Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ Principi hanc culpam condonabit? quam vereor, ne a manu illius suorumexigat sanguinem? Sistere hunc Princeps debuit, & potuit, non stitit: fusi sanguinis reus stabit. Quis eripiet tanti sanguinis reum? aut quod flu- men purgabit hoc crimen? Dicet, non potuisse? quo illi ferrum & poenae? Dicet, noluisse? non opus alio judice. Dicet parcere voluisse? parceret Re- gno: & in unius poenam multorum Sanguinem sisteret &c. Das ist/ wie kan Gott diese Nachläsigkeit dem Fürsten vnnd Regenten gut heissen? Jch sorge er werde das Blut der seinigen von jhren Händen fordern. Sie hätte ja solch Blutstürtzen verhüten können/ weil sie es aber nicht gethan/ haben sie sich deß schüldig vnnd theilhafftig gemacht. Wer wird sol- chen Blutschuldigen erretten/ oder jhn davon reinigen. Würden sie sa- gen sie hättens nicht thun können? Zu welchem Ende ist jhnen das Schwerd angegürtet/ vnd das Straff Ampt anbefohlen? Wolten sie sa- gen sie hättens nicht gewolt/ weren sie jhre eygene Richter/ vnnd dörffen keines andern. Wolten sie sagen sie hätten dieser Leute schonen wollen/ warum haben sie dann das Regiment angenommen? Jst demnach diß Axioma nicht weniger als das vorige negative zu willige
Das ander Buch/ Principi hanc culpam condonabit? quàm vereor, ne à manu illius ſuorumexigat ſanguinem? Siſtere hunc Princeps debuit, & potuit, non ſtitit: fuſi ſanguinis reus ſtabit. Quis eripiet tanti ſanguinis reum? aut quod flu- men purgabit hoc crimen? Dicet, non potuiſſe? quo illi ferrum & pœnæ? Dicet, noluiſſe? non opus alio judice. Dicet parcere voluiſſe? parceret Re- gno: & in unius pœnam multorum Sanguinem ſiſteret &c. Das iſt/ wie kan Gott dieſe Nachlaͤſigkeit dem Fuͤrſten vnnd Regenten gut heiſſen? Jch ſorge er werde das Blut der ſeinigen von jhren Haͤnden fordern. Sie haͤtte ja ſolch Blutſtuͤrtzen verhuͤten koͤñen/ weil ſie es aber nicht gethan/ haben ſie ſich deß ſchüldig vnnd theilhafftig gemacht. Wer wird ſol- chen Blutſchuldigen erretten/ oder jhn davon reinigen. Wuͤrden ſie ſa- gen ſie haͤttens nicht thun koͤnnen? Zu welchem Ende iſt jhnen das Schwerd angeguͤrtet/ vnd das Straff Ampt anbefohlen? Wolten ſie ſa- gen ſie haͤttens nicht gewolt/ weren ſie jhre eygene Richter/ vnnd doͤrffen keines andern. Wolten ſie ſagen ſie haͤtten dieſer Leute ſchonen wollen/ warum haben ſie dann das Regiment angenommen? Jſt demnach diß Axioma nicht weniger als das vorige negativè zu willige
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Das ander Buch/
Principi hanc culpam condonabit? quàm vereor, ne à manu illius ſuorum
exigat ſanguinem? Siſtere hunc Princeps debuit, & potuit, non ſtitit:
fuſi ſanguinis reus ſtabit. Quis eripiet tanti ſanguinis reum? aut quod flu-
men purgabit hoc crimen? Dicet, non potuiſſe? quo illi ferrum & pœnæ?
Dicet, noluiſſe? non opus alio judice. Dicet parcere voluiſſe? parceret Re-
gno: & in unius pœnam multorum Sanguinem ſiſteret &c. Das iſt/ wie
kan Gott dieſe Nachlaͤſigkeit dem Fuͤrſten vnnd Regenten gut heiſſen?
Jch ſorge er werde das Blut der ſeinigen von jhren Haͤnden fordern. Sie
haͤtte ja ſolch Blutſtuͤrtzen verhuͤten koͤñen/ weil ſie es aber nicht gethan/
haben ſie ſich deß ſchüldig vnnd theilhafftig gemacht. Wer wird ſol-
chen Blutſchuldigen erretten/ oder jhn davon reinigen. Wuͤrden ſie ſa-
gen ſie haͤttens nicht thun koͤnnen? Zu welchem Ende iſt jhnen das
Schwerd angeguͤrtet/ vnd das Straff Ampt anbefohlen? Wolten ſie ſa-
gen ſie haͤttens nicht gewolt/ weren ſie jhre eygene Richter/ vnnd doͤrffen
keines andern. Wolten ſie ſagen ſie haͤtten dieſer Leute ſchonen wollen/
warum haben ſie dann das Regiment angenommen?
Jſt demnach diß Axioma nicht weniger als das vorige negativè zu
reſolviren, daß nemlich Chriſtliche Kayſer/ Koͤnige Chur-Fuͤrſten vnnd
andere Regenten mit gutem Gewiſſen an jhren Hoͤffen/ in jhren Landen
vnd Gebieten keine Duella zugeſtatten/ viel weniger dieſelbe gut zu heiſ-
ſen/ ſondern als Gottes deß allerhoͤchſten Statthalter vnnd Amptleute
vermoͤge ſeines Geſetzes als jhrer Ampts Jnſtruction dieſelbe nach vie-
ler Loͤblichen Chriſtlichen Kayſer/ Koͤnige/ Potentaten vnd Regenten
Exempel durch offene Patenta bey Leib vnd Lebensſtraffe/ verluſt jhrer
Gnaden/ haben den Dienſten vnd andern ernſten Straffen/ zuverbieten/
entſtehende Jrrungen vnd Mißverſtaͤnde durch andere dienlich vor Gott
vnd in den Rechten verantwortliche Wege in guͤte vergleichen/ oder
durch Recht entſcheidẽ laſſen/ vñ alle Occaſion dardurch Menſchen Blut
vergoſſen vnd ein gantz Land verunreiniget vnd mit Blutſchulden befle-
cket werden kan/ ſorgfaͤltig verhuͤten/ vnd durch die Duella, darin zuweiln
ein einiger Sohn/ vnnd der letzte ſeines Geſchlechtes dem Lande vnd ge-
meinem Weſen entzogen/ oder ſonſten ein redlicher trewer Diener/ der
noch viel. Jahr gute Dienſte leiſten koͤnte/ getoͤdtet oder ſeiner
Glieder vnd Geſundheit beraubet wird/ in keine Gefahr zeitliches Lebens
vnd ewiger Wolfarth ſetzen ſoll. Wann dann wie am Kayſerl. vnd ande-
rer Potentaten Hoͤffen/ Koͤnigreichen/ Landen vnd Gebieten braͤuchlich/
daß die Duellanten geſtraffet/ an Hoͤffen/ in Dienſten vnd Landen nicht
toleriret, wurden viel Homicidia verhůtet/ vñ das Land vom Blutſchul-
den rein behalten/ vnd die hohe Obrigkeit deßwegen dem gerechten Gott
vor ſolche per illicita vnd prohibita Duella beſchehene eygen-vnnd muth-
willige
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Zitationshilfe: | Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 418. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/596>, abgerufen am 16.07.2024. |