Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Deß Judae Barth/ Mund seine stille Gedancken entdecket/ sprechend: Do-minus fecit nos, & non ipsi nos, idem in parvis, qui & in magnis. Heiligister Vatter/ vnd Stadthalter Chri- sti/ sie verwundern sich in ihrem Hertzen über mein schlech- te geringfügige Leibs-Gestalt/ daß ich ein so kleines pugle- tes Männlein bin. Sie wissen aber gar wol/ daß mich Sur. 17. Novemb. Tom. 6.Gott erschaffen/ vnd ich mich nicht selbsten/ vnd kan der Allmächtige Gott seine Gnaden so wol in ein erdenes Geschirrl giessen/ als in ein grosses guldenes Ge- fäß. War ist es/ daß die öde/ schnöde vnd blöde Welt/ so gern nur das äusserliche erweget/ vnd auß der Schaid den Degen urtlet/ dahingegen öffters der Menschen Au- gen hierinfals betrogen werden. Wo hat Moyses die Taffel der zehen Gebott gebrochen? Antwort beym gul- denen Kalb/ welches die vnbändige Israeliter/ als ihren Gott/ angebettet haben. Der Zeiten bricht man auch mehrest die zehen Gebott beym guldenen Kalb/ beym gul- denen Ochsen/ beym guldenen Lämbl/ beym guldenen Beern/ etc. dergleichen Namen die Wirthshäuser tragen. Erstgenanntes guldenes Kalb ware von reichen/ schönen/ glantzenden Gold/ aber/ was aber? aber/ was dann aber? aber/ es war einwendig holl/ vnd lähr/ vnd folgsamb nit lauter Gold/ wie vil vermainten. Ein mancher geht da- her mit solcher langer Statur/ als wann er dem Babylo- nischen Thurn Befreundt wäre/ er spreitzt die Füß wie ein anderer Colossus zu Rhodis, er hat so vil Haar auff dem Kopff/ daß man drey Baurn-Kumet darmit schop- pen konte: er hat ein rundes/ faistes/ fetes Gesicht/ daß ihme die Butter-Backen schlottern wie ein schweinerne Sultz/ einer sihet disen Fleischthurn/ sagt alsobalden/ das seye ein wackerer Kerl/ ein ansehlicher Mann/ der soll ein Oberster seyn/ der soll ein Praelat seyn/ der hat ein Anse-
Deß Judæ Barth/ Mund ſeine ſtille Gedancken entdecket/ ſprechend: Do-minus fecit nos, & non ipſi nos, idem in parvis, qui & in magnis. Heiligiſter Vatter/ vnd Stadthalter Chri- ſti/ ſie verwundern ſich in ihrem Hertzen uͤber mein ſchlech- te geringfuͤgige Leibs-Geſtalt/ daß ich ein ſo kleines pugle- tes Maͤnnlein bin. Sie wiſſen aber gar wol/ daß mich Sur. 17. Novemb. Tom. 6.Gott erſchaffen/ vnd ich mich nicht ſelbſten/ vnd kan der Allmaͤchtige Gott ſeine Gnaden ſo wol in ein erdenes Geſchirꝛl gieſſen/ als in ein groſſes guldenes Ge- faͤß. War iſt es/ daß die oͤde/ ſchnoͤde vnd bloͤde Welt/ ſo gern nur das aͤuſſerliche erweget/ vnd auß der Schaid den Degen urtlet/ dahingegen oͤffters der Menſchen Au- gen hierinfals betrogen werden. Wo hat Moyſes die Taffel der zehen Gebott gebrochen? Antwort beym gul- denen Kalb/ welches die vnbaͤndige Iſraeliter/ als ihren Gott/ angebettet haben. Der Zeiten bricht man auch mehreſt die zehen Gebott beym guldenen Kalb/ beym gul- denen Ochſen/ beym guldenen Laͤmbl/ beym guldenen Beern/ ꝛc. dergleichen Namen die Wirthshaͤuſer tragen. Erſtgenanntes guldenes Kalb ware von reichen/ ſchoͤnen/ glantzenden Gold/ aber/ was aber? aber/ was dann aber? aber/ es war einwendig holl/ vnd laͤhr/ vnd folgſamb nit lauter Gold/ wie vil vermainten. Ein mancher geht da- her mit ſolcher langer Statur/ als wann er dem Babylo- niſchen Thurn Befreundt waͤre/ er ſpreitzt die Fuͤß wie ein anderer Coloſſus zu Rhodis, er hat ſo vil Haar auff dem Kopff/ daß man drey Baurn-Kumet darmit ſchop- pen konte: er hat ein rundes/ faiſtes/ fetes Geſicht/ daß ihme die Butter-Backen ſchlottern wie ein ſchweinerne Sultz/ einer ſihet diſen Fleiſchthurn/ ſagt alſobalden/ das ſeye ein wackerer Kerl/ ein anſehlicher Mann/ der ſoll ein Oberſter ſeyn/ der ſoll ein Prælat ſeyn/ der hat ein Anſe-
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Deß Judæ Barth/
Mund ſeine ſtille Gedancken entdecket/ ſprechend: Do-
minus fecit nos, & non ipſi nos, idem in parvis, qui
& in magnis. Heiligiſter Vatter/ vnd Stadthalter Chri-
ſti/ ſie verwundern ſich in ihrem Hertzen uͤber mein ſchlech-
te geringfuͤgige Leibs-Geſtalt/ daß ich ein ſo kleines pugle-
tes Maͤnnlein bin. Sie wiſſen aber gar wol/ daß mich
Gott erſchaffen/ vnd ich mich nicht ſelbſten/
vnd kan der Allmaͤchtige Gott ſeine Gnaden ſo wol in ein
erdenes Geſchirꝛl gieſſen/ als in ein groſſes guldenes Ge-
faͤß. War iſt es/ daß die oͤde/ ſchnoͤde vnd bloͤde Welt/
ſo gern nur das aͤuſſerliche erweget/ vnd auß der Schaid
den Degen urtlet/ dahingegen oͤffters der Menſchen Au-
gen hierinfals betrogen werden. Wo hat Moyſes die
Taffel der zehen Gebott gebrochen? Antwort beym gul-
denen Kalb/ welches die vnbaͤndige Iſraeliter/ als ihren
Gott/ angebettet haben. Der Zeiten bricht man auch
mehreſt die zehen Gebott beym guldenen Kalb/ beym gul-
denen Ochſen/ beym guldenen Laͤmbl/ beym guldenen
Beern/ ꝛc. dergleichen Namen die Wirthshaͤuſer tragen.
Erſtgenanntes guldenes Kalb ware von reichen/ ſchoͤnen/
glantzenden Gold/ aber/ was aber? aber/ was dann aber?
aber/ es war einwendig holl/ vnd laͤhr/ vnd folgſamb nit
lauter Gold/ wie vil vermainten. Ein mancher geht da-
her mit ſolcher langer Statur/ als wann er dem Babylo-
niſchen Thurn Befreundt waͤre/ er ſpreitzt die Fuͤß wie
ein anderer Coloſſus zu Rhodis, er hat ſo vil Haar auff
dem Kopff/ daß man drey Baurn-Kumet darmit ſchop-
pen konte: er hat ein rundes/ faiſtes/ fetes Geſicht/ daß
ihme die Butter-Backen ſchlottern wie ein ſchweinerne
Sultz/ einer ſihet diſen Fleiſchthurn/ ſagt alſobalden/ das
ſeye ein wackerer Kerl/ ein anſehlicher Mann/ der ſoll
ein Oberſter ſeyn/ der ſoll ein Prælat ſeyn/ der hat ein
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 130. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/166>, abgerufen am 22.07.2024. |