Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem Weltlichen Stande. heben vnd in zweiffel ziehen. (a) Das angezogene Exempel Assa deß(a) DeSanctoru factis & exemplis eleganter D. Luther. in Com- mentar. ad Genes. c. 19. fol. 230. fac. 2. San- ctorum, inquit, o- pera & Ex- empla co- tra Regu- lam & Le- gem sunt quasi mi- racula, & a nobis ad- miranda non imitanda, veluti quando Abraham bis exponit Saram periculo. Loth offert filias stupro; sic miramur Petrum ambulantem in mari, Christum & Mosem jejunantem 40. diebus, non autem imitamur: Quae autem facta sanctorum plane excusari non possunt, sicut concubi- tus Loth cum filiabus &c. ea sunt peccata quae a nobis fieri omnino non debent. Sic Heroica facta & exempla, si quis imitari vellet, turpiter impingeret, &c. ubi id pluribus persequitur. Königsin Juda mit Benhadad den König in Assyrien/ thut gar nichtes zu Behauptunge der Bündnussen mit den Vnglaubigen. Dann ob wol Assa solchen Bund gesuchet vnd erhalten/ so hat er doch daran vnrecht ge- than/ gestalt Gott den Propheten Hanani deß wegen zu jhn abgeferti get/ jhme solches ernstlich verweissen vnd also sagen lassen: Du hast thör- lich gethan/ darumb wirstu auch von nun an Krieg haben im 2. Buch der Chron. c. 16. v. 7. & seqq. Jmgleichen hat Gott kein Gefallen gehabt an der conjunction deß Königs in Juda Ahas/ mit den Königen von Assur/ ist jhme auch nicht wol gelungen/ wie zusehen im 2. Buch der Chronic c. 28. v. 16. & seqq. deß Königs Josaphat Bündnuß mit dem Abgöttischen König in Jsrael Achab/ hat Gott starck geeyffert/ schickete jhme/ zu seiner Wiederkunfft nach Jerusalem den Propheten Jehu zu einem scharffen Gesetz vnd Bußprediger zu/ ließ jhme sagen/ soltu so dem Gottlosen helf- fen/ vnd lieben die den Herrn hassen/ vnd vmb deß willen/ ist vber dir der Zorn vom Herren. Aber doch ist was gutes an dir funden im 2. Buch der Chronic c 29. v. 2. Der Macchabe er Exempel betreffent/ ist es erstlich an deme/ daß 2. Haben die Macchabeer der Römer vnnd Griechen Hülffe nicht 3. Findet sich nicht daß jhnen die Römer würckliche Hülffe zuge- (2.) der
Von dem Weltlichen Stande. heben vnd in zweiffel ziehen. (a) Das angezogene Exempel Aſſa deß(a) DeSanctorũ factis & exemplis eleganter D. Luther. in Com- mentar. ad Geneſ. c. 19. fol. 230. fac. 2. San- ctorum, inquit, o- pera & Ex- empla cō- tra Regu- lam & Le- gem ſunt quaſi mi- racula, & à nobis ad- miranda non imitanda, veluti quando Abraham bis exponit Saram periculo. Loth offert filias ſtupro; ſic miramur Petrum ambulantem in mari, Chriſtum & Moſem jejunantem 40. diebus, non autem imitamur: Quæ autem facta ſanctorum plane excuſari non poſſunt, ſicut concubi- tus Loth cum filiabus &c. ea ſunt peccata quæ à nobis fieri omninò non debent. Sic Heroica facta & exempla, ſi quis imitari vellet, turpiter impingeret, &c. ubi id pluribus perſequitur. Koͤnigsin Juda mit Benhadad den Koͤnig in Aſſyrien/ thut gar nichtes zu Behauptunge der Buͤndnuſſen mit den Vnglaubigen. Dann ob wol Aſſa ſolchen Bund geſuchet vnd erhalten/ ſo hat er doch daran vnrecht ge- than/ geſtalt Gott den Propheten Hanani deß wegen zu jhn abgeferti get/ jhme ſolches ernſtlich verweiſſen vnd alſo ſagen laſſen: Du haſt thoͤr- lich gethan/ darumb wirſtu auch von nun an Krieg haben im 2. Buch der Chron. c. 16. v. 7. & ſeqq. Jmgleichen hat Gott kein Gefallen gehabt an der conjunction deß Koͤnigs in Juda Ahas/ mit den Koͤnigen von Aſſur/ iſt jhme auch nicht wol gelungen/ wie zuſehen im 2. Buch der Chronic c. 28. v. 16. & ſeqq. deß Koͤnigs Joſaphat Buͤndnuß mit dem Abgoͤttiſchen Koͤnig in Jſrael Achab/ hat Gott ſtarck geeyffert/ ſchickete jhme/ zu ſeiner Wiederkunfft nach Jeruſalem den Propheten Jehu zu einem ſcharffen Geſetz vnd Bußprediger zu/ ließ jhme ſagen/ ſoltu ſo dem Gottloſen helf- fen/ vnd lieben die den Herꝛn haſſen/ vnd vmb deß willen/ iſt vber dir der Zorn vom Herren. Aber doch iſt was gutes an dir funden im 2. Buch der Chronic c 29. v. 2. Der Macchabe er Exempel betreffent/ iſt es erſtlich an deme/ daß 2. Haben die Macchabeer der Roͤmer vnnd Griechen Huͤlffe nicht 3. Findet ſich nicht daß jhnen die Roͤmer wuͤrckliche Huͤlffe zuge- (2.) der
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0617" n="439"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Von dem Weltlichen Stande.</hi></fw><lb/> heben vnd in zweiffel ziehen. (<hi rendition="#aq">a</hi>) Das angezogene Exempel Aſſa deß<note place="right"><hi rendition="#aq">(a) De<lb/> Sanctorũ<lb/> factis &<lb/> exemplis<lb/> eleganter<lb/> D. Luther.<lb/> in Com-<lb/> mentar. ad<lb/> Geneſ. c.<lb/> 19. fol. 230.<lb/> fac. 2. San-<lb/> ctorum,<lb/> inquit, o-<lb/> pera & Ex-<lb/> empla cō-<lb/> tra Regu-<lb/> lam & Le-<lb/> gem ſunt<lb/> quaſi mi-<lb/> racula, & à<lb/> nobis ad-<lb/> miranda non imitanda, veluti quando Abraham bis exponit Saram periculo. Loth offert filias<lb/> ſtupro; ſic miramur Petrum ambulantem in mari, Chriſtum & Moſem jejunantem 40. diebus,<lb/> non autem imitamur: Quæ autem facta ſanctorum plane excuſari non poſſunt, ſicut concubi-<lb/> tus Loth cum filiabus &c. ea ſunt peccata quæ à nobis fieri omninò non debent. Sic Heroica<lb/> facta & exempla, ſi quis imitari vellet, turpiter impingeret, &c. ubi id pluribus perſequitur.</hi></note><lb/> Koͤnigsin Juda mit Benhadad den Koͤnig in Aſſyrien/ thut gar nichtes<lb/> zu Behauptunge der Buͤndnuſſen mit den Vnglaubigen. Dann ob wol<lb/> Aſſa ſolchen Bund geſuchet vnd erhalten/ ſo hat er doch daran vnrecht ge-<lb/> than/ geſtalt Gott den Propheten Hanani deß wegen zu jhn abgeferti<lb/> get/ jhme ſolches ernſtlich verweiſſen vnd alſo ſagen laſſen: Du haſt thoͤr-<lb/> lich gethan/ darumb wirſtu auch von nun an Krieg haben im 2. Buch der<lb/> Chron. c. 16. v. 7. & <hi rendition="#aq">ſeqq.</hi> Jmgleichen hat Gott kein Gefallen gehabt an<lb/> der <hi rendition="#aq">conjunction</hi> deß Koͤnigs in Juda Ahas/ mit den Koͤnigen von Aſſur/<lb/> iſt jhme auch nicht wol gelungen/ wie zuſehen im 2. Buch der Chronic c.<lb/> 28. v. 16. & <hi rendition="#aq">ſeqq.</hi> deß Koͤnigs Joſaphat Buͤndnuß mit dem Abgoͤttiſchen<lb/> Koͤnig in Jſrael Achab/ hat Gott ſtarck geeyffert/ ſchickete jhme/ zu ſeiner<lb/> Wiederkunfft nach Jeruſalem den Propheten Jehu zu einem ſcharffen<lb/> Geſetz vnd Bußprediger zu/ ließ jhme ſagen/ ſoltu ſo dem Gottloſen helf-<lb/> fen/ vnd lieben die den Herꝛn haſſen/ vnd vmb deß willen/ iſt vber dir<lb/> der Zorn vom Herren. Aber doch iſt was gutes an dir funden im 2.<lb/> Buch der Chronic c 29. v. 2.</p><lb/> <p>Der Macchabe er Exempel betreffent/ iſt es erſtlich an deme/ daß<lb/> die Buͤcher der Macchabeer von den alten Kirchen Vaͤttern auch noch<lb/> nicht von der Kirche/ fuͤr Canoniſche Buͤcher denen <hi rendition="#aq">infallibilis auctoritas</hi><lb/> beygeleget/ <hi rendition="#aq">æſtimiret</hi> vnd gehalten werden/ zumahlen darin auch <hi rendition="#aq">quoad<lb/> fidem hiſtoricam,</hi> etzliche Wiederwertigkeiten ſich erreugen/ auch der<lb/> Macchabeer Thaten vnd Handlungen nicht alle in der Schrifft geprie-<lb/> ſen/ noch derſelben in allem gemeeß gehalten werden.</p><lb/> <p>2. Haben die Macchabeer der Roͤmer vnnd Griechen Huͤlffe nicht<lb/> wieder jhre Glaubens genoſſen/ ſondern wieder die Heyden geſuchet.</p><lb/> <p>3. Findet ſich nicht daß jhnen die Roͤmer wuͤrckliche Huͤlffe zuge-<lb/> ſchickt/ ſondern bloſe <hi rendition="#aq">Protectoria</hi> vnd Schutzbrieffe <hi rendition="#aq">publiciret,</hi> geſtalt<lb/> dann 4. ſie die Macchabeer in jhrem an die Spartaner abgelaſſenem<lb/> ſchreiben ſich außtrucklich erklaͤren/ daß ſie dero Zeit keiner frembden<lb/> Huͤlffe beduͤrffen/ vnd troſt hetten an Gottes Wort im 1. Buch der Mac-<lb/> chab. c. 12. v. 8. 9. So hat auch 5. der <hi rendition="#aq">eventus</hi> oder Außgang es nicht be-<lb/> ſtaͤttiget/ daß die Macchabeer nach errichteten ſolchen Buͤndnuſſen mit<lb/> den Roͤmern vnnd andern ſonderlich Gluͤck im Kriege gehabt/ ſondern<lb/> bald darauff in vorgangenen Schlachten den kuͤrtzern gezogen/<lb/> <fw place="bottom" type="catch">(2.) der</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [439/0617]
Von dem Weltlichen Stande.
heben vnd in zweiffel ziehen. (a) Das angezogene Exempel Aſſa deß
Koͤnigsin Juda mit Benhadad den Koͤnig in Aſſyrien/ thut gar nichtes
zu Behauptunge der Buͤndnuſſen mit den Vnglaubigen. Dann ob wol
Aſſa ſolchen Bund geſuchet vnd erhalten/ ſo hat er doch daran vnrecht ge-
than/ geſtalt Gott den Propheten Hanani deß wegen zu jhn abgeferti
get/ jhme ſolches ernſtlich verweiſſen vnd alſo ſagen laſſen: Du haſt thoͤr-
lich gethan/ darumb wirſtu auch von nun an Krieg haben im 2. Buch der
Chron. c. 16. v. 7. & ſeqq. Jmgleichen hat Gott kein Gefallen gehabt an
der conjunction deß Koͤnigs in Juda Ahas/ mit den Koͤnigen von Aſſur/
iſt jhme auch nicht wol gelungen/ wie zuſehen im 2. Buch der Chronic c.
28. v. 16. & ſeqq. deß Koͤnigs Joſaphat Buͤndnuß mit dem Abgoͤttiſchen
Koͤnig in Jſrael Achab/ hat Gott ſtarck geeyffert/ ſchickete jhme/ zu ſeiner
Wiederkunfft nach Jeruſalem den Propheten Jehu zu einem ſcharffen
Geſetz vnd Bußprediger zu/ ließ jhme ſagen/ ſoltu ſo dem Gottloſen helf-
fen/ vnd lieben die den Herꝛn haſſen/ vnd vmb deß willen/ iſt vber dir
der Zorn vom Herren. Aber doch iſt was gutes an dir funden im 2.
Buch der Chronic c 29. v. 2.
(a) De
Sanctorũ
factis &
exemplis
eleganter
D. Luther.
in Com-
mentar. ad
Geneſ. c.
19. fol. 230.
fac. 2. San-
ctorum,
inquit, o-
pera & Ex-
empla cō-
tra Regu-
lam & Le-
gem ſunt
quaſi mi-
racula, & à
nobis ad-
miranda non imitanda, veluti quando Abraham bis exponit Saram periculo. Loth offert filias
ſtupro; ſic miramur Petrum ambulantem in mari, Chriſtum & Moſem jejunantem 40. diebus,
non autem imitamur: Quæ autem facta ſanctorum plane excuſari non poſſunt, ſicut concubi-
tus Loth cum filiabus &c. ea ſunt peccata quæ à nobis fieri omninò non debent. Sic Heroica
facta & exempla, ſi quis imitari vellet, turpiter impingeret, &c. ubi id pluribus perſequitur.
Der Macchabe er Exempel betreffent/ iſt es erſtlich an deme/ daß
die Buͤcher der Macchabeer von den alten Kirchen Vaͤttern auch noch
nicht von der Kirche/ fuͤr Canoniſche Buͤcher denen infallibilis auctoritas
beygeleget/ æſtimiret vnd gehalten werden/ zumahlen darin auch quoad
fidem hiſtoricam, etzliche Wiederwertigkeiten ſich erreugen/ auch der
Macchabeer Thaten vnd Handlungen nicht alle in der Schrifft geprie-
ſen/ noch derſelben in allem gemeeß gehalten werden.
2. Haben die Macchabeer der Roͤmer vnnd Griechen Huͤlffe nicht
wieder jhre Glaubens genoſſen/ ſondern wieder die Heyden geſuchet.
3. Findet ſich nicht daß jhnen die Roͤmer wuͤrckliche Huͤlffe zuge-
ſchickt/ ſondern bloſe Protectoria vnd Schutzbrieffe publiciret, geſtalt
dann 4. ſie die Macchabeer in jhrem an die Spartaner abgelaſſenem
ſchreiben ſich außtrucklich erklaͤren/ daß ſie dero Zeit keiner frembden
Huͤlffe beduͤrffen/ vnd troſt hetten an Gottes Wort im 1. Buch der Mac-
chab. c. 12. v. 8. 9. So hat auch 5. der eventus oder Außgang es nicht be-
ſtaͤttiget/ daß die Macchabeer nach errichteten ſolchen Buͤndnuſſen mit
den Roͤmern vnnd andern ſonderlich Gluͤck im Kriege gehabt/ ſondern
bald darauff in vorgangenen Schlachten den kuͤrtzern gezogen/
(2.) der
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/617 |
Zitationshilfe: | Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 439. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/617>, abgerufen am 16.07.2024. |