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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Hauß-vnd Ehestande.


AXIOMA XXI.
Lachen/ leugnen vnd höfflich liegen ist bey dem
Frawenzimmer ein altes.

LAchen ist an sich selber eine Eygenschafft der Menschen/ vnnd ein mittel
Ding/ welches zu gutem vnnd bösen geschiehet. Als der Sohn GOttes
bey dem Abraham in Gestalt eines Wandermanns vnd Gasts/ sampt sei-
nen beyden Gefährten/ auff seine Bitte eingekehret/ ist Abraham Gastfrey
vnd geschäfftig gewesen/ hat alles in der Küche bestellet/ vnnd wie er mit seinen
Wundergästen zu Tisch gesessen/ hat Sara auch gern wissen wollen/ was es für ein
Gespräch zwischen jhrem Herrn vnnd den Gästen abgeben möchte/ wie dann die
Weiber ins gemein begirig/ etwas zu hören vnd zu wissen/ ist sie zwar nit mit zu jhnen
gangen/ sondern hinter der Thür der Hütten herbey geschliechen vnnd gelaustert/
was vor Discurs vorgingen/ da dann der Herr nach Sara/ vnd wo sie wäre gefraget/
vnd darauff seine vorhin dem Abraham gethane Verheissung widerholet vnnd be-
tewerlich gesprochen: Jch wil widerkommen/ so ich lebe/ siehe so sol Sara dein
Weib einen Sohn haben/ welches die Sara hönisch gehalten/ bey sich selbst gelachet
vnd gesprochen: Nun ich alt bin (dann es jhr nicht mehr nach der Weiber weise
gangen) sol ich noch Wollust pflegen/ vnnd mein Herr auch alt ist. So bald
aber Sara hierüber von dem Herrn zu Rede gesetzet/ vnnd jhr remonstriret ward/
daß dem Herrn kein Ding vnmüglich/ kam sie auff das Terentianum, si fecisti nega,
entschuldiget es nicht/ sondern leugnets/ widersprach dem Herrn vnd sagte/ ich habe
nicht gelachet/ der Herr aber sprach es ist nicht also/ du hast gelachet. Genes. Cap. 18.
Dieses klebet noch ins gemein bey dem Frawenzimmer auch den Frommen an/ daß
sie leichtlich einen Fund herbey bringen vnd gern leugnen/ wann etwas vorgangen/
das sie nicht gern gethan haben wollen/ ob es schon von keiner Erhebligkeit vnnd sie
es ohne Verweiß wol sagen könten: Aber jhr Humor bringt es so mit/ daß sie jenes
lieber thun.

Hiebey möchte aber einer einwenden/ daß Sara nicht allein/ sondern Abra-
ham selber vber diese jhme von GOtt vorhin beschehene Verheissung gelachet im
vorhergehenden 17. Capitt. deß ersten Buchs Mosis v. 17. d a also stehet: Abraham
fiehl auff sein Angesicht/ nemblich nach geschehener Verheissung/ vnnd lachet vnd
sprach in seinem Hertzen: sol mir hundert Jahr alt ein Kind gebohren werden/ vnd
Sara neuntzig Jahr alt gebähren.

Hat
f iij
Von dem Hauß-vnd Eheſtande.


AXIOMA XXI.
Lachen/ leugnen vnd hoͤfflich liegen iſt bey dem
Frawenzimmer ein altes.

LAchen iſt an ſich ſelber eine Eygenſchafft der Menſchen/ vnnd ein mittel
Ding/ welches zu gutem vnnd boͤſen geſchiehet. Als der Sohn GOttes
bey dem Abraham in Geſtalt eines Wandermanns vnd Gaſts/ ſampt ſei-
nen beyden Gefaͤhrten/ auff ſeine Bitte eingekehret/ iſt Abraham Gaſtfrey
vnd geſchaͤfftig geweſen/ hat alles in der Kuͤche beſtellet/ vnnd wie er mit ſeinen
Wundergaͤſten zu Tiſch geſeſſen/ hat Sara auch gern wiſſen wollen/ was es für ein
Geſpraͤch zwiſchen jhrem Herꝛn vnnd den Gaͤſten abgeben moͤchte/ wie dann die
Weiber ins gemein begirig/ etwas zu hoͤren vñ zu wiſſen/ iſt ſie zwar nit mit zu jhnen
gangen/ ſondern hinter der Thuͤr der Huͤtten herbey geſchliechen vnnd gelauſtert/
was vor Diſcurs vorgingen/ da dann der Herꝛ nach Sara/ vnd wo ſie waͤre gefraget/
vnd darauff ſeine vorhin dem Abraham gethane Verheiſſung widerholet vnnd be-
tewerlich geſprochen: Jch wil widerkommen/ ſo ich lebe/ ſiehe ſo ſol Sara dein
Weib einen Sohn haben/ welches die Sara hoͤniſch gehalten/ bey ſich ſelbſt gelachet
vnd geſprochen: Nun ich alt bin (dann es jhr nicht mehr nach der Weiber weiſe
gangen) ſol ich noch Wolluſt pflegen/ vnnd mein Herꝛ auch alt iſt. So bald
aber Sara hieruͤber von dem Herꝛn zu Rede geſetzet/ vnnd jhr remonſtriret ward/
daß dem Herꝛn kein Ding vnmuͤglich/ kam ſie auff das Terentianum, ſi feciſti nega,
entſchuldiget es nicht/ ſondern leugnets/ widerſprach dem Herꝛn vnd ſagte/ ich habe
nicht gelachet/ der Herꝛ aber ſprach es iſt nicht alſo/ du haſt gelachet. Genes. Cap. 18.
Dieſes klebet noch ins gemein bey dem Frawenzimmer auch den Frommen an/ daß
ſie leichtlich einen Fund herbey bringen vnd gern leugnen/ wann etwas vorgangen/
das ſie nicht gern gethan haben wollen/ ob es ſchon von keiner Erhebligkeit vnnd ſie
es ohne Verweiß wol ſagen koͤnten: Aber jhr Humor bringt es ſo mit/ daß ſie jenes
lieber thun.

Hiebey moͤchte aber einer einwenden/ daß Sara nicht allein/ ſondern Abra-
ham ſelber vber dieſe jhme von GOtt vorhin beſchehene Verheiſſung gelachet im
vorhergehenden 17. Capitt. deß erſten Buchs Moſis v. 17. d a alſo ſtehet: Abraham
fiehl auff ſein Angeſicht/ nemblich nach geſchehener Verheiſſung/ vnnd lachet vnd
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Sara neuntzig Jahr alt gebaͤhren.

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[45/0679] Von dem Hauß-vnd Eheſtande. AXIOMA XXI. Lachen/ leugnen vnd hoͤfflich liegen iſt bey dem Frawenzimmer ein altes. LAchen iſt an ſich ſelber eine Eygenſchafft der Menſchen/ vnnd ein mittel Ding/ welches zu gutem vnnd boͤſen geſchiehet. Als der Sohn GOttes bey dem Abraham in Geſtalt eines Wandermanns vnd Gaſts/ ſampt ſei- nen beyden Gefaͤhrten/ auff ſeine Bitte eingekehret/ iſt Abraham Gaſtfrey vnd geſchaͤfftig geweſen/ hat alles in der Kuͤche beſtellet/ vnnd wie er mit ſeinen Wundergaͤſten zu Tiſch geſeſſen/ hat Sara auch gern wiſſen wollen/ was es für ein Geſpraͤch zwiſchen jhrem Herꝛn vnnd den Gaͤſten abgeben moͤchte/ wie dann die Weiber ins gemein begirig/ etwas zu hoͤren vñ zu wiſſen/ iſt ſie zwar nit mit zu jhnen gangen/ ſondern hinter der Thuͤr der Huͤtten herbey geſchliechen vnnd gelauſtert/ was vor Diſcurs vorgingen/ da dann der Herꝛ nach Sara/ vnd wo ſie waͤre gefraget/ vnd darauff ſeine vorhin dem Abraham gethane Verheiſſung widerholet vnnd be- tewerlich geſprochen: Jch wil widerkommen/ ſo ich lebe/ ſiehe ſo ſol Sara dein Weib einen Sohn haben/ welches die Sara hoͤniſch gehalten/ bey ſich ſelbſt gelachet vnd geſprochen: Nun ich alt bin (dann es jhr nicht mehr nach der Weiber weiſe gangen) ſol ich noch Wolluſt pflegen/ vnnd mein Herꝛ auch alt iſt. So bald aber Sara hieruͤber von dem Herꝛn zu Rede geſetzet/ vnnd jhr remonſtriret ward/ daß dem Herꝛn kein Ding vnmuͤglich/ kam ſie auff das Terentianum, ſi feciſti nega, entſchuldiget es nicht/ ſondern leugnets/ widerſprach dem Herꝛn vnd ſagte/ ich habe nicht gelachet/ der Herꝛ aber ſprach es iſt nicht alſo/ du haſt gelachet. Genes. Cap. 18. Dieſes klebet noch ins gemein bey dem Frawenzimmer auch den Frommen an/ daß ſie leichtlich einen Fund herbey bringen vnd gern leugnen/ wann etwas vorgangen/ das ſie nicht gern gethan haben wollen/ ob es ſchon von keiner Erhebligkeit vnnd ſie es ohne Verweiß wol ſagen koͤnten: Aber jhr Humor bringt es ſo mit/ daß ſie jenes lieber thun. Hiebey moͤchte aber einer einwenden/ daß Sara nicht allein/ ſondern Abra- ham ſelber vber dieſe jhme von GOtt vorhin beſchehene Verheiſſung gelachet im vorhergehenden 17. Capitt. deß erſten Buchs Moſis v. 17. d a alſo ſtehet: Abraham fiehl auff ſein Angeſicht/ nemblich nach geſchehener Verheiſſung/ vnnd lachet vnd ſprach in ſeinem Hertzen: ſol mir hundert Jahr alt ein Kind gebohren werden/ vnd Sara neuntzig Jahr alt gebaͤhren. Hat f iij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 45. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/679>, abgerufen am 22.12.2024.