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<note xml:id="n04b" prev="#n04a" place="left"> <hi rendition="#aq">ſint ſtatim jure poſtliminij fiũt Domini, cujus erant prius l. poſtliminium in pr. de captiv. & poſt-<lb/>
liminiũ revers. l. ab hoſtibus. 12. ubi Bald. Salicet. eod. tit. ſi verò immobilia ſint, fugato hoſte,<lb/>
confeſtim ad corum priores Dominos revertuntur. l. ſi captivus 20. §. expulſis ff. eod. tit. Ex quo<lb/>
textu Sebaſtian. Nævi. in remiſſ. ad d l. ita infert: Hoſtibus ex agris amicorum & confœdera-<lb/>
torum expulſis, Dominia agrorum ad priſtinos redeant Dominos, nec prædæ loco victoribus<lb/>
cedant, poſt Didac. Covarr. in c. peccatum part. 2. §. 11. n. 7. de Reg. jur in 6. Caſp. Anthon. The-<lb/>
ſaur. Quæſt. Forenſ. 98. n. 1. lib. 2. 98. n. 1. lib 2. ſocietatis & fœderum jura non admittunt, ut ſo-<lb/>
cia arma ſociis damno cedant. hæc enim Leonina eſſet ſocietas, juxta Ulpian. in l. ſi non fuerint.<lb/>
29. §. Ariſtot. 2. ff. pro Socio. Bacchovi. in Comment. Inſtitut. ad §. Item ea quæ ex hoſtibus<lb/>
de Rer. diviſ. ubi dicit, hoc jus Belli pertinere ad occupationem rerum hoſtilium: Nam quæ no-<lb/>
ſtræ (vel quod perinde eſt ſociorum noſtrorum) ante fuerunt & jus poſtliminij habent, non<lb/>
cenſentur hoſtiles hactenus, eoq́ue priſtinis Dominis ſunt reſtituendæ per l. 2. de captiv. Vid. et-<lb/>
iã quæ noviſſimè hac de re annotavit Carpzov. in jurisprud. Forens. part. 4. Conſtitut 35. defin. 8.<lb/>
& ſeq. Et ex hoc capite Magnus Sueciæ Rex Guſtavus Adolphus nõ potuit nec voluit in Megapoli<lb/>
& aliis Fœderatorũ ditionibus, quibus auxiliaria arma tulit, etiamſi ex Ligæ Catholicæ manibus<lb/>
eripuiſſet, Gentium aut Civili jure. Belli jus obtendere. Uti nec Ligiſtæ aut Uniſtæ poſſunt cum<lb/>
jura illa non pertinent ad inteſtina bella ubi ſtatus, qui ſub uno ſummo capite vivunt, inter ſe<lb/>
bella gerunt, & in mutua viſcera ſæviunt; quia pace facta reſtituenda occupata, niſi fortè injuſtè<lb/>
laceſſitus Expenſarum intuitu quædam pignoris vel proprietatis jure retineat.</hi> </note>
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c. 13. fol.<lb/>
158. & fol.<lb/>
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Auguſtin.<lb/>
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Quod Pax & Charitas ſit moderatrix & diſpenſatrix omnium virtutum.<lb/>
Pax plenum virtutis opus, Pax ſumma laborum,<lb/>
Pax belli exacti pretium eſt, pretiumq; pericli.<lb/>
Sidera pace vigent, conſiſtunt terrea pace.<lb/>
Nil placitum ſine pace Deo, non munus ad aram<lb/>
Cum cupias offerre probat, ſi turbida fratrem.<lb/>
Mens impacati ſub pectoris oderit antro. Prudenti. in Pſychomachia.</hi></note> <hi rendition="#b">gen Kriege. (1.)</hi> </head><lb/>
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[394[392]/0570]
Das ander Buch/
Axioma CXCIII.
Der liebe Friede iſt der alleinige Zweck/ das edle
wehrte pretium vnd Ende aller rechtmeſſi-
gen Kriege. (1.)
KAn man ohne Krieg Friede haben vnd behalten/ hat man nicht
noͤthig zu kriegen. Præſente fine ceſſant media ad finem ducen-
tia ſagen die Philoſophi. Gott hat ſeinem Volck ſelber befohlen/
wann ſie fuͤr eine Statt zoͤgen/ die ſelbe zu beſtreitten/ ſo ſolten ſie
jhr den Frieden anbiethen/ vnd wann ſie jhr friedlich antworten/ keine Ge-
walt vben/ Deutern. c. 20. v. 10. & ſeqq. Friedens halber/ vnnd daß er ſei-
nen gefangenen Vettern Loth auß dem Vnfrieden in Frieden ſetzete vñ
wieder zu dem ſeinigen brechte/ armirte Abraham ſeine 318. Knechte/ vnd
zohe damit wieder die Syriſche Koͤnige zu Felde/ Geneſ. c. 14.
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