Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem Weltlichen Stande. ziehen in den Streit/ daß nicht das Liecht in Jsrael erlesche. 2. Samuel. c.31. v. 16. & seqq. Daran ist gewiß viel gelegen/ daß derjenige Potentat vnd Herr der Krieg führen muß/ selber auff alle momenta, wie nemblich alles mit vorsichtiger/ kluger anstalt in gute Verfaß vnd Ordnunge zu- stellen/ fleissige acht habe vnd bedencke. Dieses ist aber sehr gefehrlich/ auch nicht allemahl nötig vnd nützlich/ daß er persönlich sich im Felde praesen- tire, mit Gefahr der Armee vnd gantzen Sache/ sich dem zweiffelhafften mißlichen Glück vnd Vnglück vntergebe/ vnnd eine vngewisse Schantze wage. Abimelech der Sohn Gideon war anfangs glücklich/ siegete wie- Der König Saul bliebe auch in der Schlacht/ wieder die Philister. Der fromme König Josia hatte von Gott die Vertröstunge/ daß Ohne ist es nicht daß eines Königs vnd Herrn/ der den Krieg füh- son der Z z z ij
Von dem Weltlichen Stande. ziehen in den Streit/ daß nicht das Liecht in Jſrael erleſche. 2. Samuel. c.31. v. 16. & ſeqq. Daran iſt gewiß viel gelegen/ daß derjenige Potentat vnd Herꝛ der Krieg fuͤhren muß/ ſelber auff alle momenta, wie nemblich alles mit vorſichtiger/ kluger anſtalt in gute Verfaß vnd Ordnunge zu- ſtellen/ fleiſſige acht habe vnd bedencke. Dieſes iſt aber ſehr gefehrlich/ auch nicht allemahl noͤtig vnd nuͤtzlich/ daß er perſoͤnlich ſich im Felde præſen- tire, mit Gefahr der Armee vnd gantzen Sache/ ſich dem zweiffelhafften mißlichen Gluͤck vnd Vnglück vntergebe/ vnnd eine vngewiſſe Schantze wage. Abimelech der Sohn Gideon war anfangs gluͤcklich/ ſiegete wie- Der Koͤnig Saul bliebe auch in der Schlacht/ wieder die Philiſter. Der fromme Koͤnig Joſia hatte von Gott die Vertroͤſtunge/ daß Ohne iſt es nicht daß eines Koͤnigs vnd Herꝛn/ der den Krieg fuͤh- ſon der Z z z ij
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Von dem Weltlichen Stande.
ziehen in den Streit/ daß nicht das Liecht in Jſrael erleſche. 2. Samuel. c.
31. v. 16. & ſeqq. Daran iſt gewiß viel gelegen/ daß derjenige Potentat
vnd Herꝛ der Krieg fuͤhren muß/ ſelber auff alle momenta, wie nemblich
alles mit vorſichtiger/ kluger anſtalt in gute Verfaß vnd Ordnunge zu-
ſtellen/ fleiſſige acht habe vnd bedencke. Dieſes iſt aber ſehr gefehrlich/ auch
nicht allemahl noͤtig vnd nuͤtzlich/ daß er perſoͤnlich ſich im Felde præſen-
tire, mit Gefahr der Armee vnd gantzen Sache/ ſich dem zweiffelhafften
mißlichen Gluͤck vnd Vnglück vntergebe/ vnnd eine vngewiſſe Schantze
wage.
Abimelech der Sohn Gideon war anfangs gluͤcklich/ ſiegete wie-
der die Sichemiter/ gewann die Statt/ erwürgete das Volck/ bemaͤch-
tigte ſich auch deß feſten Thurns durch angelegtes Fewr/ vnd ſpielete da-
ſelbſten den Meiſter; Als er aber ſeine Fortun vnd Victori zu verfolgen
für die Statt Thebetzruͤckete/ dieſelbe eroberte vnnd den feſten darin gele-
genen Thurn/ darin die Maͤnner vnd Weiber geflohen/ gleich wie den
Thurn zu Sichen perſoͤhnlich mit Fewr aͤngſten/ die Leuthe verderben
vnd auff gleiche Weiſe obſiegen wolte/ warff ein Weib ein ſtuͤck vom
Muͤhlenſtein Abimelech auff den Kopff vnnd zerbrach jhm den Schedel/
vnd nahm ſein Regiment damit ein Ende/ im Buch der Richter c. 9.
Der Koͤnig Saul bliebe auch in der Schlacht/ wieder die Philiſter.
im 1. Buch Samuel. c. 31. Abſolon muſte in der Schlacht auch ſein Le-
ben laſſen/ vnnd war damit ſein Anhang geſtillet/ vnd die gantze Sache
verlohren. 2. Samuel. c. 18. Der Koͤnig Achab bekahm auch ſeinen reſt/
vnd ward der Koͤnig Joſaphat der jhme in dieſem Feldzuge Geſellſchafft
leiſtete/ toͤdlich verwundet. im 1. Buch der Koͤnige c. 22.
Der fromme Koͤnig Joſia hatte von Gott die Vertroͤſtunge/ daß
er zu ſeinen Vaͤttern in das Grab mit Frieden ſolte geſamblet werden/
im 2. Buch der Chronic c. 34. v. 28. Dannoch als er ſich vermeſſentlich
in Kriegesgefahr begab/ wieder Pharao/ ward er von deſſen Schuͤtzen im
Treffen toͤdlich verwundet/ darvon er zu Jeruſalem Tods verfahren/ im
folgenden 35. c. v. 23.
Ohne iſt es nicht daß eines Koͤnigs vnd Herꝛn/ der den Krieg fuͤh-
ret/ gegenwart/ reſpect vnd Auctoritaͤt/ ſonderlich wañ er daneben gluͤck-
lich vnd beliebet iſt/ ſehr viel im Krieg vermag/ wie die Exempla Alexan-
dri, deß groſſen/ Julii Cæſaris vnd anderertapfferer Potentaten bezeu-
gen/ (1.) aber hingegen iſt die Gefahr/ die von dem Verluſt deſſen Per-
ſon der
(1.) Non
omnia Fe-
licium &
Fortunatorum Heroum exempla in conſequentiam trahenda. Etſi Principes, opum largos eſſe
decet, vitæ tamen Prodigos eſſe haut quaquam par eſt, Anton. de Guevar. in Horolog.
Princip. lib. 3. c. 6. n. 470.
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