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Rollenhagen, Gabriel: Vier Bücher Wunderbarlicher biß daher vnerhörter/ vnd vngleublicher Jndianischer reysen. Magdeburg, 1603.

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Jhnen Speiß zu führn alle zeit/
Jn jhrem alter vnd schwachheit.
Gleich wie sie vns ernehrt für Jahren/
Da wir noch blöde Kinder waren.

Ob nun wol in diesen worten/ der Störche nicht ander[s]
gedacht wird/ ohne das sie Taffeln oder Bücher in verwarung
haben/ darin der Vogel recht beschrieben sey. Das sie alle auch
jhre alte vnuer mögene Eltern/ widerumb ernehren vnd schü-
tzen sollen. So haben doch AElianus vnd andere Gelerten
daraus diese weißheit gesponnen/ das allein die Störch solche
gewonheit halten. Das sie jhre alte krafftlose Eltern/ aus jh-
rem Munde speisen/ vnd sie im Nest bleiben lassen/ ohne wenn
sie die auff jhren Rücken/ trinckens halben zum Wasser füh-
ren.

Diese weißheit gebrauchen wir/ zur bestetigung des vier-
ten gebots. Vnd lehren daraus/ wie man die Eltern ehren sol.
Das man mit Josephs Historia viel gewisser vnd ansehnli-
cher thun könte.

Jst gleich eine solche sache/ das ich darumb die Teutschen
Fürsten vermahnen wolte/ das sie wider den Türcken sich nicht
allein zu Lande/ sondern auch zu Wasser rüsten solten. Die-
weil im Froschmeußler/ die Meuse aus den Kürbssen Schiff
machen/ die sie zu jhrem Froschkrieg gebrauchen wollen. Da-
mit die warheit mit Fafelwerck gezieret vnd bestetigt würde.

Denn das diese rede von den Störchen/ ein lauter alberer
Tant/ vnd ein offenbar Lügen sey/ gibt ia teglich der augen-
sehein/ allen denen so nicht stahr blind sein Denn wir wissen/
das auff Lanrentij die Störch jehrlich jre jungen aus dem Nest
führen/ vnd für Jacobi mit jnen dauon fliegen/ zu der grossen
Jnsel laua, wie Johan Huigen meinet. Sie bleiben aber

auch
O o ij
Jhnen Speiß zu fuͤhrn alle zeit/
Jn jhrem alter vnd ſchwachheit.
Gleich wie ſie vns ernehrt fuͤr Jahren/
Da wir noch bloͤde Kinder waren.

Ob nun wol in dieſen worten/ der Stoͤrche nicht ander[s]
gedacht wird/ ohne das ſie Taffeln oder Buͤcher in verwarung
haben/ darin der Vogel recht beſchrieben ſey. Das ſie alle auch
jhre alte vnuer moͤgene Eltern/ widerumb ernehren vnd ſchuͤ-
tzen ſollen. So haben doch AElianus vnd andere Gelerten
daraus dieſe weißheit geſponnen/ das allein die Stoͤrch ſolche
gewonheit halten. Das ſie jhre alte krafftloſe Eltern/ aus jh-
rem Munde ſpeiſen/ vnd ſie im Neſt bleiben laſſen/ ohne wenn
ſie die auff jhren Ruͤcken/ trinckens halben zum Waſſer fuͤh-
ren.

Dieſe weißheit gebrauchen wir/ zur beſtetigung des vier-
ten gebots. Vnd lehren daraus/ wie man die Eltern ehren ſol.
Das man mit Joſephs Hiſtoria viel gewiſſer vnd anſehnli-
cher thun koͤnte.

Jſt gleich eine ſolche ſache/ das ich darumb die Teutſchen
Fuͤrſten vermahnen wolte/ das ſie wider den Tuͤrcken ſich nicht
allein zu Lande/ ſondern auch zu Waſſer ruͤſten ſolten. Die-
weil im Froſchmeußler/ die Meuſe aus den Kuͤrbsſen Schiff
machen/ die ſie zu jhrem Froſchkrieg gebrauchen wollen. Da-
mit die warheit mit Fafelwerck gezieret vnd beſtetigt wuͤrde.

Denn das dieſe rede von den Stoͤrchen/ ein lauter alberer
Tant/ vnd ein offenbar Luͤgen ſey/ gibt ia teglich der augen-
ſehein/ allen denen ſo nicht ſtahr blind ſein Denn wir wiſſen/
das auff Lanrentij die Stoͤrch jehrlich jre jungen aus dem Neſt
fuͤhren/ vnd fuͤr Jacobi mit jnen dauon fliegen/ zu der groſſen
Jnſel laua, wie Johan Huigen meinet. Sie bleiben aber

auch
O o ij
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[283/0293] Jhnen Speiß zu fuͤhrn alle zeit/ Jn jhrem alter vnd ſchwachheit. Gleich wie ſie vns ernehrt fuͤr Jahren/ Da wir noch bloͤde Kinder waren. Ob nun wol in dieſen worten/ der Stoͤrche nicht anders gedacht wird/ ohne das ſie Taffeln oder Buͤcher in verwarung haben/ darin der Vogel recht beſchrieben ſey. Das ſie alle auch jhre alte vnuer moͤgene Eltern/ widerumb ernehren vnd ſchuͤ- tzen ſollen. So haben doch AElianus vnd andere Gelerten daraus dieſe weißheit geſponnen/ das allein die Stoͤrch ſolche gewonheit halten. Das ſie jhre alte krafftloſe Eltern/ aus jh- rem Munde ſpeiſen/ vnd ſie im Neſt bleiben laſſen/ ohne wenn ſie die auff jhren Ruͤcken/ trinckens halben zum Waſſer fuͤh- ren. Dieſe weißheit gebrauchen wir/ zur beſtetigung des vier- ten gebots. Vnd lehren daraus/ wie man die Eltern ehren ſol. Das man mit Joſephs Hiſtoria viel gewiſſer vnd anſehnli- cher thun koͤnte. Jſt gleich eine ſolche ſache/ das ich darumb die Teutſchen Fuͤrſten vermahnen wolte/ das ſie wider den Tuͤrcken ſich nicht allein zu Lande/ ſondern auch zu Waſſer ruͤſten ſolten. Die- weil im Froſchmeußler/ die Meuſe aus den Kuͤrbsſen Schiff machen/ die ſie zu jhrem Froſchkrieg gebrauchen wollen. Da- mit die warheit mit Fafelwerck gezieret vnd beſtetigt wuͤrde. Denn das dieſe rede von den Stoͤrchen/ ein lauter alberer Tant/ vnd ein offenbar Luͤgen ſey/ gibt ia teglich der augen- ſehein/ allen denen ſo nicht ſtahr blind ſein Denn wir wiſſen/ das auff Lanrentij die Stoͤrch jehrlich jre jungen aus dem Neſt fuͤhren/ vnd fuͤr Jacobi mit jnen dauon fliegen/ zu der groſſen Jnſel laua, wie Johan Huigen meinet. Sie bleiben aber auch O o ij

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Zitationshilfe: Rollenhagen, Gabriel: Vier Bücher Wunderbarlicher biß daher vnerhörter/ vnd vngleublicher Jndianischer reysen. Magdeburg, 1603, S. 283. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/rollenhagen_reysen_1603/293>, abgerufen am 24.11.2024.