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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Hauß- vnd Ehestande.

Es ist keiner schüldig den Dorn auß eines andern Fuß zuziehen
vnd wider in seinen Fuß zustecken/ (1) man erfähret es täglich sonderlich(1) Ordi-
nata Cha-
ritas inci-
pit a se i-
psa, & plus
diligit se i-
psam in
planta pe-
dis, quam
proximum
in vertice
capitis, di-
xit Bald.

bey den Gerichten vnnd Cantzeleyen/ wie viel guthertzige Leuthe durch
Bürgschafften herunter vnnd vmb alle das Jhrige kommen. Sey
nicht bey denen/ warnet Salomon/ die jhre Hand verhefften vnnd für
Schuld Bürge werden. Denn wo du es nicht hast zubezahlen/ so
wird man dir dein Bette vnter dir wegnehmen/ Cap. 22. v. 26. Es heist
Bürgen sol man würgen. (2) Ein frommer Mann spricht Syrach
wird Bürge für seinen Nächsten/ aber ein Vnverschämbter läst seinen
Nächsten stecken. Der Gottlose bringt seinen Bürgen in Schaden/
vnnd ein Vndanckbahrer lässet seinen Erlöser stecken/ Cap. 29. v. 17.
& seqq. wann aber einer keinen Vmbgang nehmen können für einen
andern Bürge zuwerden/ so muß er darbey allert, Vigilant vnd keines
weges sicher seyn/ sondern immerfort/ sonderlich wann er keine genug-(1) Hinc il-
lud Auson.
ecce dici-
mus Lati-
nu id est:
Sponde
noxa tibi
praesto est.
Per mille
possu cur-
rere Exem.
pla ut pro-
bem,
Praedes,
vadesque
poenitudi-
nis Reos.
Inde est
quod faci-
le fide ju-
bens dica-
tur verge-
re ad in opiam & re sua malese uti Geil. 2. obs.
83. 11. 1. 5.

same Rück- oder Schadloß Bürgen hat darauff gedencken/ wie er sich
solcher Bürgschafft vnnd Verspruchs wider entbinden vnd loß würcken
möge.

Es heist bey den Rechtsgelährten/ Vigilantibus jura scripta sunt.
Das ist/ den Wachenden vnnd nicht den Schlaffenden/ kommen die
Rechte zustatten. Der König Salomon gibet dießfals allen Bürgen ein
herrliche Instruction wann er lehret: Mein Kind/ wirstu Bürge für
deinen Nächsten/ vnd hast deine Hand bey einem Frembden verhäfftet/
so bist du verknüpffet vnnd gefangen mit der Rede deines Mundes: So
thu doch mein Kind also/ vnd errette dich: Denn du bist deinem Nächsten
in die Hände kommen/ eyle/ dränge vnd treibe deinen Nächsten. Laß
deine Augen nicht schlaffen/ noch deine Angen Glieder schlummern/ Pro-
verb. Cap. 6. v. 1. & seqq.
Es seynd auch in den Rechten Mittel verordnet/
wann der Schuldener seinen Bürgen stecken lassen vnnd entheben wil
daß der Bürge sich mit Recht loß machen vnnd den Schuldener ad se vi-
dendum seliberari
für Gericht citiren vnd besprechen kan/ vid. Geil. 2.
observ. 29. Hartman. tit. 30. obs.
6.

AXIO-
Von dem Hauß- vnd Eheſtande.

Es iſt keiner ſchuͤldig den Dorn auß eines andern Fuß zuziehen
vnd wider in ſeinen Fuß zuſtecken/ (1) man erfaͤhret es taͤglich ſonderlich(1) Ordi-
nata Cha-
ritas inci-
pit à ſe i-
pſa, & plus
diligit ſe i-
pſam in
planta pe-
dis, quam
proximum
in vertice
capitis, di-
xit Bald.

bey den Gerichten vnnd Cantzeleyen/ wie viel guthertzige Leuthe durch
Buͤrgſchafften herunter vnnd vmb alle das Jhrige kommen. Sey
nicht bey denen/ warnet Salomon/ die jhre Hand verhefften vnnd fuͤr
Schuld Buͤrge werden. Denn wo du es nicht haſt zubezahlen/ ſo
wird man dir dein Bette vnter dir wegnehmen/ Cap. 22. v. 26. Es heiſt
Buͤrgen ſol man wuͤrgen. (2) Ein frommer Mann ſpricht Syrach
wird Buͤrge fuͤr ſeinen Naͤchſten/ aber ein Vnverſchaͤmbter laͤſt ſeinen
Naͤchſten ſtecken. Der Gottloſe bringt ſeinen Buͤrgen in Schaden/
vnnd ein Vndanckbahrer laͤſſet ſeinen Erloͤſer ſtecken/ Cap. 29. v. 17.
& ſeqq. wann aber einer keinen Vmbgang nehmen koͤnnen fuͤr einen
andern Buͤrge zuwerden/ ſo muß er darbey allert, Vigilant vnd keines
weges ſicher ſeyn/ ſondern immerfort/ ſonderlich wann er keine genug-(1) Hinc il-
lud Auſon.
ecce dici-
mus Lati-
nũ id eſt:
Sponde
noxa tibi
præſto eſt.
Per mille
poſſũ cur-
rere Exem.
pla ut pro-
bem,
Prædes,
vadeſque
pœnitudi-
nis Reos.
Inde eſt
quod faci-
le fide ju-
bens dica-
tur verge-
re ad in opiam & re ſua malèſe uti Geil. 2. obſ.
83. 11. 1. 5.

ſame Ruͤck- oder Schadloß Buͤrgen hat darauff gedencken/ wie er ſich
ſolcher Buͤrgſchafft vnnd Verſpruchs wider entbinden vnd loß wuͤrcken
moͤge.

Es heiſt bey den Rechtsgelaͤhrten/ Vigilantibus jura ſcripta ſunt.
Das iſt/ den Wachenden vnnd nicht den Schlaffenden/ kommen die
Rechte zuſtatten. Der Koͤnig Salomon gibet dießfals allen Buͤrgen ein
herꝛliche Inſtruction wann er lehret: Mein Kind/ wirſtu Buͤrge fuͤr
deinen Naͤchſten/ vnd haſt deine Hand bey einem Frembden verhaͤfftet/
ſo biſt du verknuͤpffet vnnd gefangen mit der Rede deines Mundes: So
thu doch mein Kind alſo/ vnd erꝛette dich: Denn du biſt deinem Naͤchſten
in die Haͤnde kommen/ eyle/ draͤnge vnd treibe deinen Naͤchſten. Laß
deine Augen nicht ſchlaffen/ noch deine Angen Glieder ſchlummern/ Pro-
verb. Cap. 6. v. 1. & ſeqq.
Es ſeynd auch in den Rechten Mittel verordnet/
wann der Schuldener ſeinen Buͤrgen ſtecken laſſen vnnd entheben wil
daß der Buͤrge ſich mit Recht loß machen vnnd den Schuldener ad ſe vi-
dendum ſeliberari
fuͤr Gericht citiren vnd beſprechen kan/ vid. Geil. 2.
obſerv. 29. Hartman. tit. 30. obſ.
6.

AXIO-
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[103/0737] Von dem Hauß- vnd Eheſtande. Es iſt keiner ſchuͤldig den Dorn auß eines andern Fuß zuziehen vnd wider in ſeinen Fuß zuſtecken/ (1) man erfaͤhret es taͤglich ſonderlich bey den Gerichten vnnd Cantzeleyen/ wie viel guthertzige Leuthe durch Buͤrgſchafften herunter vnnd vmb alle das Jhrige kommen. Sey nicht bey denen/ warnet Salomon/ die jhre Hand verhefften vnnd fuͤr Schuld Buͤrge werden. Denn wo du es nicht haſt zubezahlen/ ſo wird man dir dein Bette vnter dir wegnehmen/ Cap. 22. v. 26. Es heiſt Buͤrgen ſol man wuͤrgen. (2) Ein frommer Mann ſpricht Syrach wird Buͤrge fuͤr ſeinen Naͤchſten/ aber ein Vnverſchaͤmbter laͤſt ſeinen Naͤchſten ſtecken. Der Gottloſe bringt ſeinen Buͤrgen in Schaden/ vnnd ein Vndanckbahrer laͤſſet ſeinen Erloͤſer ſtecken/ Cap. 29. v. 17. & ſeqq. wann aber einer keinen Vmbgang nehmen koͤnnen fuͤr einen andern Buͤrge zuwerden/ ſo muß er darbey allert, Vigilant vnd keines weges ſicher ſeyn/ ſondern immerfort/ ſonderlich wann er keine genug- ſame Ruͤck- oder Schadloß Buͤrgen hat darauff gedencken/ wie er ſich ſolcher Buͤrgſchafft vnnd Verſpruchs wider entbinden vnd loß wuͤrcken moͤge. (1) Ordi- nata Cha- ritas inci- pit à ſe i- pſa, & plus diligit ſe i- pſam in planta pe- dis, quam proximum in vertice capitis, di- xit Bald. (1) Hinc il- lud Auſon. ecce dici- mus Lati- nũ id eſt: Sponde noxa tibi præſto eſt. Per mille poſſũ cur- rere Exem. pla ut pro- bem, Prædes, vadeſque pœnitudi- nis Reos. Inde eſt quod faci- le fide ju- bens dica- tur verge- re ad in opiam & re ſua malèſe uti Geil. 2. obſ. 83. 11. 1. 5. Es heiſt bey den Rechtsgelaͤhrten/ Vigilantibus jura ſcripta ſunt. Das iſt/ den Wachenden vnnd nicht den Schlaffenden/ kommen die Rechte zuſtatten. Der Koͤnig Salomon gibet dießfals allen Buͤrgen ein herꝛliche Inſtruction wann er lehret: Mein Kind/ wirſtu Buͤrge fuͤr deinen Naͤchſten/ vnd haſt deine Hand bey einem Frembden verhaͤfftet/ ſo biſt du verknuͤpffet vnnd gefangen mit der Rede deines Mundes: So thu doch mein Kind alſo/ vnd erꝛette dich: Denn du biſt deinem Naͤchſten in die Haͤnde kommen/ eyle/ draͤnge vnd treibe deinen Naͤchſten. Laß deine Augen nicht ſchlaffen/ noch deine Angen Glieder ſchlummern/ Pro- verb. Cap. 6. v. 1. & ſeqq. Es ſeynd auch in den Rechten Mittel verordnet/ wann der Schuldener ſeinen Buͤrgen ſtecken laſſen vnnd entheben wil daß der Buͤrge ſich mit Recht loß machen vnnd den Schuldener ad ſe vi- dendum ſeliberari fuͤr Gericht citiren vnd beſprechen kan/ vid. Geil. 2. obſerv. 29. Hartman. tit. 30. obſ. 6. AXIO-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 103. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/737>, abgerufen am 27.11.2024.