Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ vnd schnurstrack mit vnserm wahren Christenthumb/ Gottes heiligenGebotten vnd Evangelio/ auch natürlichen Geist vnd Weitlichen Rech- ten streittet/ vnnd ad perniciem ac destructionem generis humani von dem leydigen Teuffel zur Bahn gebracht/ solches kan keine Christliche hohe Obrigkeit/ welche von Gott zu Hütern vnd Wächtern gesetzet/ daß sie seyn sollen Custodes utriusque Tabulae, das ist daß sie vber beyde Taf- feln deß Gesetzes Gottes Hut vnd Wacht halten sollen/ daß darwieder nicht es vorgenommen/ gehandelt/ oder von einigem Menschen eingebro- chen werde/ viel weniger es selbst thun vnd gestatten/ zu welchem Ende deroselben von Gott auch das Gesetzbuch sonderlich anvertrawet/ juxta I Deute- ron. c. 17. v. 19. Iosuae 1. v. 8. Gemeine Instructio der hohen Obrig- keit.illud: + Rex leget in libro omnibus diebus vitae suae, & non deflectet ab ea sed faciet secundum omne quod scriptum est in eo. Das ist/ der Kö- nig/ Fürst/ oder ander hohe Obrigkeit soll lesen in dem Gesetzbuch deß HErrn seines Gottes sein Lebenlang NB. Daß er halte alle Wort dieses Gesetzes/etc. Vnd nicht davon weichen weder zur Lincken noch zur Rech- chten/ auff daß er weißlich handele in allen was er thun soll/ vnnd Aller- dinge darnach thun. Diese Instruction hat der Allweise Gott den künff- tigen Königen seines Volcks etliche hundert Jahr vorher/ ehe dasselbige von Königen beherrschet worden durch seinen hocherleuchteten Mund- botten Mosen/ der es auß seinem Göttlichen Munde empfangen/ vnnd dessen getrewen substituten Josuam also allen Königen vnd Regenten zu einer ohnfehlbahren Richtschnur auffzeichnen lassen vnd hart eingebun- den. Nun saget aber Gottes Gesetz du solt nicht tödten/ derowegen auch ein Christliche Obrigkeit/ wann sie ein getrewer Custos Hüter vnd Wächter deß Jhro so hoch von dem Gerechten Gott zu trewen Handen anvertraweten Gesetzbuches seyn/ vnd deme in Casum Contraventionis angetrohentem Fluche zu entgehen gedencket/ die Duella privata vnd Balgereyen darauß Mord vnd Todschlag entstehet/ keines Weges ge- statten soll oder kan Ob auch wol die Notwehr/ rechtmässige Kriege vnd Obrigkeitliche Executiones in malefiz Sachen/ Todschläge nach sich zie- hen/ welche die Obrigkeit nicht allein zulassen/ sondern krafft tragenden Ampt zu weiln verfügen vnd anordnen muß/ so seynd diese Casus in Got- tes Wort außtrücklich a Regula excipirt, vnd impliciren keine Vbertret- tunge deß Gesetzes. Weil aber die Duella privata, so auß privat Eyffer/ Rachgier vnd Ehrgeitz/ vnd ad privatam vindictam angetretten vnnd v- bernommen werden/ in heiliger Göttlicher Schrifft nirgend a Regula ex- cipiret, so bleiben sie vnterm fünfften Gebott/ das da heist/ Du solt nicht tödten/ ohnverruckt begriffen. Es wird zwar das Duellum zwischen Da- vid vnd Goliath in heiliger Schrifft nicht improbitet, sondern gerüh- met/
Das ander Buch/ vnd ſchnurſtrack mit vnſerm wahren Chriſtenthumb/ Gottes heiligenGebotten vnd Evangelio/ auch natuͤrlichen Geiſt vnd Weitlichen Rech- ten ſtreittet/ vnnd ad perniciem ac deſtructionem generis humani von dem leydigen Teuffel zur Bahn gebracht/ ſolches kan keine Chriſtliche hohe Obrigkeit/ welche von Gott zu Huͤtern vnd Waͤchtern geſetzet/ daß ſie ſeyn ſollen Cuſtodes utriuſque Tabulæ, das iſt daß ſie vber beyde Taf- feln deß Geſetzes Gottes Hut vnd Wacht halten ſollen/ daß darwieder nicht es vorgenommen/ gehandelt/ oder von einigem Menſchen eingebro- chen werde/ viel weniger es ſelbſt thun vnd geſtatten/ zu welchem Ende deroſelben von Gott auch das Geſetzbuch ſonderlich anvertrawet/ juxta I Deute- ron. c. 17. v. 19. Ioſuæ 1. v. 8. Gemeine Inſtructiō der hohen Obrig- keit.illud: † Rex leget in libro omnibus diebus vitæ ſuæ, & non deflectet ab ea ſed faciet ſecundum omne quod ſcriptum eſt in eo. Das iſt/ der Koͤ- nig/ Fürſt/ oder ander hohe Obrigkeit ſoll leſen in dem Geſetzbuch deß HErꝛn ſeines Gottes ſein Lebenlang NB. Daß er halte alle Wort dieſes Geſetzes/ꝛc. Vnd nicht davon weichen weder zur Lincken noch zur Rech- chten/ auff daß er weißlich handele in allen was er thun ſoll/ vnnd Aller- dinge darnach thun. Dieſe Inſtruction hat der Allweiſe Gott den kuͤnff- tigen Koͤnigen ſeines Volcks etliche hundert Jahr vorher/ ehe daſſelbige von Koͤnigen beherꝛſchet worden durch ſeinen hocherleuchteten Mund- botten Moſen/ der es auß ſeinem Goͤttlichen Munde empfangen/ vnnd deſſen getrewen ſubſtituten Joſuam alſo allen Koͤnigen vnd Regenten zu einer ohnfehlbahren Richtſchnur auffzeichnen laſſen vnd hart eingebun- den. Nun ſaget aber Gottes Geſetz du ſolt nicht toͤdten/ derowegen auch ein Chriſtliche Obrigkeit/ wann ſie ein getrewer Cuſtos Huͤter vnd Waͤchter deß Jhro ſo hoch von dem Gerechten Gott zu trewen Handen anvertraweten Geſetzbuches ſeyn/ vnd deme in Caſum Contraventionis angetrohentem Fluche zu entgehen gedencket/ die Duella privata vnd Balgereyen darauß Mord vnd Todſchlag entſtehet/ keines Weges ge- ſtatten ſoll oder kan Ob auch wol die Notwehr/ rechtmaͤſſige Kriege vnd Obrigkeitliche Executiones in malefiz Sachen/ Todſchlaͤge nach ſich zie- hen/ welche die Obrigkeit nicht allein zulaſſen/ ſondern krafft tragenden Ampt zu weiln verfuͤgen vnd anordnen muß/ ſo ſeynd dieſe Caſus in Got- tes Wort außtruͤcklich à Regula excipirt, vnd impliciren keine Vbertret- tunge deß Geſetzes. Weil aber die Duella privata, ſo auß privat Eyffer/ Rachgier vnd Ehrgeitz/ vnd ad privatam vindictam angetretten vnnd v- bernommen werden/ in heiliger Goͤttlicher Schrifft nirgend à Regula ex- cipiret, ſo bleiben ſie vnterm fuͤnfften Gebott/ das da heiſt/ Du ſolt nicht toͤdten/ ohnverruckt begriffen. Es wird zwar das Duellum zwiſchen Da- vid vnd Goliath in heiliger Schrifft nicht improbitet, ſondern geruͤh- met/
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0590" n="412"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das ander Buch/</hi></fw><lb/> vnd ſchnurſtrack mit vnſerm wahren Chriſtenthumb/ Gottes heiligen<lb/> Gebotten vnd Evangelio/ auch natuͤrlichen Geiſt vnd Weitlichen Rech-<lb/> ten ſtreittet/ vnnd <hi rendition="#aq">ad perniciem ac deſtructionem generis humani</hi> von<lb/> dem leydigen Teuffel zur Bahn gebracht/ ſolches kan keine Chriſtliche<lb/> hohe Obrigkeit/ welche von Gott zu Huͤtern vnd Waͤchtern geſetzet/ daß<lb/> ſie ſeyn ſollen <hi rendition="#aq">Cuſtodes utriuſque Tabulæ,</hi> das iſt daß ſie vber beyde Taf-<lb/> feln deß Geſetzes Gottes Hut vnd Wacht halten ſollen/ daß darwieder<lb/> nicht es vorgenommen/ gehandelt/ oder von einigem Menſchen eingebro-<lb/> chen werde/ viel weniger es ſelbſt thun vnd geſtatten/ zu welchem Ende<lb/> deroſelben von Gott auch das Geſetzbuch ſonderlich anvertrawet/ <hi rendition="#aq">juxta</hi><lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">I Deute-<lb/> ron. c. 17.<lb/> v. 19. Ioſuæ<lb/> 1. v.</hi> 8.<lb/> Gemeine<lb/><hi rendition="#aq">Inſtructiō</hi><lb/> der hohen<lb/> Obrig-<lb/> keit.</note><hi rendition="#aq">illud: † Rex leget in libro omnibus diebus vitæ ſuæ, & non deflectet ab<lb/> ea ſed faciet ſecundum omne quod ſcriptum eſt in eo.</hi> Das iſt/ der Koͤ-<lb/> nig/ Fürſt/ oder ander hohe Obrigkeit ſoll leſen in dem Geſetzbuch deß<lb/> HErꝛn ſeines Gottes ſein Lebenlang <hi rendition="#aq">NB.</hi> Daß er halte alle Wort dieſes<lb/> Geſetzes/ꝛc. Vnd nicht davon weichen weder zur Lincken noch zur Rech-<lb/> chten/ auff daß er weißlich handele in allen was er thun ſoll/ vnnd Aller-<lb/> dinge darnach thun. Dieſe <hi rendition="#aq">Inſtruction</hi> hat der Allweiſe Gott den kuͤnff-<lb/> tigen Koͤnigen ſeines Volcks etliche hundert Jahr vorher/ ehe daſſelbige<lb/> von Koͤnigen beherꝛſchet worden durch ſeinen hocherleuchteten Mund-<lb/> botten Moſen/ der es auß ſeinem Goͤttlichen Munde empfangen/ vnnd<lb/> deſſen getrewen <hi rendition="#aq">ſubſtituten Joſuam</hi> alſo allen Koͤnigen vnd Regenten zu<lb/> einer ohnfehlbahren Richtſchnur auffzeichnen laſſen vnd hart eingebun-<lb/> den. Nun ſaget aber Gottes Geſetz du ſolt nicht toͤdten/ derowegen auch<lb/> ein Chriſtliche Obrigkeit/ wann ſie ein getrewer <hi rendition="#aq">Cuſtos</hi> Huͤter vnd<lb/> Waͤchter deß Jhro ſo hoch von dem Gerechten Gott zu trewen Handen<lb/> anvertraweten Geſetzbuches ſeyn/ vnd deme <hi rendition="#aq">in Caſum Contraventionis</hi><lb/> angetrohentem Fluche zu entgehen gedencket/ die <hi rendition="#aq">Duella privata</hi> vnd<lb/> Balgereyen darauß Mord vnd Todſchlag entſtehet/ keines Weges ge-<lb/> ſtatten ſoll oder kan Ob auch wol die Notwehr/ rechtmaͤſſige Kriege vnd<lb/> Obrigkeitliche <hi rendition="#aq">Executiones in malefiz</hi> Sachen/ Todſchlaͤge nach ſich zie-<lb/> hen/ welche die Obrigkeit nicht allein zulaſſen/ ſondern krafft tragenden<lb/> Ampt zu weiln verfuͤgen vnd anordnen muß/ ſo ſeynd dieſe <hi rendition="#aq">Caſus</hi> in Got-<lb/> tes Wort außtruͤcklich <hi rendition="#aq">à Regula excipirt,</hi> vnd <hi rendition="#aq">impliciren</hi> keine Vbertret-<lb/> tunge deß Geſetzes. Weil aber die <hi rendition="#aq">Duella privata,</hi> ſo auß <hi rendition="#aq">privat</hi> Eyffer/<lb/> Rachgier vnd Ehrgeitz/ vnd <hi rendition="#aq">ad privatam vindictam</hi> angetretten vnnd v-<lb/> bernommen werden/ in heiliger Goͤttlicher Schrifft nirgend <hi rendition="#aq">à Regula ex-<lb/> cipiret,</hi> ſo bleiben ſie vnterm fuͤnfften Gebott/ das da heiſt/ Du ſolt nicht<lb/> toͤdten/ ohnverruckt begriffen. Es wird zwar das <hi rendition="#aq">Duellum</hi> zwiſchen Da-<lb/> vid vnd Goliath in heiliger Schrifft nicht <hi rendition="#aq">improbitet,</hi> ſondern geruͤh-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">met/</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [412/0590]
Das ander Buch/
vnd ſchnurſtrack mit vnſerm wahren Chriſtenthumb/ Gottes heiligen
Gebotten vnd Evangelio/ auch natuͤrlichen Geiſt vnd Weitlichen Rech-
ten ſtreittet/ vnnd ad perniciem ac deſtructionem generis humani von
dem leydigen Teuffel zur Bahn gebracht/ ſolches kan keine Chriſtliche
hohe Obrigkeit/ welche von Gott zu Huͤtern vnd Waͤchtern geſetzet/ daß
ſie ſeyn ſollen Cuſtodes utriuſque Tabulæ, das iſt daß ſie vber beyde Taf-
feln deß Geſetzes Gottes Hut vnd Wacht halten ſollen/ daß darwieder
nicht es vorgenommen/ gehandelt/ oder von einigem Menſchen eingebro-
chen werde/ viel weniger es ſelbſt thun vnd geſtatten/ zu welchem Ende
deroſelben von Gott auch das Geſetzbuch ſonderlich anvertrawet/ juxta
illud: † Rex leget in libro omnibus diebus vitæ ſuæ, & non deflectet ab
ea ſed faciet ſecundum omne quod ſcriptum eſt in eo. Das iſt/ der Koͤ-
nig/ Fürſt/ oder ander hohe Obrigkeit ſoll leſen in dem Geſetzbuch deß
HErꝛn ſeines Gottes ſein Lebenlang NB. Daß er halte alle Wort dieſes
Geſetzes/ꝛc. Vnd nicht davon weichen weder zur Lincken noch zur Rech-
chten/ auff daß er weißlich handele in allen was er thun ſoll/ vnnd Aller-
dinge darnach thun. Dieſe Inſtruction hat der Allweiſe Gott den kuͤnff-
tigen Koͤnigen ſeines Volcks etliche hundert Jahr vorher/ ehe daſſelbige
von Koͤnigen beherꝛſchet worden durch ſeinen hocherleuchteten Mund-
botten Moſen/ der es auß ſeinem Goͤttlichen Munde empfangen/ vnnd
deſſen getrewen ſubſtituten Joſuam alſo allen Koͤnigen vnd Regenten zu
einer ohnfehlbahren Richtſchnur auffzeichnen laſſen vnd hart eingebun-
den. Nun ſaget aber Gottes Geſetz du ſolt nicht toͤdten/ derowegen auch
ein Chriſtliche Obrigkeit/ wann ſie ein getrewer Cuſtos Huͤter vnd
Waͤchter deß Jhro ſo hoch von dem Gerechten Gott zu trewen Handen
anvertraweten Geſetzbuches ſeyn/ vnd deme in Caſum Contraventionis
angetrohentem Fluche zu entgehen gedencket/ die Duella privata vnd
Balgereyen darauß Mord vnd Todſchlag entſtehet/ keines Weges ge-
ſtatten ſoll oder kan Ob auch wol die Notwehr/ rechtmaͤſſige Kriege vnd
Obrigkeitliche Executiones in malefiz Sachen/ Todſchlaͤge nach ſich zie-
hen/ welche die Obrigkeit nicht allein zulaſſen/ ſondern krafft tragenden
Ampt zu weiln verfuͤgen vnd anordnen muß/ ſo ſeynd dieſe Caſus in Got-
tes Wort außtruͤcklich à Regula excipirt, vnd impliciren keine Vbertret-
tunge deß Geſetzes. Weil aber die Duella privata, ſo auß privat Eyffer/
Rachgier vnd Ehrgeitz/ vnd ad privatam vindictam angetretten vnnd v-
bernommen werden/ in heiliger Goͤttlicher Schrifft nirgend à Regula ex-
cipiret, ſo bleiben ſie vnterm fuͤnfften Gebott/ das da heiſt/ Du ſolt nicht
toͤdten/ ohnverruckt begriffen. Es wird zwar das Duellum zwiſchen Da-
vid vnd Goliath in heiliger Schrifft nicht improbitet, ſondern geruͤh-
met/
I Deute-
ron. c. 17.
v. 19. Ioſuæ
1. v. 8.
Gemeine
Inſtructiō
der hohen
Obrig-
keit.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |