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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/

Auß diesem ist nun abzunehmen 1. Daß der Mench von Gott zum
Leben erschaffen 2. Daß es per Regulam & Legem poenalem & mora-
lem
allen vnd jeden Menschen verbotten/ seinen Nächsten vorsetzlich vnd
wissentlich zu tödten/ oder demselben nach Leib vnd Leben zu trachten. 3.
Daß in der gantzen Göttlichen Schrifft von dieser Regul vnnd Gesetze
nirgend privata Duella vnd Balgereyen excipiret vnnd außgenommen/
oder jemand verlaubet/ auß privat ambition, Ehrgeitz/ Haß oder Neyd
seinem Nechsten Duell anzubieten/ vermittelst deren nach Leib vnd Leben
trachten/ vnd darumb zubringen. Das Evangelium weiß davon gantz
nichts/ sondern weiset vns allenthälben auff die Liebe Gottes/ vnnd deß
Nechsten/ nicht allein dessen der vns liebet/ sondern auch dessen der vns
hasset vnd beleydiget/ vnnd will gar nicht zugeben/ daß einer sein eygen
Richter sey/ wann er beleydiget selber die Rache vben/ sondern Gott/ des-
IV. Deu-
tero. c. 32.
v. 35.
V. Rom.
12. v. 19.
VI. Gen. 9.
v. 6. Matth.
26. v.
52.
sen die Rache ist + vnd der Weltlichen Obrigkeit/ + dero zu solchem ende
das Schwerd angegürttet/ die selbe befehlen sol/ von deme aber so selber
das Schwerd zur Rache außziehet/ das Vrtheil spricht/ + wer das
Schwerd nimbt/ der soll durchs Schwerd vmbkommen.

Auß diesen praemissis wird dieser ohnbeweglicher Schluß gema-
chet:

Alles was dem Gesetz Gottes vnd dem Evangelio zu wider leufft/
das streitet mit vnserm wahren Christenthumb/ vnd ist also nicht Christ-
lich noch erlaubet. Die privat Duellen vnd Balgereyen seynd dem Ge-
setz Gottes vnd dem H. Evangelio zu wider/ darumb so streitten sie auch
mit vnserm Christ enthumb/ seynd vnchristlich vnd vnzulässig.

VII. 1. ad
Cor. 3. v. 6.
& 2. c. 6. v.

36.

Ferrner lehret vns das Evangelium/ daß ein widergeborner Mensch
oder Christ/ sey + ein Tempel vnd Wohnung Gottes/ vnd seines heiligen
vnd werthen Geistes/ ja der gantzen hochgelobten Dreyeinigkeit. Wer
nun auß privat Haß/ Neyd vnd Ehrgeitz einen zum Duell fordert/ vnnd
denselben vmb das Leben bringet/ der zerstöret den Tempel Gottes/ vnnd
die Wohnung der hochgelobten Dreyfaltigkeit/ er verletzet damit die Ma-
yestät deß Allerhöchsten/ er vernichtet das thewre Verdienst JEsu Chri-
sti/ der sichs so viel kosten lassen den Menschen zuerlösen/ vnd betrübt den
IIV. 1. ad
Cor. 3. c. v.

17.
H. Geist. Wer nun den Tempel Gottes verderbet vnd zerstöret/ den will
Gott wider verderben/ 1. ad Corinth. 3. c. v. 17. Gar wol ist zumercken/ daß
der Gerechte Gott bey dem Gesetz vnd angehängter obengemelter gefäl-
leter Blut Vrtheil vom Todschlage/ selber diese Vrsache gesetzet/ daß
Gott den Menschen zu seinem Bilde gemachet.

Eine grosse Vermessenheit were es/ wenn einer seines Königes/
Landes Fürsten vnd Herrn auff Holtz oder Papier gemahltes Bild/ wel-

ches
Das ander Buch/

Auß dieſem iſt nun abzunehmen 1. Daß der Mench von Gott zum
Leben erſchaffen 2. Daß es per Regulam & Legem pœnalem & mora-
lem
allen vnd jeden Menſchen verbotten/ ſeinen Naͤchſten vorſetzlich vnd
wiſſentlich zu toͤdten/ oder demſelben nach Leib vnd Leben zu trachten. 3.
Daß in der gantzen Goͤttlichen Schrifft von dieſer Regul vnnd Geſetze
nirgend privata Duella vnd Balgereyen excipiret vnnd außgenommen/
oder jemand verlaubet/ auß privat ambition, Ehrgeitz/ Haß oder Neyd
ſeinem Nechſten Duell anzubieten/ vermittelſt deren nach Leib vnd Leben
trachten/ vnd darumb zubringen. Das Evangelium weiß davon gantz
nichts/ ſondern weiſet vns allenthaͤlben auff die Liebe Gottes/ vnnd deß
Nechſten/ nicht allein deſſen der vns liebet/ ſondern auch deſſen der vns
haſſet vnd beleydiget/ vnnd will gar nicht zugeben/ daß einer ſein eygen
Richter ſey/ wann er beleydiget ſelber die Rache vben/ ſondern Gott/ deſ-
IV. Deu-
tero. c. 32.
v. 35.
V. Rom.
12. v. 19.
VI. Gen. 9.
v. 6. Matth.
26. v.
52.
ſen die Rache iſt † vnd der Weltlichen Obrigkeit/ † dero zu ſolchem ende
das Schwerd angeguͤrttet/ die ſelbe befehlen ſol/ von deme aber ſo ſelber
das Schwerd zur Rache außziehet/ das Vrtheil ſpricht/ † wer das
Schwerd nimbt/ der ſoll durchs Schwerd vmbkommen.

Auß dieſen præmiſſis wird dieſer ohnbeweglicher Schluß gema-
chet:

Alles was dem Geſetz Gottes vnd dem Evangelio zu wider leufft/
das ſtreitet mit vnſerm wahren Chriſtenthumb/ vnd iſt alſo nicht Chriſt-
lich noch erlaubet. Die privat Duellen vnd Balgereyen ſeynd dem Ge-
ſetz Gottes vnd dem H. Evangelio zu wider/ darumb ſo ſtreitten ſie auch
mit vnſerm Chriſt enthumb/ ſeynd vnchriſtlich vnd vnzulaͤſſig.

VII. 1. ad
Cor. 3. v. 6.
& 2. c. 6. v.

36.

Ferꝛner lehret vns das Evangelium/ daß ein widergeborner Menſch
oder Chriſt/ ſey † ein Tempel vnd Wohnung Gottes/ vnd ſeines heiligen
vnd werthen Geiſtes/ ja der gantzen hochgelobten Dreyeinigkeit. Wer
nun auß privat Haß/ Neyd vnd Ehrgeitz einen zum Duell fordert/ vnnd
denſelben vmb das Leben bringet/ der zerſtoͤret den Tempel Gottes/ vnnd
die Wohnung der hochgelobten Dreyfaltigkeit/ er verletzet damit die Ma-
yeſtaͤt deß Allerhoͤchſten/ er vernichtet das thewre Verdienſt JEſu Chri-
ſti/ der ſichs ſo viel koſten laſſen den Menſchen zuerloͤſen/ vnd betruͤbt den
IIV. 1. ad
Cor. 3. c. v.

17.
H. Geiſt. Wer nun den Tempel Gottes verderbet vnd zerſtoͤret/ den will
Gott wider verderben/ 1. ad Corinth. 3. c. v. 17. Gar wol iſt zumercken/ daß
der Gerechte Gott bey dem Geſetz vnd angehaͤngter obengemelter gefaͤl-
leter Blut Vrtheil vom Todſchlage/ ſelber dieſe Vrſache geſetzet/ daß
Gott den Menſchen zu ſeinem Bilde gemachet.

Eine groſſe Vermeſſenheit were es/ wenn einer ſeines Koͤniges/
Landes Fuͤrſten vnd Herꝛn auff Holtz oder Papier gemahltes Bild/ wel-

ches
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[404/0582] Das ander Buch/ Auß dieſem iſt nun abzunehmen 1. Daß der Mench von Gott zum Leben erſchaffen 2. Daß es per Regulam & Legem pœnalem & mora- lem allen vnd jeden Menſchen verbotten/ ſeinen Naͤchſten vorſetzlich vnd wiſſentlich zu toͤdten/ oder demſelben nach Leib vnd Leben zu trachten. 3. Daß in der gantzen Goͤttlichen Schrifft von dieſer Regul vnnd Geſetze nirgend privata Duella vnd Balgereyen excipiret vnnd außgenommen/ oder jemand verlaubet/ auß privat ambition, Ehrgeitz/ Haß oder Neyd ſeinem Nechſten Duell anzubieten/ vermittelſt deren nach Leib vnd Leben trachten/ vnd darumb zubringen. Das Evangelium weiß davon gantz nichts/ ſondern weiſet vns allenthaͤlben auff die Liebe Gottes/ vnnd deß Nechſten/ nicht allein deſſen der vns liebet/ ſondern auch deſſen der vns haſſet vnd beleydiget/ vnnd will gar nicht zugeben/ daß einer ſein eygen Richter ſey/ wann er beleydiget ſelber die Rache vben/ ſondern Gott/ deſ- ſen die Rache iſt † vnd der Weltlichen Obrigkeit/ † dero zu ſolchem ende das Schwerd angeguͤrttet/ die ſelbe befehlen ſol/ von deme aber ſo ſelber das Schwerd zur Rache außziehet/ das Vrtheil ſpricht/ † wer das Schwerd nimbt/ der ſoll durchs Schwerd vmbkommen. IV. Deu- tero. c. 32. v. 35. V. Rom. 12. v. 19. VI. Gen. 9. v. 6. Matth. 26. v. 52. Auß dieſen præmiſſis wird dieſer ohnbeweglicher Schluß gema- chet: Alles was dem Geſetz Gottes vnd dem Evangelio zu wider leufft/ das ſtreitet mit vnſerm wahren Chriſtenthumb/ vnd iſt alſo nicht Chriſt- lich noch erlaubet. Die privat Duellen vnd Balgereyen ſeynd dem Ge- ſetz Gottes vnd dem H. Evangelio zu wider/ darumb ſo ſtreitten ſie auch mit vnſerm Chriſt enthumb/ ſeynd vnchriſtlich vnd vnzulaͤſſig. Ferꝛner lehret vns das Evangelium/ daß ein widergeborner Menſch oder Chriſt/ ſey † ein Tempel vnd Wohnung Gottes/ vnd ſeines heiligen vnd werthen Geiſtes/ ja der gantzen hochgelobten Dreyeinigkeit. Wer nun auß privat Haß/ Neyd vnd Ehrgeitz einen zum Duell fordert/ vnnd denſelben vmb das Leben bringet/ der zerſtoͤret den Tempel Gottes/ vnnd die Wohnung der hochgelobten Dreyfaltigkeit/ er verletzet damit die Ma- yeſtaͤt deß Allerhoͤchſten/ er vernichtet das thewre Verdienſt JEſu Chri- ſti/ der ſichs ſo viel koſten laſſen den Menſchen zuerloͤſen/ vnd betruͤbt den H. Geiſt. Wer nun den Tempel Gottes verderbet vnd zerſtoͤret/ den will Gott wider verderben/ 1. ad Corinth. 3. c. v. 17. Gar wol iſt zumercken/ daß der Gerechte Gott bey dem Geſetz vnd angehaͤngter obengemelter gefaͤl- leter Blut Vrtheil vom Todſchlage/ ſelber dieſe Vrſache geſetzet/ daß Gott den Menſchen zu ſeinem Bilde gemachet. IIV. 1. ad Cor. 3. c. v. 17. Eine groſſe Vermeſſenheit were es/ wenn einer ſeines Koͤniges/ Landes Fuͤrſten vnd Herꝛn auff Holtz oder Papier gemahltes Bild/ wel- ches

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 404. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/582>, abgerufen am 25.11.2024.