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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Geistlichen Stande.


AXIOMA X.
Die Heuchler vnd Abtrünnige wollen auch zu weilen Zelo-
tes
oder Eyfferer in der Religion seyn.

DEr Bruder Mörder Cain ließ bey seinem heuchelischen Opffer einen gros-
sn Eyffer sehen/ so gar daß er seinen frommen Bruder Habel darumb/
daß sein Opffer bey Gott angenehmer war/ er würgete im 1. Buch Mos.
cap. 4.

Als Saul sich von Gott gewand/ denselben verließ/ gar in Verzweiffelung
geriethe/ vnd seinem Waffenträger zumuhtete/ daß er jhn erstechen solte/ praeten-
dirte
er die Religion vnd ließ darbey/ weil er deß Sacraments der Beschneydunge
theilhafftig worden/ einen Eyffer in der Religion mercken/ sagend: Zeug dein
Schwerd auß vnd erstich mich/ damit nicht diese Vnbeschnittene kommen vnd mich
erstechen vnd treiben einen Spott auß mir/ 1. Samuel. 31. v. 4. 1. Chron. 11. v. 4. hat
also verhüten wollen/ daß die ware Religion vnd der Bund der Beschneidunge/
darvon er doch abtrünnig worden/ in seiner gottlosen Person/ dannoch niche solte
verlästert vnd verspottet werden.

Der Gottlose König Zedekia verfolgete vnd kerckerte den Propheten Jere-
miam/ wolte aber doch haben daß er für jhn beten solte vnd ließ jhme sagen/ bitte
den Herrn vnsern Gott für vns Jerem. c. 37. v. 3. vnd wie er jhn lange gefänglich
gehalten/ ließ er jhn holen vnd fragete/ jhn heimblich: Jst auch ein Wort von dem
Herrn fürhanden im selben. cap. v. 17. da er doch deß Herrn Wort verfolgte.

Bey dem Jerobeam das Volck Jsrael sündigen machete durch seinen an-
gestelleten Kälberdienst/ zu Dan vnd zu Bethel/ war gleichsamb ein brennender
Eyffer. 1. Reg. c. 12. v. 26. & seqq. so gar/ daß er auch den Propheten Gottes wolte
greiffen vnd tödten lassen. 1. Reg. c. 13. v. 4. & seq. Ja es ist dieser Abgöttischen
Heuchler Eyffer so groß worden/ daß sie jhrer eygenen Kinder nicht geschonet/ son-
dern dieselbe durchs Fewr gehen lassen/ vnd bey jhnen gleichsam ein Sprichwort
war/ wer die Kälber küssen will/ der soll Menschen opffern/ Hosea cap. 13. v. 2.

Ein sehr grosser Eyffer war bey Achab vnd seiner Abgöttischen Gemahl der
Jesabel/ die auß selbigem Kälberdienst den Baalitischen formiret. 1. Reg. c. 16. ver-
folgten die Priester deß Herrn so hart/ daß auch der Prophet Elias meinete/ er wäre
allein vbrig blieben/ welchen Achab auch in allen Königreichen suchen ließ. 1. Reg.
c. 18. & 19. Die Juden liessen bey deß Herrn Christi Passion vnd Creutzigung einen
sonderlichen Eyffer mercken/ so gar/ daß der Hohepriester darüber seine Kleyder
zerrisse Matth. 26. v. 65. Jm gleichen bey deß Märterers S. Stephani Steinigung

Actor.
D
Von dem Geiſtlichen Stande.


AXIOMA X.
Die Heuchler vnd Abtruͤnnige wollen auch zu weilen Zelo-
tes
oder Eyfferer in der Religion ſeyn.

DEr Bruder Moͤrder Cain ließ bey ſeinem heucheliſchen Opffer einen groſ-
ſn Eyffer ſehen/ ſo gar daß er ſeinen frommen Bruder Habel darumb/
daß ſein Opffer bey Gott angenehmer war/ er wuͤrgete im 1. Buch Moſ.
cap. 4.

Als Saul ſich von Gott gewand/ denſelben verließ/ gar in Verzweiffelung
geriethe/ vnd ſeinem Waffentraͤger zumuhtete/ daß er jhn erſtechen ſolte/ præten-
dirte
er die Religion vnd ließ darbey/ weil er deß Sacraments der Beſchneydunge
theilhafftig worden/ einen Eyffer in der Religion mercken/ ſagend: Zeug dein
Schwerd auß vnd erſtich mich/ damit nicht dieſe Vnbeſchnittene kommen vnd mich
erſtechen vnd treiben einen Spott auß mir/ 1. Samuel. 31. v. 4. 1. Chron. 11. v. 4. hat
alſo verhuͤten wollen/ daß die ware Religion vnd der Bund der Beſchneidunge/
darvon er doch abtruͤnnig worden/ in ſeiner gottloſen Perſon/ dannoch niche ſolte
verlaͤſtert vnd verſpottet werden.

Der Gottloſe Koͤnig Zedekia verfolgete vnd kerckerte den Propheten Jere-
miam/ wolte aber doch haben daß er fuͤr jhn beten ſolte vnd ließ jhme ſagen/ bitte
den Herꝛn vnſern Gott fuͤr vns Jerem. c. 37. v. 3. vnd wie er jhn lange gefaͤnglich
gehalten/ ließ er jhn holen vnd fragete/ jhn heimblich: Jſt auch ein Wort von dem
Herꝛn fuͤrhanden im ſelben. cap. v. 17. da er doch deß Herꝛn Wort verfolgte.

Bey dem Jerobeam das Volck Jſrael ſuͤndigen machete durch ſeinen an-
geſtelleten Kaͤlberdienſt/ zu Dan vnd zu Bethel/ war gleichſamb ein brennender
Eyffer. 1. Reg. c. 12. v. 26. & ſeqq. ſo gar/ daß er auch den Propheten Gottes wolte
greiffen vnd toͤdten laſſen. 1. Reg. c. 13. v. 4. & ſeq. Ja es iſt dieſer Abgoͤttiſchen
Heuchler Eyffer ſo groß worden/ daß ſie jhrer eygenen Kinder nicht geſchonet/ ſon-
dern dieſelbe durchs Fewr gehen laſſen/ vnd bey jhnen gleichſam ein Sprichwort
war/ wer die Kaͤlber kuͤſſen will/ der ſoll Menſchen opffern/ Hoſea cap. 13. v. 2.

Ein ſehr groſſer Eyffer war bey Achab vnd ſeiner Abgoͤttiſchen Gemahl der
Jeſabel/ die auß ſelbigem Kaͤlberdienſt den Baalitiſchen formiret. 1. Reg. c. 16. ver-
folgten die Prieſter deß Herꝛn ſo hart/ daß auch der Prophet Elias meinete/ er waͤre
allein vbrig blieben/ welchen Achab auch in allen Koͤnigreichen ſuchen ließ. 1. Reg.
c. 18. & 19. Die Juden lieſſen bey deß Herꝛn Chriſti Paſſion vnd Creutzigung einen
ſonderlichen Eyffer mercken/ ſo gar/ daß der Hoheprieſter daruͤber ſeine Kleyder
zerriſſe Matth. 26. v. 65. Jm gleichen bey deß Maͤrterers S. Stephani Steinigung

Actor.
D
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[25/0091] Von dem Geiſtlichen Stande. AXIOMA X. Die Heuchler vnd Abtruͤnnige wollen auch zu weilen Zelo- tes oder Eyfferer in der Religion ſeyn. DEr Bruder Moͤrder Cain ließ bey ſeinem heucheliſchen Opffer einen groſ- ſn Eyffer ſehen/ ſo gar daß er ſeinen frommen Bruder Habel darumb/ daß ſein Opffer bey Gott angenehmer war/ er wuͤrgete im 1. Buch Moſ. cap. 4. Als Saul ſich von Gott gewand/ denſelben verließ/ gar in Verzweiffelung geriethe/ vnd ſeinem Waffentraͤger zumuhtete/ daß er jhn erſtechen ſolte/ præten- dirte er die Religion vnd ließ darbey/ weil er deß Sacraments der Beſchneydunge theilhafftig worden/ einen Eyffer in der Religion mercken/ ſagend: Zeug dein Schwerd auß vnd erſtich mich/ damit nicht dieſe Vnbeſchnittene kommen vnd mich erſtechen vnd treiben einen Spott auß mir/ 1. Samuel. 31. v. 4. 1. Chron. 11. v. 4. hat alſo verhuͤten wollen/ daß die ware Religion vnd der Bund der Beſchneidunge/ darvon er doch abtruͤnnig worden/ in ſeiner gottloſen Perſon/ dannoch niche ſolte verlaͤſtert vnd verſpottet werden. Der Gottloſe Koͤnig Zedekia verfolgete vnd kerckerte den Propheten Jere- miam/ wolte aber doch haben daß er fuͤr jhn beten ſolte vnd ließ jhme ſagen/ bitte den Herꝛn vnſern Gott fuͤr vns Jerem. c. 37. v. 3. vnd wie er jhn lange gefaͤnglich gehalten/ ließ er jhn holen vnd fragete/ jhn heimblich: Jſt auch ein Wort von dem Herꝛn fuͤrhanden im ſelben. cap. v. 17. da er doch deß Herꝛn Wort verfolgte. Bey dem Jerobeam das Volck Jſrael ſuͤndigen machete durch ſeinen an- geſtelleten Kaͤlberdienſt/ zu Dan vnd zu Bethel/ war gleichſamb ein brennender Eyffer. 1. Reg. c. 12. v. 26. & ſeqq. ſo gar/ daß er auch den Propheten Gottes wolte greiffen vnd toͤdten laſſen. 1. Reg. c. 13. v. 4. & ſeq. Ja es iſt dieſer Abgoͤttiſchen Heuchler Eyffer ſo groß worden/ daß ſie jhrer eygenen Kinder nicht geſchonet/ ſon- dern dieſelbe durchs Fewr gehen laſſen/ vnd bey jhnen gleichſam ein Sprichwort war/ wer die Kaͤlber kuͤſſen will/ der ſoll Menſchen opffern/ Hoſea cap. 13. v. 2. Ein ſehr groſſer Eyffer war bey Achab vnd ſeiner Abgoͤttiſchen Gemahl der Jeſabel/ die auß ſelbigem Kaͤlberdienſt den Baalitiſchen formiret. 1. Reg. c. 16. ver- folgten die Prieſter deß Herꝛn ſo hart/ daß auch der Prophet Elias meinete/ er waͤre allein vbrig blieben/ welchen Achab auch in allen Koͤnigreichen ſuchen ließ. 1. Reg. c. 18. & 19. Die Juden lieſſen bey deß Herꝛn Chriſti Paſſion vnd Creutzigung einen ſonderlichen Eyffer mercken/ ſo gar/ daß der Hoheprieſter daruͤber ſeine Kleyder zerriſſe Matth. 26. v. 65. Jm gleichen bey deß Maͤrterers S. Stephani Steinigung Actor. D

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 25. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/91>, abgerufen am 19.11.2024.