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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judae Iscariothis Zucht-Hauß/
stattlichen Ambt erhoben/ vmb weilen er ihme ein wolge-
schmackte Speiß zugericht. Wann die Vögel konten re-
den/ so man sie solte fragen/ wer sie also in die Höhe brin-
get/ wurden sie ohngezweifflet antworten/ nichts anderst
als die Federn/ durch solche/ vnd mit solchen kommen sie
also empor/ dahero thun gar weißlich die jenige grosse
Monarchen vnd Fürsten/ welche dieselbige zur Hochheit
vnd Würden promoviren/ so ein gute Feder haben/ daß
ist Verstand vnd Wissenschafft/ auff gleiche Weiß seynd
gar vil zu höchsten Ehren gelanget/ vnd hat Agathoclem
König in Sicilien nit gemacht sein Stammen-Hauß/ als
Beierling
litt. M.
der eines Hafners Sohn war/ dem Lesco König in Poh-
len hat nit die Cron auffgesetzt sein vralter Adl/ als der
eines Bauren Sohn war; vnd hat Primislaum nit Kö-
nig in Böhmen gemacht sein altes Herkommen/ als der
erst vom Pflug war; vnd hat Tamerlanem den Kayser
nit zu diser höchsten Würde geholffen sein adeliches Hauß/
als der nur eines Holtz-Hackers Sohn war; vnd hat
Willigisum nit zum Ertz-Bischoffen geweicht sein vral-
tes Geschlecht/ als der nur eines Wagners Sohn war/
sondern alle dise haben die Verdiensten vnd Wissenschaff-
ten erhebet/ wie es dann noch auff den heutigen Tag ge-
schicht/ daß solcher gestalten offt auß gemainen Leuthen
vornehme werden; aber dazumahlen erhebt sich der Neyd;
was Neyder hat nit David gehabt/ wie er also übersich
kommen: was Neyder hat nit der redliche Mardochaeus
gehabt/ wie er bey dem Hof Assueri also fortkommen/
was Neyder haben nicht die drey Knaben gehabt bey den
Babylonischen Edel-Leuthen/ wie sie also hoch kommen:
was Neyder hat nit Stephanus gehabt/ wie er also bey den
Leuthen in so gutes Concept kommen: was Neyder hat
nit IEsus vnser Heyland gehabt/ wie er also bey dem
Volck so vil golten/ O Neyd! was Neyder hat nit täg-

lich

Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/
ſtattlichen Ambt erhoben/ vmb weilen er ihme ein wolge-
ſchmackte Speiß zugericht. Wann die Voͤgel konten re-
den/ ſo man ſie ſolte fragen/ wer ſie alſo in die Hoͤhe brin-
get/ wurden ſie ohngezweifflet antworten/ nichts anderſt
als die Federn/ durch ſolche/ vnd mit ſolchen kommen ſie
alſo empor/ dahero thun gar weißlich die jenige groſſe
Monarchen vnd Fuͤrſten/ welche dieſelbige zur Hochheit
vnd Wuͤrden promoviren/ ſo ein gute Feder haben/ daß
iſt Verſtand vnd Wiſſenſchafft/ auff gleiche Weiß ſeynd
gar vil zu hoͤchſten Ehren gelanget/ vnd hat Agathoclem
Koͤnig in Sicilien nit gemacht ſein Stammen-Hauß/ als
Beierling
litt. M.
der eines Hafners Sohn war/ dem Leſco Koͤnig in Poh-
len hat nit die Cron auffgeſetzt ſein vralter Adl/ als der
eines Bauren Sohn war; vnd hat Primislaum nit Koͤ-
nig in Boͤhmen gemacht ſein altes Herkommen/ als der
erſt vom Pflug war; vnd hat Tamerlanem den Kayſer
nit zu diſer hoͤchſten Wuͤrde geholffen ſein adeliches Hauß/
als der nur eines Holtz-Hackers Sohn war; vnd hat
Willigiſum nit zum Ertz-Biſchoffen geweicht ſein vral-
tes Geſchlecht/ als der nur eines Wagners Sohn war/
ſondern alle diſe haben die Verdienſten vnd Wiſſenſchaff-
ten erhebet/ wie es dann noch auff den heutigen Tag ge-
ſchicht/ daß ſolcher geſtalten offt auß gemainen Leuthen
vornehme werden; aber dazumahlen erhebt ſich der Neyd;
was Neyder hat nit David gehabt/ wie er alſo uͤberſich
kommen: was Neyder hat nit der redliche Mardochæus
gehabt/ wie er bey dem Hof Aſſueri alſo fortkommen/
was Neyder haben nicht die drey Knaben gehabt bey den
Babyloniſchen Edel-Leuthen/ wie ſie alſo hoch kommen:
was Neyder hat nit Stephanus gehabt/ wie er alſo bey den
Leuthen in ſo gutes Concept kommen: was Neyder hat
nit IEſus vnſer Heyland gehabt/ wie er alſo bey dem
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[92/0128] Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/ ſtattlichen Ambt erhoben/ vmb weilen er ihme ein wolge- ſchmackte Speiß zugericht. Wann die Voͤgel konten re- den/ ſo man ſie ſolte fragen/ wer ſie alſo in die Hoͤhe brin- get/ wurden ſie ohngezweifflet antworten/ nichts anderſt als die Federn/ durch ſolche/ vnd mit ſolchen kommen ſie alſo empor/ dahero thun gar weißlich die jenige groſſe Monarchen vnd Fuͤrſten/ welche dieſelbige zur Hochheit vnd Wuͤrden promoviren/ ſo ein gute Feder haben/ daß iſt Verſtand vnd Wiſſenſchafft/ auff gleiche Weiß ſeynd gar vil zu hoͤchſten Ehren gelanget/ vnd hat Agathoclem Koͤnig in Sicilien nit gemacht ſein Stammen-Hauß/ als der eines Hafners Sohn war/ dem Leſco Koͤnig in Poh- len hat nit die Cron auffgeſetzt ſein vralter Adl/ als der eines Bauren Sohn war; vnd hat Primislaum nit Koͤ- nig in Boͤhmen gemacht ſein altes Herkommen/ als der erſt vom Pflug war; vnd hat Tamerlanem den Kayſer nit zu diſer hoͤchſten Wuͤrde geholffen ſein adeliches Hauß/ als der nur eines Holtz-Hackers Sohn war; vnd hat Willigiſum nit zum Ertz-Biſchoffen geweicht ſein vral- tes Geſchlecht/ als der nur eines Wagners Sohn war/ ſondern alle diſe haben die Verdienſten vnd Wiſſenſchaff- ten erhebet/ wie es dann noch auff den heutigen Tag ge- ſchicht/ daß ſolcher geſtalten offt auß gemainen Leuthen vornehme werden; aber dazumahlen erhebt ſich der Neyd; was Neyder hat nit David gehabt/ wie er alſo uͤberſich kommen: was Neyder hat nit der redliche Mardochæus gehabt/ wie er bey dem Hof Aſſueri alſo fortkommen/ was Neyder haben nicht die drey Knaben gehabt bey den Babyloniſchen Edel-Leuthen/ wie ſie alſo hoch kommen: was Neyder hat nit Stephanus gehabt/ wie er alſo bey den Leuthen in ſo gutes Concept kommen: was Neyder hat nit IEſus vnſer Heyland gehabt/ wie er alſo bey dem Volck ſo vil golten/ O Neyd! was Neyder hat nit taͤg- lich Beierling litt. M.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 92. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/128>, abgerufen am 27.11.2024.