Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Namens Ursprung/ Jugend vnd Untugend. das Wetter forderist in Winter kalt ist/ also dem Neydi-gen ist übel/ wanns andern wol gehet/ vnd ist ihme wol/ wanns andern übel gehet. Die Neydigen seynd/ wie seynd sie? sie seynd wie der Donner/ welcher mehrist Theil nur hohe Gebäu trifft/ vnd nit nidere/ also die Neydige nur die jenige hassen/ welche von Gott erhöhet seyn/ die Ney- dige seynd/ wie seynd sie? sie seynd wie die Wachtlen/ di- se schlimme Vögel seufftzen allezeit/ wann die Sonn auff- gehet/ also seynd die Neydige beschaffen/ welche alsdann seufftzen/ vnd es schmertzlich empfinden/ wann sie sehen den Nächsten in Ehr vnd Reichthumben auffgehen vnd wachsen/ die Neydige seynd/ wie seynd sie? sie seynd wie ein Baum/ vnder dem noch junge Bäuml wachsen/ dise aber vndertruckt der grosse Baum mit seinen Aesten/ dann er nit leyden will/ daß ihm einer soll gleich wachsen: also auch ein Neydiger befleisset sich/ wie ers kan zuwegen brin- gen/ daß einer von nidern nit zu höhern Stand soll gelan- gen/ die Neydige seynd/ wie seynd sie? sie seynd wie die jenige/ so am Fieber Kranck ligen/ denen kommen auch süsse Speisen bitter vor/ also kan die Neydige nichts mehrer verbittern/ als wann der Nächste gutes vnd süsses Glück geniesset/ die Neydige seynd/ wie seynd sie? sie seynd wie die Fliegen/ welche gemainiglich dem Menschen nur an den jenigen plagen/ wo er vngesund oder verwundt ist/ also die Neydige nur dasselbige an ihren Nächsten suchen/ was tadlhafft ist/ das Tugendsame vnd Lobwürdige verschwei- gen sie freymüthig/ die Neydigen seynd/ wie seynd sie? sie seynd wie die Aemper an einen Brunn/ wann einer hin- under fallt/ so steigt der ander in die höhe/ kombt einer herauff/ so fallt der ander hinunder/ also ist dem Neydi- gen wol/ vnd befindet sich wol auff/ wann er sihet seinen Nächsten fallen/ vnd so sein Nächster hoch steigt/ thut sich der Neydige darüber bestürtzen. O du verdambtes Laster[!] du L 3
Namens Urſprung/ Jugend vnd Untugend. das Wetter forderiſt in Winter kalt iſt/ alſo dem Neydi-gen iſt uͤbel/ wanns andern wol gehet/ vnd iſt ihme wol/ wanns andern uͤbel gehet. Die Neydigen ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie der Donner/ welcher mehriſt Theil nur hohe Gebaͤu trifft/ vnd nit nidere/ alſo die Neydige nur die jenige haſſen/ welche von Gott erhoͤhet ſeyn/ die Ney- dige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die Wachtlen/ di- ſe ſchlimme Voͤgel ſeufftzen allezeit/ wann die Sonn auff- gehet/ alſo ſeynd die Neydige beſchaffen/ welche alsdann ſeufftzen/ vnd es ſchmertzlich empfinden/ wann ſie ſehen den Naͤchſten in Ehr vnd Reichthumben auffgehen vnd wachſen/ die Neydige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie ein Baum/ vnder dem noch junge Baͤuml wachſen/ diſe aber vndertruckt der groſſe Baum mit ſeinen Aeſten/ dann er nit leyden will/ daß ihm einer ſoll gleich wachſen: alſo auch ein Neydiger befleiſſet ſich/ wie ers kan zuwegen brin- gen/ daß einer von nidern nit zu hoͤhern Stand ſoll gelan- gen/ die Neydige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die jenige/ ſo am Fieber Kranck ligen/ denen kommen auch ſuͤſſe Speiſen bitter vor/ alſo kan die Neydige nichts mehrer verbittern/ als wann der Naͤchſte gutes vnd ſuͤſſes Gluͤck genieſſet/ die Neydige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die Fliegen/ welche gemainiglich dem Menſchen nur an den jenigen plagen/ wo er vngeſund oder verwundt iſt/ alſo die Neydige nur daſſelbige an ihren Naͤchſten ſuchen/ was tadlhafft iſt/ das Tugendſame vnd Lobwuͤrdige verſchwei- gen ſie freymuͤthig/ die Neydigen ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die Aemper an einen Brunn/ wann einer hin- under fallt/ ſo ſteigt der ander in die hoͤhe/ kombt einer herauff/ ſo fallt der ander hinunder/ alſo iſt dem Neydi- gen wol/ vnd befindet ſich wol auff/ wann er ſihet ſeinen Naͤchſten fallen/ vnd ſo ſein Naͤchſter hoch ſteigt/ thut ſich der Neydige daruͤber beſtuͤrtzen. O du verdambtes Laſter[!] du L 3
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Namens Urſprung/ Jugend vnd Untugend.
das Wetter forderiſt in Winter kalt iſt/ alſo dem Neydi-
gen iſt uͤbel/ wanns andern wol gehet/ vnd iſt ihme wol/
wanns andern uͤbel gehet. Die Neydigen ſeynd/ wie ſeynd
ſie? ſie ſeynd wie der Donner/ welcher mehriſt Theil nur
hohe Gebaͤu trifft/ vnd nit nidere/ alſo die Neydige nur
die jenige haſſen/ welche von Gott erhoͤhet ſeyn/ die Ney-
dige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die Wachtlen/ di-
ſe ſchlimme Voͤgel ſeufftzen allezeit/ wann die Sonn auff-
gehet/ alſo ſeynd die Neydige beſchaffen/ welche alsdann
ſeufftzen/ vnd es ſchmertzlich empfinden/ wann ſie ſehen
den Naͤchſten in Ehr vnd Reichthumben auffgehen vnd
wachſen/ die Neydige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie
ein Baum/ vnder dem noch junge Baͤuml wachſen/ diſe
aber vndertruckt der groſſe Baum mit ſeinen Aeſten/ dann
er nit leyden will/ daß ihm einer ſoll gleich wachſen: alſo
auch ein Neydiger befleiſſet ſich/ wie ers kan zuwegen brin-
gen/ daß einer von nidern nit zu hoͤhern Stand ſoll gelan-
gen/ die Neydige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die
jenige/ ſo am Fieber Kranck ligen/ denen kommen auch
ſuͤſſe Speiſen bitter vor/ alſo kan die Neydige nichts mehrer
verbittern/ als wann der Naͤchſte gutes vnd ſuͤſſes Gluͤck
genieſſet/ die Neydige ſeynd/ wie ſeynd ſie? ſie ſeynd wie die
Fliegen/ welche gemainiglich dem Menſchen nur an den
jenigen plagen/ wo er vngeſund oder verwundt iſt/ alſo
die Neydige nur daſſelbige an ihren Naͤchſten ſuchen/ was
tadlhafft iſt/ das Tugendſame vnd Lobwuͤrdige verſchwei-
gen ſie freymuͤthig/ die Neydigen ſeynd/ wie ſeynd ſie?
ſie ſeynd wie die Aemper an einen Brunn/ wann einer hin-
under fallt/ ſo ſteigt der ander in die hoͤhe/ kombt einer
herauff/ ſo fallt der ander hinunder/ alſo iſt dem Neydi-
gen wol/ vnd befindet ſich wol auff/ wann er ſihet ſeinen
Naͤchſten fallen/ vnd ſo ſein Naͤchſter hoch ſteigt/ thut ſich
der Neydige daruͤber beſtuͤrtzen. O du verdambtes Laſter!
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 85. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/121>, abgerufen am 22.07.2024. |