Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem Weltlichen Stande. gen postulatis nicht stat geben wolten/ ergriffen sie die Waffen propterdenegatam justitiam. Iudic. c. 20. Als der König in Assyrien den König Hiskiam wieder vnter seine Wie der König Josias ohne Noth sich in den Krieg/ welchen der Schließlich/ wo man den Edlen von Gottes reichen Segen trief- AXIO-
Von dem Weltlichen Stande. gen poſtulatis nicht ſtat geben wolten/ ergriffen ſie die Waffen propterdenegatam juſtitiam. Iudic. c. 20. Als der Koͤnig in Aſſyrien den Koͤnig Hiskiam wieder vnter ſeine Wie der Koͤnig Joſias ohne Noth ſich in den Krieg/ welchen der Schließlich/ wo man den Edlen von Gottes reichen Segen trief- AXIO-
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Von dem Weltlichen Stande.
gen poſtulatis nicht ſtat geben wolten/ ergriffen ſie die Waffen propter
denegatam juſtitiam. Iudic. c. 20.
Als der Koͤnig in Aſſyrien den Koͤnig Hiskiam wieder vnter ſeine
Gewalt vnnd ſich vnterthan machen wolte/ ſchickte er ſeinen Feldhaupt-
man den Tharthan mit einem groſſen Kriegesheer gen Jeruſalem/ ließ
aber vorhin dem Koͤnige vnd dem Volcke Frieden vnd Gnade anbiethen/
vnd ſagen: Nehmet an meine Gnade vnd kommet zu mir herauß/ ſo ſoll
jederman ſeines Weinſtocks vnd ſeines Feigenbaums eſſen/ꝛc. 2. Reg.
18. v. 31. & ſeq.
Wie der Koͤnig Joſias ohne Noth ſich in den Krieg/ welchen der
Egyptiſche Koͤnig Pharao Necho/ wieder Carchemis fuͤhrete/ miſchete/
ſchickte derſelbe eine Bottſchafft an Joſiam/ vnd ließ jhm ſagen/ er haͤtte
nichts mit jhme in Vngutem zuthun/ er zoͤge auff Gottes Befehl wieder
einander Hauß/ er moͤchte ſich zur Ruhe begeben; Als aber guͤtliche Ab-
mahnunge nicht ſtat gefunden/ vnd Joſias die Waffen vorgezogen/ iſt er
auch durch die Waffen gefallen. 2. Chron. 35. v. 20. & ſeq. Tamerlanes
war zwar ein grawſamer Tyrann/ der den Tůrckiſchen Kayſer an eyſern
Ketten mit ſich gefangen vmbher gefuͤhret/ hat pflegen mit vier hundert
tauſend Mann ins Feld zuziehen/ vnd wann er eine Statt belāgert/ hat
er den erſten Tag ein weiſes Gezelt vffſchlagen laſſen/ das hat Friede vnd
Gnade bedeutet/ den andern Tag ein rothes/ das hat Mord vnd Blutan-
gekuͤndet/ den drittẽ Tag ein ſchwartzes/ damit hat er gedraͤwet die Statt
indie Aſche zulegen. Vnd iſt gleichwol an dieſem Tyrannen/ dieſes zu
ruͤhmen/ daß er vorhin Gnade vnd Friede anbiethen/ vnd die Grawſam-
keit den Waffen vorziehen wollen.
Schließlich/ wo man den Edlen von Gottes reichen Segen trief-
fenden wehrten Frieden/ ohne Krieg vnnd blutigen/ alles zerſtoͤhrenden
Waffen erlangen/ erhalten/ ſich vnd ſeine Angehoͤrige bey Gleich/ Recht
vnd dem Seinigen conſerviren vnd ſchuͤtzen/ auch in andere wege darzu
gelangen kan/ ſoll man keinen Krieg anfahen/ oder lenger als es
noth thut/ continuiren, noch ſich in frembde Kriege
flechten.
AXIO-
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