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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/
V. in Ca-
pit. facta.
caus 9.
quaest.
3.
Jnstruction. Der Papst Anterus hat gar weißlich vnd wol gesagt: + Fa-
cta subditorum judicantur a nobis, nostra autem judicat Deus.

Von dem friedfertigen vnd löblichen König in Engelland Jacobo
VI.
wird geschrieben/ daß er die Homicidia hoch detestiret, vnd als eins-
VI. Ex sup-
plemento
Histor:
Belg. de
An 1615.
refert Ioh.
Hering. in
Discurs. de
Homicid.
atrocitate
n. 36.
VII. 1. Reg.
c. 20. v.
40.
mahls einer jämmerlich vmbs Leben gebracht worden/ ergesaget: + Die
grosse Vbelthat soll gestrafft werden/ damit die Tropffen deß vnschuldi-
gen Bluts nicht an meinem todten Kleyde hangen bleiben. Die Göttli-
che Schrifft stimmet hiemit vberein/ denn so spricht der Herr zu dem Kö-
nige Achab, + darumb daß du hast den verbanneten Mann von dir ge-
lassen/ wird deine Seele vor seine Seele seyn/ vnnd dein Volck für sein
Volck. Gestalt dann alle vorsetzliche Todschläger/ darunter die Duellan-
ten,
so jemand vmbs Leben gebracht/ zurechnen/ in Gottes Wort verban-
net vnd zum Todt verdammet/ vnd nicht anders als durch gleichmässige
der Obrigkeit anbefohlene Vergiessung jhres Bluts außzusöhnen/ noch
zu toleriren seyn/ Es hat Gott jederzeit ein Grewel an den blutgierigen
gehabt/ wie der 55. Psalm saget: Nun wird ja kein vorsetzlich Duellum oh-
ne Blutgierigkeit vnternommen/ derowegen auch alle Duella lauter
Grewel in den heiligen vnd gerechten Augen Gottes seyn/ vnd die Re-
genten so die Duella toleriren, sich solcher Grewel mit theilhafftig ma-
chen. Es ist vber das mit der Duel: oder Balgesucht gleich wie mit an-
dern Lastern/ die je länger je mehr belieben/ bewandt/ vnd wann einer eine
also auff die Seele genommen/ bleibts es nicht dabey/ sondern heist wie
man im Sprichwort saget: Daß der Hund so einmahl Blut gelecket/ al-
le Wege nach Blut durstig seye. Es seynd auch Exempla, daß es man-
cher auff 2. 3. 4. ja wol 5. vnd mehr Homicidia per Duella gebracht/ wollen
sich dessen noch dazu rühmen/ vnd darumb bey jhren Herrn als tapffere
Leuthe Ehr vnd Reputation/ deren sie doch/ als im Gesetze Gottes ver-
bannete Blutschuldige nicht würdig/ haben. Worbey eine Christliche
Obrigkeit aber mahl zubedencken/ wann sie einen solchen Duellanten vnd
Todschläger vmb die erste That/ vermöge Göttlicher obangezogener In-
VIII. Re-
ferente Ca-
merar, in
Hor. sub-
cisiv. Cent.
1 c. 100.
Hering in
Discurs. de
atrocit.
Homicid.
dolos, n.
35.
struction nicht straffet/ zu den nachfolgenden Tödtschlägen vrsache mit
ist/ vnd die Sententz die dem König Achab gesprochen ist/ Quoniam dimi-
sisti virum dignum morte, erit anima tua pro anima ejus,
auch erwarten
müssen. Es hat jener Narr einem Könige in Franckreich recht geant-
wortet/ als derselbe gedacht daß einer den dritten vmb das Leben gebracht.
Es wäre das erste Homicidium von ihm begangen/ dann die beyde nach-
folgende hette derKönig selber begangen/ weil er das erste nicht gestraffet.

Es seynd auch wol Leute die sich in den gedancken befinden/ man
habe gleichwol wider angezogene Göttliche Gesetze Raisonablc einwen-

dungen/

Das ander Buch/
V. in Ca-
pit. facta.
cauſ 9.
quæſt.
3.
Jnſtruction. Der Papſt Anterus hat gar weißlich vnd wol geſagt: † Fa-
cta ſubditorum judicantur à nobis, noſtra autem judicat Deus.

Von dem friedfertigen vnd loͤblichen Koͤnig in Engelland Jacobo
VI.
wird geſchrieben/ daß er die Homicidia hoch deteſtiret, vnd als eins-
VI. Ex ſup-
plemento
Hiſtor:
Belg. de
An 1615.
refert Ioh.
Hering. in
Diſcurs. de
Homicid.
atrocitate
n. 36.
VII. 1. Reg.
c. 20. v.
40.
mahls einer jaͤmmerlich vmbs Leben gebracht worden/ ergeſaget: † Die
groſſe Vbelthat ſoll geſtrafft werden/ damit die Tropffen deß vnſchuldi-
gen Bluts nicht an meinem todten Kleyde hangen bleiben. Die Goͤttli-
che Schrifft ſtimmet hiemit vberein/ denn ſo ſpricht der Herꝛ zu dem Koͤ-
nige Achab, † darumb daß du haſt den verbanneten Mann von dir ge-
laſſen/ wird deine Seele vor ſeine Seele ſeyn/ vnnd dein Volck fuͤr ſein
Volck. Geſtalt dann alle vorſetzliche Todſchlaͤger/ darunter die Duellan-
ten,
ſo jemand vmbs Leben gebracht/ zurechnen/ in Gottes Wort verban-
net vnd zum Todt verdammet/ vnd nicht anders als durch gleichmaͤſſige
der Obrigkeit anbefohlene Vergieſſung jhres Bluts außzuſoͤhnen/ noch
zu toleriren ſeyn/ Es hat Gott jederzeit ein Grewel an den blutgierigen
gehabt/ wie der 55. Pſalm ſaget: Nun wird ja kein vorſetzlich Duellum oh-
ne Blutgierigkeit vnternommen/ derowegen auch alle Duella lauter
Grewel in den heiligen vnd gerechten Augen Gottes ſeyn/ vnd die Re-
genten ſo die Duella toleriren, ſich ſolcher Grewel mit theilhafftig ma-
chen. Es iſt vber das mit der Duel: oder Balgeſucht gleich wie mit an-
dern Laſtern/ die je laͤnger je mehr belieben/ bewandt/ vnd wann einer einē
alſo auff die Seele genommen/ bleibts es nicht dabey/ ſondern heiſt wie
man im Sprichwort ſaget: Daß der Hund ſo einmahl Blut gelecket/ al-
le Wege nach Blut durſtig ſeye. Es ſeynd auch Exempla, daß es man-
cher auff 2. 3. 4. ja wol 5. vnd mehr Homicidia per Duella gebracht/ wollen
ſich deſſen noch dazu ruͤhmen/ vnd darumb bey jhren Herꝛn als tapffere
Leuthe Ehr vnd Reputation/ deren ſie doch/ als im Geſetze Gottes ver-
bannete Blutſchuldige nicht würdig/ haben. Worbey eine Chriſtliche
Obrigkeit aber mahl zubedencken/ wann ſie einen ſolchen Duellanten vnd
Todſchlaͤger vmb die erſte That/ vermoͤge Goͤttlicher obangezogener In-
VIII. Re-
ferente Ca-
merar, in
Hor. ſub-
ciſiv. Cent.
1 c. 100.
Hering in
Diſcurſ. de
atrocit.
Homicid.
dolos, n.
35.
ſtruction nicht ſtraffet/ zu den nachfolgenden Toͤdtſchlaͤgen vrſache mit
iſt/ vnd die Sententz die dem Koͤnig Achab geſprochen iſt/ Quoniam dimi-
ſiſti virum dignum morte, erit anima tua pro anima ejus,
auch erwarten
muͤſſen. Es hat jener Narꝛ einem Koͤnige in Franckreich recht geant-
wortet/ als derſelbe gedacht daß einer den dritten vmb das Leben gebracht.
Es waͤre das erſte Homicidium von ihm begangen/ dann die beyde nach-
folgende hette derKoͤnig ſelber begangen/ weil er das erſte nicht geſtraffet.

Es ſeynd auch wol Leute die ſich in den gedancken befinden/ man
habe gleichwol wider angezogene Goͤttliche Geſetze Raiſonablc einwen-

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[416/0594] Das ander Buch/ Jnſtruction. Der Papſt Anterus hat gar weißlich vnd wol geſagt: † Fa- cta ſubditorum judicantur à nobis, noſtra autem judicat Deus. V. in Ca- pit. facta. cauſ 9. quæſt. 3. Von dem friedfertigen vnd loͤblichen Koͤnig in Engelland Jacobo VI. wird geſchrieben/ daß er die Homicidia hoch deteſtiret, vnd als eins- mahls einer jaͤmmerlich vmbs Leben gebracht worden/ ergeſaget: † Die groſſe Vbelthat ſoll geſtrafft werden/ damit die Tropffen deß vnſchuldi- gen Bluts nicht an meinem todten Kleyde hangen bleiben. Die Goͤttli- che Schrifft ſtimmet hiemit vberein/ denn ſo ſpricht der Herꝛ zu dem Koͤ- nige Achab, † darumb daß du haſt den verbanneten Mann von dir ge- laſſen/ wird deine Seele vor ſeine Seele ſeyn/ vnnd dein Volck fuͤr ſein Volck. Geſtalt dann alle vorſetzliche Todſchlaͤger/ darunter die Duellan- ten, ſo jemand vmbs Leben gebracht/ zurechnen/ in Gottes Wort verban- net vnd zum Todt verdammet/ vnd nicht anders als durch gleichmaͤſſige der Obrigkeit anbefohlene Vergieſſung jhres Bluts außzuſoͤhnen/ noch zu toleriren ſeyn/ Es hat Gott jederzeit ein Grewel an den blutgierigen gehabt/ wie der 55. Pſalm ſaget: Nun wird ja kein vorſetzlich Duellum oh- ne Blutgierigkeit vnternommen/ derowegen auch alle Duella lauter Grewel in den heiligen vnd gerechten Augen Gottes ſeyn/ vnd die Re- genten ſo die Duella toleriren, ſich ſolcher Grewel mit theilhafftig ma- chen. Es iſt vber das mit der Duel: oder Balgeſucht gleich wie mit an- dern Laſtern/ die je laͤnger je mehr belieben/ bewandt/ vnd wann einer einē alſo auff die Seele genommen/ bleibts es nicht dabey/ ſondern heiſt wie man im Sprichwort ſaget: Daß der Hund ſo einmahl Blut gelecket/ al- le Wege nach Blut durſtig ſeye. Es ſeynd auch Exempla, daß es man- cher auff 2. 3. 4. ja wol 5. vnd mehr Homicidia per Duella gebracht/ wollen ſich deſſen noch dazu ruͤhmen/ vnd darumb bey jhren Herꝛn als tapffere Leuthe Ehr vnd Reputation/ deren ſie doch/ als im Geſetze Gottes ver- bannete Blutſchuldige nicht würdig/ haben. Worbey eine Chriſtliche Obrigkeit aber mahl zubedencken/ wann ſie einen ſolchen Duellanten vnd Todſchlaͤger vmb die erſte That/ vermoͤge Goͤttlicher obangezogener In- ſtruction nicht ſtraffet/ zu den nachfolgenden Toͤdtſchlaͤgen vrſache mit iſt/ vnd die Sententz die dem Koͤnig Achab geſprochen iſt/ Quoniam dimi- ſiſti virum dignum morte, erit anima tua pro anima ejus, auch erwarten muͤſſen. Es hat jener Narꝛ einem Koͤnige in Franckreich recht geant- wortet/ als derſelbe gedacht daß einer den dritten vmb das Leben gebracht. Es waͤre das erſte Homicidium von ihm begangen/ dann die beyde nach- folgende hette derKoͤnig ſelber begangen/ weil er das erſte nicht geſtraffet. VI. Ex ſup- plemento Hiſtor: Belg. de An 1615. refert Ioh. Hering. in Diſcurs. de Homicid. atrocitate n. 36. VII. 1. Reg. c. 20. v. 40. VIII. Re- ferente Ca- merar, in Hor. ſub- ciſiv. Cent. 1 c. 100. Hering in Diſcurſ. de atrocit. Homicid. dolos, n. 35. Es ſeynd auch wol Leute die ſich in den gedancken befinden/ man habe gleichwol wider angezogene Goͤttliche Geſetze Raiſonablc einwen- dungen/

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 416. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/594>, abgerufen am 16.07.2024.