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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Namens Vrsprung/ Jugend vnd Vntugend.
der bösen Feind im Lufft zwischen Himmel vnd Erden
schwebe/ dannoch aber allerseits ihr Höll leyden/ weil
nemblich der Neyd/ den sie schöpffen/ in Anschung der gros-
sen Gnaden/ welche GOtt den sündigen Menschen auch
nach vilfältigem Fall erthailt/ ihnen an statt der höllischen
Peyn ist.

Was der Neyd/ wie der Neyd/ erfahren auch die
Prediger/ vnd hats erfahren der H. Bernardinus Senen-Ribaidine-
ra in Flore
Sanct.

sis, welcher bey seinen Apostolischen Predigen ein solchen
Zulauff hatte/ daß man vermaint/ die gantze Welt han-
ge an der Zungen Bernardini, aber es hatte diß bey etli-
chen solchen Neyd angezündt/ daß sie so gar bey dem
Pabst Martino V. disen Bernardinum angeklagt/ vnd
neben anderen vilfältigen Injurien forderist angeben/ wie
daß Bernardinus ein neue Manier im Predigen auff-
bringe/ vnd auff der Cantzel allezeit ein gewisse Tafel/ wor-
auff der füsseste Nahmen JEsus/ dem Volck zaige/ sol-
che Neyder waren so embsig in der Verfolgung/ daß so
gar diser Apostolische Prediger nach Rom citirt worden/
daselbst sich zu verantworten/ es ist aber hierdurch deß
Gottseeligen Manns Lob nur vergrössert worden bey dem
Päbstlichen Stuel/ vnd denen Neydern über Willen die
Nasen erlängert worden; es ist mit einem Wort/ der
Neyd ein stätter Beglaits Mann deß Lobs/ vnd der Tu-
genden. Und gleichwie kein Liecht ohne Schatten/ also
auch kein Ehr vnd Lob ohne Neyd.

Was der Neyd/ wie der Neyd/ hat erfahren David
von dem Saul, der Adam von dem Lucifer, der Jacob
von dem Esau, der Isaac von den Palestinern/ der Mar-
dochaeus
von dem Aman, der Abel von dem Cain: Pe-
trus de Vincis
beym Hof Kaysers Friderici II. Corne-
lius Gallus
beym Hof Kaysers Augusti: Clitus beym
Hof deß grossen Alexandri: Plaucianus beym Hof Kay-

sers
P 2

Namens Vrſprung/ Jugend vnd Vntugend.
der boͤſen Feind im Lufft zwiſchen Himmel vnd Erden
ſchwebe/ dannoch aber allerſeits ihr Hoͤll leyden/ weil
nemblich der Neyd/ den ſie ſchoͤpffen/ in Anſchung der groſ-
ſen Gnaden/ welche GOtt den ſuͤndigen Menſchen auch
nach vilfaͤltigem Fall erthailt/ ihnen an ſtatt der hoͤlliſchen
Peyn iſt.

Was der Neyd/ wie der Neyd/ erfahren auch die
Prediger/ vnd hats erfahren der H. Bernardinus Senen-Ribaidine-
ra in Flore
Sanct.

ſis, welcher bey ſeinen Apoſtoliſchen Predigen ein ſolchen
Zulauff hatte/ daß man vermaint/ die gantze Welt han-
ge an der Zungen Bernardini, aber es hatte diß bey etli-
chen ſolchen Neyd angezuͤndt/ daß ſie ſo gar bey dem
Pabſt Martino V. diſen Bernardinum angeklagt/ vnd
neben anderen vilfaͤltigen Injurien forderiſt angeben/ wie
daß Bernardinus ein neue Manier im Predigen auff-
bringe/ vnd auff der Cantzel allezeit ein gewiſſe Tafel/ wor-
auff der fuͤſſeſte Nahmen JEſus/ dem Volck zaige/ ſol-
che Neyder waren ſo embſig in der Verfolgung/ daß ſo
gar diſer Apoſtoliſche Prediger nach Rom citirt worden/
daſelbſt ſich zu verantworten/ es iſt aber hierdurch deß
Gottſeeligen Manns Lob nur vergroͤſſert worden bey dem
Paͤbſtlichen Stuel/ vnd denen Neydern uͤber Willen die
Naſen erlaͤngert worden; es iſt mit einem Wort/ der
Neyd ein ſtaͤtter Beglaits Mann deß Lobs/ vnd der Tu-
genden. Und gleichwie kein Liecht ohne Schatten/ alſo
auch kein Ehr vnd Lob ohne Neyd.

Was der Neyd/ wie der Neyd/ hat erfahren David
von dem Saul, der Adam von dem Lucifer, der Jacob
von dem Eſau, der Iſaac von den Paleſtinern/ der Mar-
dochæus
von dem Aman, der Abel von dem Cain: Pe-
trus de Vincis
beym Hof Kayſers Friderici II. Corne-
lius Gallus
beym Hof Kayſers Auguſti: Clitus beym
Hof deß groſſen Alexandri: Plaucianus beym Hof Kay-

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[115/0151] Namens Vrſprung/ Jugend vnd Vntugend. der boͤſen Feind im Lufft zwiſchen Himmel vnd Erden ſchwebe/ dannoch aber allerſeits ihr Hoͤll leyden/ weil nemblich der Neyd/ den ſie ſchoͤpffen/ in Anſchung der groſ- ſen Gnaden/ welche GOtt den ſuͤndigen Menſchen auch nach vilfaͤltigem Fall erthailt/ ihnen an ſtatt der hoͤlliſchen Peyn iſt. Was der Neyd/ wie der Neyd/ erfahren auch die Prediger/ vnd hats erfahren der H. Bernardinus Senen- ſis, welcher bey ſeinen Apoſtoliſchen Predigen ein ſolchen Zulauff hatte/ daß man vermaint/ die gantze Welt han- ge an der Zungen Bernardini, aber es hatte diß bey etli- chen ſolchen Neyd angezuͤndt/ daß ſie ſo gar bey dem Pabſt Martino V. diſen Bernardinum angeklagt/ vnd neben anderen vilfaͤltigen Injurien forderiſt angeben/ wie daß Bernardinus ein neue Manier im Predigen auff- bringe/ vnd auff der Cantzel allezeit ein gewiſſe Tafel/ wor- auff der fuͤſſeſte Nahmen JEſus/ dem Volck zaige/ ſol- che Neyder waren ſo embſig in der Verfolgung/ daß ſo gar diſer Apoſtoliſche Prediger nach Rom citirt worden/ daſelbſt ſich zu verantworten/ es iſt aber hierdurch deß Gottſeeligen Manns Lob nur vergroͤſſert worden bey dem Paͤbſtlichen Stuel/ vnd denen Neydern uͤber Willen die Naſen erlaͤngert worden; es iſt mit einem Wort/ der Neyd ein ſtaͤtter Beglaits Mann deß Lobs/ vnd der Tu- genden. Und gleichwie kein Liecht ohne Schatten/ alſo auch kein Ehr vnd Lob ohne Neyd. Ribaidine- ra in Flore Sanct. Was der Neyd/ wie der Neyd/ hat erfahren David von dem Saul, der Adam von dem Lucifer, der Jacob von dem Eſau, der Iſaac von den Paleſtinern/ der Mar- dochæus von dem Aman, der Abel von dem Cain: Pe- trus de Vincis beym Hof Kayſers Friderici II. Corne- lius Gallus beym Hof Kayſers Auguſti: Clitus beym Hof deß groſſen Alexandri: Plaucianus beym Hof Kay- ſers P 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 115. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/151>, abgerufen am 23.11.2024.