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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das ander Buch/
was versprochen vnd schuldig ist nimbt mans aber einem andern ab/ so
handelt man ja wieder die H. Zehengebott Gottes vnnd wieder die Liebe
deß Nechsten. Es wird darumb Gott solche Entschuldigunge nicht an-
nehmen vnd auff die Herren sehen/ sondern einen jeden straffen nach sei-
nem Verbrechen/ wieder seine Gebott/ vnd heist die Apostolische Regula:
Nostrum unusquisque de se ipso reddet rationem,
das ist/ Ein jeder muß
vor sich selbst Rechenschafft geben/ vnd wird es eben so wenig die Entschul-
digung mit der nothleidenden Soldatesca außmachen.

Es haben auch theils Officirer auch wol gemeine Soldaten bey
diesem Teutschen Kriegen fast vor nichts achten/ ja wol sich damit belu-
stigen wollen/ daß sie Chur-Fürsten vnd Ständen deß Reichs/ auch dero
vornehmen Bedienten allerhand Affront vnd Schimpff erwiesen/ die-
selbe in jhren eygenen Landen vnd Residentzen/ ob sie schon keine Feinde
gewesen/ braviren, dero Vnterthanen betrüben/ plagen vnnd niederma-
chen helffen. Ohne ist es zwar nicht daß Gott der Gerechte/ die Teutsche
Fürsten damit straffen wollen/ dann er/ spricht der König David/ schüt-
tet Verachtunge auff die Fürsten. Psalm. 107. v. 40. aber darumb blei-
ben die vngerechtevnd böse Executores justae voluntatis divinae nicht ent-
schuldiget.

Als Gott den König David seines Ehebruchs vnd Todschlags hal-
ber heimsuchete/ daß er von seinem Königlichen Thron auff stehen vnnd
für seinen Sohn Absolon fliehen ins Elend gehen müste/ meinete der hei-
lose Simei er muste bey solcher Occasion auch Ritter an seinen König
vnd Herrn werden/ lieff neben jhn an/ warff denselben mit Steinen/ schalt
jhn einen Bluthund vnd losen Man. 2. Samuel. 16. v. 5. & seqq. Vnd
wiewol David hierbey Gottes Hand erkante/ vnd seinem Hauptman
Abisai nicht gestatten wolte/ daß er hingienge vnd diesen Calumnianten
den Kopff abriesse/ sagende: Lasset jhn fluchen/ denn der Herr hats jhm
geheissen dannoch ward es jhm nicht geschencket/ sondern es befahl Da-
vid seinem Sohn Salomo in seinem Testament/ daß er Simei nicht sol-
te vnschuldig seyn lassen/ weil er jhme so schändlich in seinem Exilio fron-
tiret, braviret
vnd gefluchet/ muste derowegen Simei solchen frevel ent-
lich mit dem Kopff bezahlen/ im ersten. Buch der König. c. 2. v. 8. & seqq.
junct. v. 36. & seqq.

Auß einer alten geschriebenen Pommerischen Chronic ist mir eine
hierauff wol quadrirende Historia erzehlet/ vnd ist sonsten auß den Teut-
schen Geschichtschreibern bekant/ was massen zwischen den Häussern
Brandeburg vnd Pommern in vorigen Jahren viel Kriege vnd Jrrun-
gen gewesen/ biß entlich das Pactum mutuae & reciprocae successionis,

Confra-

Das ander Buch/
was verſprochen vnd ſchuldig iſt nimbt mans aber einem andern ab/ ſo
handelt man ja wieder die H. Zehengebott Gottes vnnd wieder die Liebe
deß Nechſten. Es wird darumb Gott ſolche Entſchuldigunge nicht an-
nehmen vnd auff die Herren ſehen/ ſondern einen jeden ſtraffen nach ſei-
nem Verbrechen/ wieder ſeine Gebott/ vnd heiſt die Apoſtoliſche Regula:
Noſtrum unuſquiſq́ue de ſe ipſo reddet rationem,
das iſt/ Ein jeder muß
vor ſich ſelbſt Rechenſchafft geben/ vnd wird es eben ſo wenig die Entſchul-
digung mit der nothleidenden Soldateſca außmachen.

Es haben auch theils Officirer auch wol gemeine Soldaten bey
dieſem Teutſchen Kriegen faſt vor nichts achten/ ja wol ſich damit belu-
ſtigen wollen/ daß ſie Chur-Fuͤrſten vnd Staͤnden deß Reichs/ auch dero
vornehmen Bedienten allerhand Affront vnd Schimpff erwieſen/ die-
ſelbe in jhren eygenen Landen vnd Reſidentzen/ ob ſie ſchon keine Feinde
geweſen/ braviren, dero Vnterthanen betrüben/ plagen vnnd niederma-
chen helffen. Ohne iſt es zwar nicht daß Gott der Gerechte/ die Teutſche
Fuͤrſten damit ſtraffen wollen/ dann er/ ſpricht der Koͤnig David/ ſchuͤt-
tet Verachtunge auff die Fuͤrſten. Pſalm. 107. v. 40. aber darumb blei-
ben die vngerechtevnd boͤſe Executores juſtæ voluntatis divinæ nicht ent-
ſchuldiget.

Als Gott den Koͤnig David ſeines Ehebruchs vnd Todſchlags hal-
ber heimſuchete/ daß er von ſeinem Koͤniglichen Thron auff ſtehen vnnd
fuͤr ſeinen Sohn Abſolon fliehen ins Elend gehen muͤſte/ meinete der hei-
loſe Simei er muſte bey ſolcher Occaſion auch Ritter an ſeinen Koͤnig
vnd Herꝛn werden/ lieff neben jhn an/ warff denſelben mit Steinen/ ſchalt
jhn einen Bluthund vnd loſen Man. 2. Samuel. 16. v. 5. & ſeqq. Vnd
wiewol David hierbey Gottes Hand erkante/ vnd ſeinem Hauptman
Abiſai nicht geſtatten wolte/ daß er hingienge vnd dieſen Calumnianten
den Kopff abrieſſe/ ſagende: Laſſet jhn fluchen/ denn der Herr hats jhm
geheiſſen dannoch ward es jhm nicht geſchencket/ ſondern es befahl Da-
vid ſeinem Sohn Salomo in ſeinem Teſtament/ daß er Simei nicht ſol-
te vnſchuldig ſeyn laſſen/ weil er jhme ſo ſchaͤndlich in ſeinem Exilio fron-
tiret, braviret
vnd gefluchet/ muſte derowegen Simei ſolchen frevel ent-
lich mit dem Kopff bezahlen/ im erſten. Buch der Koͤnig. c. 2. v. 8. & ſeqq.
junct. v. 36. & ſeqq.

Auß einer alten geſchriebenen Pommeriſchen Chronic iſt mir eine
hierauff wol quadrirende Hiſtoria erzehlet/ vnd iſt ſonſten auß den Teut-
ſchen Geſchichtſchreibern bekant/ was maſſen zwiſchen den Haͤuſſern
Brandeburg vnd Pommern in vorigen Jahren viel Kriege vnd Jrrun-
gen geweſen/ biß entlich das Pactum mutuæ & reciprocæ ſucceſſionis,

Confra-
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[356[354]/0532] Das ander Buch/ was verſprochen vnd ſchuldig iſt nimbt mans aber einem andern ab/ ſo handelt man ja wieder die H. Zehengebott Gottes vnnd wieder die Liebe deß Nechſten. Es wird darumb Gott ſolche Entſchuldigunge nicht an- nehmen vnd auff die Herren ſehen/ ſondern einen jeden ſtraffen nach ſei- nem Verbrechen/ wieder ſeine Gebott/ vnd heiſt die Apoſtoliſche Regula: Noſtrum unuſquiſq́ue de ſe ipſo reddet rationem, das iſt/ Ein jeder muß vor ſich ſelbſt Rechenſchafft geben/ vnd wird es eben ſo wenig die Entſchul- digung mit der nothleidenden Soldateſca außmachen. Es haben auch theils Officirer auch wol gemeine Soldaten bey dieſem Teutſchen Kriegen faſt vor nichts achten/ ja wol ſich damit belu- ſtigen wollen/ daß ſie Chur-Fuͤrſten vnd Staͤnden deß Reichs/ auch dero vornehmen Bedienten allerhand Affront vnd Schimpff erwieſen/ die- ſelbe in jhren eygenen Landen vnd Reſidentzen/ ob ſie ſchon keine Feinde geweſen/ braviren, dero Vnterthanen betrüben/ plagen vnnd niederma- chen helffen. Ohne iſt es zwar nicht daß Gott der Gerechte/ die Teutſche Fuͤrſten damit ſtraffen wollen/ dann er/ ſpricht der Koͤnig David/ ſchuͤt- tet Verachtunge auff die Fuͤrſten. Pſalm. 107. v. 40. aber darumb blei- ben die vngerechtevnd boͤſe Executores juſtæ voluntatis divinæ nicht ent- ſchuldiget. Als Gott den Koͤnig David ſeines Ehebruchs vnd Todſchlags hal- ber heimſuchete/ daß er von ſeinem Koͤniglichen Thron auff ſtehen vnnd fuͤr ſeinen Sohn Abſolon fliehen ins Elend gehen muͤſte/ meinete der hei- loſe Simei er muſte bey ſolcher Occaſion auch Ritter an ſeinen Koͤnig vnd Herꝛn werden/ lieff neben jhn an/ warff denſelben mit Steinen/ ſchalt jhn einen Bluthund vnd loſen Man. 2. Samuel. 16. v. 5. & ſeqq. Vnd wiewol David hierbey Gottes Hand erkante/ vnd ſeinem Hauptman Abiſai nicht geſtatten wolte/ daß er hingienge vnd dieſen Calumnianten den Kopff abrieſſe/ ſagende: Laſſet jhn fluchen/ denn der Herr hats jhm geheiſſen dannoch ward es jhm nicht geſchencket/ ſondern es befahl Da- vid ſeinem Sohn Salomo in ſeinem Teſtament/ daß er Simei nicht ſol- te vnſchuldig ſeyn laſſen/ weil er jhme ſo ſchaͤndlich in ſeinem Exilio fron- tiret, braviret vnd gefluchet/ muſte derowegen Simei ſolchen frevel ent- lich mit dem Kopff bezahlen/ im erſten. Buch der Koͤnig. c. 2. v. 8. & ſeqq. junct. v. 36. & ſeqq. Auß einer alten geſchriebenen Pommeriſchen Chronic iſt mir eine hierauff wol quadrirende Hiſtoria erzehlet/ vnd iſt ſonſten auß den Teut- ſchen Geſchichtſchreibern bekant/ was maſſen zwiſchen den Haͤuſſern Brandeburg vnd Pommern in vorigen Jahren viel Kriege vnd Jrrun- gen geweſen/ biß entlich das Pactum mutuæ & reciprocæ ſucceſſionis, Confra-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 356[354]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/532>, abgerufen am 22.11.2024.