Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Judae Iscariothis Zucht-Hauß/ schelten/ da wird gar gewiß der Bruder Ruben ObristerHoffmaister werden; da wird gar gewiß der Bruder Za- bulon zu der Cammer-Praesidenten Stell gelangen; da kans dem Bruder Isachar nit fählen/ daß er nit Obrister Kuchl-Meister wird/ er isset ohne das gar gern gute Bis- sel; der Bruder Simeon wird ohne Zweiffel Obrister Cam- merer werden/ dann er kan mit den Complementen vmb- springen/ denckt es an mich/ der Bruder Aser wird Obri- ster Jägermeister/ der wird sich der hetzen/ da wirds an- derst hergehen/ jetzt müssen wir vnsere Magen mit sauren Ruben außschoppen/ dort wird man vns andere Bissel auffsetzen/ ey Gott geb das vnser Sepperl ein König wird! dergleichen Reden hätten sollen die Brüder Josephs füh- ren/ aber der verdambte Neyd hat ihnen den Verstand verruckt/ die Vernunfft verkehrt/ vnd wolten sie lieber schlimme vnd arbeitsame Täg leyden/ als den Joseph in Königlicher Würde sehen/ O höllischer Neyd! der Ney- dige ist schon zufriden mit seiner Armuth/ wann er nur si- het/ daß sein Nächster nit reich wird; der Neydige find ein Contento an seinem Elend/ wann er nur merckt/ daß es seinem Nächsten auch nit wol gehet; der Neydige beklagt sich nit seines Vnverstand/ vnd Vnwissenheit/ wann er nur sihet/ daß sein Nächster auch nit vil kan; der Neydige bleibt gern verworffen/ wann er nur find/ daß sein Näch- ster nit vorkombt; den Neydigen betrübt nit sein Vnge- stalt/ vnd Larven-Gesicht/ wann er nur weist/ daß sein Nächster auch nit schön ist/ O verfluchter Neyd! du sutz- lest vnd saugest/ auß der Gall das Hönig/ vnd auß dem Hönig die Gall/ dann deß Nechsten Vbel macht dir gut/ vnd deß Nechsten Gut macht dir übel/ O! O! O! Jener reiche Prasser/ von deme Meldung geschicht allezeit
Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/ ſchelten/ da wird gar gewiß der Bruder Ruben ObriſterHoffmaiſter werden; da wird gar gewiß der Bruder Za- bulon zu der Cammer-Præſidenten Stell gelangen; da kans dem Bruder Iſachar nit faͤhlen/ daß er nit Obriſter Kuchl-Meiſter wird/ er iſſet ohne das gar gern gute Biſ- ſel; der Bruder Simeon wird ohne Zweiffel Obriſter Cam- merer werden/ dann er kan mit den Complementen vmb- ſpringen/ denckt es an mich/ der Bruder Aſer wird Obri- ſter Jaͤgermeiſter/ der wird ſich der hetzen/ da wirds an- derſt hergehen/ jetzt muͤſſen wir vnſere Magen mit ſauren Ruben außſchoppen/ dort wird man vns andere Biſſel auffſetzen/ ey Gott geb das vnſer Sepperl ein Koͤnig wird! dergleichen Reden haͤtten ſollen die Bruͤder Joſephs fuͤh- ren/ aber der verdambte Neyd hat ihnen den Verſtand verruckt/ die Vernunfft verkehrt/ vnd wolten ſie lieber ſchlimme vnd arbeitſame Taͤg leyden/ als den Joſeph in Koͤniglicher Wuͤrde ſehen/ O hoͤlliſcher Neyd! der Ney- dige iſt ſchon zufriden mit ſeiner Armuth/ wann er nur ſi- het/ daß ſein Naͤchſter nit reich wird; der Neydige find ein Contento an ſeinem Elend/ wann er nur merckt/ daß es ſeinem Naͤchſten auch nit wol gehet; der Neydige beklagt ſich nit ſeines Vnverſtand/ vnd Vnwiſſenheit/ wann er nur ſihet/ daß ſein Naͤchſter auch nit vil kan; der Neydige bleibt gern verworffen/ wann er nur find/ daß ſein Naͤch- ſter nit vorkombt; den Neydigen betruͤbt nit ſein Vnge- ſtalt/ vnd Larven-Geſicht/ wann er nur weiſt/ daß ſein Naͤchſter auch nit ſchoͤn iſt/ O verfluchter Neyd! du ſutz- leſt vnd ſaugeſt/ auß der Gall das Hoͤnig/ vnd auß dem Hoͤnig die Gall/ dann deß Nechſten Vbel macht dir gut/ vnd deß Nechſten Gut macht dir uͤbel/ O! O! O! Jener reiche Praſſer/ von deme Meldung geſchicht allezeit
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Judæ Iſcariothis Zucht-Hauß/
ſchelten/ da wird gar gewiß der Bruder Ruben Obriſter
Hoffmaiſter werden; da wird gar gewiß der Bruder Za-
bulon zu der Cammer-Præſidenten Stell gelangen; da
kans dem Bruder Iſachar nit faͤhlen/ daß er nit Obriſter
Kuchl-Meiſter wird/ er iſſet ohne das gar gern gute Biſ-
ſel; der Bruder Simeon wird ohne Zweiffel Obriſter Cam-
merer werden/ dann er kan mit den Complementen vmb-
ſpringen/ denckt es an mich/ der Bruder Aſer wird Obri-
ſter Jaͤgermeiſter/ der wird ſich der hetzen/ da wirds an-
derſt hergehen/ jetzt muͤſſen wir vnſere Magen mit ſauren
Ruben außſchoppen/ dort wird man vns andere Biſſel
auffſetzen/ ey Gott geb das vnſer Sepperl ein Koͤnig wird!
dergleichen Reden haͤtten ſollen die Bruͤder Joſephs fuͤh-
ren/ aber der verdambte Neyd hat ihnen den Verſtand
verruckt/ die Vernunfft verkehrt/ vnd wolten ſie lieber
ſchlimme vnd arbeitſame Taͤg leyden/ als den Joſeph in
Koͤniglicher Wuͤrde ſehen/ O hoͤlliſcher Neyd! der Ney-
dige iſt ſchon zufriden mit ſeiner Armuth/ wann er nur ſi-
het/ daß ſein Naͤchſter nit reich wird; der Neydige find ein
Contento an ſeinem Elend/ wann er nur merckt/ daß es
ſeinem Naͤchſten auch nit wol gehet; der Neydige beklagt
ſich nit ſeines Vnverſtand/ vnd Vnwiſſenheit/ wann er
nur ſihet/ daß ſein Naͤchſter auch nit vil kan; der Neydige
bleibt gern verworffen/ wann er nur find/ daß ſein Naͤch-
ſter nit vorkombt; den Neydigen betruͤbt nit ſein Vnge-
ſtalt/ vnd Larven-Geſicht/ wann er nur weiſt/ daß ſein
Naͤchſter auch nit ſchoͤn iſt/ O verfluchter Neyd! du ſutz-
leſt vnd ſaugeſt/ auß der Gall das Hoͤnig/ vnd auß dem
Hoͤnig die Gall/ dann deß Nechſten Vbel macht dir gut/
vnd deß Nechſten Gut macht dir uͤbel/ O! O! O!
Jener reiche Praſſer/ von deme Meldung geſchicht
in Evangelio, hatte alle Tag Kirch-Tag/ er war alle Tag
wol auff/ vnd voll auff/ er war zwar kein Soldat/ iſt doch
allezeit
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 82. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/118>, abgerufen am 17.02.2025. |