Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Judae Iscariothis Zucht-Hauß/ mel; aber ein Neydiger leydet vil mehr vmb die Höll/ Overruchtes Laster! Ein mancher wird wegen seiner Wissenschafft zu schon
Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/ mel; aber ein Neydiger leydet vil mehr vmb die Hoͤll/ Overruchtes Laſter! Ein mancher wird wegen ſeiner Wiſſenſchafft zu ſchon
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Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/
mel; aber ein Neydiger leydet vil mehr vmb die Hoͤll/ O
verruchtes Laſter!
Ein mancher wird wegen ſeiner Wiſſenſchafft zu
groſſen Wuͤrden erhoͤhet/ wie es dann billich/ vnd iſt nichts
ſchaͤdlichers/ als wann man ohnverſtaͤndige Stroh-Hirn
hinauff ſetzet; Bekannt iſt es ſattſamb/ daß GOtt der
Allmaͤchtige gantz vmbſtaͤndig das Gebaͤu der Archen vor-
gezaichnet/ auch beynebens gar genau befohlen/ er ſoll
Ochſen/ Eſel/ ſambt denen Thieren in dem vnderen Stock
loſſieren/ die Menſchen aber in das obere Zimmer/ es haͤtt
ſich ja nit gereimbt/ wann Ochſen- vnd Eſel-Koͤpff haͤtten
in dem oberen Gaden reſidieret/ vnd die Menſchen her-
unden/ ob zwar bey der jetzigen verkehrten Welt gar offt
die Erfahrnuß bezeuget/ daß faſt gleiche Beſchaffenheit
ſeye zwiſchen dem Topff vnd dem Knopff/ zumahlen ein
voller Topff auff dem Herd herunden ſtehet vnd leydet/
daß ihm die Augen uͤbergehen/ ein laͤhrer Topff aber/ der
ſtehet oben auff der Stoͤll: alſo wird nit ſelten ein laͤhrer
Topff in die Hoͤhe zur Officia erhoben/ vnd ein Kopff-vol-
ler Wiſſenſchafft muß herunden bleiben. Ein manches-
mahl/ ob zwar nit ohne mercklichen Schaden/ folgt man
dem Brunnen nach/ allwo der laͤhre Amper heroben iſt/
der angefuͤlte entgegen vndertruckt; Thorrecht haben
die Philiſtæer gebandlet/ wie ſie den Abgott Dagon ver-
ehret/ der einen Fiſch-Kopff hatte/ noch uͤbler iſt es/ wann
man der Zeit manchen muß verehren/ der ein Stockfiſch-
Kopff hat; Die Natur iſt ein witzige Mutter/ als wel-
che dem kleinen Fingerl an der Hand das Ambt auffge-
tragen/ daß er ſolle Ohren-Raumer ſeyn/ nit aber dem
Daum oder Zaig-Finger/ weil ſich demnach der kleine
beſſer hierzu ſchicket/ als die andere: deßgleichen ſoll man
fein zu Aembter vnd Officia erheben die jenige/ welche ge-
ſchickt ſeynd/ vnd nit ohngeſchickt. Die Baͤumer/ ob
ſchon
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