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Sandrart, Joachim von: ICONOLOGIA DEORUM. Nürnberg, 1680.

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[Spaltenumbruch] Seu, quia vertentis fructum percepimus
anni,

Vertumni rursus credidit esse sa-
crum.

Prima mihi variat liventibus uva race-
mis,

Et coma lactenti spicea fruge tumet.
Hic dulces cerasos, hic autumnalia pru-
na

Cernis, & aestivo mora rubere die.
Institor hic solvit pomosa vota corona,
Cum pyrus invito stipite mala tu-
lit.

Mendax fama noces: alius mihi nomi-
nis index:

De se narranti, tu modo crede Deo.
Opportuna mea est cunctis natura figu-
ris:

In quamcunque voles, verte, de-
corus ero.

Indue me Cois, fiam non dura puella.
Meque virum, sumpta quis neget es-
se toga ?

Da falcem, & torto frontem mihi com-
prime foeno:

Jurabis, nostra gramina secta ma-
nu.

Arma tuli quondam; &,memini, lauda-
bar in illis:

Corbis & imposito pondere, messor
eram.

Sobrius ad lites: at cum est imposta co-
rona,

Clamabis, capiti vina subisse meo.
Cinge caput mitra; speciem furabor
Iacchi:

Furabor Phoebi, si modo plectra da-
bis.

Cassibus impositis, venor; sed arundine
sumpta,

Faunus plumoso sum Deus aucupio.
Est etiam aurigae species Vertumnus, &
ejus,

Trajicit alterno qui leve pondus e-
quo.

Suppetat; hoc pisces calamo praeda-
bor; & ibo

Mundus, demissis institor in tuni-
cis.

Pastorem ad baculum possum curare, vel
idem

Sirpiculis medio pulvere ferre ro-
sam.

Nam qvid ego adjiciam, de quo mihi
maxima fama est,

Hortorum in manibus dona probata
meis?

Caeruleus cucumis, tumidoque cucurbita
ventre

Me notat, & junco brassica vincta
levi.

Nec flos ullus hiat pratis, quin ille de-
center

Impositus fronti langueat ante meae.
[Spaltenumbruch] At mihi, quod formas unus vertebarin
omnes,

Nomen ab eventu patria lingua de-
dit.

Was wunderst du/ daß ich so ungestal-
tet bin?

Dir ich Vertumnus als ein Gott vielfältig
dien.

Ich bin aus Tuscien: doch wird mich nie-
mand hassen/

daß von mir in der Schlacht die Volscier
verlassen.

Ich achte kein Gepräng/ noch Kirch von
Helffenbein/

Seh ich der Römer Marckt/ kan ich zu
frieden seyn.

Hier gienge/ wie man sagt/ der Tieber-
Fluß
vorzeiten/

Man hörte mit der Fluth allhier die Ru-
der streiten.

Nun er den Schlangen-Gang dem
Volck zu gut gewendt/

werd ich der Wendungs-Gott von die-
ser That genennt.

Weil sich auch immerzu die Jahres-Zeiten
wenden/

empfiengen gleichsam sie die Frücht aus
meinen Händen/

die Trauben färben sich/ durch mich/ am
grünen Stiel/

die Aehren kriegen Safft/ dabey der
Körner viel.

Hier siehst du Kirschen-Bäum; hier Zwet-
schen/ Herbstes Gaben/

hier vor den Sommer-Durst wir die Maul-
beere haben;

viel Aepfel bringt mir hier ein Impfer
Danck-verpflicht/

die ihm ein Birnstamm bracht/ wiewohl
so gerne nicht.

Die Fama treugt: ich will dir wol ein an-
ders sagen

woher mein Name kommt; du darffst
nicht andre fragen/

weil ich verwandelt mich/ steht alles mir
wol an/

was einer für Gestalt und Tracht ersin-
nen kan.

Trag ich ein weisses Kleid/ so gleich ich ei-
ner Frauen;

Für einen strengen Mann bin ich im Rock
zu schauen.

Gieb eine Sense mir/ und thu aufs Hauptein Heu/
So solt du schweren selbst/ daß ich ein
Mäder sey.

Einst trug ich Schwerdt und Spieß/ und
war der beste Ritter;

Drauf trug ich einen Korb/ und gleich dem
gröbsten Schnitter/

Schlauh/ nüchtern/ vor Gericht; ein
Kranz steht mir so recht/

wer mich darinnen sieht/ meint gleich/ ich
sey bezecht.

[Spaltenumbruch] Seu, quia vertentis fructum percepimus
anni,

Vertumni rursus credidit esse sa-
crum.

Prima mihi variat liventibus uva race-
mis,

Et coma lactenti spicea fruge tumet.
Hic dulces cerasos, hic autumnalia pru-
na

Cernis, & aestivo mora rubere die.
Institor hic solvit pomosa vota corona,
Cum pyrus invito stipite mala tu-
lit.

Mendax fama noces: alius mihi nomi-
nis index:

De se narranti, tu modo crede Deo.
Opportuna mea est cunctis natura figu-
ris:

In quamcunque voles, verte, de-
corus ero.

Indue me Cois, fiam non dura puella.
Meque virum, sumpta quis neget es-
se toga ?

Da falcem, & torto frontem mihi com-
prime foeno:

Jurabis, nostra gramina secta ma-
nu.

Arma tuli quondam; &,memini, lauda-
bar in illis:

Corbis & imposito pondere, messor
eram.

Sobrius ad lites: at cum est imposta co-
rona,

Clamabis, capiti vina subisse meo.
Cinge caput mitra; speciem furabor
Iacchi:

Furabor Phoebi, si modo plectra da-
bis.

Cassibus impositis, venor; sed arundine
sumpta,

Faunus plumoso sum Deus aucupio.
Est etiam aurigae species Vertumnus, &
ejus,

Trajicit alterno qui leve pondus e-
quo.

Suppetat; hoc pisces calamo praeda-
bor; & ibo

Mundus, demissis institor in tuni-
cis.

Pastorem ad baculum possum curare, vel
idem

Sirpiculis medio pulvere ferre ro-
sam.

Nam qvid ego adjiciam, de quo mihi
maxima fama est,

Hortorum in manibus dona probata
meis?

Caeruleus cucumis, tumidoque cucurbita
ventre

Me notat, & junco brassica vincta
levi.

Nec flos ullus hiat pratis, quin ille de-
center

Impositus fronti langueat ante meae.
[Spaltenumbruch] At mihi, quod formas unus vertebarin
omnes,

Nomen ab eventu patria lingua de-
dit.

Was wunderst du/ daß ich so ungestal-
tet bin?

Dir ich Vertumnus als ein Gott vielfältig
dien.

Ich bin aus Tuscien: doch wird mich nie-
mand hassen/

daß von mir in der Schlacht die Volscier
verlassen.

Ich achte kein Gepräng/ noch Kirch von
Helffenbein/

Seh ich der Römer Marckt/ kan ich zu
frieden seyn.

Hier gienge/ wie man sagt/ der Tieber-
Fluß
vorzeiten/

Man hörte mit der Fluth allhier die Ru-
der streiten.

Nun er den Schlangen-Gang dem
Volck zu gut gewendt/

werd ich der Wendungs-Gott von die-
ser That genennt.

Weil sich auch immerzu die Jahres-Zeiten
wenden/

empfiengen gleichsam sie die Frücht aus
meinen Händen/

die Trauben färben sich/ durch mich/ am
grünen Stiel/

die Aehren kriegen Safft/ dabey der
Körner viel.

Hier siehst du Kirschen-Bäum; hier Zwet-
schen/ Herbstes Gaben/

hier vor den Sommer-Durst wir die Maul-
beere haben;

viel Aepfel bringt mir hier ein Impfer
Danck-verpflicht/

die ihm ein Birnstamm bracht/ wiewohl
so gerne nicht.

Die Fama treugt: ich will dir wol ein an-
ders sagen

woher mein Name kommt; du darffst
nicht andre fragen/

weil ich verwandelt mich/ steht alles mir
wol an/

was einer für Gestalt und Tracht ersin-
nen kan.

Trag ich ein weisses Kleid/ so gleich ich ei-
ner Frauen;

Für einen strengen Mann bin ich im Rock
zu schauen.

Gieb eine Sense mir/ und thu aufs Hauptein Heu/
So solt du schweren selbst/ daß ich ein
Mäder sey.

Einst trug ich Schwerdt und Spieß/ und
war der beste Ritter;

Drauf trug ich einen Korb/ und gleich dem
gröbsten Schnitter/

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[TA 1680, Iconologia Deorum, S. 95/0165] Seu, quia vertentis fructum percepimus anni, Vertumni rursus credidit esse sa- crum. Prima mihi variat liventibus uva race- mis, Et coma lactenti spicea fruge tumet. Hic dulces cerasos, hic autumnalia pru- na Cernis, & aestivo mora rubere die. Institor hic solvit pomosa vota corona, Cum pyrus invito stipite mala tu- lit. Mendax fama noces: alius mihi nomi- nis index: De se narranti, tu modo crede Deo. Opportuna mea est cunctis natura figu- ris: In quamcunque voles, verte, de- corus ero. Indue me Cois, fiam non dura puella. Meque virum, sumpta quis neget es- se toga ? Da falcem, & torto frontem mihi com- prime foeno: Jurabis, nostra gramina secta ma- nu. Arma tuli quondam; &,memini, lauda- bar in illis: Corbis & imposito pondere, messor eram. Sobrius ad lites: at cum est imposta co- rona, Clamabis, capiti vina subisse meo. Cinge caput mitra; speciem furabor Iacchi: Furabor Phoebi, si modo plectra da- bis. Cassibus impositis, venor; sed arundine sumpta, Faunus plumoso sum Deus aucupio. Est etiam aurigae species Vertumnus, & ejus, Trajicit alterno qui leve pondus e- quo. Suppetat; hoc pisces calamo praeda- bor; & ibo Mundus, demissis institor in tuni- cis. Pastorem ad baculum possum curare, vel idem Sirpiculis medio pulvere ferre ro- sam. Nam qvid ego adjiciam, de quo mihi maxima fama est, Hortorum in manibus dona probata meis? Caeruleus cucumis, tumidoque cucurbita ventre Me notat, & junco brassica vincta levi. Nec flos ullus hiat pratis, quin ille de- center Impositus fronti langueat ante meae. At mihi, quod formas unus vertebarin omnes, Nomen ab eventu patria lingua de- dit. Was wunderst du/ daß ich so ungestal- tet bin? Dir ich Vertumnus als ein Gott vielfältig dien. Ich bin aus Tuscien: doch wird mich nie- mand hassen/ daß von mir in der Schlacht die Volscier verlassen. Ich achte kein Gepräng/ noch Kirch von Helffenbein/ Seh ich der Römer Marckt/ kan ich zu frieden seyn. Hier gienge/ wie man sagt/ der Tieber- Fluß vorzeiten/ Man hörte mit der Fluth allhier die Ru- der streiten. Nun er den Schlangen-Gang dem Volck zu gut gewendt/ werd ich der Wendungs-Gott von die- ser That genennt. Weil sich auch immerzu die Jahres-Zeiten wenden/ empfiengen gleichsam sie die Frücht aus meinen Händen/ die Trauben färben sich/ durch mich/ am grünen Stiel/ die Aehren kriegen Safft/ dabey der Körner viel. Hier siehst du Kirschen-Bäum; hier Zwet- schen/ Herbstes Gaben/ hier vor den Sommer-Durst wir die Maul- beere haben; viel Aepfel bringt mir hier ein Impfer Danck-verpflicht/ die ihm ein Birnstamm bracht/ wiewohl so gerne nicht. Die Fama treugt: ich will dir wol ein an- ders sagen woher mein Name kommt; du darffst nicht andre fragen/ weil ich verwandelt mich/ steht alles mir wol an/ was einer für Gestalt und Tracht ersin- nen kan. Trag ich ein weisses Kleid/ so gleich ich ei- ner Frauen; Für einen strengen Mann bin ich im Rock zu schauen. Gieb eine Sense mir/ und thu aufs Hauptein Heu/ So solt du schweren selbst/ daß ich ein Mäder sey. Einst trug ich Schwerdt und Spieß/ und war der beste Ritter; Drauf trug ich einen Korb/ und gleich dem gröbsten Schnitter/ Schlauh/ nüchtern/ vor Gericht; ein Kranz steht mir so recht/ wer mich darinnen sieht/ meint gleich/ ich sey bezecht.

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Zitationshilfe: Sandrart, Joachim von: ICONOLOGIA DEORUM. Nürnberg, 1680, S. TA 1680, Iconologia Deorum, S. 95. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/sandrart_iconologia_1680/165>, abgerufen am 24.11.2024.