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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/
Buch der Macchab. c. 12. v. 11. 12. Muß derowegen der Edle/ von Got-
tes reichen Segen trieff ender Friede/ das Ende aller Gerechten Kriege
seyn vnd bleiben/ er ist der liebliche Sonnenschein nach dem grossen Vn-
gewitter deß grawsamen Krieges/ dardurch der Leuthe Klagen in einem
Reigen verwandelt/ der Sack deß Jammers außgezogen/ vnd sie wieder
mit Frewden vmbgürtet werden. Als der hochlöbliche Churfürst zu Sach-
sen/ eine sonderbahre Gesandschafft nach Wien an die domahls regi-
rende Kayserliche Mayestät wegen Restabilirunge deß Friedens Anno
1630. gethan/ haben dieselbe vnter andern den 13. Maij diese motivam in
jhrer Proposition zum Beschluß angezogen/ daß die Wiederbringunge
deß werthen Friedens Gott wolgefällig/ den Menschen erfrewlich/ allen
Regimentern nutzlich|/ dem hochbetrübten in agone liegendem Röm.
Reich nöthig/ vnd stunde doch darauff summa rerum terrenarum felici-
tas & vera Regiminis securitas,
wie solches in actis publicis Lundorp. im
dritten Theil. fol. 37. col. 1. zu lesen.



AXIOMA CXCIV.
Jnnerliche Kriege werden am besten vnnd sichersten
durch Versöhnunge vnd Vergessenheit deren Dinge
so darbey vvrgangen/ welches die Griechen Amni-
stiam
genandt/ auch sonsten durch billiche vnnd nicht
zu hochgespannete Conditiones, an fügligsten

(1.) Nun-
quam erit
firma Pax,
nisi veris
solidisque
rationibus
congluti-
netur. Non
est perpe-
tuu quod
terroribus
minisque
conficitur.
Non est firmum quod humanis technis obliquisque consiliis texitur, uti eleganter monet
Erasm. Roterd. in praefat. Paraphras. in Matth. circ. fin.
vnd besten tranquilliret vnd gestil-
let. (1.)

O B wol zwischen dem Hause Saul vnd David nach jenes abster-
en die innerliche Vnruhe lang anhielte/ weil Jsboseth noch die
Königl. Residentz Statt Jerusalem vnd einen ziemblichen An-
hang/ sonderlich den tapffern Held vnd Feldhauptman Abner
auff seiner Seite hatte/ dannoch als Jsboseth von seinen vntrewen
Hauptleuthen Baena vnd Rechob in seiner Schlaffkammer ermordet/
hat David sich mit den vbrigen Stämmen Jsrael/ die dem Hause Saul
noch angehangen/ versöhnet/ eine universalem Amnistiam sanciret, alles

was

Das ander Buch/
Buch der Macchab. c. 12. v. 11. 12. Muß derowegen der Edle/ von Got-
tes reichen Segen trieff ender Friede/ das Ende aller Gerechten Kriege
ſeyn vnd bleiben/ er iſt der liebliche Sonnenſchein nach dem groſſen Vn-
gewitter deß grawſamen Krieges/ dardurch der Leuthe Klagen in einem
Reigen verwandelt/ der Sack deß Jammers außgezogen/ vnd ſie wieder
mit Frewden vmbguͤrtet werdẽ. Als der hochloͤbliche Churfuͤrſt zu Sach-
ſen/ eine ſonderbahre Geſandſchafft nach Wien an die domahls regi-
rende Kayſerliche Mayeſtaͤt wegen Reſtabilirunge deß Friedens Anno
1630. gethan/ haben dieſelbe vnter andern den 13. Maij dieſe motivam in
jhrer Propoſition zum Beſchluß angezogen/ daß die Wiederbringunge
deß werthen Friedens Gott wolgefaͤllig/ den Menſchen erfrewlich/ allen
Regimentern nutzlich|/ dem hochbetruͤbten in agone liegendem Roͤm.
Reich noͤthig/ vnd ſtunde doch darauff ſumma rerum terrenarum felici-
tas & vera Regiminis ſecuritas,
wie ſolches in actis publicis Lundorp. im
dritten Theil. fol. 37. col. 1. zu leſen.



AXIOMA CXCIV.
Jnnerliche Kriege werden am beſten vnnd ſicherſten
durch Verſoͤhnunge vnd Vergeſſenheit deren Dinge
ſo darbey vvrgangen/ welches die Griechen Amni-
ſtiam
genandt/ auch ſonſten durch billiche vnnd nicht
zu hochgeſpannete Conditiones, an fuͤgligſten

(1.) Nun-
quam erit
firma Pax,
niſi veris
ſolidiſque
rationibus
congluti-
netur. Non
eſt perpe-
tuũ quod
terroribus
miniſque
conficitur.
Non eſt firmum quod humanis technis obliquiſque conſiliis texitur, uti eleganter monet
Eraſm. Roterd. in præfat. Paraphraſ. in Matth. circ. fin.
vnd beſten tranquilliret vnd geſtil-
let. (1.)

O B wol zwiſchen dem Hauſe Saul vnd David nach jenes abſter-
en die innerliche Vnruhe lang anhielte/ weil Jſboſeth noch die
Koͤnigl. Reſidentz Statt Jeruſalem vnd einen ziemblichen An-
hang/ ſonderlich den tapffern Held vnd Feldhauptman Abner
auff ſeiner Seite hatte/ dannoch als Jſboſeth von ſeinen vntrewen
Hauptleuthen Baena vnd Rechob in ſeiner Schlaffkammer ermordet/
hat David ſich mit den vbrigen Staͤmmen Jſrael/ die dem Hauſe Saul
noch angehangen/ verſoͤhnet/ eine univerſalem Amniſtiam ſanciret, alles

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[396[394]/0572] Das ander Buch/ Buch der Macchab. c. 12. v. 11. 12. Muß derowegen der Edle/ von Got- tes reichen Segen trieff ender Friede/ das Ende aller Gerechten Kriege ſeyn vnd bleiben/ er iſt der liebliche Sonnenſchein nach dem groſſen Vn- gewitter deß grawſamen Krieges/ dardurch der Leuthe Klagen in einem Reigen verwandelt/ der Sack deß Jammers außgezogen/ vnd ſie wieder mit Frewden vmbguͤrtet werdẽ. Als der hochloͤbliche Churfuͤrſt zu Sach- ſen/ eine ſonderbahre Geſandſchafft nach Wien an die domahls regi- rende Kayſerliche Mayeſtaͤt wegen Reſtabilirunge deß Friedens Anno 1630. gethan/ haben dieſelbe vnter andern den 13. Maij dieſe motivam in jhrer Propoſition zum Beſchluß angezogen/ daß die Wiederbringunge deß werthen Friedens Gott wolgefaͤllig/ den Menſchen erfrewlich/ allen Regimentern nutzlich|/ dem hochbetruͤbten in agone liegendem Roͤm. Reich noͤthig/ vnd ſtunde doch darauff ſumma rerum terrenarum felici- tas & vera Regiminis ſecuritas, wie ſolches in actis publicis Lundorp. im dritten Theil. fol. 37. col. 1. zu leſen. AXIOMA CXCIV. Jnnerliche Kriege werden am beſten vnnd ſicherſten durch Verſoͤhnunge vnd Vergeſſenheit deren Dinge ſo darbey vvrgangen/ welches die Griechen Amni- ſtiam genandt/ auch ſonſten durch billiche vnnd nicht zu hochgeſpannete Conditiones, an fuͤgligſten vnd beſten tranquilliret vnd geſtil- let. (1.) O B wol zwiſchen dem Hauſe Saul vnd David nach jenes abſter- en die innerliche Vnruhe lang anhielte/ weil Jſboſeth noch die Koͤnigl. Reſidentz Statt Jeruſalem vnd einen ziemblichen An- hang/ ſonderlich den tapffern Held vnd Feldhauptman Abner auff ſeiner Seite hatte/ dannoch als Jſboſeth von ſeinen vntrewen Hauptleuthen Baena vnd Rechob in ſeiner Schlaffkammer ermordet/ hat David ſich mit den vbrigen Staͤmmen Jſrael/ die dem Hauſe Saul noch angehangen/ verſoͤhnet/ eine univerſalem Amniſtiam ſanciret, alles was

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 396[394]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/572>, abgerufen am 22.12.2024.