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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Weltlichen Stande.
Schweitzern sehr geneiget es ward aber demselben solches nicht allein
von D. Luthern/ sondern auch von Philippo Melanthone vnnd Brentio,
in einem außführlichen Schreiben/ welches diese beyde abgehn lassen
vnnd bey dem Caelestino in Histor. Aug. Confess. verbotenus zufinden/
starck wiederrathen. Jch will jetzo geschweigen/ der grossen Gefahr/ vnd
Aergernuß/ so auß Vermischunge der Glaubigen mit den Vnglaubigen
auch discrepirenden im Glauben entstehet/ darfür GOtt sein Volck so
ernstlich gewarnet im 2. Buch Mos. c. 34. v. 12. 15. Jos. c. 23. v. 12. & seqq.
Obad. c. 1. v.
7.

Es ist keine Gott wolgefällige Gemeinschafft deß Lichts mit der
Finsternuß/ oder Belials mit Christo 2. Corinth. c. 6. das böse klebet all-
zeit dem Menschen ehe an als das gute/ vnd wer Pech angreiffet der besu-
delt sich damit wie die Schrifft redet. Ein mercklich Exempel hat man
an dem König Ahas/ der sich mit dem König in Assyrien zugemeiner
Hülffe alliirte vnd mit demselben nach Damascon zohe/ dieselbe Statt
belagern vnd einnehmen halff sahe er daselbsten ein new Modell/ eines
Heydnischen Altars/ welches jhm gleich gefiehl vnd ließ jhme der König
von Assyrien einen Abriß darvon machen/ vnd schickte Ahas denselben
gleich seinen Hoffprediger/ den Priester Vria/ der auch den Mantel nach
dem Winde zu hangen wuste/ nach Jerusalem/ mit Befehl/ so bald einen
Altar darnach zu bawen/ worauff er zu seiner Wiederkunfft wieder Got-
tes Gebott/ Brand-vnd Danckopffer geopffert im 2. Buch der König. c.
16. Wie gefährlich auch die Sarracener vnd Türcken/ wann sie Christen
zu Hülffe kommen vielmahls gehandelt vnnd durch solche Occasion der
Bündnuß vnd geleisteter Hülffe/ sich deren Lande vnd Leuthe/ denen sie
zuhülffe kommen bemächtiget/ ist auß der Erfahrunge vnd Historien be-
kant/ gestalt dann das Türckische Kayserthumb guten Theils zu so gros-
sem Wachsthumb vnd Gewalt kommen/ in deme die Orientalische Kay-
ser vnd Fürsten/ wie sie vnter einander in die Haar gerathen/ vnnd ein
Theil sich deß Türcken Hülffe bedienet/ er sie entlich mit einander herun-
ter/ gantz Griechenland vnnd was mehr zum Ostischn Kayserthumb ge-
hörig/ vnter seine Beherrschunge gebracht darvon Bodin. lib. 5. de Repub
c.
5. mit mehrerm handelt.

Das Jüdische Volck hat auch dardurch/ daß sie die Assyrier/ Meder/
Babylonier/ Egypter in jhren Kriegen die sie vnter sich vnd mit andern
geführet/ zu Hülffe geruffen vnd jhnen den Weg ins gelobte Land gezei-
get/ Anlaß gegeben sie hernach vnter jhre Herr schafft zubringen/ darvon
droben De jur. Bell. Axiom. 18. weitleufftiger geschrieben/ in so weit aber
hielte ichs nicht vnverantwortlich/ wann ein Christlicher Potentat vom

Türcken
Kkkk ij

Von dem Weltlichen Stande.
Schweitzern ſehr geneiget es ward aber demſelben ſolches nicht allein
von D. Luthern/ ſondern auch von Philippo Melanthone vnnd Brentio,
in einem außfuͤhrlichen Schreiben/ welches dieſe beyde abgehn laſſen
vnnd bey dem Cæleſtino in Hiſtor. Aug. Confeſſ. verbotenus zufinden/
ſtarck wiederrathen. Jch will jetzo geſchweigen/ der groſſen Gefahr/ vnd
Aergernuß/ ſo auß Vermiſchunge der Glaubigen mit den Vnglaubigen
auch diſcrepirenden im Glauben entſtehet/ darfuͤr GOtt ſein Volck ſo
ernſtlich gewarnet im 2. Buch Moſ. c. 34. v. 12. 15. Joſ. c. 23. v. 12. & ſeqq.
Obad. c. 1. v.
7.

Es iſt keine Gott wolgefaͤllige Gemeinſchafft deß Lichts mit der
Finſternuß/ oder Belials mit Chriſto 2. Corinth. c. 6. das boͤſe klebet all-
zeit dem Menſchen ehe an als das gute/ vnd wer Pech angreiffet der beſu-
delt ſich damit wie die Schrifft redet. Ein mercklich Exempel hat man
an dem Koͤnig Ahas/ der ſich mit dem Koͤnig in Aſſyrien zugemeiner
Hülffe alliirte vnd mit demſelben nach Damaſcon zohe/ dieſelbe Statt
belagern vnd einnehmen halff ſahe er daſelbſten ein new Modell/ eines
Heydniſchen Altars/ welches jhm gleich gefiehl vnd ließ jhme der Koͤnig
von Aſſyrien einen Abriß darvon machen/ vnd ſchickte Ahas denſelben
gleich ſeinen Hoffprediger/ den Prieſter Vria/ der auch den Mantel nach
dem Winde zu hangen wuſte/ nach Jeruſalem/ mit Befehl/ ſo bald einen
Altar darnach zu bawen/ worauff er zu ſeiner Wiederkunfft wieder Got-
tes Gebott/ Brand-vnd Danckopffer geopffert im 2. Buch der Koͤnig. c.
16. Wie gefaͤhrlich auch die Sarracener vnd Tuͤrcken/ wann ſie Chriſten
zu Huͤlffe kommen vielmahls gehandelt vnnd durch ſolche Occaſion der
Buͤndnuß vnd geleiſteter Huͤlffe/ ſich deren Lande vnd Leuthe/ denen ſie
zuhülffe kommen bemaͤchtiget/ iſt auß der Erfahrunge vnd Hiſtorien be-
kant/ geſtalt dann das Tuͤrckiſche Kayſerthumb guten Theils zu ſo groſ-
ſem Wachsthumb vnd Gewalt kommen/ in deme die Orientaliſche Kay-
ſer vnd Fuͤrſten/ wie ſie vnter einander in die Haar gerathen/ vnnd ein
Theil ſich deß Tuͤrcken Huͤlffe bedienet/ er ſie entlich mit einander herun-
ter/ gantz Griechenland vnnd was mehr zum Oſtiſchn Kayſerthumb ge-
hoͤrig/ vnter ſeine Beherꝛſchunge gebracht darvon Bodin. lib. 5. de Repub
c.
5. mit mehrerm handelt.

Das Juͤdiſche Volck hat auch dardurch/ daß ſie die Aſſyrier/ Meder/
Babylonier/ Egypter in jhren Kriegen die ſie vnter ſich vnd mit andern
gefuͤhret/ zu Huͤlffe geruffen vnd jhnen den Weg ins gelobte Land gezei-
get/ Anlaß gegeben ſie hernach vnter jhre Herꝛ ſchafft zubringen/ darvon
droben De jur. Bell. Axiom. 18. weitleufftiger geſchrieben/ in ſo weit aber
hielte ichs nicht vnverantwortlich/ wann ein Chriſtlicher Potentat vom

Tuͤrcken
Kkkk ij
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[443/0621] Von dem Weltlichen Stande. Schweitzern ſehr geneiget es ward aber demſelben ſolches nicht allein von D. Luthern/ ſondern auch von Philippo Melanthone vnnd Brentio, in einem außfuͤhrlichen Schreiben/ welches dieſe beyde abgehn laſſen vnnd bey dem Cæleſtino in Hiſtor. Aug. Confeſſ. verbotenus zufinden/ ſtarck wiederrathen. Jch will jetzo geſchweigen/ der groſſen Gefahr/ vnd Aergernuß/ ſo auß Vermiſchunge der Glaubigen mit den Vnglaubigen auch diſcrepirenden im Glauben entſtehet/ darfuͤr GOtt ſein Volck ſo ernſtlich gewarnet im 2. Buch Moſ. c. 34. v. 12. 15. Joſ. c. 23. v. 12. & ſeqq. Obad. c. 1. v. 7. Es iſt keine Gott wolgefaͤllige Gemeinſchafft deß Lichts mit der Finſternuß/ oder Belials mit Chriſto 2. Corinth. c. 6. das boͤſe klebet all- zeit dem Menſchen ehe an als das gute/ vnd wer Pech angreiffet der beſu- delt ſich damit wie die Schrifft redet. Ein mercklich Exempel hat man an dem Koͤnig Ahas/ der ſich mit dem Koͤnig in Aſſyrien zugemeiner Hülffe alliirte vnd mit demſelben nach Damaſcon zohe/ dieſelbe Statt belagern vnd einnehmen halff ſahe er daſelbſten ein new Modell/ eines Heydniſchen Altars/ welches jhm gleich gefiehl vnd ließ jhme der Koͤnig von Aſſyrien einen Abriß darvon machen/ vnd ſchickte Ahas denſelben gleich ſeinen Hoffprediger/ den Prieſter Vria/ der auch den Mantel nach dem Winde zu hangen wuſte/ nach Jeruſalem/ mit Befehl/ ſo bald einen Altar darnach zu bawen/ worauff er zu ſeiner Wiederkunfft wieder Got- tes Gebott/ Brand-vnd Danckopffer geopffert im 2. Buch der Koͤnig. c. 16. Wie gefaͤhrlich auch die Sarracener vnd Tuͤrcken/ wann ſie Chriſten zu Huͤlffe kommen vielmahls gehandelt vnnd durch ſolche Occaſion der Buͤndnuß vnd geleiſteter Huͤlffe/ ſich deren Lande vnd Leuthe/ denen ſie zuhülffe kommen bemaͤchtiget/ iſt auß der Erfahrunge vnd Hiſtorien be- kant/ geſtalt dann das Tuͤrckiſche Kayſerthumb guten Theils zu ſo groſ- ſem Wachsthumb vnd Gewalt kommen/ in deme die Orientaliſche Kay- ſer vnd Fuͤrſten/ wie ſie vnter einander in die Haar gerathen/ vnnd ein Theil ſich deß Tuͤrcken Huͤlffe bedienet/ er ſie entlich mit einander herun- ter/ gantz Griechenland vnnd was mehr zum Oſtiſchn Kayſerthumb ge- hoͤrig/ vnter ſeine Beherꝛſchunge gebracht darvon Bodin. lib. 5. de Repub c. 5. mit mehrerm handelt. Das Juͤdiſche Volck hat auch dardurch/ daß ſie die Aſſyrier/ Meder/ Babylonier/ Egypter in jhren Kriegen die ſie vnter ſich vnd mit andern gefuͤhret/ zu Huͤlffe geruffen vnd jhnen den Weg ins gelobte Land gezei- get/ Anlaß gegeben ſie hernach vnter jhre Herꝛ ſchafft zubringen/ darvon droben De jur. Bell. Axiom. 18. weitleufftiger geſchrieben/ in ſo weit aber hielte ichs nicht vnverantwortlich/ wann ein Chriſtlicher Potentat vom Tuͤrcken Kkkk ij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 443. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/621>, abgerufen am 24.11.2024.