Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ darunter auch D. Luther vnd D. Paraeus seynd/ darfür halten/ sonsten siedem Abraham nicht so viel hospitalität/ Ehr/ Gunst vnnd Freundschafft würden erweisen/ vnd jhme so Leutselig begegnet haben/ er auch als der Vatter aller Glaubigen/ ohne zweiffel nit müssig bey jhnen gesessen/ son- dern sie zur Erkantnuß seines wahren Gottes/ mit Fleiß wird vnterrichtet haben. Eine gleichmässige Beschaffenheit hat es auch mit Abrahams vnd seines Sohns Jsaats Bündnüs/ mit der Philister König Abime- lech/ der sich nicht als ein Vnglaubiger sondern als ein Gottesfürchti- ger König bey verschiedenen Occasionen gegen diese beyde Patriarchen erzeiget/ auch allenthalben solche Reden gegen sie geführet/ daß kein an- ders darauß zu muthmassen. Dann daß er Abrahams Glaubens gewe- sen vnd den waren Gott erkant. Ein solcher Bund de non offendendo war auch deß Ertz-Vatters Jacob mit seinem Schwieger dem Laban/ wie oben gemeldet. Das Exempel Davids mit dem König Achis ist von mehrerm nach- heben
Das ander Buch/ darunter auch D. Luther vnd D. Paræus ſeynd/ darfuͤr halten/ ſonſten ſiedem Abraham nicht ſo viel hoſpitalitaͤt/ Ehr/ Gunſt vnnd Freundſchafft wuͤrden erweiſen/ vnd jhme ſo Leutſelig begegnet haben/ er auch als der Vatter aller Glaubigen/ ohne zweiffel nit muͤſſig bey jhnen geſeſſen/ ſon- dern ſie zur Erkantnuß ſeines wahrẽ Gottes/ mit Fleiß wird vnterrichtet haben. Eine gleichmaͤſſige Beſchaffenheit hat es auch mit Abrahams vnd ſeines Sohns Jſaats Bündnuͤs/ mit der Philiſter Koͤnig Abime- lech/ der ſich nicht als ein Vnglaubiger ſondern als ein Gottesfuͤrchti- ger Koͤnig bey verſchiedenen Occaſionen gegen dieſe beyde Patriarchen erzeiget/ auch allenthalben ſolche Reden gegen ſie gefuͤhret/ daß kein an- ders darauß zu muthmaſſen. Dann daß er Abrahams Glaubens gewe- ſen vnd den waren Gott erkant. Ein ſolcher Bund de non offendendo war auch deß Ertz-Vatters Jacob mit ſeinem Schwieger dem Laban/ wie oben gemeldet. Das Exempel Davids mit dem Koͤnig Achis iſt von mehrerm nach- heben
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Das ander Buch/
darunter auch D. Luther vnd D. Paræus ſeynd/ darfuͤr halten/ ſonſten ſie
dem Abraham nicht ſo viel hoſpitalitaͤt/ Ehr/ Gunſt vnnd Freundſchafft
wuͤrden erweiſen/ vnd jhme ſo Leutſelig begegnet haben/ er auch als der
Vatter aller Glaubigen/ ohne zweiffel nit muͤſſig bey jhnen geſeſſen/ ſon-
dern ſie zur Erkantnuß ſeines wahrẽ Gottes/ mit Fleiß wird vnterrichtet
haben. Eine gleichmaͤſſige Beſchaffenheit hat es auch mit Abrahams
vnd ſeines Sohns Jſaats Bündnuͤs/ mit der Philiſter Koͤnig Abime-
lech/ der ſich nicht als ein Vnglaubiger ſondern als ein Gottesfuͤrchti-
ger Koͤnig bey verſchiedenen Occaſionen gegen dieſe beyde Patriarchen
erzeiget/ auch allenthalben ſolche Reden gegen ſie gefuͤhret/ daß kein an-
ders darauß zu muthmaſſen. Dann daß er Abrahams Glaubens gewe-
ſen vnd den waren Gott erkant. Ein ſolcher Bund de non offendendo
war auch deß Ertz-Vatters Jacob mit ſeinem Schwieger dem Laban/
wie oben gemeldet.
Das Exempel Davids mit dem Koͤnig Achis iſt von mehrerm nach-
dencken. David ward von dem Gottloſen Saulverfolget/ muſte fluͤch-
tig ſeyn vnd bey Frembden ſich auffhalten/ da jhn dann auß ſonderbahrer
Schickunge Gottes der vnglaubige Koͤnig Achis auffnehmen vnd ſchuͤ-
tzen müſſen/ auch eine ſolche gute confidentz zu jhme gefaſſet/ daß er jhn
mit ſeinen Voͤlckern an ſich ziehen/ vnd wieder den Saul zu Felde fuͤhren
wollen/ David ſich auch darzu offeriret vnd erbotten/ ſo hat es doch der
allweiſe Gott/ alſo geſchicket daß die Fuͤrſten deß Koͤnigs Achis ein Miß-
trawen in jhn geſetzet/ vnd nicht darfuͤr gehalten/ daß es jhme ernſt ſeyn
wuͤrde/ wieder ſein Volck zu ſtreitten 1. Samuel. 29. dieſes muß man a-
ber hierauß ſchlieſſen/ daß David entweder gar nicht/ oder vbel vnd wider
ſein Gewiſſen neben dem Koͤnig Achis/ ſein Volck vnd Erbtheil deß Her-
ren wuͤrde beſtritten haben. So ſeind auch nicht alle facta vnd Veruͤbun-
gen Davids in der H. Schrifft geprieſen. Daß er Uriam den Hethiter
auff die Fleiſchbanck/ durch Liſt vnd Tuͤcke liefern vnd maſſacriren laſſen/
mit deſſen Weib Bethſaba Ehebruch begangen/ auß Vppigkeit vnnd
Hochmuth das Volck zehlen laſſen/ wird ſehr an jhm getadelt/ vnd be-
zeuget die Schrifft/ daß er deß wegen von Gott hart geſtraffet vnd ſchwe-
re pœnitentz thun muͤſſen/ vnd es dißfals wie ſonſten heiſt/ Non exem-
plis, ſed legibus judicandum, daß nicht nach den Exempeln ſondern nach
den Geſetzen zu vrtheilen. Weil aber dieſes Falß Gottes klare Gebotte
von verſchiedenen Zeiten/ in ſeinem Worte bey Moſen vnnd den Pro-
pheten klar zufinden/ muß man diß Exempel ein Exempel ſein laſſen/ vnd
darumb die durchgehende Regul Goͤttlicher Verordnunge nicht auff-
heben
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