Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das dritte Buch/ AXIOMA XL. Kinder müssen offt jhrer Eltern Schuld vnd Vngerechtigkeit mit ent- gelten. AAls das Judische Volck mit jhrer Abgötterey vnnd andern grew-
Dieses hat der gerechte GOtt bey Publicirung der heyligen zehen Als der Gottlose König Saul deß HErren Gebotte vberginge/ auch
Das dritte Buch/ AXIOMA XL. Kinder muͤſſen offt jhrer Eltern Schuld vnd Vngerechtigkeit mit ent- gelten. AAls das Judiſche Volck mit jhrer Abgoͤtterey vnnd andern grew-
Dieſes hat der gerechte GOtt bey Publicirung der heyligen zehen Als der Gottloſe Koͤnig Saul deß HErꝛen Gebotte vberginge/ auch
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <pb facs="#f0714" n="80"/> <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">Das dritte Buch/</hi> </fw><lb/> <milestone rendition="#hr" unit="section"/><lb/> <div n="2"> <head> <hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">AXIOMA</hi> XL.</hi><lb/> <hi rendition="#b">Kinder muͤſſen offt jhrer Eltern Schuld vnd<lb/> Vngerechtigkeit mit ent-<lb/> gelten.</hi> </head><lb/> <p><hi rendition="#in">A</hi>Als das Judiſche Volck mit jhrer Abgoͤtterey vnnd andern grew-<lb/> lichen Suͤnden/ es gar vbermachet/ daß GOtt ſie durch den Koͤnig<lb/> von Aſſyrien vberziehen vnd in die Babyloniſche Gefaͤngnuß fuͤh-<lb/> ren vnnd enthalten laſſen/ haben die Gefangene vnnd jhre Kinder<lb/> „vberall dieſe Klage gefuͤhret: Vnſere Vaͤtter haben Herlinge geſſen/ aber<lb/> „den Kindern ſind die Zaͤhne darvon ſtumpff worden/ Ezech. Cap. 18. v. 2.<lb/> „<hi rendition="#aq">Jerem. Cap. 30. v.</hi> 29. Das iſt/ vnſere Vaͤtter haben geſuͤndiget/ vnd ſind<lb/> nicht mehr fuͤrhanden/ vnd wir muͤſſen jhrer Miſſet hat entgelten/ in den<lb/> Klagliedern Jerem. Cap. 5. v. 7. Hiob bezeuget ſolches auch wann er<lb/> ſpricht/ GOtt behaͤlt deß Gottloſen Vngluͤck auff ſeine Kinder/ wenn<lb/> ers jhnen vergelten wird/ ſo wird mans inne werden/ Hiob Cap. 21. v. 19.<lb/> Der Gottloſen jhrer Kinder Erbgut kompt vmb vnd jhre Nachkomme-<lb/> nen muͤſſen verachtet ſeyn: Die Kinder muͤſſen klagen vber den Gott-<lb/> loſen Vatter/ denn vmb ſeinentwillen ſind ſie verachtet ſaget Syrach<lb/> Cap. 42. v. 9. Der Heydniſche Poet <hi rendition="#aq">Claudianus</hi> ſchreibet hiervon alſo:</p><lb/> <cit> <quote> <lg type="poem"> <l> <hi rendition="#aq">In prolem dilata ruunt perjuria patris,</hi> </l><lb/> <l> <hi rendition="#aq">Et pœnam merito filius ore luit:</hi> </l><lb/> <l> <hi rendition="#aq">Et quas fallacis collegit lingua Parentis</hi> </l><lb/> <l> <hi rendition="#aq">Has eadem nati lingua refundit opes.</hi> </l> </lg> </quote> </cit><lb/> <p>Dieſes hat der gerechte GOtt bey Publicirung der heyligen zehen<lb/> Gebotte auff dem Berge Sinai durch Moſen ſeinem Volck ankünden<lb/> laſſen. Daß er ein eiff eriger GOtt waͤre/ der da heimſuchete der Vaͤtter<lb/> Miſſethat an den Kindern/ biß in das dritte vnnd vierdte Glied deren die<lb/> jhn haſſen/ im andern Buch Moſis. Cap. 20. v. 5.</p><lb/> <p>Als der Gottloſe Koͤnig Saul deß HErꝛen Gebotte vberginge/<lb/> 1. Samuel. Cap. 15. ward die Koͤnigliche Crone vnnd Scepter/ nicht<lb/> allein von jhme/ ſondern ſeinen Nachkommenen entwendet/ vnnd muſte<lb/> der fromme Gottsfuͤrchtige Jonathan/ ſeines Vattern Vbertrettung<lb/> <fw place="bottom" type="catch">auch</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [80/0714]
Das dritte Buch/
AXIOMA XL.
Kinder muͤſſen offt jhrer Eltern Schuld vnd
Vngerechtigkeit mit ent-
gelten.
AAls das Judiſche Volck mit jhrer Abgoͤtterey vnnd andern grew-
lichen Suͤnden/ es gar vbermachet/ daß GOtt ſie durch den Koͤnig
von Aſſyrien vberziehen vnd in die Babyloniſche Gefaͤngnuß fuͤh-
ren vnnd enthalten laſſen/ haben die Gefangene vnnd jhre Kinder
„vberall dieſe Klage gefuͤhret: Vnſere Vaͤtter haben Herlinge geſſen/ aber
„den Kindern ſind die Zaͤhne darvon ſtumpff worden/ Ezech. Cap. 18. v. 2.
„Jerem. Cap. 30. v. 29. Das iſt/ vnſere Vaͤtter haben geſuͤndiget/ vnd ſind
nicht mehr fuͤrhanden/ vnd wir muͤſſen jhrer Miſſet hat entgelten/ in den
Klagliedern Jerem. Cap. 5. v. 7. Hiob bezeuget ſolches auch wann er
ſpricht/ GOtt behaͤlt deß Gottloſen Vngluͤck auff ſeine Kinder/ wenn
ers jhnen vergelten wird/ ſo wird mans inne werden/ Hiob Cap. 21. v. 19.
Der Gottloſen jhrer Kinder Erbgut kompt vmb vnd jhre Nachkomme-
nen muͤſſen verachtet ſeyn: Die Kinder muͤſſen klagen vber den Gott-
loſen Vatter/ denn vmb ſeinentwillen ſind ſie verachtet ſaget Syrach
Cap. 42. v. 9. Der Heydniſche Poet Claudianus ſchreibet hiervon alſo:
In prolem dilata ruunt perjuria patris,
Et pœnam merito filius ore luit:
Et quas fallacis collegit lingua Parentis
Has eadem nati lingua refundit opes.
Dieſes hat der gerechte GOtt bey Publicirung der heyligen zehen
Gebotte auff dem Berge Sinai durch Moſen ſeinem Volck ankünden
laſſen. Daß er ein eiff eriger GOtt waͤre/ der da heimſuchete der Vaͤtter
Miſſethat an den Kindern/ biß in das dritte vnnd vierdte Glied deren die
jhn haſſen/ im andern Buch Moſis. Cap. 20. v. 5.
Als der Gottloſe Koͤnig Saul deß HErꝛen Gebotte vberginge/
1. Samuel. Cap. 15. ward die Koͤnigliche Crone vnnd Scepter/ nicht
allein von jhme/ ſondern ſeinen Nachkommenen entwendet/ vnnd muſte
der fromme Gottsfuͤrchtige Jonathan/ ſeines Vattern Vbertrettung
auch
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |