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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das dritte Buch/


AXIOMA XXXVI.
Dieerste Geburt/ hat in GOttes Wort vnnd von
Natur/ in vieler Völcker Rechten/ sonder-
bahren Vorzug vnnd Begnadi-
gung.
(1.) Corne-
lius a Lapi-
de in Co-
ment. Gen.
ca 26. v. 31.
Jus primo-
geniti in-
quit. Lege
naturae fu-
isse primu,
quod erar
Princeps
fratru co-
ruq; quasi
Pater &
Dominus,
adeo ut
coram co
se fratres
inclinaret,
ut patet
Gen. c. 27.
v. 29. suc-
cedebat e-
nim Pri-
mogenitus
in Patriam
dignitatem
hoc est, in
regnum &
Patriarcha.
lem hono-
rem.

JN der Judischen Policey/ ist die erste Geburt sonderlich hervor-
gezogen vnnd begnadet/ deren Praeeminentz vnnd Würde vnter
andern vornehmlich in nachfolgenden dreyen Stücken bestanden/
1. Daß die erstgebohrne Söhne/ dem Vatter in primatu, Ehre
vnd Würde succediret vnd gefolget/ derogestalt/ daß die vbrige jüngere
Brüder vnd Geschwister/ nach tödtlichen Abgang deß Vatters/ den älti-
sten mit Ehrerbietung/ sonderbahrem Respect vnnd Veneration an deß
Vattern statt/ begegnet vnnd denselben tanquam Caput Familiae hono-
tiret.
Dieses Recht legte Jsaac dem Jacob/ (welcher die Erstegeburt von
seinem ältisten Bruder Esau erhandelt/ vnnd exjure cesso erlanget/)
selber bey/ da er also disp onirte: Sey ein HErr vber deine Brüder/ vnnd
deiner Mutter Kinder müssen dir zu Fuß fallen/ verflucht sey wer dir flu-
chet/ vnd gesegnet sey/ der dich segnet/ im 1. Buch Mos. Cap. 27. v. 29.
(1.) Von Ruben sagte zwar der Ertzvatter Jacob/ daß er Vermöge der
Erstengeburt/ der Obriste im Opffer/ vnnd der Obriste im Reich seyn
sollen/ aber weil er auff seines Vatters Lager gestiegen/ seine beyde näch-
ste Brüder Simeon vnnd Levi aber/ Mörderische Waffen ergriffen/
hätten sie sich dessen vnfähig gemachet/ vnnd transportirte Jacob in sei-
nem Vätterlichen Testament/ solche Ehr vnnd Würde auff Judam sei-
nen quartogenitum oder vierdten Sohn/ vnd sprach: Juda du bists/ dich
werden deine Brüderloben/ für dir werden deines Vatters Kinder sich
neygen/ Cap. 49. v. 3. & seqq. darin er dann auch ein Vorbild gewesen
deß HErren Christi/ welcher auch genant wird der Erstgebohrner vor
allen Creaturen/ nach seiner Gottheit/ in der Epistel an die Colosser C. 1.
v. 15. vnd nach seiner Menschheit/ der Erstgeborner vnter vielen Brüdern/
an die Römer/ Cap. 8. v. 29.

2. Jst das Recht der Erstengeburt darin bestanden daß der Erst-

gebohrner/
Das dritte Buch/


AXIOMA XXXVI.
Dieerſte Geburt/ hat in GOttes Wort vnnd von
Natur/ in vieler Voͤlcker Rechten/ ſonder-
bahren Vorzug vnnd Begnadi-
gung.
(1.) Corne-
lius à Lapi-
de in Cõ-
ment. Gen.
ca 26. v. 31.
Jus primo-
geniti in-
quit. Lege
naturæ fu-
iſſe primũ,
quod erar
Princeps
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Pater &
Dominus,
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inclinarēt,
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Gen. c. 27.
v. 29. ſuc-
cedebat e-
nim Pri-
mogenitus
in Patriam
dignitatem
hoc eſt, in
regnum &
Patriarcha.
lem hono-
rem.

JN der Judiſchen Policey/ iſt die erſte Geburt ſonderlich hervor-
gezogen vnnd begnadet/ deren Præeminentz vnnd Wuͤrde vnter
andern vornehmlich in nachfolgenden dreyen Stücken beſtanden/
1. Daß die erſtgebohrne Soͤhne/ dem Vatter in primatu, Ehre
vnd Wuͤrde ſuccediret vnd gefolget/ derogeſtalt/ daß die vbrige juͤngere
Bruͤder vnd Geſchwiſter/ nach toͤdtlichen Abgang deß Vatters/ den aͤlti-
ſten mit Ehrerbietung/ ſonderbahrem Reſpect vnnd Veneration an deß
Vattern ſtatt/ begegnet vnnd denſelben tanquam Caput Familiæ hono-
tiret.
Dieſes Recht legte Jſaac dem Jacob/ (welcher die Erſtegeburt von
ſeinem aͤltiſten Bruder Eſau erhandelt/ vnnd exjure ceſſo erlanget/)
ſelber bey/ da er alſo diſp onirte: Sey ein HErꝛ vber deine Bruͤder/ vnnd
deiner Mutter Kinder muͤſſen dir zu Fuß fallen/ verflucht ſey wer dir flu-
chet/ vnd geſegnet ſey/ der dich ſegnet/ im 1. Buch Moſ. Cap. 27. v. 29.
(1.) Von Ruben ſagte zwar der Ertzvatter Jacob/ daß er Vermoͤge der
Erſtengeburt/ der Obriſte im Opffer/ vnnd der Obriſte im Reich ſeyn
ſollen/ aber weil er auff ſeines Vatters Lager geſtiegen/ ſeine beyde naͤch-
ſte Bruͤder Simeon vnnd Levi aber/ Moͤrderiſche Waffen ergriffen/
haͤtten ſie ſich deſſen vnfaͤhig gemachet/ vnnd transportirte Jacob in ſei-
nem Vaͤtterlichen Teſtament/ ſolche Ehr vnnd Wuͤrde auff Judam ſei-
nen quartogenitum oder vierdten Sohn/ vnd ſprach: Juda du biſts/ dich
werden deine Bruͤderloben/ fuͤr dir werden deines Vatters Kinder ſich
neygen/ Cap. 49. v. 3. & ſeqq. darin er dann auch ein Vorbild geweſen
deß HErꝛen Chriſti/ welcher auch genant wird der Erſtgebohrner vor
allen Creaturen/ nach ſeiner Gottheit/ in der Epiſtel an die Coloſſer C. 1.
v. 15. vnd nach ſeiner Menſchheit/ der Erſtgeborner vnter vielen Bruͤdern/
an die Roͤmer/ Cap. 8. v. 29.

2. Jſt das Recht der Erſtengeburt darin beſtanden daß der Erſt-

gebohrner/
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[70/0704] Das dritte Buch/ AXIOMA XXXVI. Dieerſte Geburt/ hat in GOttes Wort vnnd von Natur/ in vieler Voͤlcker Rechten/ ſonder- bahren Vorzug vnnd Begnadi- gung. JN der Judiſchen Policey/ iſt die erſte Geburt ſonderlich hervor- gezogen vnnd begnadet/ deren Præeminentz vnnd Wuͤrde vnter andern vornehmlich in nachfolgenden dreyen Stücken beſtanden/ 1. Daß die erſtgebohrne Soͤhne/ dem Vatter in primatu, Ehre vnd Wuͤrde ſuccediret vnd gefolget/ derogeſtalt/ daß die vbrige juͤngere Bruͤder vnd Geſchwiſter/ nach toͤdtlichen Abgang deß Vatters/ den aͤlti- ſten mit Ehrerbietung/ ſonderbahrem Reſpect vnnd Veneration an deß Vattern ſtatt/ begegnet vnnd denſelben tanquam Caput Familiæ hono- tiret. Dieſes Recht legte Jſaac dem Jacob/ (welcher die Erſtegeburt von ſeinem aͤltiſten Bruder Eſau erhandelt/ vnnd exjure ceſſo erlanget/) ſelber bey/ da er alſo diſp onirte: Sey ein HErꝛ vber deine Bruͤder/ vnnd deiner Mutter Kinder muͤſſen dir zu Fuß fallen/ verflucht ſey wer dir flu- chet/ vnd geſegnet ſey/ der dich ſegnet/ im 1. Buch Moſ. Cap. 27. v. 29. (1.) Von Ruben ſagte zwar der Ertzvatter Jacob/ daß er Vermoͤge der Erſtengeburt/ der Obriſte im Opffer/ vnnd der Obriſte im Reich ſeyn ſollen/ aber weil er auff ſeines Vatters Lager geſtiegen/ ſeine beyde naͤch- ſte Bruͤder Simeon vnnd Levi aber/ Moͤrderiſche Waffen ergriffen/ haͤtten ſie ſich deſſen vnfaͤhig gemachet/ vnnd transportirte Jacob in ſei- nem Vaͤtterlichen Teſtament/ ſolche Ehr vnnd Wuͤrde auff Judam ſei- nen quartogenitum oder vierdten Sohn/ vnd ſprach: Juda du biſts/ dich werden deine Bruͤderloben/ fuͤr dir werden deines Vatters Kinder ſich neygen/ Cap. 49. v. 3. & ſeqq. darin er dann auch ein Vorbild geweſen deß HErꝛen Chriſti/ welcher auch genant wird der Erſtgebohrner vor allen Creaturen/ nach ſeiner Gottheit/ in der Epiſtel an die Coloſſer C. 1. v. 15. vnd nach ſeiner Menſchheit/ der Erſtgeborner vnter vielen Bruͤdern/ an die Roͤmer/ Cap. 8. v. 29. 2. Jſt das Recht der Erſtengeburt darin beſtanden daß der Erſt- gebohrner/

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 70. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/704>, abgerufen am 19.11.2024.