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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Hauß-vnd Ehestande.
schehen könte/ ist auch darauff solche Vermählung/ wiewol sie sonsten nutzlich vnnd
ersprießlich/ auch den Personen angenehm gewesen wäre/ verblieben vnnd einge-
stellet worden.



AXIOMA VIII.
Seines verstorbenen Bruders vnberührte vertrawte
Braut/ oder seiner verstorbenen Braut Schwester/ zu
heurathen ist in GOttes Wort vnd den Rechten nicht
verbotten/ dahero auff vorgangene der Sachen
Erkantnuß vnnd Dispensation,
zulässig.

ALs David der Sohn Jsai/ durch GOttes Gnade/ glücklich siegete wider die
Philister/ ward er mit des Königs Sauls ältisten Tochter Merob verlobet/
aber hernacher von Saul getäuschet/ vnnd seine vertrawte Gesponß einem
andern beygeleget. Nichtes do weniger ward David von Michol/ der
vorigen Braut Schwester geliebet/ von Saul dem David versprochen vnnd von
diesem zu grossem Danck acceptiret, geheurathet/ in das Ehebette genommen/ vnd
vor keine geringe Sache aestimiret, 1. Samuel. Cap. 18. v. 17. & seqq. welches
David vmb so viel do mehr ohne bedencken thun können/ all dieweil in den Gött-
lichen Rechten/ dieses nicht mit vnter die erzehlte darin verbottene gradus vnd Per-
sonen gesetzet/ denen vnter sich zu heurathen nicht erlaubet/ Jm 3. Buch Mos.
Cap. 18. v. 6. & seqq. welches dann nicht verblieben/ wann es also wie in den an-
dern Fällen GOttes Wille gewesen. Dann ob wol dieses gewiß/ Quod con-
sensus & non Concubitus nuptias faciat,
wie die Rechte sprechen/ daß nemblich
durch der Eltern vnnd beydertheil Consens vnnd Einwilligung/ vnnd nicht durch
den Beyschlaff oder Fleischliche Vermischung eine Ehe gestifftet vnd zwischen de-
nen also ohne gedinge pure verlobten/ ein vnaufflößliches Band worden/ so ent-
stehet doch darauß/ vor Vollziehung der Ehe/ vnnd Beschreytung deß Ehebetts/
oder Fletschlicher Vermischung/ keine Affinität vnd Schwägerschafft/ eigentlich
vnd den Rechten nach darvon zureden/ sondern eine Praeparatio vnd Vorbereytung/
zu erfolgenden würcklichen Schwägerschafft/ derowegen die Regula juris Divini:
Nullus ad Carnem Carnis suae (videl. uxoris) accedat, ad revelandum nuditatem
ejus,
dieses Falles nicht statt findet/ angesehen Braut vnnd Bräutigam/ die sich

nicht

Von dem Hauß-vnd Eheſtande.
ſchehen koͤnte/ iſt auch darauff ſolche Vermaͤhlung/ wiewol ſie ſonſten nutzlich vnnd
erſprießlich/ auch den Perſonen angenehm geweſen waͤre/ verblieben vnnd einge-
ſtellet worden.



AXIOMA VIII.
Seines verſtorbenen Bruders vnberuͤhrte vertrawte
Braut/ oder ſeiner verſtorbenen Braut Schweſter/ zu
heurathen iſt in GOttes Wort vnd den Rechten nicht
verbotten/ dahero auff vorgangene der Sachen
Erkantnuß vnnd Diſpenſation,
zulaͤſſig.

ALs David der Sohn Jſai/ durch GOttes Gnade/ gluͤcklich ſiegete wider die
Philiſter/ ward er mit des Koͤnigs Sauls aͤltiſten Tochter Merob verlobet/
aber hernacher von Saul getaͤuſchet/ vnnd ſeine vertrawte Geſponß einem
andern beygeleget. Nichtes do weniger ward David von Michol/ der
vorigen Braut Schweſter geliebet/ von Saul dem David verſprochen vnnd von
dieſem zu groſſem Danck acceptiret, geheurathet/ in das Ehebette genommen/ vnd
vor keine geringe Sache æſtimiret, 1. Samuel. Cap. 18. v. 17. & ſeqq. welches
David vmb ſo viel do mehr ohne bedencken thun koͤnnen/ all dieweil in den Goͤtt-
lichen Rechten/ dieſes nicht mit vnter die erzehlte darin verbottene gradus vnd Per-
ſonen geſetzet/ denen vnter ſich zu heurathen nicht erlaubet/ Jm 3. Buch Moſ.
Cap. 18. v. 6. & ſeqq. welches dann nicht verblieben/ wann es alſo wie in den an-
dern Faͤllen GOttes Wille geweſen. Dann ob wol dieſes gewiß/ Quod con-
ſenſus & non Concubitus nuptias faciat,
wie die Rechte ſprechen/ daß nemblich
durch der Eltern vnnd beydertheil Conſens vnnd Einwilligung/ vnnd nicht durch
den Beyſchlaff oder Fleiſchliche Vermiſchung eine Ehe geſtifftet vnd zwiſchen de-
nen alſo ohne gedinge purè verlobten/ ein vnauffloͤßliches Band worden/ ſo ent-
ſtehet doch darauß/ vor Vollziehung der Ehe/ vnnd Beſchreytung deß Ehebetts/
oder Fletſchlicher Vermiſchung/ keine Affinitaͤt vnd Schwaͤgerſchafft/ eigentlich
vnd den Rechten nach darvon zureden/ ſondern eine Præparatio vnd Vorbereytung/
zu erfolgenden wuͤrcklichen Schwaͤgerſchafft/ derowegen die Regula juris Divini:
Nullus ad Carnem Carnis ſuæ (videl. uxoris) accedat, ad revelandum nuditatem
ejus,
dieſes Falles nicht ſtatt findet/ angeſehen Braut vnnd Braͤutigam/ die ſich

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[17[15]/0649] Von dem Hauß-vnd Eheſtande. ſchehen koͤnte/ iſt auch darauff ſolche Vermaͤhlung/ wiewol ſie ſonſten nutzlich vnnd erſprießlich/ auch den Perſonen angenehm geweſen waͤre/ verblieben vnnd einge- ſtellet worden. AXIOMA VIII. Seines verſtorbenen Bruders vnberuͤhrte vertrawte Braut/ oder ſeiner verſtorbenen Braut Schweſter/ zu heurathen iſt in GOttes Wort vnd den Rechten nicht verbotten/ dahero auff vorgangene der Sachen Erkantnuß vnnd Diſpenſation, zulaͤſſig. ALs David der Sohn Jſai/ durch GOttes Gnade/ gluͤcklich ſiegete wider die Philiſter/ ward er mit des Koͤnigs Sauls aͤltiſten Tochter Merob verlobet/ aber hernacher von Saul getaͤuſchet/ vnnd ſeine vertrawte Geſponß einem andern beygeleget. Nichtes do weniger ward David von Michol/ der vorigen Braut Schweſter geliebet/ von Saul dem David verſprochen vnnd von dieſem zu groſſem Danck acceptiret, geheurathet/ in das Ehebette genommen/ vnd vor keine geringe Sache æſtimiret, 1. Samuel. Cap. 18. v. 17. & ſeqq. welches David vmb ſo viel do mehr ohne bedencken thun koͤnnen/ all dieweil in den Goͤtt- lichen Rechten/ dieſes nicht mit vnter die erzehlte darin verbottene gradus vnd Per- ſonen geſetzet/ denen vnter ſich zu heurathen nicht erlaubet/ Jm 3. Buch Moſ. Cap. 18. v. 6. & ſeqq. welches dann nicht verblieben/ wann es alſo wie in den an- dern Faͤllen GOttes Wille geweſen. Dann ob wol dieſes gewiß/ Quod con- ſenſus & non Concubitus nuptias faciat, wie die Rechte ſprechen/ daß nemblich durch der Eltern vnnd beydertheil Conſens vnnd Einwilligung/ vnnd nicht durch den Beyſchlaff oder Fleiſchliche Vermiſchung eine Ehe geſtifftet vnd zwiſchen de- nen alſo ohne gedinge purè verlobten/ ein vnauffloͤßliches Band worden/ ſo ent- ſtehet doch darauß/ vor Vollziehung der Ehe/ vnnd Beſchreytung deß Ehebetts/ oder Fletſchlicher Vermiſchung/ keine Affinitaͤt vnd Schwaͤgerſchafft/ eigentlich vnd den Rechten nach darvon zureden/ ſondern eine Præparatio vnd Vorbereytung/ zu erfolgenden wuͤrcklichen Schwaͤgerſchafft/ derowegen die Regula juris Divini: Nullus ad Carnem Carnis ſuæ (videl. uxoris) accedat, ad revelandum nuditatem ejus, dieſes Falles nicht ſtatt findet/ angeſehen Braut vnnd Braͤutigam/ die ſich nicht

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 17[15]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/649>, abgerufen am 22.12.2024.