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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das dritte Buch/
gebraucht/ zusehen/ darvon in nachgesetztem Axiomate etwas mehr ge-
dacht.



AXIOMA VII.
Die so in der auff-vnnd absteigenden Lini vnter sich an Eltern
oder Kinderstatt seynd/ können ohne Blutschande/
vermöge Göttlicher vnd Weltlicher Rechte/
sich nicht mit einander verheu-
rathen.

DIese vnnd dergleichen Grad seynd in Gottes moral Gesetz außtrücklich
verbotten/ im dritten Buch Mosis/ Cap. 18. v. 12. mit diesen Worten/ du
solt deines Vatters Schwester Scham nicht blösen/ denn es ist deines
Vatters nechste Blutsfreundin. Du solt deiner Mutter Schwester
Scham nicht blösen/ denn es ist deiner Mutter nechste Blutsfreundin/etc. Vnd
im selben Buch/ Cap. 20. v. 19. waß nun von der Mutter oder Vatter Schwester
im Gesetze statuiret, das findet propter rationis identitatem auch platz in der Mut-
ter Bruder/ Schwester oder Bruder Tochter. Weil es ein Gradus, vnnd eine
Vrsache deß Göttlichen Verbotts hierbey vorhanden ist. Es seynd auch diese
Gradus nicht schlecht verbotten/ sondern es wird auch eben an selbigen Ort auß
GOttes Munde pronunciiret, daß die Heyden vnd Jnwohner deß Cananaeischen
Landes/ welche GOtt der HErr deßwegen von den Kinderen Jsrael außstossen
wölle/ sich in diesem allem (was nemblich in vorstehendem Contextu verbotten)
verunreiniget hätten/ v. 24. & v. 27. d. Cap. 18. Ja es hat GOtt seinem Volck
solche Conjunctiones vnnd Vermählung gleich andern Greweln der Heyden ver-
botten/ auff daß sie das Land nicht außspeye gleich wie die Cananiter vmb solcher
vnd dergleichen Sünde/ solten außgespeyet vnnd jhre Seelen außgerottet werden/
von jhrem Volck/ ibid. v. 26. 27. 28. 29. welche Göttliche Gebott/ weil selbige von
Natur in der Menschen Hertzen eingepflantzet vnnd moral, auch deren Vbertret-
tung von GOtt an den Heyden gestraffet seynd/ obligiren vnnd verbinden sie nicht
nurrent die Kinder Jsrael/ sondern alle Menschen/ hohes vnd niedern Standes in
jhrem Gewissen/ angesehen von solchen Gesetzen. Dardurch GOtt das gantze
Menschliche Geschlecht verbinden wollen/ seynd nicht allein den Juden/ sondern
auch den Heyden gegeben/ vielmehr aber den Christen/ vnnd gehören nicht zu den

Legibus

Das dritte Buch/
gebraucht/ zuſehen/ darvon in nachgeſetztem Axiomate etwas mehr ge-
dacht.



AXIOMA VII.
Die ſo in der auff-vnnd abſteigenden Lini vnter ſich an Eltern
oder Kinderſtatt ſeynd/ koͤnnen ohne Blutſchande/
vermoͤge Goͤttlicher vnd Weltlicher Rechte/
ſich nicht mit einander verheu-
rathen.

DIeſe vnnd dergleichen Grad ſeynd in Gottes moral Geſetz außtruͤcklich
verbotten/ im dritten Buch Moſis/ Cap. 18. v. 12. mit dieſen Worten/ du
ſolt deines Vatters Schweſter Scham nicht bloͤſen/ denn es iſt deines
Vatters nechſte Blutsfreundin. Du ſolt deiner Mutter Schweſter
Scham nicht bloͤſen/ denn es iſt deiner Mutter nechſte Blutsfreundin/ꝛc. Vnd
im ſelben Buch/ Cap. 20. v. 19. waß nun von der Mutter oder Vatter Schweſter
im Geſetze ſtatuiret, das findet propter rationis identitatem auch platz in der Mut-
ter Bruder/ Schweſter oder Bruder Tochter. Weil es ein Gradus, vnnd eine
Vrſache deß Goͤttlichen Verbotts hierbey vorhanden iſt. Es ſeynd auch dieſe
Gradus nicht ſchlecht verbotten/ ſondern es wird auch eben an ſelbigen Ort auß
GOttes Munde pronunciiret, daß die Heyden vnd Jnwohner deß Cananæiſchen
Landes/ welche GOtt der HErꝛ deßwegen von den Kinderen Jſrael außſtoſſen
woͤlle/ ſich in dieſem allem (was nemblich in vorſtehendem Contextu verbotten)
verunreiniget haͤtten/ v. 24. & v. 27. d. Cap. 18. Ja es hat GOtt ſeinem Volck
ſolche Conjunctiones vnnd Vermaͤhlung gleich andern Greweln der Heyden ver-
botten/ auff daß ſie das Land nicht außſpeye gleich wie die Cananiter vmb ſolcher
vnd dergleichen Suͤnde/ ſolten außgeſpeyet vnnd jhre Seelen außgerottet werden/
von jhrem Volck/ ibid. v. 26. 27. 28. 29. welche Goͤttliche Gebott/ weil ſelbige von
Natur in der Menſchen Hertzen eingepflantzet vnnd moral, auch deren Vbertret-
tung von GOtt an den Heyden geſtraffet ſeynd/ obligiren vnnd verbinden ſie nicht
nurꝛent die Kinder Jſrael/ ſondern alle Menſchen/ hohes vnd niedern Standes in
jhrem Gewiſſen/ angeſehen von ſolchen Geſetzen. Dardurch GOtt das gantze
Menſchliche Geſchlecht verbinden wollen/ ſeynd nicht allein den Juden/ ſondern
auch den Heyden gegeben/ vielmehr aber den Chriſten/ vnnd gehoͤren nicht zu den

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[12/0646] Das dritte Buch/ gebraucht/ zuſehen/ darvon in nachgeſetztem Axiomate etwas mehr ge- dacht. AXIOMA VII. Die ſo in der auff-vnnd abſteigenden Lini vnter ſich an Eltern oder Kinderſtatt ſeynd/ koͤnnen ohne Blutſchande/ vermoͤge Goͤttlicher vnd Weltlicher Rechte/ ſich nicht mit einander verheu- rathen. DIeſe vnnd dergleichen Grad ſeynd in Gottes moral Geſetz außtruͤcklich verbotten/ im dritten Buch Moſis/ Cap. 18. v. 12. mit dieſen Worten/ du ſolt deines Vatters Schweſter Scham nicht bloͤſen/ denn es iſt deines Vatters nechſte Blutsfreundin. Du ſolt deiner Mutter Schweſter Scham nicht bloͤſen/ denn es iſt deiner Mutter nechſte Blutsfreundin/ꝛc. Vnd im ſelben Buch/ Cap. 20. v. 19. waß nun von der Mutter oder Vatter Schweſter im Geſetze ſtatuiret, das findet propter rationis identitatem auch platz in der Mut- ter Bruder/ Schweſter oder Bruder Tochter. Weil es ein Gradus, vnnd eine Vrſache deß Goͤttlichen Verbotts hierbey vorhanden iſt. Es ſeynd auch dieſe Gradus nicht ſchlecht verbotten/ ſondern es wird auch eben an ſelbigen Ort auß GOttes Munde pronunciiret, daß die Heyden vnd Jnwohner deß Cananæiſchen Landes/ welche GOtt der HErꝛ deßwegen von den Kinderen Jſrael außſtoſſen woͤlle/ ſich in dieſem allem (was nemblich in vorſtehendem Contextu verbotten) verunreiniget haͤtten/ v. 24. & v. 27. d. Cap. 18. Ja es hat GOtt ſeinem Volck ſolche Conjunctiones vnnd Vermaͤhlung gleich andern Greweln der Heyden ver- botten/ auff daß ſie das Land nicht außſpeye gleich wie die Cananiter vmb ſolcher vnd dergleichen Suͤnde/ ſolten außgeſpeyet vnnd jhre Seelen außgerottet werden/ von jhrem Volck/ ibid. v. 26. 27. 28. 29. welche Goͤttliche Gebott/ weil ſelbige von Natur in der Menſchen Hertzen eingepflantzet vnnd moral, auch deren Vbertret- tung von GOtt an den Heyden geſtraffet ſeynd/ obligiren vnnd verbinden ſie nicht nurꝛent die Kinder Jſrael/ ſondern alle Menſchen/ hohes vnd niedern Standes in jhrem Gewiſſen/ angeſehen von ſolchen Geſetzen. Dardurch GOtt das gantze Menſchliche Geſchlecht verbinden wollen/ ſeynd nicht allein den Juden/ ſondern auch den Heyden gegeben/ vielmehr aber den Chriſten/ vnnd gehoͤren nicht zu den Legibus

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 12. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/646>, abgerufen am 22.12.2024.