Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem Hauß- vnd Ehestande. machen können er die Vnschüldige mit den Schuldigen nicht würdewider die Gerechtigkeit tödten lassen/ (2) dann als Kohrah/ Datan vnd(2) Ubi no est culpa i- bi cessat poena. Ea- que de re eleganter rescripse- rut Impe- ratores Ar. cadius & Honori- us: Sanci- mus ibi es- se poenam, ubi & no- xia est. Propin- quos, no- tos, fami- liares pro- cul a calu- nia sub- movemus, quos Reos sceleris so- cietas non facit. Nec enim affi- nitas vel a- micitia crimen ad mittunt. Peccata i- gitur suos teneant auctotes, nec ulteri- us progre- diatur me- tus, quam reperiatur delictum, in l. sanci- mus C. de poenis. Abieram mit jhrem gantzen Anhang wegen jhrer Rebellion vnnd Auff- standes/ wieder GOtt vnd Mosen/ als Rei Majestatis verdammet vnnd lebendig von der Erden verschlungen worden/ im 4. Buch Mos. Cap. 16. seynd doch die Kinder Kohrah/ ohne zweiffel weil sie vnschuldig gewesen/ vnd sich jhres Vatters Missethat nicht mit theilhafftig gemachet/ vbrig geblieben vnd nicht mit von der Erden verschlungen worden/ wie zu lesen in gemeltem 4. Buch Mos. Cap. 26. v. 11. Ohne ist es auch nicht/ daß die Kinder der ersten Welt deren viel hundert tausent gewesen/ die noch kein Vnterschied gewust/ was recht oder linck gewesen/ mit jhren Gottlosen Eltern in der Sündfluth ersoffen/ aber darbey muß meines Erachtens ein Vnterschied gemachet werden/ vnter denen die von Gottseeligen Eltern so rechte Gliedmassen der wahren Kirche Gottes noch geblieben (dafern deren vber den Noah vnd sein Hauß noch etliche vbrig gewesen) vnd vnter denen so von Gottlosen Eltern gebohren vnnd extra Ecclesiae Dei gremium ausser der Kirche gewesen. Von diesem kan man mit Paulo vrtheilen vnd sagen/ was gehen vns die an/ die draussen/ nemblich ausser der Kirche GOttes sind. Jene aber ob sie wol zu gleich mit den Gottlosen hingeraffet/ so sind Wo aber/ wann vnd welcher gestalt/ auch in welchem Alter vnnd dardurch l iij
Von dem Hauß- vnd Eheſtande. machen koͤnnen er die Vnſchuͤldige mit den Schůldigen nicht wuͤrdewider die Gerechtigkeit toͤdten laſſen/ (2) dann als Kohrah/ Datan vnd(2) Ubi nõ eſt culpa i- bi ceſſat pœna. Ea- que de re eleganter reſcripſe- rũt Impe- ratores Ar. cadius & Honori- us: Sanci- mus ibi eſ- ſe pœnam, ubi & no- xia eſt. Propin- quos, no- tos, fami- liares pro- cul à calũ- nia ſub- movemus, quos Reos ſceleris ſo- cietas non facit. Nec enim affi- nitas vel a- micitia crimen ad mittunt. Peccata i- gitur ſuos teneant auctotes, nec ulteri- us progre- diatur me- tus, quam reperiatur delictum, in l. ſanci- mus C. de pœnis. Abieram mit jhrem gantzen Anhang wegen jhrer Rebellion vnnd Auff- ſtandes/ wieder GOtt vnd Moſen/ als Rei Majeſtatis verdammet vnnd lebendig von der Erden verſchlungen worden/ im 4. Buch Moſ. Cap. 16. ſeynd doch die Kinder Kohrah/ ohne zweiffel weil ſie vnſchuldig geweſen/ vnd ſich jhres Vatters Miſſethat nicht mit theilhafftig gemachet/ vbrig geblieben vnd nicht mit von der Erden verſchlungen worden/ wie zu leſen in gemeltem 4. Buch Moſ. Cap. 26. v. 11. Ohne iſt es auch nicht/ daß die Kinder der erſten Welt deren viel hundert tauſent geweſen/ die noch kein Vnterſchied gewuſt/ was recht oder linck geweſen/ mit jhren Gottloſen Eltern in der Suͤndfluth erſoffen/ aber darbey muß meines Erachtens ein Vnterſchied gemachet werden/ vnter denen die von Gottſeeligen Eltern ſo rechte Gliedmaſſen der wahren Kirche Gottes noch geblieben (dafern deren vber den Noah vnd ſein Hauß noch etliche vbrig geweſen) vnd vnter denen ſo von Gottloſen Eltern gebohren vnnd extra Eccleſiæ Dei gremium auſſer der Kirche geweſen. Von dieſem kan man mit Paulo vrtheilen vnd ſagen/ was gehen vns die an/ die drauſſen/ nemblich auſſer der Kirche GOttes ſind. Jene aber ob ſie wol zu gleich mit den Gottloſen hingeraffet/ ſo ſind Wo aber/ wann vnd welcher geſtalt/ auch in welchem Alter vnnd dardurch l iij
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Von dem Hauß- vnd Eheſtande.
machen koͤnnen er die Vnſchuͤldige mit den Schůldigen nicht wuͤrde
wider die Gerechtigkeit toͤdten laſſen/ (2) dann als Kohrah/ Datan vnd
Abieram mit jhrem gantzen Anhang wegen jhrer Rebellion vnnd Auff-
ſtandes/ wieder GOtt vnd Moſen/ als Rei Majeſtatis verdammet vnnd
lebendig von der Erden verſchlungen worden/ im 4. Buch Moſ. Cap. 16.
ſeynd doch die Kinder Kohrah/ ohne zweiffel weil ſie vnſchuldig geweſen/
vnd ſich jhres Vatters Miſſethat nicht mit theilhafftig gemachet/ vbrig
geblieben vnd nicht mit von der Erden verſchlungen worden/ wie zu leſen
in gemeltem 4. Buch Moſ. Cap. 26. v. 11. Ohne iſt es auch nicht/ daß die
Kinder der erſten Welt deren viel hundert tauſent geweſen/ die noch kein
Vnterſchied gewuſt/ was recht oder linck geweſen/ mit jhren Gottloſen
Eltern in der Suͤndfluth erſoffen/ aber darbey muß meines Erachtens
ein Vnterſchied gemachet werden/ vnter denen die von Gottſeeligen
Eltern ſo rechte Gliedmaſſen der wahren Kirche Gottes noch geblieben
(dafern deren vber den Noah vnd ſein Hauß noch etliche vbrig geweſen)
vnd vnter denen ſo von Gottloſen Eltern gebohren vnnd extra Eccleſiæ
Dei gremium auſſer der Kirche geweſen. Von dieſem kan man mit
Paulo vrtheilen vnd ſagen/ was gehen vns die an/ die drauſſen/ nemblich
auſſer der Kirche GOttes ſind.
(2) Ubi nõ
eſt culpa i-
bi ceſſat
pœna. Ea-
que de re
eleganter
reſcripſe-
rũt Impe-
ratores Ar.
cadius &
Honori-
us: Sanci-
mus ibi eſ-
ſe pœnam,
ubi & no-
xia eſt.
Propin-
quos, no-
tos, fami-
liares pro-
cul à calũ-
nia ſub-
movemus,
quos Reos
ſceleris ſo-
cietas non
facit. Nec
enim affi-
nitas vel a-
micitia
crimen ad
mittunt.
Peccata i-
gitur ſuos
teneant
auctotes,
nec ulteri-
us progre-
diatur me-
tus, quam
reperiatur
delictum,
in l. ſanci-
mus C. de
pœnis.
Jene aber ob ſie wol zu gleich mit den Gottloſen hingeraffet/ ſo ſind
ſie darumb nicht verlohren oder verdammet/ ſondern durch den zeitlichen
Todt in das ewige Leben hienein getrungen/ vnd kan es bey denſelben ey-
gentlich keine Straffe ſeyn/ weil alle Menſchen klein vnd groß Suͤnder/
vnd alſo dem lieben GOtt den Todt/ welcher iſt der Suͤnden Sold/ ein-
mahl ſchuldig ſeyn.
Wo aber/ wann vnd welcher geſtalt/ auch in welchem Alter vnnd
Jahren GOtt die ſeinigen von dieſer ſchnoͤden Welt nach ſeinem al-
lein heyligen weiſen Rath vnnd Willen abfordern wil/ iſt ſein eygenes
Reſervatum vnnd ſtehet bloß in ſeinen Haͤnden: Wann er ein Koͤnig-
reich vnd Land mit Schwerdt/ Hunger vnnd Peſtitentz ſtraffet/ faͤnget er
wolan in der Stadt/ die nach ſeinem Namen genennet/ Jerem. 25. v. 29.
vnd darin vom Hauſe deß Gerechten/ 1. Petr. 4. v. 17. Jn Eroberung
der Stadt Magdeburg/ Anno 1631. im Majo ſind viel tauſent fromme
vor der Welt vnſchuͤldige Leuthe/ Weiber/ Kinder/ Saͤuglinge/ ja die
noch in Mutter Leibe verſchloſſen waren/ auch Geſinde/ Knechte vnnd
Maͤgde durch das Schwerdt/ Fewer vnnd Waſſer/ daß es erſchrecklich
war anzuhoͤren/ vmbkommen. Erſchrecklich iſt auch vor Menſch-
lichen Augen vnd Ohren geweſen/ die Blutige Execution deß Herodis
an die vnſchuͤldige Kinder zu Bethlehem/ Jerem. 31. v. 15. Matth. 2. v. 18.
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