt: entgegen iſt die Vn-<lb/> geſtalt verworffen/ vnd mufft nit wenig mit dem <hi rendition="#aq">Lazaro,</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Mente<lb/> Quæres<lb/> fol.</hi> 84.</note><lb/><hi rendition="#aq">jam fætet. Abraham</hi> ſchreiben die Rabiner/ hat auff der<lb/> Raiß nacher Egypten ſein <hi rendition="#aq">Sara</hi> als ein huͤpſche <hi rendition="#aq">Dama,</hi> ſo<lb/> gar eingeſpert/ damit ſelbige wegen ihrer Schoͤnheit nicht<lb/> angefochten wurde/ iſt aber dannoch gefunden worden;<lb/> ſo gar iſt die Schoͤnheit ein Magnet der Augen vnd Her-<lb/> tzen/ aber ein uͤbel geſchaffenes Gſicht achtet man weni-<lb/> <fw place="bottom" type="sig">R 3</fw><fw place="bottom" type="catch">ger</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [133/0169]
vnd Leibs-Geſtalt.
dem Zunamen Maximus der Groͤſte: Fabius mit dem Zu-
namen Maximus der Groͤſte: Scipio Affricanus mit dem
Zunamen Maximus der Groͤſte/ ꝛc. ſeynd nit derenthal-
ben die Groſſe/ vnd die Groͤſte genennt worden/ weilen ſie
groſſer Leibs-Geſtalt waren/ ſondern weilen ſie groſſe Ge-
muͤther hatten.
Gleicher Geſtalt muͤſſen auch die jenige nicht ver-
hoͤnnet/ vnd verſpottet werden/ welche von Natur eines
ſchaͤndlichen vnd vngeſtalten Leibs ſeynd. Es iſt zwar der
Jacob nicht allein/ welcher ihme die ſchoͤne vnd holdſeeli-
ge Rachel außerkohren/ vnd der trieffaugenden Liæ ei-
nen Korb geben/ ſondern es iſt bereits die gantze Welt
alſo geſitt/ vnd geſinnt/ daß ſie ein ſchoͤne Geſtalt hoch
achtet/ vnd muͤſſen nur Tiſchler vnd Bildhauer an huͤl-
tzernen Fratzen-Geſichtern ihr Wolgefallen haben/ wo-
rinnen ſie nicht wenig Stemmeyſen ſtumpffet machen.
Es wolte der groſſe Aſſuerus, daß ihme die ſchoͤneſten
Maͤgdlein auß dem gantzen Land ſolten nach ſeiner Reſi-
dentz-Statt Suſan geliffert werden/ auß denen er ein Koͤ-
nigliche Gemaͤhlin moͤchte erkuͤſen/ vnd wurden die Mar-
colviſche Geſichter/ die Eſopiſche Larven/ die Bubaviſche
Nachteyl auff alle Weiß außgeſchloſſen/ er wolte eine
erwoͤhlen/ die ſauber iſt/ vnd nicht ein Saubeer iſt. Fuͤr-
war in allem hat die Schoͤnheit ihren Vorzug/ vnd iſt ſol-
che ein Portion der Goͤttlichen Gnaden/ welche der frey-
gebige Gott dem Menſchen ſpendirt: entgegen iſt die Vn-
geſtalt verworffen/ vnd mufft nit wenig mit dem Lazaro,
jam fætet. Abraham ſchreiben die Rabiner/ hat auff der
Raiß nacher Egypten ſein Sara als ein huͤpſche Dama, ſo
gar eingeſpert/ damit ſelbige wegen ihrer Schoͤnheit nicht
angefochten wurde/ iſt aber dannoch gefunden worden;
ſo gar iſt die Schoͤnheit ein Magnet der Augen vnd Her-
tzen/ aber ein uͤbel geſchaffenes Gſicht achtet man weni-
ger
Mente
Quæres
fol. 84.
R 3
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/169 |
Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 133. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/169>, abgerufen am 22.07.2024. |