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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das dritte Buch/
solche Macul vnnd Vermähligung von jhnen gäntzlich auffgehoben/ ab-
gethan vnd vernichtet/ vnd sie in die Ehre vnd Würde deß ehelichen Stan-
des gesetzet vnnd erhoben/ daß jhnen weder in oder ausserhalb Gerichts/
noch sonsten in kein ander weiß zu keiner Schmach noch Schand für-
gerücket/ sondern vor ehelich gehalten/ zu allen Ehren/ Würden/ Aem-
ptern/ Zunfften/ Handwerckern/ gleich andern so von Vatter vnnd
Mutter ehelich gebohren vnnd sonsten zu allen Erbschafften mit zuge-
gelassen werden/ welches der H. Schrifft gemeß vnd nicht zuwider/ weil
oben gemeldet/ sonderlich ad marginem auß den Patribus notiret, daß
GOTT nicht auff die Geburt/ sondern auff das Hertz vnnd Gemüth
der Person sehe/ vnnd einem jeden vergelte nach seinem Wesen/ Thun
vnnd Wercken. Den Jephtha hat GOtt selber legitimiret die Macul
vnehelicher Geburt abgethan/ vnnd zu einem Regenten seines Volcks
wie oben gedacht/ erhoben. Deßgleichen hat er die Nachkommen deß Pa-
triarchen Juda/ von der Thamar gebohren/ Natalibus reftituiret, daß sie
würdig worden/ in das Geburt Register seines Sohns deß Heylands
aller Welt zukommen/ wordurch dann alle vnehelich Gebohrne/ wann sie
sich der Geburt Christi im Glauben vnnd wahrer Buse erfrewen vnnd
theilhafftig machen nach Ehrn vnnd Tugent streben/ de jure divino &
ex Christi merito, pro legitimatis ad haereditatem Regni coelestis
zu
halten.



AXIOMA XXXIII.
Es ist besser ohne Kinder sterben denn Gottlose
Kinder haben.

DIeses ist ein Spruch deß weisen Manns Syrach/ Cap 16. v. 4.
Ein vngezogener Sohn/ ist seinem Vatter ein Vnehre/ vnnd
ein vnvernünfftige Tochter bekümmert jhren Vatter/ lehret er
weiter/ Cap. 22. v. 3. 4. darumb bate der König David vnnd
sprach/ GOtt gib dein Gericht dem König/ vnnd deine Gerechtigkeit deß
Königs Sohn/ daß er dein Volck bringe zur Gerechtigkeit/ vnnd den
Elenden rette/ Psalm. 72. v. 1. 2. dem Priester Eliwäre es besser gewesen/
er hätte keine als vngezogene/ vnartige Kinder gehabt/ weil er vnnd sein
gantzes Hauß darumb von GOtt hart gestraffet worden/ 1. Samuel.

Cap. 3.

Das dritte Buch/
ſolche Macul vnnd Vermaͤhligung von jhnen gaͤntzlich auffgehoben/ ab-
gethan vnd vernichtet/ vnd ſie in die Ehre vnd Wuͤrde deß ehelichen Stan-
des geſetzet vnnd erhoben/ daß jhnen weder in oder auſſerhalb Gerichts/
noch ſonſten in kein ander weiß zu keiner Schmach noch Schand fuͤr-
geruͤcket/ ſondern vor ehelich gehalten/ zu allen Ehren/ Wuͤrden/ Aem-
ptern/ Zunfften/ Handwerckern/ gleich andern ſo von Vatter vnnd
Mutter ehelich gebohren vnnd ſonſten zu allen Erbſchafften mit zuge-
gelaſſen werden/ welches der H. Schrifft gemeß vnd nicht zuwider/ weil
oben gemeldet/ ſonderlich ad marginem auß den Patribus notiret, daß
GOTT nicht auff die Geburt/ ſondern auff das Hertz vnnd Gemuͤth
der Perſon ſehe/ vnnd einem jeden vergelte nach ſeinem Weſen/ Thun
vnnd Wercken. Den Jephtha hat GOtt ſelber legitimiret die Macul
vnehelicher Geburt abgethan/ vnnd zu einem Regenten ſeines Volcks
wie oben gedacht/ erhoben. Deßgleichen hat er die Nachkommen deß Pa-
triarchen Juda/ von der Thamar gebohren/ Natalibus reftituiret, daß ſie
wuͤrdig worden/ in das Geburt Regiſter ſeines Sohns deß Heylands
aller Welt zukommen/ wordurch dann alle vnehelich Gebohrne/ wann ſie
ſich der Geburt Chriſti im Glauben vnnd wahrer Buſe erfrewen vnnd
theilhafftig machen nach Ehrn vnnd Tugent ſtreben/ de jure divino &
ex Chriſti merito, pro legitimatis ad hæreditatem Regni cœleſtis
zu
halten.



AXIOMA XXXIII.
Es iſt beſſer ohne Kinder ſterben denn Gottloſe
Kinder haben.

DIeſes iſt ein Spruch deß weiſen Manns Syrach/ Cap 16. v. 4.
Ein vngezogener Sohn/ iſt ſeinem Vatter ein Vnehre/ vnnd
ein vnvernuͤnfftige Tochter bekuͤmmert jhren Vatter/ lehret er
weiter/ Cap. 22. v. 3. 4. darumb bate der Koͤnig David vnnd
ſprach/ GOtt gib dein Gericht dem Koͤnig/ vnnd deine Gerechtigkeit deß
Koͤnigs Sohn/ daß er dein Volck bringe zur Gerechtigkeit/ vnnd den
Elenden rette/ Pſalm. 72. v. 1. 2. dem Prieſter Eliwaͤre es beſſer geweſen/
er haͤtte keine als vngezogene/ vnartige Kinder gehabt/ weil er vnnd ſein
gantzes Hauß darumb von GOtt hart geſtraffet worden/ 1. Samuel.

Cap. 3.
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[66/0700] Das dritte Buch/ ſolche Macul vnnd Vermaͤhligung von jhnen gaͤntzlich auffgehoben/ ab- gethan vnd vernichtet/ vnd ſie in die Ehre vnd Wuͤrde deß ehelichen Stan- des geſetzet vnnd erhoben/ daß jhnen weder in oder auſſerhalb Gerichts/ noch ſonſten in kein ander weiß zu keiner Schmach noch Schand fuͤr- geruͤcket/ ſondern vor ehelich gehalten/ zu allen Ehren/ Wuͤrden/ Aem- ptern/ Zunfften/ Handwerckern/ gleich andern ſo von Vatter vnnd Mutter ehelich gebohren vnnd ſonſten zu allen Erbſchafften mit zuge- gelaſſen werden/ welches der H. Schrifft gemeß vnd nicht zuwider/ weil oben gemeldet/ ſonderlich ad marginem auß den Patribus notiret, daß GOTT nicht auff die Geburt/ ſondern auff das Hertz vnnd Gemuͤth der Perſon ſehe/ vnnd einem jeden vergelte nach ſeinem Weſen/ Thun vnnd Wercken. Den Jephtha hat GOtt ſelber legitimiret die Macul vnehelicher Geburt abgethan/ vnnd zu einem Regenten ſeines Volcks wie oben gedacht/ erhoben. Deßgleichen hat er die Nachkommen deß Pa- triarchen Juda/ von der Thamar gebohren/ Natalibus reftituiret, daß ſie wuͤrdig worden/ in das Geburt Regiſter ſeines Sohns deß Heylands aller Welt zukommen/ wordurch dann alle vnehelich Gebohrne/ wann ſie ſich der Geburt Chriſti im Glauben vnnd wahrer Buſe erfrewen vnnd theilhafftig machen nach Ehrn vnnd Tugent ſtreben/ de jure divino & ex Chriſti merito, pro legitimatis ad hæreditatem Regni cœleſtis zu halten. AXIOMA XXXIII. Es iſt beſſer ohne Kinder ſterben denn Gottloſe Kinder haben. DIeſes iſt ein Spruch deß weiſen Manns Syrach/ Cap 16. v. 4. Ein vngezogener Sohn/ iſt ſeinem Vatter ein Vnehre/ vnnd ein vnvernuͤnfftige Tochter bekuͤmmert jhren Vatter/ lehret er weiter/ Cap. 22. v. 3. 4. darumb bate der Koͤnig David vnnd ſprach/ GOtt gib dein Gericht dem Koͤnig/ vnnd deine Gerechtigkeit deß Koͤnigs Sohn/ daß er dein Volck bringe zur Gerechtigkeit/ vnnd den Elenden rette/ Pſalm. 72. v. 1. 2. dem Prieſter Eliwaͤre es beſſer geweſen/ er haͤtte keine als vngezogene/ vnartige Kinder gehabt/ weil er vnnd ſein gantzes Hauß darumb von GOtt hart geſtraffet worden/ 1. Samuel. Cap. 3.

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 66. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/700>, abgerufen am 19.11.2024.