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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Weltlichen Stande.
dardurch dessen Gottloß thun vnd wesen approbiret vnnd gut geheissen/
vnd kan diß vnzulässiges straffbahres accident, deß Königs Josaphats
gar zugrosser Familiarität vnd Vertieffunge/ auch der sonderbahrer eyffer
Gottes wieder den Ahasia deme an sich selbsten zulässigen Commercio,
mit allen Menschen/ nicht bey gemessen/ noch das per se licitum propter
incidens illicitum
getadelt wurden/ wie die Rechts lehrer hiervon reden/
Quod utile per inutile non vitietur, & illicitum licito adiectum, pro non
adjecto habendum esse:
(4.) Aber darin hafftet die grösseste Difficultät/(4) Vid.
Andr Geil.
observ. 4.
n. 5. & seqq.
lib. 2. latius
Caspar
Anth,
Thesaur.
Quaest.
Forens.
69. part.
1.

ob sich Christliche Potentaten/ mit Türcken/ Tartarn/ Vnglaubigen o-
der denen die jhrer wahren Religion nit zugethan/ wieder Christen oder
Vnglaubige mit reinem vnverseertem Gewissen conjungiren, vor einen
Mann stehen/ verbunden vnd bey solcher deren Hülffe/ von Gott sicheren
guten Success zuerwarten/ vnd sich dessen zugetrösten haben. Bey sol-
chem Casu conscientiae oder Gewissensfall/ ist es gar nicht sicher/ auff
blose Exempel/ die theils in jhren vmbständen sehr variiren, vnnd nicht
gleich seyn/ auch theils außtrücklich verworffen vnnd gestraffet werden/
wieder die Regul vnd Gebott Gottes zu fusen vnnd Gewissens sicherun-
ge zuerheben. Die obengesetzte Regul vnd Verbott/ ist in den Büchern
Mosis/ der König Chronicken vnd bey den Propheten gar offt wieder
holet/ daß man mit Vnglaubigen keine Ligas zu gemeiner Hülffe machen
vnd darauff seines Staats Sicherunge vnnd conservation setzen solle:
Darumb spricht der Herr bey dem Propheten Esaia cap. 7. aliis, c. 8. v. 6.
weil diß Volck verachtet das Wasser Sihloha/ das stille gehet/ vnnd
tröstet sich deß Rezin vnd deß Soyns Remalia/ siehe so wird der Herr v-
ber sie kommen lassen/ starcke vnd viel Wasser deß Stroms/ nemblich
den König zu Assyrien vnd alle seine Herrligkeit/ daß sie vber alle jhre
Bäche fahren/ vnd vber alle jhre Vfer gehen/ vnd werden einreissen in
Juda/etc. vnd ruffet Gott das Wehe vber dieselbe bey selbigen Propheten
Esaia c. 30. v. 1. & seqq. & c. 31. v. 1. & seqq. vnd bey dem Propheten Ho-
sea c. 12. v. 1. Ephraim weidet sich vom Winde/ vnd läufft dem Ostwinde
nach/ sie machen mit Assur einen Bund/ vnd bringen Balsam in Egyp-
ten/etc. Es wollen zwar etzliche darfür halten/ daß auff den eussersten
Nothfall/ wann einer auch von einer Christlichen Gewalt ohne Vrsache
geängstet/ betränget vnd mit Heersmacht vberzogen werden wollen/ vnd
wegen seines gantzen Staats Lande vnd Leuthe in pericul vnnd Gefahr
stehe/ vnd sonsten zu niemand seine Zuflucht zunehmen wisse/ daß jhme
nicht zuverdencken/ bey guter Sache/ Hülffe bey dem Tucken vnnd Vn-
glaubigen zusuchen/ vnd mit denselben sich zuverbinden/ als aber mein
Vorhaben ist eine Biblische Policey zu schreiben/ vnd ich diese exception

von
Kkkk

Von dem Weltlichen Stande.
dardurch deſſen Gottloß thun vnd weſen approbiret vnnd gut geheiſſen/
vnd kan diß vnzulaͤſſiges ſtraffbahres accident, deß Koͤnigs Joſaphats
gar zugroſſer Familiaritaͤt vnd Vertieffunge/ auch der ſonderbahrer eyffer
Gottes wieder den Ahaſia deme an ſich ſelbſten zulaͤſſigen Commercio,
mit allen Menſchen/ nicht bey gemeſſen/ noch das per ſe licitum propter
incidens illicitum
getadelt wurden/ wie die Rechts lehrer hiervon reden/
Quod utile per inutile non vitietur, & illicitum licito adiectum, pro non
adjecto habendum eſſe:
(4.) Aber darin hafftet die groͤſſeſte Difficultaͤt/(4) Vid.
Andr Geil.
obſerv. 4.
n. 5. & ſeqq.
lib. 2. latius
Caſpar
Anth,
Theſaur.
Quæſt.
Forens.
69. part.
1.

ob ſich Chriſtliche Potentaten/ mit Tuͤrcken/ Tartarn/ Vnglaubigen o-
der denen die jhrer wahren Religion nit zugethan/ wieder Chriſten oder
Vnglaubige mit reinem vnverſeertem Gewiſſen conjungiren, vor einen
Mann ſtehen/ verbunden vnd bey ſolcher deren Hülffe/ von Gott ſicheren
guten Succeſs zuerwarten/ vnd ſich deſſen zugetroͤſten haben. Bey ſol-
chem Caſu conſcientiæ oder Gewiſſensfall/ iſt es gar nicht ſicher/ auff
bloſe Exempel/ die theils in jhren vmbſtaͤnden ſehr variiren, vnnd nicht
gleich ſeyn/ auch theils außtruͤcklich verworffen vnnd geſtraffet werden/
wieder die Regul vnd Gebott Gottes zu fuſen vnnd Gewiſſens ſicherun-
ge zuerheben. Die obengeſetzte Regul vnd Verbott/ iſt in den Büchern
Moſis/ der Koͤnig Chronicken vnd bey den Propheten gar offt wieder
holet/ daß man mit Vnglaubigen keine Ligas zu gemeiner Huͤlffe machẽ
vnd darauff ſeines Staats Sicherunge vnnd conſervation ſetzen ſolle:
Darumb ſpricht der Herꝛ bey dem Propheten Eſaia cap. 7. aliis, c. 8. v. 6.
weil diß Volck verachtet das Waſſer Sihloha/ das ſtille gehet/ vnnd
troͤſtet ſich deß Rezin vnd deß Soyns Remalia/ ſiehe ſo wird der Herꝛ v-
ber ſie kommen laſſen/ ſtarcke vnd viel Waſſer deß Stroms/ nemblich
den Koͤnig zu Aſſyrien vnd alle ſeine Herꝛligkeit/ daß ſie vber alle jhre
Baͤche fahren/ vnd vber alle jhre Vfer gehen/ vnd werden einreiſſen in
Juda/ꝛc. vnd ruffet Gott das Wehe vber dieſelbe bey ſelbigen Propheten
Eſaia c. 30. v. 1. & ſeqq. & c. 31. v. 1. & ſeqq. vnd bey dem Propheten Ho-
ſea c. 12. v. 1. Ephraim weidet ſich vom Winde/ vnd laͤufft dem Oſtwinde
nach/ ſie machen mit Aſſur einen Bund/ vnd bringen Balſam in Egyp-
ten/ꝛc. Es wollen zwar etzliche darfuͤr halten/ daß auff den euſſerſten
Nothfall/ wann einer auch von einer Chriſtlichen Gewalt ohne Vrſache
geaͤngſtet/ betraͤnget vnd mit Heersmacht vberzogen werden wollen/ vnd
wegen ſeines gantzen Staats Lande vnd Leuthe in pericul vnnd Gefahr
ſtehe/ vnd ſonſten zu niemand ſeine Zuflucht zunehmen wiſſe/ daß jhme
nicht zuverdencken/ bey guter Sache/ Huͤlffe bey dem Tucken vnnd Vn-
glaubigen zuſuchen/ vnd mit denſelben ſich zuverbinden/ als aber mein
Vorhaben iſt eine Bibliſche Policey zu ſchreiben/ vnd ich dieſe exception

von
Kkkk
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[441/0619] Von dem Weltlichen Stande. dardurch deſſen Gottloß thun vnd weſen approbiret vnnd gut geheiſſen/ vnd kan diß vnzulaͤſſiges ſtraffbahres accident, deß Koͤnigs Joſaphats gar zugroſſer Familiaritaͤt vnd Vertieffunge/ auch der ſonderbahrer eyffer Gottes wieder den Ahaſia deme an ſich ſelbſten zulaͤſſigen Commercio, mit allen Menſchen/ nicht bey gemeſſen/ noch das per ſe licitum propter incidens illicitum getadelt wurden/ wie die Rechts lehrer hiervon reden/ Quod utile per inutile non vitietur, & illicitum licito adiectum, pro non adjecto habendum eſſe: (4.) Aber darin hafftet die groͤſſeſte Difficultaͤt/ ob ſich Chriſtliche Potentaten/ mit Tuͤrcken/ Tartarn/ Vnglaubigen o- der denen die jhrer wahren Religion nit zugethan/ wieder Chriſten oder Vnglaubige mit reinem vnverſeertem Gewiſſen conjungiren, vor einen Mann ſtehen/ verbunden vnd bey ſolcher deren Hülffe/ von Gott ſicheren guten Succeſs zuerwarten/ vnd ſich deſſen zugetroͤſten haben. Bey ſol- chem Caſu conſcientiæ oder Gewiſſensfall/ iſt es gar nicht ſicher/ auff bloſe Exempel/ die theils in jhren vmbſtaͤnden ſehr variiren, vnnd nicht gleich ſeyn/ auch theils außtruͤcklich verworffen vnnd geſtraffet werden/ wieder die Regul vnd Gebott Gottes zu fuſen vnnd Gewiſſens ſicherun- ge zuerheben. Die obengeſetzte Regul vnd Verbott/ iſt in den Büchern Moſis/ der Koͤnig Chronicken vnd bey den Propheten gar offt wieder holet/ daß man mit Vnglaubigen keine Ligas zu gemeiner Huͤlffe machẽ vnd darauff ſeines Staats Sicherunge vnnd conſervation ſetzen ſolle: Darumb ſpricht der Herꝛ bey dem Propheten Eſaia cap. 7. aliis, c. 8. v. 6. weil diß Volck verachtet das Waſſer Sihloha/ das ſtille gehet/ vnnd troͤſtet ſich deß Rezin vnd deß Soyns Remalia/ ſiehe ſo wird der Herꝛ v- ber ſie kommen laſſen/ ſtarcke vnd viel Waſſer deß Stroms/ nemblich den Koͤnig zu Aſſyrien vnd alle ſeine Herꝛligkeit/ daß ſie vber alle jhre Baͤche fahren/ vnd vber alle jhre Vfer gehen/ vnd werden einreiſſen in Juda/ꝛc. vnd ruffet Gott das Wehe vber dieſelbe bey ſelbigen Propheten Eſaia c. 30. v. 1. & ſeqq. & c. 31. v. 1. & ſeqq. vnd bey dem Propheten Ho- ſea c. 12. v. 1. Ephraim weidet ſich vom Winde/ vnd laͤufft dem Oſtwinde nach/ ſie machen mit Aſſur einen Bund/ vnd bringen Balſam in Egyp- ten/ꝛc. Es wollen zwar etzliche darfuͤr halten/ daß auff den euſſerſten Nothfall/ wann einer auch von einer Chriſtlichen Gewalt ohne Vrſache geaͤngſtet/ betraͤnget vnd mit Heersmacht vberzogen werden wollen/ vnd wegen ſeines gantzen Staats Lande vnd Leuthe in pericul vnnd Gefahr ſtehe/ vnd ſonſten zu niemand ſeine Zuflucht zunehmen wiſſe/ daß jhme nicht zuverdencken/ bey guter Sache/ Huͤlffe bey dem Tucken vnnd Vn- glaubigen zuſuchen/ vnd mit denſelben ſich zuverbinden/ als aber mein Vorhaben iſt eine Bibliſche Policey zu ſchreiben/ vnd ich dieſe exception von (4) Vid. Andr Geil. obſerv. 4. n. 5. & ſeqq. lib. 2. latius Caſpar Anth, Theſaur. Quæſt. Forens. 69. part. 1. Kkkk

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 441. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/619>, abgerufen am 24.11.2024.