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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Weltlichen Stande.

Nach dem der König Demetrius Bericht erlauget/ daß sein Assyri-
scher Groß-Fürst Nicanor mit seinem Heer von Juda geschlagen vnnd
er selber im Treffen vmbkommen/ sandte er Bacchidem vnd Alcimum
sambt seinem besten Kriegsvolck vnd Leib-Regimentern gen Jerusalem
zwantzig tausend Mann zu Fuß vnd zwey tausend zu Roß/ deme zohe Ju-
das vnter Augen mit drey tausend Mann/ wie aber die Juden advertir-
ten
vnd sahen/ daß zwischen jhnen vnd dem anziehenden mächtigen Fein-
de gantz keine proportion, vnd diese jhnen weit vberlagen/ erschracken sie
vnd theils flogen gar davon/ hielte Judas mit den vbrigen/ die bey jhme
geblieben waren Kriegs-Rath/ die Majora oder mehrere Stimme gien-
gen dahin/ weil sie die Juden dem Feinde nicht gewachsen/ vnd es nicht
müglich mit einem so geringen Volcke etwas gegen den mächtigen Feind
zu schaffen vnd stand zu halten/ sondern man solte sich für ds mahl mit
guter Ordre reteriren vnd abziehen/ immit telst jhre gewichene Brüdere
wieder herbeybringen sich verstärcken/ vnd als dann wieder an die Feinde(1.) Deus
agit per
media, nisi
velit agere
per mira-
cula, de
quibus si
non con-
stet, me-
diorum ad
quemvis
actum de-
stinatoru
observan-
dus ordo,
& propor-
tio, pru-
denterque
non teme-
re, ac si fa-
to res hu-
manae vol-
verentur,
in rebus
arduis
maxime
bello, pro-
cedendu,
aut in acie
versandu.

ziehen/ aber Judas war gar zu resolut, wolte diesen Rath nicht folgen/
sagte: das sey ferne/ daß wir fliehen solten/ ist vnsere Zeit kommen/ so
wollen wir ritterlich sterben vmb vnsere Brüder vnnd vnsere Ehr nicht
lassen zuschanden werden/ (1.) ließ darauff zu Felde blasen vnd zohe dem
Feind vnter Augen/ recognoscirte, in was postur seine Bataille war/
fand dieselbe in drey Hauffen abgetheilet. Jn der avantgarde oder Vor-
trab stunden die Schützen/ vnnd die besten Krieger. Den rechten Flügel
führete der Feldhauptman Bacchides vnd gienge sampt den lincken Flü-
gel in solcher Ordnunge auff Judam zu/ der griff den Vortrab ritterlich
an/ vnd that eine Schlacht von Morgen an biß auff den Abend/ daß die
Erde bebete von solchem Getümmel/ avancirte darauff ferner auff deß
Bachidis rechten Flügel/ chargirte denselben mit solchem Helden-
muth/ daß er sie in Schrecken vnd in die Flucht brachte/ jagte jhnen nach
biß an den Berg Aßdod/ darauff gienge jhme der lincke Flügel/ der noch
in keiner Action gewesen war in die Flancke/ daß er sich gegen diese wie-
der wenden muste/ defendirte sich lange vnd hielte sich Manlich/ daß viel
vmbkamen vnd verwundet wurden auff beyden Seiten/ aber weil der
Juden gar zu wenig vnd bereit durch die vorgangene travaille abgemat-
tet waren/ Judas selber auch darüber bliebe/ nahmen die vbrigen die
Flucht vnd machete Bachides nach erhaltener Victori/ weil kein Wie-
derstand da war in Judea zu Jerusalem vnd in andern Stätten was er
wolte/ wie zulesen im 1. Buch der Macchab. c. 9.

Der tapffere Held Judas hätte hie besser gethan/ daß er seiner Of-
ficirer Rath gefolget/ vnd weil gar kein proportion zwischen 3000. vnd

22000.
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Von dem Weltlichen Stande.

Nach dem der Koͤnig Demetrius Bericht erlauget/ daß ſein Aſſyri-
ſcher Groß-Fuͤrſt Nicanor mit ſeinem Heer von Juda geſchlagen vnnd
er ſelber im Treffen vmbkommen/ ſandte er Bacchidem vnd Alcimum
ſambt ſeinem beſten Kriegsvolck vnd Leib-Regimentern gen Jeruſalem
zwantzig tauſend Mann zu Fuß vnd zwey tauſend zu Roß/ deme zohe Ju-
das vnter Augen mit drey tauſend Mann/ wie aber die Juden advertir-
ten
vnd ſahen/ daß zwiſchen jhnen vnd dem anziehenden maͤchtigen Fein-
de gantz keine proportion, vnd dieſe jhnen weit vberlagen/ erſchracken ſie
vnd theils flogen gar davon/ hielte Judas mit den vbrigen/ die bey jhme
geblieben waren Kriegs-Rath/ die Majora oder mehrere Stimme gien-
gen dahin/ weil ſie die Juden dem Feinde nicht gewachſen/ vnd es nicht
muͤglich mit einem ſo geringen Volcke etwas gegen den maͤchtigẽ Feind
zu ſchaffen vnd ſtand zu halten/ ſondern man ſolte ſich fuͤr ds mahl mit
guter Ordre reteriren vnd abziehen/ immit telſt jhre gewichene Bruͤdere
wieder herbeybringen ſich verſtaͤrcken/ vnd als dann wieder an die Feinde(1.) Deus
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quemvis
actum de-
ſtinatorũ
obſervan-
dus ordo,
& propor-
tio, pru-
denterque
non teme-
rè, ac ſi fa-
to res hu-
manæ vol-
verentur,
in rebus
arduis
maximè
bello, pro-
cedendũ,
aut in acie
verſandū.

ziehen/ aber Judas war gar zu reſolut, wolte dieſen Rath nicht folgen/
ſagte: das ſey ferne/ daß wir fliehen ſolten/ iſt vnſere Zeit kommen/ ſo
wollen wir ritterlich ſterben vmb vnſere Bruͤder vnnd vnſere Ehr nicht
laſſen zuſchanden werden/ (1.) ließ darauff zu Felde blaſen vnd zohe dem
Feind vnter Augen/ recognoſcirte, in was poſtur ſeine Bataille war/
fand dieſelbe in drey Hauffen abgetheilet. Jn der avantgarde oder Vor-
trab ſtunden die Schuͤtzen/ vnnd die beſten Krieger. Den rechten Fluͤgel
fuͤhrete der Feldhauptman Bacchides vnd gienge ſampt den lincken Fluͤ-
gel in ſolcher Ordnunge auff Judam zu/ der griff den Vortrab ritterlich
an/ vnd that eine Schlacht von Morgen an biß auff den Abend/ daß die
Erde bebete von ſolchem Getuͤmmel/ avancirte darauff ferner auff deß
Bachidis rechten Fluͤgel/ chargirte denſelben mit ſolchem Helden-
muth/ daß er ſie in Schrecken vnd in die Flucht brachte/ jagte jhnen nach
biß an den Berg Aßdod/ darauff gienge jhme der lincke Fluͤgel/ der noch
in keiner Action geweſen war in die Flancke/ daß er ſich gegen dieſe wie-
der wenden muſte/ defendirte ſich lange vnd hielte ſich Manlich/ daß viel
vmbkamen vnd verwundet wurden auff beyden Seiten/ aber weil der
Juden gar zu wenig vnd bereit durch die vorgangene travaille abgemat-
tet waren/ Judas ſelber auch daruͤber bliebe/ nahmen die vbrigen die
Flucht vnd machete Bachides nach erhaltener Victori/ weil kein Wie-
derſtand da war in Judea zu Jeruſalem vnd in andern Staͤtten was er
wolte/ wie zuleſen im 1. Buch der Macchab. c. 9.

Der tapffere Held Judas haͤtte hie beſſer gethan/ daß er ſeiner Of-
ficirer Rath gefolget/ vnd weil gar kein proportion zwiſchen 3000. vnd

22000.
A a a a ij
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[373[371]/0549] Von dem Weltlichen Stande. Nach dem der Koͤnig Demetrius Bericht erlauget/ daß ſein Aſſyri- ſcher Groß-Fuͤrſt Nicanor mit ſeinem Heer von Juda geſchlagen vnnd er ſelber im Treffen vmbkommen/ ſandte er Bacchidem vnd Alcimum ſambt ſeinem beſten Kriegsvolck vnd Leib-Regimentern gen Jeruſalem zwantzig tauſend Mann zu Fuß vnd zwey tauſend zu Roß/ deme zohe Ju- das vnter Augen mit drey tauſend Mann/ wie aber die Juden advertir- ten vnd ſahen/ daß zwiſchen jhnen vnd dem anziehenden maͤchtigen Fein- de gantz keine proportion, vnd dieſe jhnen weit vberlagen/ erſchracken ſie vnd theils flogen gar davon/ hielte Judas mit den vbrigen/ die bey jhme geblieben waren Kriegs-Rath/ die Majora oder mehrere Stimme gien- gen dahin/ weil ſie die Juden dem Feinde nicht gewachſen/ vnd es nicht muͤglich mit einem ſo geringen Volcke etwas gegen den maͤchtigẽ Feind zu ſchaffen vnd ſtand zu halten/ ſondern man ſolte ſich fuͤr ds mahl mit guter Ordre reteriren vnd abziehen/ immit telſt jhre gewichene Bruͤdere wieder herbeybringen ſich verſtaͤrcken/ vnd als dann wieder an die Feinde ziehen/ aber Judas war gar zu reſolut, wolte dieſen Rath nicht folgen/ ſagte: das ſey ferne/ daß wir fliehen ſolten/ iſt vnſere Zeit kommen/ ſo wollen wir ritterlich ſterben vmb vnſere Bruͤder vnnd vnſere Ehr nicht laſſen zuſchanden werden/ (1.) ließ darauff zu Felde blaſen vnd zohe dem Feind vnter Augen/ recognoſcirte, in was poſtur ſeine Bataille war/ fand dieſelbe in drey Hauffen abgetheilet. Jn der avantgarde oder Vor- trab ſtunden die Schuͤtzen/ vnnd die beſten Krieger. Den rechten Fluͤgel fuͤhrete der Feldhauptman Bacchides vnd gienge ſampt den lincken Fluͤ- gel in ſolcher Ordnunge auff Judam zu/ der griff den Vortrab ritterlich an/ vnd that eine Schlacht von Morgen an biß auff den Abend/ daß die Erde bebete von ſolchem Getuͤmmel/ avancirte darauff ferner auff deß Bachidis rechten Fluͤgel/ chargirte denſelben mit ſolchem Helden- muth/ daß er ſie in Schrecken vnd in die Flucht brachte/ jagte jhnen nach biß an den Berg Aßdod/ darauff gienge jhme der lincke Fluͤgel/ der noch in keiner Action geweſen war in die Flancke/ daß er ſich gegen dieſe wie- der wenden muſte/ defendirte ſich lange vnd hielte ſich Manlich/ daß viel vmbkamen vnd verwundet wurden auff beyden Seiten/ aber weil der Juden gar zu wenig vnd bereit durch die vorgangene travaille abgemat- tet waren/ Judas ſelber auch daruͤber bliebe/ nahmen die vbrigen die Flucht vnd machete Bachides nach erhaltener Victori/ weil kein Wie- derſtand da war in Judea zu Jeruſalem vnd in andern Staͤtten was er wolte/ wie zuleſen im 1. Buch der Macchab. c. 9. (1.) Deus agit per media, niſi velit agere per mira- cula, de quibus ſi non con- ſtet, me- diorum ad quemvis actum de- ſtinatorũ obſervan- dus ordo, & propor- tio, pru- denterque non teme- rè, ac ſi fa- to res hu- manæ vol- verentur, in rebus arduis maximè bello, pro- cedendũ, aut in acie verſandū. Der tapffere Held Judas haͤtte hie beſſer gethan/ daß er ſeiner Of- ficirer Rath gefolget/ vnd weil gar kein proportion zwiſchen 3000. vnd 22000. A a a a ij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 373[371]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/549>, abgerufen am 22.11.2024.