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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Hauß-vnd Ehestande.

Von diesem Stambaume posteriren vnnd kommen alle Menschen/ ohn
Vnterschted/ sie seyen Keyser/ Könige/ Fürsten/ Herren/ Edle/ Bürger oder Bauren/
welche die Natur ins gemein/ mit Gleichheit zur Heyrath versehen. Vnter dem
Volck GOttes war auch kein sonderlicher Vnterschied. Die Könige Jsrael
haben jhre Töchter/ jhren vornehmsten Bedienten/ Beampten vnnd anderntapf-
fern Leuthen vermählet/ vnnd zur Ehe gegeben. Also versprach der König Saul
dem David/ der vom Hirtenstabe kam/ nach seiner/ wider den Goliath verrichteten
Heldenthat/ seine älteste Tochter Merob/ vnnd wie wol er jhn damit täuschete vnd
dieselbe nach gehents/ auß tückischem Gemüthe einem andern gabe/ vermählte er
jhme dannoch bald hernacher seine andere Tochter/ die Michal/ damit David die
Ehe würcklich vollzogen vnd das Ehebette beschritten/ wiewol es jhm sawer genug
ward/ 1. Samuel. C. 18. & seq. Also hat der König Salomon seinem Amptman
vber die Herrschafft zu Dor/ dem Thaphat/ eine Tochter zur Ehe gegeben/ ingleichem
hat Ahimaas Amptman in Naphthali Salomons Tochter Bastenach zum Wei-
be gehabt/ im ersten Buch der König C. 4. v. 11 & v. 14. Der Priester Jojada/ hat deß
Königs Jorams Tochter Ahasias Schwester Josabeath im Ehebett gehabt/ 2.
Chronic. C 22. v. 12. Joseph der Zimmerman/ hatte sich mit der zarten Jungfrawen
Maria/ welche vom Hause Juda auß Königlichen Geblüte entsprossen war/ Ehe-
lich verlobet. Matth. C. 1. Der Großmächtige König Ahasuerus vermählte sich an
das geringe Mägdlein Esther im Buch Esther Cap. 1. Huldrich der 21. Hertzog in
Böhmen/ hat sich an ein schön Bauermägdlein verliebet/ welches er am Bach wä-
schen sehen/ vnd als jhm solches widerrathen/ hat er gesaget: Es ist vmb eine Nacht
zu thun/ so sol das Bauren-Mägdiein ein Fürstlich Weib seyn. Jn der Türckey
ist auch in Heurathen kein Vnterschied wegen der Ankunfft vnd Geschlechts/ vnd
wie Busbequius, vnd andere gedencken/ so kan eines Hirten vnd Bauren Sohn/
wann er durch tapffere Thaten vnd Tugendhäffte Bezeygunge zu Ehren vnd Di-
gnitäten gelanget/ vnd etwa ein Basla wird deß Türckischen Keysers Tochterman
werden/ Busbequi. epist. 1. Rer. Turcic. welches dann in der Türckey da gantz kein
Vnterschied der Ankunfft vnd Geschlechter angesehen vnd gehalten wird/ also bleiben
kan: Als aber in der Christenheit/ auch bey den alten Römern/ vnd andern Erbah-
ren Heyden/ zu Erhaltunge besserer Harmon vnnd Ordnunge/ verschiedene
Stände/ Keyser/ Könige/ Chur-Fürsten/ Graffen/ Herren/ Edle/ Geehrte/
Bürger vnd Bauten/ von GOtt gesetzet vnd geordnet/ schicket es sich am besten/
daß ein jeder nach seines gleichen freye. Der Venetianer Gesetze wollen zwischen
Adelichen/ vnd gemeinen Leuthen/ Bürgerlichen Standes/ die Heurathen nicht
gestatten/ es seye dann/ daß an der einen seiten der mangel Adelicher Ankunfft/
durch grossen Reichthumb ersetzet/ vnd dardurch einer zuruck gekommenen Familiae
vnd Geschlechte/ wider auff geholffen werde/ Jacob. Zevecoti in Observat. Politic.
ad Sueton. C. Jul. Caesar C.
1. Als Regnardus der Graff von Geldern/ in Schulde

vnnd
Von dem Hauß-vnd Eheſtande.

Von dieſem Stambaume poſteriren vnnd kommen alle Menſchen/ ohn
Vnterſchted/ ſie ſeyen Keyſer/ Koͤnige/ Fuͤrſten/ Herꝛen/ Edle/ Buͤrger oder Baurẽ/
welche die Natur ins gemein/ mit Gleichheit zur Heyrath verſehen. Vnter dem
Volck GOttes war auch kein ſonderlicher Vnterſchied. Die Koͤnige Jſrael
haben jhre Toͤchter/ jhren vornehmſten Bedienten/ Beampten vnnd anderntapf-
fern Leuthen vermaͤhlet/ vnnd zur Ehe gegeben. Alſo verſprach der Koͤnig Saul
dem David/ der vom Hirtenſtabe kam/ nach ſeiner/ wider den Goliath verꝛichteten
Heldenthat/ ſeine aͤlteſte Tochter Merob/ vnnd wie wol er jhn damit taͤuſchete vnd
dieſelbe nach gehents/ auß tuͤckiſchem Gemuͤthe einem andern gabe/ vermaͤhlte er
jhme dannoch bald hernacher ſeine andere Tochter/ die Michal/ damit David die
Ehe wuͤrcklich vollzogen vnd das Ehebette beſchritten/ wiewol es jhm ſawer genug
ward/ 1. Samuel. C. 18. & ſeq. Alſo hat der Koͤnig Salomon ſeinem Amptman
vber die Herꝛſchafft zu Dor/ dem Thaphat/ eine Tochter zur Ehe gegeben/ ingleichem
hat Ahimaas Amptman in Naphthali Salomons Tochter Baſtenach zum Wei-
be gehabt/ im erſten Buch der Koͤnig C. 4. v. 11 & v. 14. Der Prieſter Jojada/ hat deß
Koͤnigs Jorams Tochter Ahaſias Schweſter Joſabeath im Ehebett gehabt/ 2.
Chronic. C 22. v. 12. Joſeph der Zimmerman/ hatte ſich mit der zarten Jungfrawen
Maria/ welche vom Hauſe Juda auß Koͤniglichen Gebluͤte entſproſſen war/ Ehe-
lich verlobet. Matth. C. 1. Der Großmaͤchtige Koͤnig Ahaſuerus vermaͤhlte ſich an
das geringe Maͤgdlein Eſther im Buch Eſther Cap. 1. Huldrich der 21. Hertzog in
Boͤhmen/ hat ſich an ein ſchoͤn Bauermaͤgdlein verliebet/ welches er am Bach waͤ-
ſchen ſehen/ vnd als jhm ſolches widerꝛathen/ hat er geſaget: Es iſt vmb eine Nacht
zu thun/ ſo ſol das Bauren-Maͤgdiein ein Fuͤrſtlich Weib ſeyn. Jn der Tuͤrckey
iſt auch in Heurathen kein Vnterſchied wegen der Ankunfft vnd Geſchlechts/ vnd
wie Busbequius, vnd andere gedencken/ ſo kan eines Hirten vnd Bauren Sohn/
wann er durch tapffere Thaten vnd Tugendhaͤffte Bezeygunge zu Ehren vnd Di-
gnitaͤten gelanget/ vnd etwa ein Baſla wird deß Türckiſchen Keyſers Tochterman
werden/ Busbequi. epiſt. 1. Rer. Turcic. welches dann in der Tuͤrckey da gantz kein
Vnterſchied der Ankunfft vñ Geſchlechter angeſehen vnd gehalten wird/ alſo bleiben
kan: Als aber in der Chriſtenheit/ auch bey den alten Roͤmern/ vnd andern Erbah-
ren Heyden/ zu Erhaltunge beſſerer Harmon vnnd Ordnunge/ verſchiedene
Staͤnde/ Keyſer/ Koͤnige/ Chur-Fuͤrſten/ Graffen/ Herꝛen/ Edle/ Geehrte/
Buͤrger vnd Bauten/ von GOtt geſetzet vnd geordnet/ ſchicket es ſich am beſten/
daß ein jeder nach ſeines gleichen freye. Der Venetianer Geſetze wollen zwiſchen
Adelichen/ vnd gemeinen Leuthen/ Buͤrgerlichen Standes/ die Heurathen nicht
geſtatten/ es ſeye dann/ daß an der einen ſeiten der mangel Adelicher Ankunfft/
durch groſſen Reichthumb erſetzet/ vnd dardurch einer zuruck gekommenen Familiæ
vnd Geſchlechte/ wider auff geholffen werde/ Jacob. Zevecoti in Obſervàt. Politic.
ad Sueton. C. Jul. Cæſar C.
1. Als Regnardus der Graff von Geldern/ in Schulde

vnnd
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[7/0641] Von dem Hauß-vnd Eheſtande. Von dieſem Stambaume poſteriren vnnd kommen alle Menſchen/ ohn Vnterſchted/ ſie ſeyen Keyſer/ Koͤnige/ Fuͤrſten/ Herꝛen/ Edle/ Buͤrger oder Baurẽ/ welche die Natur ins gemein/ mit Gleichheit zur Heyrath verſehen. Vnter dem Volck GOttes war auch kein ſonderlicher Vnterſchied. Die Koͤnige Jſrael haben jhre Toͤchter/ jhren vornehmſten Bedienten/ Beampten vnnd anderntapf- fern Leuthen vermaͤhlet/ vnnd zur Ehe gegeben. Alſo verſprach der Koͤnig Saul dem David/ der vom Hirtenſtabe kam/ nach ſeiner/ wider den Goliath verꝛichteten Heldenthat/ ſeine aͤlteſte Tochter Merob/ vnnd wie wol er jhn damit taͤuſchete vnd dieſelbe nach gehents/ auß tuͤckiſchem Gemuͤthe einem andern gabe/ vermaͤhlte er jhme dannoch bald hernacher ſeine andere Tochter/ die Michal/ damit David die Ehe wuͤrcklich vollzogen vnd das Ehebette beſchritten/ wiewol es jhm ſawer genug ward/ 1. Samuel. C. 18. & ſeq. Alſo hat der Koͤnig Salomon ſeinem Amptman vber die Herꝛſchafft zu Dor/ dem Thaphat/ eine Tochter zur Ehe gegeben/ ingleichem hat Ahimaas Amptman in Naphthali Salomons Tochter Baſtenach zum Wei- be gehabt/ im erſten Buch der Koͤnig C. 4. v. 11 & v. 14. Der Prieſter Jojada/ hat deß Koͤnigs Jorams Tochter Ahaſias Schweſter Joſabeath im Ehebett gehabt/ 2. Chronic. C 22. v. 12. Joſeph der Zimmerman/ hatte ſich mit der zarten Jungfrawen Maria/ welche vom Hauſe Juda auß Koͤniglichen Gebluͤte entſproſſen war/ Ehe- lich verlobet. Matth. C. 1. Der Großmaͤchtige Koͤnig Ahaſuerus vermaͤhlte ſich an das geringe Maͤgdlein Eſther im Buch Eſther Cap. 1. Huldrich der 21. Hertzog in Boͤhmen/ hat ſich an ein ſchoͤn Bauermaͤgdlein verliebet/ welches er am Bach waͤ- ſchen ſehen/ vnd als jhm ſolches widerꝛathen/ hat er geſaget: Es iſt vmb eine Nacht zu thun/ ſo ſol das Bauren-Maͤgdiein ein Fuͤrſtlich Weib ſeyn. Jn der Tuͤrckey iſt auch in Heurathen kein Vnterſchied wegen der Ankunfft vnd Geſchlechts/ vnd wie Busbequius, vnd andere gedencken/ ſo kan eines Hirten vnd Bauren Sohn/ wann er durch tapffere Thaten vnd Tugendhaͤffte Bezeygunge zu Ehren vnd Di- gnitaͤten gelanget/ vnd etwa ein Baſla wird deß Türckiſchen Keyſers Tochterman werden/ Busbequi. epiſt. 1. Rer. Turcic. welches dann in der Tuͤrckey da gantz kein Vnterſchied der Ankunfft vñ Geſchlechter angeſehen vnd gehalten wird/ alſo bleiben kan: Als aber in der Chriſtenheit/ auch bey den alten Roͤmern/ vnd andern Erbah- ren Heyden/ zu Erhaltunge beſſerer Harmon vnnd Ordnunge/ verſchiedene Staͤnde/ Keyſer/ Koͤnige/ Chur-Fuͤrſten/ Graffen/ Herꝛen/ Edle/ Geehrte/ Buͤrger vnd Bauten/ von GOtt geſetzet vnd geordnet/ ſchicket es ſich am beſten/ daß ein jeder nach ſeines gleichen freye. Der Venetianer Geſetze wollen zwiſchen Adelichen/ vnd gemeinen Leuthen/ Buͤrgerlichen Standes/ die Heurathen nicht geſtatten/ es ſeye dann/ daß an der einen ſeiten der mangel Adelicher Ankunfft/ durch groſſen Reichthumb erſetzet/ vnd dardurch einer zuruck gekommenen Familiæ vnd Geſchlechte/ wider auff geholffen werde/ Jacob. Zevecoti in Obſervàt. Politic. ad Sueton. C. Jul. Cæſar C. 1. Als Regnardus der Graff von Geldern/ in Schulde vnnd

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 7. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/641>, abgerufen am 23.11.2024.