Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

Bild:
<< vorherige Seite

Das dritte Buch/
dardurch GOTT ohne zweiffel/ auch zugleich der Eltern Vber-
trettung gestraffet/ aber solcher Todt ist in den Augen GOttes thewer
vnnd werth gewesen/ vnnd an den vnschüldigen Kindern für keine
Straffe zuhalten/ weil sie dardurch wie die Kirchen Lehrer reden Flos
& primitiae Martyrum
die Blume vnnd Erstlinge der H. Märtyrer
newen Testaments worden/ vnnd vor andern in dem Reiche GOttes
wie die allerschönste Blümlein vnnd Rößlein hervor leuchten werden
in perpetuas aeternitates, in alle ewige Ewigkeit. Auß obangeregten vnd
andern Exempeln/ ist auch genug abzunehmen/ ob wol fromme Kinder
allein vmb jhrer Vor- vnd Eltern/ Vbertrettung/ eygentlich zu reden
von GOTT nicht gestraffet werden/ daß sie jedoch zu weilen/ derentwe-
gen vielem Creutz vnnd Trübsalen vnterworffen seyn/ vnnd in zeit-
lichen Dingen zu weilen jhrer Eltern Missethat entgelten müssen.
Wegen der grossen Vbertrettung deß Priesters Eli wurde seinen Nach-
kommenen allerley Creutz vnnd Widerwertigkeit angekündet/ daß sie
zwar noch bey dem Priesterlichen Ampt bleiben gleichwol nicht lange
leben vnnd alt werden/ sondern wann sie zu jhren Männlichen Jahren
kommen sterben/ im 1. Buch Samuel. Cap. 2. v. 33. auch in Armuth
vnd Dürfftigkeit leben würden/ ibid. v. 36.

Also war deß Königs Davids Söhnlein von der Bethseba/
wegen seines Vattern Ehebruch vnnd Todtschlag/ gleich nach seiner
Geburt mit Schwachheit geheimbsuchet vnd muste ehe er den achten Tag
erreichet sterben/ 2. Samuel. 12. v. 14. dann darumb sprach der Prophet
Rathan zu David/ daß du die Feinde deß HErren/ durch diese Geschich-
te hast lästern gemachet/ wird der Sohn der dir gebohren ist deß Todts
sterben/ du aber wirst nicht sterben in vorhergehendem 13. versicul.

Der fromme König Josia hatte das Zeugnuß/ daß seines gleichen
vor jhm kein König gewesen/ der so von gantzem Hertzen/ von gantzer
Seelen sich zu dem HErrn bekehret auch seines gleichen nach jhme nicht
auffkommen/ 2. Reg. Cap. 23. v. 25. hat dannoch wegen seines Großvat-
ters Manasses vnd Vatters Ammons Abgötterey/ sein Creutz gehabt/
daß GOttes Zorn damit er vber Juda erzörnet war/ vmb alle die Rei-
tzung willen/ damit jhn Manasse gereitzet hatte/ von jhme sich nicht gantz
gekehret/ in selbigem Cap. v. 26. also daß er im Kriege hart verwundet
vnd darvon gestorben/ ibid. v. 29. 2. Chron. Cap. 35. v. 23. Dieses ist aber
ausser allem zweiffel/ daß Gott die Sünde der Vätter an denen Kindern/
die jhrer Eltern Gottlose Fußstapffen erfüllen vnd jhnen in jhrer Sünde
nachfolgen heimbsuche ins dritte vnd vierdte Glied wie Exod. Ca. 20. v. 5.
& c. 34. v. 7. Num. 14. v. 18. Psal. 37. v. 28. Esai. 65. v.
7. vnd andern mehr

Orthen

Das dritte Buch/
dardurch GOTT ohne zweiffel/ auch zugleich der Eltern Vber-
trettung geſtraffet/ aber ſolcher Todt iſt in den Augen GOttes thewer
vnnd werth geweſen/ vnnd an den vnſchuͤldigen Kindern fuͤr keine
Straffe zuhalten/ weil ſie dardurch wie die Kirchen Lehrer reden Flos
& primitiæ Martyrum
die Blume vnnd Erſtlinge der H. Maͤrtyrer
newen Teſtaments worden/ vnnd vor andern in dem Reiche GOttes
wie die allerſchoͤnſte Bluͤmlein vnnd Roͤßlein hervor leuchten werden
in perpetuas æternitates, in alle ewige Ewigkeit. Auß obangeregten vnd
andern Exempeln/ iſt auch genug abzunehmen/ ob wol fromme Kinder
allein vmb jhrer Vor- vnd Eltern/ Vbertrettung/ eygentlich zu reden
von GOTT nicht geſtraffet werden/ daß ſie jedoch zu weilen/ derentwe-
gen vielem Creutz vnnd Truͤbſalen vnterworffen ſeyn/ vnnd in zeit-
lichen Dingen zu weilen jhrer Eltern Miſſethat entgelten muͤſſen.
Wegen der groſſen Vbertrettung deß Prieſters Eli wurde ſeinen Nach-
kommenen allerley Creutz vnnd Widerwertigkeit angekuͤndet/ daß ſie
zwar noch bey dem Prieſterlichen Ampt bleiben gleichwol nicht lange
leben vnnd alt werden/ ſondern wann ſie zu jhren Maͤnnlichen Jahren
kommen ſterben/ im 1. Buch Samuel. Cap. 2. v. 33. auch in Armuth
vnd Duͤrfftigkeit leben wuͤrden/ ibid. v. 36.

Alſo war deß Koͤnigs Davids Soͤhnlein von der Bethſeba/
wegen ſeines Vattern Ehebruch vnnd Todtſchlag/ gleich nach ſeiner
Geburt mit Schwachheit geheimbſuchet vnd muſte ehe er den achten Tag
erꝛeichet ſterben/ 2. Samuel. 12. v. 14. dann darumb ſprach der Prophet
Rathan zu David/ daß du die Feinde deß HErꝛen/ durch dieſe Geſchich-
te haſt laͤſtern gemachet/ wird der Sohn der dir gebohren iſt deß Todts
ſterben/ du aber wirſt nicht ſterben in vorhergehendem 13. verſicul.

Der fromme Koͤnig Joſia hatte das Zeugnuß/ daß ſeines gleichen
vor jhm kein Koͤnig geweſen/ der ſo von gantzem Hertzen/ von gantzer
Seelen ſich zu dem HErꝛn bekehret auch ſeines gleichen nach jhme nicht
auffkommen/ 2. Reg. Cap. 23. v. 25. hat dannoch wegen ſeines Großvat-
ters Manaſſes vnd Vatters Ammons Abgoͤtterey/ ſein Creutz gehabt/
daß GOttes Zorn damit er vber Juda erzoͤrnet war/ vmb alle die Rei-
tzung willen/ damit jhn Manaſſe gereitzet hatte/ von jhme ſich nicht gantz
gekehret/ in ſelbigem Cap. v. 26. alſo daß er im Kriege hart verwundet
vnd darvon geſtorben/ ibid. v. 29. 2. Chron. Cap. 35. v. 23. Dieſes iſt aber
auſſer allem zweiffel/ daß Gott die Suͤnde der Vaͤtter an denen Kindern/
die jhrer Eltern Gottloſe Fußſtapffen erfuͤllen vñ jhnen in jhrer Suͤnde
nachfolgen heimbſuche ins dritte vnd vierdte Glied wie Exod. Ca. 20. v. 5.
& c. 34. v. 7. Num. 14. v. 18. Pſal. 37. v. 28. Eſai. 65. v.
7. vnd andern mehr

Orthen
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0720" n="86"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das dritte Buch/</hi></fw><lb/>
dardurch <hi rendition="#g">GOTT</hi> ohne zweiffel/ auch zugleich der Eltern Vber-<lb/>
trettung ge&#x017F;traffet/ aber &#x017F;olcher Todt i&#x017F;t in den Augen GOttes thewer<lb/>
vnnd werth gewe&#x017F;en/ vnnd an den vn&#x017F;chu&#x0364;ldigen Kindern fu&#x0364;r keine<lb/>
Straffe zuhalten/ weil &#x017F;ie dardurch wie die Kirchen Lehrer reden <hi rendition="#aq">Flos<lb/>
&amp; primitiæ Martyrum</hi> die Blume vnnd Er&#x017F;tlinge der H. Ma&#x0364;rtyrer<lb/>
newen Te&#x017F;taments worden/ vnnd vor andern in dem Reiche GOttes<lb/>
wie die aller&#x017F;cho&#x0364;n&#x017F;te Blu&#x0364;mlein vnnd Ro&#x0364;ßlein hervor leuchten werden<lb/><hi rendition="#aq">in perpetuas æternitates,</hi> in alle ewige Ewigkeit. Auß obangeregten vnd<lb/>
andern Exempeln/ i&#x017F;t auch genug abzunehmen/ ob wol fromme Kinder<lb/>
allein vmb jhrer Vor- vnd Eltern/ Vbertrettung/ eygentlich zu reden<lb/>
von GOTT nicht ge&#x017F;traffet werden/ daß &#x017F;ie jedoch zu weilen/ derentwe-<lb/>
gen vielem Creutz vnnd Tru&#x0364;b&#x017F;alen vnterworffen &#x017F;eyn/ vnnd in zeit-<lb/>
lichen Dingen zu weilen jhrer Eltern Mi&#x017F;&#x017F;ethat entgelten mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en.<lb/>
Wegen der gro&#x017F;&#x017F;en Vbertrettung deß Prie&#x017F;ters Eli wurde &#x017F;einen Nach-<lb/>
kommenen allerley Creutz vnnd Widerwertigkeit angeku&#x0364;ndet/ daß &#x017F;ie<lb/>
zwar noch bey dem Prie&#x017F;terlichen Ampt bleiben gleichwol nicht lange<lb/>
leben vnnd alt werden/ &#x017F;ondern wann &#x017F;ie zu jhren Ma&#x0364;nnlichen Jahren<lb/>
kommen &#x017F;terben/ im 1. Buch Samuel. Cap. 2. v. 33. auch in Armuth<lb/>
vnd Du&#x0364;rfftigkeit leben wu&#x0364;rden/ ibid. v. 36.</p><lb/>
          <p>Al&#x017F;o war deß Ko&#x0364;nigs Davids So&#x0364;hnlein von der Beth&#x017F;eba/<lb/>
wegen &#x017F;eines Vattern Ehebruch vnnd Todt&#x017F;chlag/ gleich nach &#x017F;einer<lb/>
Geburt mit Schwachheit geheimb&#x017F;uchet vnd mu&#x017F;te ehe er den achten Tag<lb/>
er&#xA75B;eichet &#x017F;terben/ 2. Samuel. 12. v. 14. dann darumb &#x017F;prach der Prophet<lb/>
Rathan zu David/ daß du die Feinde deß HEr&#xA75B;en/ durch die&#x017F;e Ge&#x017F;chich-<lb/>
te ha&#x017F;t la&#x0364;&#x017F;tern gemachet/ wird der Sohn der dir gebohren i&#x017F;t deß Todts<lb/>
&#x017F;terben/ du aber wir&#x017F;t nicht &#x017F;terben in vorhergehendem 13. ver&#x017F;icul.</p><lb/>
          <p>Der fromme Ko&#x0364;nig Jo&#x017F;ia hatte das Zeugnuß/ daß &#x017F;eines gleichen<lb/>
vor jhm kein Ko&#x0364;nig gewe&#x017F;en/ der &#x017F;o von gantzem Hertzen/ von gantzer<lb/>
Seelen &#x017F;ich zu dem HEr&#xA75B;n bekehret auch &#x017F;eines gleichen nach jhme nicht<lb/>
auffkommen/ 2. Reg. Cap. 23. v. 25. hat dannoch wegen &#x017F;eines Großvat-<lb/>
ters Mana&#x017F;&#x017F;es vnd Vatters Ammons Abgo&#x0364;tterey/ &#x017F;ein Creutz gehabt/<lb/>
daß GOttes Zorn damit er vber Juda erzo&#x0364;rnet war/ vmb alle die Rei-<lb/>
tzung willen/ damit jhn Mana&#x017F;&#x017F;e gereitzet hatte/ von jhme &#x017F;ich nicht gantz<lb/>
gekehret/ in &#x017F;elbigem Cap. v. 26. al&#x017F;o daß er im Kriege hart verwundet<lb/>
vnd darvon ge&#x017F;torben/ ibid. v. 29. 2. Chron. Cap. 35. v. 23. Die&#x017F;es i&#x017F;t aber<lb/>
au&#x017F;&#x017F;er allem zweiffel/ daß Gott die Su&#x0364;nde der Va&#x0364;tter an denen Kindern/<lb/>
die jhrer Eltern Gottlo&#x017F;e Fuß&#x017F;tapffen erfu&#x0364;llen vñ jhnen in jhrer Su&#x0364;nde<lb/>
nachfolgen heimb&#x017F;uche ins dritte vnd vierdte Glied wie <hi rendition="#aq">Exod. Ca. 20. v. 5.<lb/>
&amp; c. 34. v. 7. Num. 14. v. 18. P&#x017F;al. 37. v. 28. E&#x017F;ai. 65. v.</hi> 7. vnd andern mehr<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">Orthen</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[86/0720] Das dritte Buch/ dardurch GOTT ohne zweiffel/ auch zugleich der Eltern Vber- trettung geſtraffet/ aber ſolcher Todt iſt in den Augen GOttes thewer vnnd werth geweſen/ vnnd an den vnſchuͤldigen Kindern fuͤr keine Straffe zuhalten/ weil ſie dardurch wie die Kirchen Lehrer reden Flos & primitiæ Martyrum die Blume vnnd Erſtlinge der H. Maͤrtyrer newen Teſtaments worden/ vnnd vor andern in dem Reiche GOttes wie die allerſchoͤnſte Bluͤmlein vnnd Roͤßlein hervor leuchten werden in perpetuas æternitates, in alle ewige Ewigkeit. Auß obangeregten vnd andern Exempeln/ iſt auch genug abzunehmen/ ob wol fromme Kinder allein vmb jhrer Vor- vnd Eltern/ Vbertrettung/ eygentlich zu reden von GOTT nicht geſtraffet werden/ daß ſie jedoch zu weilen/ derentwe- gen vielem Creutz vnnd Truͤbſalen vnterworffen ſeyn/ vnnd in zeit- lichen Dingen zu weilen jhrer Eltern Miſſethat entgelten muͤſſen. Wegen der groſſen Vbertrettung deß Prieſters Eli wurde ſeinen Nach- kommenen allerley Creutz vnnd Widerwertigkeit angekuͤndet/ daß ſie zwar noch bey dem Prieſterlichen Ampt bleiben gleichwol nicht lange leben vnnd alt werden/ ſondern wann ſie zu jhren Maͤnnlichen Jahren kommen ſterben/ im 1. Buch Samuel. Cap. 2. v. 33. auch in Armuth vnd Duͤrfftigkeit leben wuͤrden/ ibid. v. 36. Alſo war deß Koͤnigs Davids Soͤhnlein von der Bethſeba/ wegen ſeines Vattern Ehebruch vnnd Todtſchlag/ gleich nach ſeiner Geburt mit Schwachheit geheimbſuchet vnd muſte ehe er den achten Tag erꝛeichet ſterben/ 2. Samuel. 12. v. 14. dann darumb ſprach der Prophet Rathan zu David/ daß du die Feinde deß HErꝛen/ durch dieſe Geſchich- te haſt laͤſtern gemachet/ wird der Sohn der dir gebohren iſt deß Todts ſterben/ du aber wirſt nicht ſterben in vorhergehendem 13. verſicul. Der fromme Koͤnig Joſia hatte das Zeugnuß/ daß ſeines gleichen vor jhm kein Koͤnig geweſen/ der ſo von gantzem Hertzen/ von gantzer Seelen ſich zu dem HErꝛn bekehret auch ſeines gleichen nach jhme nicht auffkommen/ 2. Reg. Cap. 23. v. 25. hat dannoch wegen ſeines Großvat- ters Manaſſes vnd Vatters Ammons Abgoͤtterey/ ſein Creutz gehabt/ daß GOttes Zorn damit er vber Juda erzoͤrnet war/ vmb alle die Rei- tzung willen/ damit jhn Manaſſe gereitzet hatte/ von jhme ſich nicht gantz gekehret/ in ſelbigem Cap. v. 26. alſo daß er im Kriege hart verwundet vnd darvon geſtorben/ ibid. v. 29. 2. Chron. Cap. 35. v. 23. Dieſes iſt aber auſſer allem zweiffel/ daß Gott die Suͤnde der Vaͤtter an denen Kindern/ die jhrer Eltern Gottloſe Fußſtapffen erfuͤllen vñ jhnen in jhrer Suͤnde nachfolgen heimbſuche ins dritte vnd vierdte Glied wie Exod. Ca. 20. v. 5. & c. 34. v. 7. Num. 14. v. 18. Pſal. 37. v. 28. Eſai. 65. v. 7. vnd andern mehr Orthen

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/720
Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 86. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/720>, abgerufen am 24.11.2024.