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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judae Iscariothis Zucht-Hauß/
mel; aber ein Neydiger leydet vil mehr vmb die Höll/ O
verruchtes Laster!

Ein mancher wird wegen seiner Wissenschafft zu
grossen Würden erhöhet/ wie es dann billich/ vnd ist nichts
schädlichers/ als wann man ohnverständige Stroh-Hirn
hinauff setzet; Bekannt ist es sattsamb/ daß GOtt der
Allmächtige gantz vmbständig das Gebäu der Archen vor-
gezaichnet/ auch beynebens gar genau befohlen/ er soll
Ochsen/ Esel/ sambt denen Thieren in dem vnderen Stock
lossieren/ die Menschen aber in das obere Zimmer/ es hätt
sich ja nit gereimbt/ wann Ochsen- vnd Esel-Köpff hätten
in dem oberen Gaden residieret/ vnd die Menschen her-
unden/ ob zwar bey der jetzigen verkehrten Welt gar offt
die Erfahrnuß bezeuget/ daß fast gleiche Beschaffenheit
seye zwischen dem Topff vnd dem Knopff/ zumahlen ein
voller Topff auff dem Herd herunden stehet vnd leydet/
daß ihm die Augen übergehen/ ein lährer Topff aber/ der
stehet oben auff der Stöll: also wird nit selten ein lährer
Topff in die Höhe zur Officia erhoben/ vnd ein Kopff-vol-
ler Wissenschafft muß herunden bleiben. Ein manches-
mahl/ ob zwar nit ohne mercklichen Schaden/ folgt man
dem Brunnen nach/ allwo der lähre Amper heroben ist/
der angefülte entgegen vndertruckt; Thorrecht haben
die Philistaeer gebandlet/ wie sie den Abgott Dagon ver-
ehret/ der einen Fisch-Kopff hatte/ noch übler ist es/ wann
man der Zeit manchen muß verehren/ der ein Stockfisch-
Kopff hat; Die Natur ist ein witzige Mutter/ als wel-
che dem kleinen Fingerl an der Hand das Ambt auffge-
tragen/ daß er solle Ohren-Raumer seyn/ nit aber dem
Daum oder Zaig-Finger/ weil sich demnach der kleine
besser hierzu schicket/ als die andere: deßgleichen soll man
fein zu Aembter vnd Officia erheben die jenige/ welche ge-
schickt seynd/ vnd nit ohngeschickt. Die Bäumer/ ob

schon

Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/
mel; aber ein Neydiger leydet vil mehr vmb die Hoͤll/ O
verruchtes Laſter!

Ein mancher wird wegen ſeiner Wiſſenſchafft zu
groſſen Wuͤrden erhoͤhet/ wie es dann billich/ vnd iſt nichts
ſchaͤdlichers/ als wann man ohnverſtaͤndige Stroh-Hirn
hinauff ſetzet; Bekannt iſt es ſattſamb/ daß GOtt der
Allmaͤchtige gantz vmbſtaͤndig das Gebaͤu der Archen vor-
gezaichnet/ auch beynebens gar genau befohlen/ er ſoll
Ochſen/ Eſel/ ſambt denen Thieren in dem vnderen Stock
loſſieren/ die Menſchen aber in das obere Zimmer/ es haͤtt
ſich ja nit gereimbt/ wann Ochſen- vnd Eſel-Koͤpff haͤtten
in dem oberen Gaden reſidieret/ vnd die Menſchen her-
unden/ ob zwar bey der jetzigen verkehrten Welt gar offt
die Erfahrnuß bezeuget/ daß faſt gleiche Beſchaffenheit
ſeye zwiſchen dem Topff vnd dem Knopff/ zumahlen ein
voller Topff auff dem Herd herunden ſtehet vnd leydet/
daß ihm die Augen uͤbergehen/ ein laͤhrer Topff aber/ der
ſtehet oben auff der Stoͤll: alſo wird nit ſelten ein laͤhrer
Topff in die Hoͤhe zur Officia erhoben/ vnd ein Kopff-vol-
ler Wiſſenſchafft muß herunden bleiben. Ein manches-
mahl/ ob zwar nit ohne mercklichen Schaden/ folgt man
dem Brunnen nach/ allwo der laͤhre Amper heroben iſt/
der angefuͤlte entgegen vndertruckt; Thorrecht haben
die Philiſtæer gebandlet/ wie ſie den Abgott Dagon ver-
ehret/ der einen Fiſch-Kopff hatte/ noch uͤbler iſt es/ wann
man der Zeit manchen muß verehren/ der ein Stockfiſch-
Kopff hat; Die Natur iſt ein witzige Mutter/ als wel-
che dem kleinen Fingerl an der Hand das Ambt auffge-
tragen/ daß er ſolle Ohren-Raumer ſeyn/ nit aber dem
Daum oder Zaig-Finger/ weil ſich demnach der kleine
beſſer hierzu ſchicket/ als die andere: deßgleichen ſoll man
fein zu Aembter vnd Officia erheben die jenige/ welche ge-
ſchickt ſeynd/ vnd nit ohngeſchickt. Die Baͤumer/ ob

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[90/0126] Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/ mel; aber ein Neydiger leydet vil mehr vmb die Hoͤll/ O verruchtes Laſter! Ein mancher wird wegen ſeiner Wiſſenſchafft zu groſſen Wuͤrden erhoͤhet/ wie es dann billich/ vnd iſt nichts ſchaͤdlichers/ als wann man ohnverſtaͤndige Stroh-Hirn hinauff ſetzet; Bekannt iſt es ſattſamb/ daß GOtt der Allmaͤchtige gantz vmbſtaͤndig das Gebaͤu der Archen vor- gezaichnet/ auch beynebens gar genau befohlen/ er ſoll Ochſen/ Eſel/ ſambt denen Thieren in dem vnderen Stock loſſieren/ die Menſchen aber in das obere Zimmer/ es haͤtt ſich ja nit gereimbt/ wann Ochſen- vnd Eſel-Koͤpff haͤtten in dem oberen Gaden reſidieret/ vnd die Menſchen her- unden/ ob zwar bey der jetzigen verkehrten Welt gar offt die Erfahrnuß bezeuget/ daß faſt gleiche Beſchaffenheit ſeye zwiſchen dem Topff vnd dem Knopff/ zumahlen ein voller Topff auff dem Herd herunden ſtehet vnd leydet/ daß ihm die Augen uͤbergehen/ ein laͤhrer Topff aber/ der ſtehet oben auff der Stoͤll: alſo wird nit ſelten ein laͤhrer Topff in die Hoͤhe zur Officia erhoben/ vnd ein Kopff-vol- ler Wiſſenſchafft muß herunden bleiben. Ein manches- mahl/ ob zwar nit ohne mercklichen Schaden/ folgt man dem Brunnen nach/ allwo der laͤhre Amper heroben iſt/ der angefuͤlte entgegen vndertruckt; Thorrecht haben die Philiſtæer gebandlet/ wie ſie den Abgott Dagon ver- ehret/ der einen Fiſch-Kopff hatte/ noch uͤbler iſt es/ wann man der Zeit manchen muß verehren/ der ein Stockfiſch- Kopff hat; Die Natur iſt ein witzige Mutter/ als wel- che dem kleinen Fingerl an der Hand das Ambt auffge- tragen/ daß er ſolle Ohren-Raumer ſeyn/ nit aber dem Daum oder Zaig-Finger/ weil ſich demnach der kleine beſſer hierzu ſchicket/ als die andere: deßgleichen ſoll man fein zu Aembter vnd Officia erheben die jenige/ welche ge- ſchickt ſeynd/ vnd nit ohngeſchickt. Die Baͤumer/ ob ſchon

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 90. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/126>, abgerufen am 23.11.2024.