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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Weltlichen Stande.
zuvergiessen/ vnd jhren Nechsten zuerwürgen/ oder vmb seine Glieder
vnd Gesundheit zu bringen/ erlaubet. Man muß so lange bey der Regul
stehen/ biß die Exemptio oder Exceptio erwiesen. Ausser zweyffel hat Cain
auch ein Cavallier seyn wollen/ vnd darvor gehalten/ es wäre jhme als
dem ältistem Bruder schimpfflich vnd wieder seine Reputation/ daß sei-
nes frommen jüngern Bruders Opffere von Gott/ der das Hertz ansihet/
angenommen/ seines aber verschmähet/ derwegen eine solche vermeinte
tapffere vnd Heroische Resolution ergriffen/ vnd seinen frommen Bru-
der erwürget. Man will den Cavallieri diß einige darwieder opponiren:
Wer seine eygene sich vorgebildete Reputation die doch in der Warheit
keine Reputation sondern eine lautere Vanität vnd eytele Thorheit ist/
höher als seinen Gott vnd dessen heilige Gebott aestimirt, der handele wi-
der das erste Gebott/ ist ein Götzendiener/ ziehet seine eytele Reputation/
Gottes Ehre vor/ vnd ist verfluchet/ dann ob wol Gott selber befohlen/ +XIV. Matt.
10. c. v.
11.

daß man Vatter vnd Mutter ehren vnd lieben soll/ dennoch wer dieselbe
mehr liebet als Gott/ der ist seiner nicht werth/ spricht Christus. Es kön-
nen etliche Duellanten zwar wolscheinlich davon discuriren, aber sie wer-
dens dermahl eins erfahren/ wenn sie vor dem strengen Richterstul Got-
tes erscheinen/ ob solche Discurß wider sein Wort/ Gesetze vnd Gebotte/
sie von dem Fluch der Vbertrettung befreyen werden/ oder ob man nicht
viel mehr dahin zu sehen/ was der Mund der Warheit saget: + DasXV. Iohan.
c. 12. v.
48.

Wort (nemlich non occides, du solt nicht töden) das Jch geredet habe/
wird sie richten am jüngsten Tage.

Sie sprechen ferrner/ die Rechts gelehrten führen doch selber diese
maxima vnd Regul/ Quod vita & fama pari passu ambulent, das Leben
vnd die Ehre deß Menschen gleich zu achten. Nun ist aber erlaubet zu
Rettunge seines Lebens einen zu tödten/ so wil folgen/ daß auch zu rettun-
ge der Ehren ein gleichmässiges erlaubet/ aber liebe Herrn Jhr werdet
bey keinem Christlichen vernünfftigen Rechts gelährten diese Regul al-
so vnd in solchem Verstande finden. War ists/ daß ein ehrlicher Mann/
der nach Ehr/ Tugend vnd Tapfferkeit trachtet/ eben so lieb vnd viel lieber
an seinem Leben/ als an seiner Ehre periclitiren, vnd lieber jenes als die-
ses verlieren solt/ daß er sich aber darumb von seinem Gott wenden/ seine
heilige Gebott verachten/ vnd mit deme der jhme an seine Ehre greiffet/
wieder Gottes Gebott/ die Natur/ vnd alle Rechte in Duell begeben/ sein
Leib vnd Leben darüber er doch nicht/ sondern Gott ein Herr ist/ hazardi-
ren,
in die Schantze schlagen/ oder seinen Widersacher dessen berauben/ ja
was noch mehr ist/ sich beyde vmb die ewige Seligkeit/ daran vorsetzliche
Duellanten + vnd Todschlägere kein Theil behalten/ wann sie solcher vn-XVI. Jn

christlichen
F f f f

Von dem Weltlichen Stande.
zuvergieſſen/ vnd jhren Nechſten zuerwuͤrgen/ oder vmb ſeine Glieder
vnd Geſundheit zu bringen/ erlaubet. Man muß ſo lange bey der Regul
ſtehen/ biß die Exemptio oder Exceptio erwieſen. Auſſer zweyffel hat Cain
auch ein Cavallier ſeyn wollen/ vnd darvor gehalten/ es waͤre jhme als
dem aͤltiſtem Bruder ſchimpfflich vnd wieder ſeine Reputation/ daß ſei-
nes frommen juͤngern Bruders Opffere von Gott/ der das Hertz anſihet/
angenommen/ ſeines aber verſchmaͤhet/ derwegen eine ſolche vermeinte
tapffere vnd Heroiſche Reſolution ergriffen/ vnd ſeinen frommen Bru-
der erwuͤrget. Man will den Cavallieri diß einige darwieder opponiren:
Wer ſeine eygene ſich vorgebildete Reputation die doch in der Warheit
keine Reputation ſondern eine lautere Vanitaͤt vnd eytele Thorheit iſt/
hoͤher als ſeinen Gott vnd deſſen heilige Gebott æſtimirt, der handele wi-
der das erſte Gebott/ iſt ein Goͤtzendiener/ ziehet ſeine eytele Reputation/
Gottes Ehre vor/ vnd iſt verfluchet/ dann ob wol Gott ſelber befohlen/ †XIV. Matt.
10. c. v.
11.

daß man Vatter vnd Mutter ehren vnd lieben ſoll/ dennoch wer dieſelbe
mehr liebet als Gott/ der iſt ſeiner nicht werth/ ſpricht Chriſtus. Es koͤn-
nen etliche Duellanten zwar wolſcheinlich davon diſcuriren, aber ſie wer-
dens dermahl eins erfahren/ wenn ſie vor dem ſtrengen Richterſtul Got-
tes erſcheinen/ ob ſolche Diſcurß wider ſein Wort/ Geſetze vnd Gebotte/
ſie von dem Fluch der Vbertrettung befreyen werden/ oder ob man nicht
viel mehr dahin zu ſehen/ was der Mund der Warheit ſaget: † DasXV. Iohan.
c. 12. v.
48.

Wort (nemlich non occides, du ſolt nicht toͤden) das Jch geredet habe/
wird ſie richten am juͤngſten Tage.

Sie ſprechen ferꝛner/ die Rechts gelehrten fuͤhren doch ſelber dieſe
maxima vnd Regul/ Quod vita & fama pari paſſu ambulent, das Leben
vnd die Ehre deß Menſchen gleich zu achten. Nun iſt aber erlaubet zu
Rettunge ſeines Lebens einen zu toͤdten/ ſo wil folgen/ daß auch zu rettun-
ge der Ehren ein gleichmaͤſſiges erlaubet/ aber liebe Herꝛn Jhr werdet
bey keinem Chriſtlichen vernuͤnfftigen Rechts gelaͤhrten dieſe Regul al-
ſo vnd in ſolchem Verſtande finden. War iſts/ daß ein ehrlicher Mann/
der nach Ehr/ Tugend vnd Tapfferkeit trachtet/ eben ſo lieb vnd viel lieber
an ſeinem Leben/ als an ſeiner Ehre periclitiren, vnd lieber jenes als die-
ſes verlieren ſolt/ daß er ſich aber darumb von ſeinem Gott wenden/ ſeine
heilige Gebott verachten/ vnd mit deme der jhme an ſeine Ehre greiffet/
wieder Gottes Gebott/ die Natur/ vnd alle Rechte in Duell begeben/ ſein
Leib vnd Leben daruͤber er doch nicht/ ſondern Gott ein Herꝛ iſt/ hazardi-
ren,
in die Schantze ſchlagen/ oder ſeinen Widerſacher deſſen berauben/ ja
was noch mehr iſt/ ſich beyde vmb die ewige Seligkeit/ daran vorſetzliche
Duellanten † vnd Todſchlaͤgere kein Theil behalten/ wann ſie ſolcher vn-XVI. Jn

chriſtlichen
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[409/0587] Von dem Weltlichen Stande. zuvergieſſen/ vnd jhren Nechſten zuerwuͤrgen/ oder vmb ſeine Glieder vnd Geſundheit zu bringen/ erlaubet. Man muß ſo lange bey der Regul ſtehen/ biß die Exemptio oder Exceptio erwieſen. Auſſer zweyffel hat Cain auch ein Cavallier ſeyn wollen/ vnd darvor gehalten/ es waͤre jhme als dem aͤltiſtem Bruder ſchimpfflich vnd wieder ſeine Reputation/ daß ſei- nes frommen juͤngern Bruders Opffere von Gott/ der das Hertz anſihet/ angenommen/ ſeines aber verſchmaͤhet/ derwegen eine ſolche vermeinte tapffere vnd Heroiſche Reſolution ergriffen/ vnd ſeinen frommen Bru- der erwuͤrget. Man will den Cavallieri diß einige darwieder opponiren: Wer ſeine eygene ſich vorgebildete Reputation die doch in der Warheit keine Reputation ſondern eine lautere Vanitaͤt vnd eytele Thorheit iſt/ hoͤher als ſeinen Gott vnd deſſen heilige Gebott æſtimirt, der handele wi- der das erſte Gebott/ iſt ein Goͤtzendiener/ ziehet ſeine eytele Reputation/ Gottes Ehre vor/ vnd iſt verfluchet/ dann ob wol Gott ſelber befohlen/ † daß man Vatter vnd Mutter ehren vnd lieben ſoll/ dennoch wer dieſelbe mehr liebet als Gott/ der iſt ſeiner nicht werth/ ſpricht Chriſtus. Es koͤn- nen etliche Duellanten zwar wolſcheinlich davon diſcuriren, aber ſie wer- dens dermahl eins erfahren/ wenn ſie vor dem ſtrengen Richterſtul Got- tes erſcheinen/ ob ſolche Diſcurß wider ſein Wort/ Geſetze vnd Gebotte/ ſie von dem Fluch der Vbertrettung befreyen werden/ oder ob man nicht viel mehr dahin zu ſehen/ was der Mund der Warheit ſaget: † Das Wort (nemlich non occides, du ſolt nicht toͤden) das Jch geredet habe/ wird ſie richten am juͤngſten Tage. XIV. Matt. 10. c. v. 11. XV. Iohan. c. 12. v. 48. Sie ſprechen ferꝛner/ die Rechts gelehrten fuͤhren doch ſelber dieſe maxima vnd Regul/ Quod vita & fama pari paſſu ambulent, das Leben vnd die Ehre deß Menſchen gleich zu achten. Nun iſt aber erlaubet zu Rettunge ſeines Lebens einen zu toͤdten/ ſo wil folgen/ daß auch zu rettun- ge der Ehren ein gleichmaͤſſiges erlaubet/ aber liebe Herꝛn Jhr werdet bey keinem Chriſtlichen vernuͤnfftigen Rechts gelaͤhrten dieſe Regul al- ſo vnd in ſolchem Verſtande finden. War iſts/ daß ein ehrlicher Mann/ der nach Ehr/ Tugend vnd Tapfferkeit trachtet/ eben ſo lieb vnd viel lieber an ſeinem Leben/ als an ſeiner Ehre periclitiren, vnd lieber jenes als die- ſes verlieren ſolt/ daß er ſich aber darumb von ſeinem Gott wenden/ ſeine heilige Gebott verachten/ vnd mit deme der jhme an ſeine Ehre greiffet/ wieder Gottes Gebott/ die Natur/ vnd alle Rechte in Duell begeben/ ſein Leib vnd Leben daruͤber er doch nicht/ ſondern Gott ein Herꝛ iſt/ hazardi- ren, in die Schantze ſchlagen/ oder ſeinen Widerſacher deſſen berauben/ ja was noch mehr iſt/ ſich beyde vmb die ewige Seligkeit/ daran vorſetzliche Duellanten † vnd Todſchlaͤgere kein Theil behalten/ wann ſie ſolcher vn- chriſtlichen XVI. Jn F f f f

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 409. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/587>, abgerufen am 25.11.2024.