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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das erste Buch/
Actor. c. 7. S. Paulus gibt seinen Judensverwandten das Zeugnuß/ daß sie eyf-
fern vmb Gott/ aber mit Vnverstand/ in der Epist. an die Röm. cap 10. v. 2.

Der Abtrünnige Kayser vnd Christenfeind Julianus Apostata genand/ wann
er zu Felde gezogen/ hat er den Heydnischen Göttern/ zu Contestirunge seiner de-
votion
vor den Heyden ein sonderbar Gelübd gethan. (Baron. sub Anno 363. p.
24. ubi dicit: Julianus Apostata in Bellum procedens vota fecit Divis. Nicol.
Hunn. in Tract. de Eccles. Rom. &c. n. 98. p. 111. Quin imo Nero sceleribus per-
actis, grates Deo egit. Teste Cornel. Tacit. lib.
14.

Also gehet es mit den Aberglaubigen Heuchlern vnd Werckheiligen ins ge-
mein/ die nehmen sich grosser Devotion, Eyffer vnd Andacht vor den Leuthen an/
vnd ist doch das Hertz voll Heucheley/ Tyranney/ crudelität vnd böses/ darüber der
Prophet klaget Hosee. C. 7. v. 6. & seq. Jhr Hertz spricht er ist in heisser Andacht wie
ein Backoffen/ wann sie opffern vnd die Leuthe betriegen/ vnd ist doch keiner vnter
jhnen der Gott anruffe.

Die Abtrünnigen/ wann sie von der wahren in den Prophetischen vnd Apo-
stolischen Schrifften gegründeten Religion abfallen/ vnd etwann vmb grössere
Ehr zu erlangen/ oder dz Zeitliche zu conserviren, sich zu einer andern Lehr accom-
modiren
vnd bequemen/ lassen ins gemein einen sehr grossen Eyffer sehen vnd spü-
ren/ wollen gleichsam wie ein heisser Backoffen von Andacht bersten/ damit sie dar-
durch bey jhren newerwehlten Religionsverwandten/ in groß Credit kommen/ vnd
jhrer Heucheley einen scheinlichen Mantel vmbhengen/ sie lassen es auch darbey
nicht/ sondern sie werden| starcke Verfolger jhrer vorigen wahren Religionsgenos-
sen/ vnd ist das alte Sprichwort an jhnen war/ Omnis Apostata est persecutor sui
ordinis.
Man hat solches in vorigen vnd newlichen Zeiten erfahren/ wie gewaltig
sich die Abtrunnige in angestelleten persecutionen, Verfolgungen vnd Reforma-
tionen
gebrauchen lassen/ selber Commissiones vnd Executiones auff sich außge-
beten erhalten vnd mit grossen vehementz vnd Beschwerunge jhrer vorigen Glau-
bensgenossen effectuiret, vnd die schärpfeste instrumenta persecutionis worden.

So bald Jerobeam abtrünnig ward vnd einen newen Gottesdienst erwehle-
te verfolgte vnd verjagte er gleich die Priester vnd Leviten/ sein vorige| Glaubens ge-
nossen/ wie obgemeldet. Vnd ob schon sie die Abtrünnige vorhin ehrbare/ gutthäti-
ge vnd liebreiche Leuthe gewesen/ so siehet man doch/ wann sie die wahre einmahl er-
kante Religion endern vnd verleugnen/ daß Gott die Hand von jhnen abziehe/ vnd
es bey jhnen heisse/ ex optimis fiunt pessimi, vnd wie man sonsten im Sprichwort
saget: Wann ein Engel ein Teuffel wird so wird er gar böse. (Luther. in Genes.
cap. 31. fol. 429. ubi addit Diabolum ex eo quod expraestantissima & angelica na-
tura degenerarit, factum esse corruptissimum & pessimum.

Sic virgo pudica postquam semel pudicitiam prostituit, nihil veretur amplius,
sed perfricat frontem adquaslibet turpitudines.

Sic

Das erſte Buch/
Actor. c. 7. S. Paulus gibt ſeinen Judensverwandten das Zeugnuß/ daß ſie eyf-
fern vmb Gott/ aber mit Vnverſtand/ in der Epiſt. an die Roͤm. cap 10. v. 2.

Der Abtruͤnnige Kayſer vnd Chriſtenfeind Julianus Apoſtata genand/ wann
er zu Felde gezogen/ hat er den Heydniſchen Goͤttern/ zu Conteſtirunge ſeiner de-
votion
vor den Heyden ein ſonderbar Geluͤbd gethan. (Baron. ſub Anno 363. p.
24. ubi dicit: Julianus Apoſtata in Bellum procedens vota fecit Divis. Nicol.
Hunn. in Tract. de Eccleſ. Rom. &c. n. 98. p. 111. Quin imo Nero ſceleribus per-
actis, grates Deo egit. Teſte Cornel. Tacit. lib.
14.

Alſo gehet es mit den Aberglaubigen Heuchlern vnd Werckheiligen ins ge-
mein/ die nehmen ſich groſſer Devotion, Eyffer vnd Andacht vor den Leuthen an/
vnd iſt doch das Hertz voll Heucheley/ Tyranney/ crudelitaͤt vnd boͤſes/ daruͤber der
Prophet klaget Hoſee. C. 7. v. 6. & ſeq. Jhr Hertz ſpricht er iſt in heiſſer Andacht wie
ein Backoffen/ wann ſie opffern vnd die Leuthe betriegen/ vnd iſt doch keiner vnter
jhnen der Gott anruffe.

Die Abtruͤnnigen/ wann ſie von der wahren in den Prophetiſchen vnd Apo-
ſtoliſchen Schrifften gegruͤndeten Religion abfallen/ vnd etwann vmb groͤſſere
Ehr zu erlangen/ oder dz Zeitliche zu conſerviren, ſich zu einer andern Lehr accom-
modiren
vnd bequemen/ laſſen ins gemein einen ſehr groſſen Eyffer ſehen vnd ſpuͤ-
ren/ wollen gleichſam wie ein heiſſer Backoffen von Andacht berſten/ damit ſie dar-
durch bey jhren newerwehlten Religionsverwandten/ in groß Credit kommen/ vnd
jhrer Heucheley einen ſcheinlichen Mantel vmbhengen/ ſie laſſen es auch darbey
nicht/ ſondern ſie werden| ſtarcke Verfolger jhrer vorigen wahren Religionsgenoſ-
ſen/ vnd iſt das alte Sprichwort an jhnen war/ Omnis Apoſtata eſt perſecutor ſui
ordinis.
Man hat ſolches in vorigen vnd newlichen Zeiten erfahren/ wie gewaltig
ſich die Abtrunnige in angeſtelleten perſecutionen, Verfolgungen vnd Reforma-
tionen
gebrauchen laſſen/ ſelber Commiſſiones vnd Executiones auff ſich außge-
beten erhalten vnd mit groſſen vehementz vñ Beſchwerunge jhrer vorigen Glau-
bensgenoſſen effectuiret, vnd die ſchaͤrpfeſte inſtrumenta perſecutionis worden.

So bald Jerobeam abtruͤnnig ward vnd einen newen Gottesdienſt erwehle-
te verfolgte vnd verjagte er gleich die Prieſter vñ Leviten/ ſein vorige| Glaubens ge-
noſſen/ wie obgemeldet. Vnd ob ſchon ſie die Abtruͤnnige vorhin ehrbare/ gutthaͤti-
ge vnd liebreiche Leuthe geweſen/ ſo ſiehet man doch/ wann ſie die wahre einmahl er-
kante Religion endern vnd verleugnen/ daß Gott die Hand von jhnen abziehe/ vnd
es bey jhnen heiſſe/ ex optimis fiunt peſſimi, vnd wie man ſonſten im Sprichwort
ſaget: Wann ein Engel ein Teuffel wird ſo wird er gar boͤſe. (Luther. in Geneſ.
cap. 31. fol. 429. ubi addit Diabolum ex eo quod expræſtantiſſima & angelica na-
tura degenerarit, factum eſſe corruptiſſimum & peſſimum.

Sic virgo pudica poſtquam ſemel pudicitiam proſtituit, nihil veretur amplius,
ſed perfricat frontem adquaslibet turpitudines.

Sic
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[26/0092] Das erſte Buch/ Actor. c. 7. S. Paulus gibt ſeinen Judensverwandten das Zeugnuß/ daß ſie eyf- fern vmb Gott/ aber mit Vnverſtand/ in der Epiſt. an die Roͤm. cap 10. v. 2. Der Abtruͤnnige Kayſer vnd Chriſtenfeind Julianus Apoſtata genand/ wann er zu Felde gezogen/ hat er den Heydniſchen Goͤttern/ zu Conteſtirunge ſeiner de- votion vor den Heyden ein ſonderbar Geluͤbd gethan. (Baron. ſub Anno 363. p. 24. ubi dicit: Julianus Apoſtata in Bellum procedens vota fecit Divis. Nicol. Hunn. in Tract. de Eccleſ. Rom. &c. n. 98. p. 111. Quin imo Nero ſceleribus per- actis, grates Deo egit. Teſte Cornel. Tacit. lib. 14. Alſo gehet es mit den Aberglaubigen Heuchlern vnd Werckheiligen ins ge- mein/ die nehmen ſich groſſer Devotion, Eyffer vnd Andacht vor den Leuthen an/ vnd iſt doch das Hertz voll Heucheley/ Tyranney/ crudelitaͤt vnd boͤſes/ daruͤber der Prophet klaget Hoſee. C. 7. v. 6. & ſeq. Jhr Hertz ſpricht er iſt in heiſſer Andacht wie ein Backoffen/ wann ſie opffern vnd die Leuthe betriegen/ vnd iſt doch keiner vnter jhnen der Gott anruffe. Die Abtruͤnnigen/ wann ſie von der wahren in den Prophetiſchen vnd Apo- ſtoliſchen Schrifften gegruͤndeten Religion abfallen/ vnd etwann vmb groͤſſere Ehr zu erlangen/ oder dz Zeitliche zu conſerviren, ſich zu einer andern Lehr accom- modiren vnd bequemen/ laſſen ins gemein einen ſehr groſſen Eyffer ſehen vnd ſpuͤ- ren/ wollen gleichſam wie ein heiſſer Backoffen von Andacht berſten/ damit ſie dar- durch bey jhren newerwehlten Religionsverwandten/ in groß Credit kommen/ vnd jhrer Heucheley einen ſcheinlichen Mantel vmbhengen/ ſie laſſen es auch darbey nicht/ ſondern ſie werden| ſtarcke Verfolger jhrer vorigen wahren Religionsgenoſ- ſen/ vnd iſt das alte Sprichwort an jhnen war/ Omnis Apoſtata eſt perſecutor ſui ordinis. Man hat ſolches in vorigen vnd newlichen Zeiten erfahren/ wie gewaltig ſich die Abtrunnige in angeſtelleten perſecutionen, Verfolgungen vnd Reforma- tionen gebrauchen laſſen/ ſelber Commiſſiones vnd Executiones auff ſich außge- beten erhalten vnd mit groſſen vehementz vñ Beſchwerunge jhrer vorigen Glau- bensgenoſſen effectuiret, vnd die ſchaͤrpfeſte inſtrumenta perſecutionis worden. So bald Jerobeam abtruͤnnig ward vnd einen newen Gottesdienſt erwehle- te verfolgte vnd verjagte er gleich die Prieſter vñ Leviten/ ſein vorige| Glaubens ge- noſſen/ wie obgemeldet. Vnd ob ſchon ſie die Abtruͤnnige vorhin ehrbare/ gutthaͤti- ge vnd liebreiche Leuthe geweſen/ ſo ſiehet man doch/ wann ſie die wahre einmahl er- kante Religion endern vnd verleugnen/ daß Gott die Hand von jhnen abziehe/ vnd es bey jhnen heiſſe/ ex optimis fiunt peſſimi, vnd wie man ſonſten im Sprichwort ſaget: Wann ein Engel ein Teuffel wird ſo wird er gar boͤſe. (Luther. in Geneſ. cap. 31. fol. 429. ubi addit Diabolum ex eo quod expræſtantiſſima & angelica na- tura degenerarit, factum eſſe corruptiſſimum & peſſimum. Sic virgo pudica poſtquam ſemel pudicitiam proſtituit, nihil veretur amplius, ſed perfricat frontem adquaslibet turpitudines. Sic

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 26. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/92>, abgerufen am 25.11.2024.