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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Hauß-vnd Ehestande.
30. v. 9. 10. vnd das Gebett erlängert das Leben/ Psalm. 21. v. 5. Fürs
ander kan auch ein Mensch das von GOtt jhme gesetzte Ziehl durch
wüstes vnmässiges Leben/ Fressen/ Sauffen/ Huren/ Buben-Gottloß
Wesen selber auch durch Sicher- vnd Vermessenheit verrücken/ dann
viel haben sich zu Todt gefressen/ wer aber mässig ist der lebet desto länger/
bezeuget der weise Mann Syrach Cap. 38. v. 34. imgleichen spricht er im
30 Cap. v. 26. Eyffer vnd Zorn verkürtzen das Leben/ vnd Sorge machet
alt für der Zeit. So können auch andere zufällige Affecten vnd sonderlich
grosse Betrübnuß deß Lebens Kräfft schwechen/ manchem so viel do ehe
forthelffen vnd zum Todt befördern.

Mein Leben spricht David/ hat abgenommen für Trübnuß/ vnd
meine Zeit für Seufftzen/ Psalm. 31. v. 11. Worauß dann erscheinet/ daß
GOtt zwar einem jeden Menschen seine Zeit bestimmet/ wie lange er
leben vnd wann er sterben sol die er auch nicht vber gehen mag/ aber solches
nicht ex fato stoico, absoluto decreto oder durch einen blosen ohnwan-
delbahren Rathschluß/ noch ohne einige Praenotion vnd Vorsehung deß
Menschen Natur/ Complexion, Leben vnd Wandels/ auch anderer Zu-
fälle/ darzu er selber Vrsach geben/ vnnd die von GOtt vnnd der Natur
jhme gegebene gute Leibes Disposition vnd Wollmacht debilitiren, oder
gar eines ohnnatürlichen gewaltsamen Todts/ durchs Schwerdt/
Strang/ Wasser vnnd Fewer/ wegen seines Verbrechen oder grosser
Vnvorsichtigkeit vnnd Vermessenheit früe zeitig von der Welt kommen(2) Antici-
pare dies
poteris,
producere
nunquam

vnd das Ziehl so jhme vermöge guter Leibes Disposition, weiter hinauß
gesetzet vnnd der Natur Lauff nach viel länger leben mögen/ anticipiret
vnd sich gleichsam selber vmb das Lebenbringet. (2)

Prolongare Dei est, abbreviare tuum.
Kürtzen kanst du das Leben dein/
Verlängern kans GOtt allein.

Welcher gestalt die Türcken sich in der Meynung befinden daß
einem jeden die Zeit seines Sterbens/ imgleichen an was für einer
Schwachheit vnd welchen Todts ersterben werde/ ex absoluto decreto &
fato stoico,
(3) gleichsamb für der Stirn angeschrieben/ dessen er sich/(3) Est fa-
tuum Fa-
tum fatui
qui fata
sequun-
tur.

er thue böses oder gutes/ er lebe vorsichtig oder vnvorsichtig/ er meyde die
Gefahr oder nicht/ keines weges entziehen könne oder möge/ dahero auch
die Pest vnd andere Infection nicht schewen/ solches ist droben Axiom. 42.
Auß dem Busbequ. epist. 4. Rer. Turcicar. angezogen/ welches GOttes
Wort zu wider.

Der allweisen Providentz vnd Versehung GOttes ist zwar alles

gegen-
p ij

Von dem Hauß-vnd Eheſtande.
30. v. 9. 10. vnd das Gebett erlaͤngert das Leben/ Pſalm. 21. v. 5. Fuͤrs
ander kan auch ein Menſch das von GOtt jhme geſetzte Ziehl durch
wuͤſtes vnmaͤſſiges Leben/ Freſſen/ Sauffen/ Huren/ Buben-Gottloß
Weſen ſelber auch durch Sicher- vnd Vermeſſenheit verꝛuͤcken/ dann
viel haben ſich zu Todt gefreſſen/ wer aber maͤſſig iſt der lebet deſto laͤnger/
bezeuget der weiſe Mann Syrach Cap. 38. v. 34. imgleichen ſpricht er im
30 Cap. v. 26. Eyffer vnd Zorn verkuͤrtzen das Leben/ vnd Sorge machet
alt fuͤr der Zeit. So koͤnnen auch andere zufaͤllige Affecten vnd ſonderlich
groſſe Betruͤbnuß deß Lebens Kraͤfft ſchwechen/ manchem ſo viel do ehe
forthelffen vnd zum Todt befoͤrdern.

Mein Leben ſpricht David/ hat abgenommen fuͤr Truͤbnuß/ vnd
meine Zeit fuͤr Seufftzen/ Pſalm. 31. v. 11. Worauß dann erſcheinet/ daß
GOtt zwar einem jeden Menſchen ſeine Zeit beſtimmet/ wie lange er
leben vnd wann er ſterben ſol die er auch nicht vber gehen mag/ aber ſolches
nicht ex fato ſtoico, abſoluto decreto oder durch einen bloſen ohnwan-
delbahren Rathſchluß/ noch ohne einige Prænotion vnd Vorſehung deß
Menſchen Natur/ Complexion, Leben vnd Wandels/ auch anderer Zu-
faͤlle/ darzu er ſelber Vrſach geben/ vnnd die von GOtt vnnd der Natur
jhme gegebene gute Leibes Diſpoſition vnd Wollmacht debilitiren, oder
gar eines ohnnatuͤrlichen gewaltſamen Todts/ durchs Schwerdt/
Strang/ Waſſer vnnd Fewer/ wegen ſeines Verbrechen oder groſſer
Vnvorſichtigkeit vnnd Vermeſſenheit fruͤe zeitig von der Welt kommen(2) Antici-
pare dies
poteris,
producere
nunquam

vnd das Ziehl ſo jhme vermoͤge guter Leibes Diſpoſition, weiter hinauß
geſetzet vnnd der Natur Lauff nach viel laͤnger leben moͤgen/ anticipiret
vnd ſich gleichſam ſelber vmb das Lebenbringet. (2)

Prolongare Dei eſt, abbreviare tuum.
Kuͤrtzen kanſt du das Leben dein/
Verlaͤngern kans GOtt allein.

Welcher geſtalt die Tuͤrcken ſich in der Meynung befinden daß
einem jeden die Zeit ſeines Sterbens/ imgleichen an was fuͤr einer
Schwachheit vnd welchen Todts erſterben werde/ ex abſoluto decreto &
fato ſtoico,
(3) gleichſamb fuͤr der Stirn angeſchrieben/ deſſen er ſich/(3) Eſt fa-
tuum Fa-
tum fatui
qui fata
ſequun-
tur.

er thue boͤſes oder gutes/ er lebe vorſichtig oder vnvorſichtig/ er meyde die
Gefahr oder nicht/ keines weges entziehen koͤnne oder moͤge/ dahero auch
die Peſt vnd andere Infection nicht ſchewen/ ſolches iſt droben Axiom. 42.
Auß dem Busbequ. epiſt. 4. Rer. Turcicar. angezogen/ welches GOttes
Wort zu wider.

Der allweiſen Providentz vnd Verſehung GOttes iſt zwar alles

gegen-
p ij
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[115/0749] Von dem Hauß-vnd Eheſtande. 30. v. 9. 10. vnd das Gebett erlaͤngert das Leben/ Pſalm. 21. v. 5. Fuͤrs ander kan auch ein Menſch das von GOtt jhme geſetzte Ziehl durch wuͤſtes vnmaͤſſiges Leben/ Freſſen/ Sauffen/ Huren/ Buben-Gottloß Weſen ſelber auch durch Sicher- vnd Vermeſſenheit verꝛuͤcken/ dann viel haben ſich zu Todt gefreſſen/ wer aber maͤſſig iſt der lebet deſto laͤnger/ bezeuget der weiſe Mann Syrach Cap. 38. v. 34. imgleichen ſpricht er im 30 Cap. v. 26. Eyffer vnd Zorn verkuͤrtzen das Leben/ vnd Sorge machet alt fuͤr der Zeit. So koͤnnen auch andere zufaͤllige Affecten vnd ſonderlich groſſe Betruͤbnuß deß Lebens Kraͤfft ſchwechen/ manchem ſo viel do ehe forthelffen vnd zum Todt befoͤrdern. Mein Leben ſpricht David/ hat abgenommen fuͤr Truͤbnuß/ vnd meine Zeit fuͤr Seufftzen/ Pſalm. 31. v. 11. Worauß dann erſcheinet/ daß GOtt zwar einem jeden Menſchen ſeine Zeit beſtimmet/ wie lange er leben vnd wann er ſterben ſol die er auch nicht vber gehen mag/ aber ſolches nicht ex fato ſtoico, abſoluto decreto oder durch einen bloſen ohnwan- delbahren Rathſchluß/ noch ohne einige Prænotion vnd Vorſehung deß Menſchen Natur/ Complexion, Leben vnd Wandels/ auch anderer Zu- faͤlle/ darzu er ſelber Vrſach geben/ vnnd die von GOtt vnnd der Natur jhme gegebene gute Leibes Diſpoſition vnd Wollmacht debilitiren, oder gar eines ohnnatuͤrlichen gewaltſamen Todts/ durchs Schwerdt/ Strang/ Waſſer vnnd Fewer/ wegen ſeines Verbrechen oder groſſer Vnvorſichtigkeit vnnd Vermeſſenheit fruͤe zeitig von der Welt kommen vnd das Ziehl ſo jhme vermoͤge guter Leibes Diſpoſition, weiter hinauß geſetzet vnnd der Natur Lauff nach viel laͤnger leben moͤgen/ anticipiret vnd ſich gleichſam ſelber vmb das Lebenbringet. (2) (2) Antici- pare dies poteris, producere nunquam Prolongare Dei eſt, abbreviare tuum. Kuͤrtzen kanſt du das Leben dein/ Verlaͤngern kans GOtt allein. Welcher geſtalt die Tuͤrcken ſich in der Meynung befinden daß einem jeden die Zeit ſeines Sterbens/ imgleichen an was fuͤr einer Schwachheit vnd welchen Todts erſterben werde/ ex abſoluto decreto & fato ſtoico, (3) gleichſamb fuͤr der Stirn angeſchrieben/ deſſen er ſich/ er thue boͤſes oder gutes/ er lebe vorſichtig oder vnvorſichtig/ er meyde die Gefahr oder nicht/ keines weges entziehen koͤnne oder moͤge/ dahero auch die Peſt vnd andere Infection nicht ſchewen/ ſolches iſt droben Axiom. 42. Auß dem Busbequ. epiſt. 4. Rer. Turcicar. angezogen/ welches GOttes Wort zu wider. (3) Eſt fa- tuum Fa- tum fatui qui fata ſequun- tur. Der allweiſen Providentz vnd Verſehung GOttes iſt zwar alles gegen- p ij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 115. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/749>, abgerufen am 16.07.2024.