Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das dritte Buch/ AXIOMA XXXVI. (1.) Corne-Dieerste Geburt/ hat in GOttes Wort vnnd von Natur/ in vieler Völcker Rechten/ sonder- bahren Vorzug vnnd Begnadi- gung. lius a Lapi- de in Co- ment. Gen. ca 26. v. 31. Jus primo- geniti in- quit. Lege naturae fu- isse primu, quod erar Princeps fratru co- ruq; quasi Pater & Dominus, adeo ut coram co se fratres inclinaret, ut patet Gen. c. 27. v. 29. suc- cedebat e- nim Pri- mogenitus in Patriam dignitatem hoc est, in regnum & Patriarcha. lem hono- rem. JN der Judischen Policey/ ist die erste Geburt sonderlich hervor- 2. Jst das Recht der Erstengeburt darin bestanden daß der Erst- gebohrner/
Das dritte Buch/ AXIOMA XXXVI. (1.) Corne-Dieerſte Geburt/ hat in GOttes Wort vnnd von Natur/ in vieler Voͤlcker Rechten/ ſonder- bahren Vorzug vnnd Begnadi- gung. lius à Lapi- de in Cõ- ment. Gen. ca 26. v. 31. Jus primo- geniti in- quit. Lege naturæ fu- iſſe primũ, quod erar Princeps fratrũ co- rũq; quaſi Pater & Dominus, adeò ut coram co ſe fratres inclinarēt, ut patet Gen. c. 27. v. 29. ſuc- cedebat e- nim Pri- mogenitus in Patriam dignitatem hoc eſt, in regnum & Patriarcha. lem hono- rem. JN der Judiſchen Policey/ iſt die erſte Geburt ſonderlich hervor- 2. Jſt das Recht der Erſtengeburt darin beſtanden daß der Erſt- gebohrner/
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Das dritte Buch/
AXIOMA XXXVI.
Dieerſte Geburt/ hat in GOttes Wort vnnd von
Natur/ in vieler Voͤlcker Rechten/ ſonder-
bahren Vorzug vnnd Begnadi-
gung.
JN der Judiſchen Policey/ iſt die erſte Geburt ſonderlich hervor-
gezogen vnnd begnadet/ deren Præeminentz vnnd Wuͤrde vnter
andern vornehmlich in nachfolgenden dreyen Stücken beſtanden/
1. Daß die erſtgebohrne Soͤhne/ dem Vatter in primatu, Ehre
vnd Wuͤrde ſuccediret vnd gefolget/ derogeſtalt/ daß die vbrige juͤngere
Bruͤder vnd Geſchwiſter/ nach toͤdtlichen Abgang deß Vatters/ den aͤlti-
ſten mit Ehrerbietung/ ſonderbahrem Reſpect vnnd Veneration an deß
Vattern ſtatt/ begegnet vnnd denſelben tanquam Caput Familiæ hono-
tiret. Dieſes Recht legte Jſaac dem Jacob/ (welcher die Erſtegeburt von
ſeinem aͤltiſten Bruder Eſau erhandelt/ vnnd exjure ceſſo erlanget/)
ſelber bey/ da er alſo diſp onirte: Sey ein HErꝛ vber deine Bruͤder/ vnnd
deiner Mutter Kinder muͤſſen dir zu Fuß fallen/ verflucht ſey wer dir flu-
chet/ vnd geſegnet ſey/ der dich ſegnet/ im 1. Buch Moſ. Cap. 27. v. 29.
(1.) Von Ruben ſagte zwar der Ertzvatter Jacob/ daß er Vermoͤge der
Erſtengeburt/ der Obriſte im Opffer/ vnnd der Obriſte im Reich ſeyn
ſollen/ aber weil er auff ſeines Vatters Lager geſtiegen/ ſeine beyde naͤch-
ſte Bruͤder Simeon vnnd Levi aber/ Moͤrderiſche Waffen ergriffen/
haͤtten ſie ſich deſſen vnfaͤhig gemachet/ vnnd transportirte Jacob in ſei-
nem Vaͤtterlichen Teſtament/ ſolche Ehr vnnd Wuͤrde auff Judam ſei-
nen quartogenitum oder vierdten Sohn/ vnd ſprach: Juda du biſts/ dich
werden deine Bruͤderloben/ fuͤr dir werden deines Vatters Kinder ſich
neygen/ Cap. 49. v. 3. & ſeqq. darin er dann auch ein Vorbild geweſen
deß HErꝛen Chriſti/ welcher auch genant wird der Erſtgebohrner vor
allen Creaturen/ nach ſeiner Gottheit/ in der Epiſtel an die Coloſſer C. 1.
v. 15. vnd nach ſeiner Menſchheit/ der Erſtgeborner vnter vielen Bruͤdern/
an die Roͤmer/ Cap. 8. v. 29.
2. Jſt das Recht der Erſtengeburt darin beſtanden daß der Erſt-
gebohrner/
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