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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Weltlichen Stande.
gen postulatis nicht stat geben wolten/ ergriffen sie die Waffen propter
denegatam justitiam. Iudic. c. 20.

Als der König in Assyrien den König Hiskiam wieder vnter seine
Gewalt vnnd sich vnterthan machen wolte/ schickte er seinen Feldhaupt-
man den Tharthan mit einem grossen Kriegesheer gen Jerusalem/ ließ
aber vorhin dem Könige vnd dem Volcke Frieden vnd Gnade anbiethen/
vnd sagen: Nehmet an meine Gnade vnd kommet zu mir herauß/ so soll
jederman seines Weinstocks vnd seines Feigenbaums essen/etc. 2. Reg.
18. v. 31. & seq.

Wie der König Josias ohne Noth sich in den Krieg/ welchen der
Egyptische König Pharao Necho/ wieder Carchemis führete/ mischete/
schickte derselbe eine Bottschafft an Josiam/ vnd ließ jhm sagen/ er hätte
nichts mit jhme in Vngutem zuthun/ er zöge auff Gottes Befehl wieder
einander Hauß/ er möchte sich zur Ruhe begeben; Als aber gütliche Ab-
mahnunge nicht stat gefunden/ vnd Josias die Waffen vorgezogen/ ist er
auch durch die Waffen gefallen. 2. Chron. 35. v. 20. & seq. Tamerlanes
war zwar ein grawsamer Tyrann/ der den Turckischen Kayser an eysern
Ketten mit sich gefangen vmbher geführet/ hat pflegen mit vier hundert
tausend Mann ins Feld zuziehen/ vnd wann er eine Statt belagert/ hat
er den ersten Tag ein weises Gezelt vffschlagen lassen/ das hat Friede vnd
Gnade bedeutet/ den andern Tag ein rothes/ das hat Mord vnd Blutan-
gekündet/ den dritten Tag ein schwartzes/ damit hat er gedräwet die Statt
indie Asche zulegen. Vnd ist gleichwol an diesem Tyrannen/ dieses zu
rühmen/ daß er vorhin Gnade vnd Friede anbiethen/ vnd die Grawsam-
keit den Waffen vorziehen wollen.

Schließlich/ wo man den Edlen von Gottes reichen Segen trief-
fenden wehrten Frieden/ ohne Krieg vnnd blutigen/ alles zerstöhrenden
Waffen erlangen/ erhalten/ sich vnd seine Angehörige bey Gleich/ Recht
vnd dem Seinigen conserviren vnd schützen/ auch in andere wege darzu
gelangen kan/ soll man keinen Krieg anfahen/ oder lenger als es
noth thut/ continuiren, noch sich in frembde Kriege
flechten.

AXIO-

Von dem Weltlichen Stande.
gen poſtulatis nicht ſtat geben wolten/ ergriffen ſie die Waffen propter
denegatam juſtitiam. Iudic. c. 20.

Als der Koͤnig in Aſſyrien den Koͤnig Hiskiam wieder vnter ſeine
Gewalt vnnd ſich vnterthan machen wolte/ ſchickte er ſeinen Feldhaupt-
man den Tharthan mit einem groſſen Kriegesheer gen Jeruſalem/ ließ
aber vorhin dem Koͤnige vnd dem Volcke Frieden vnd Gnade anbiethen/
vnd ſagen: Nehmet an meine Gnade vnd kommet zu mir herauß/ ſo ſoll
jederman ſeines Weinſtocks vnd ſeines Feigenbaums eſſen/ꝛc. 2. Reg.
18. v. 31. & ſeq.

Wie der Koͤnig Joſias ohne Noth ſich in den Krieg/ welchen der
Egyptiſche Koͤnig Pharao Necho/ wieder Carchemis fuͤhrete/ miſchete/
ſchickte derſelbe eine Bottſchafft an Joſiam/ vnd ließ jhm ſagen/ er haͤtte
nichts mit jhme in Vngutem zuthun/ er zoͤge auff Gottes Befehl wieder
einander Hauß/ er moͤchte ſich zur Ruhe begeben; Als aber guͤtliche Ab-
mahnunge nicht ſtat gefunden/ vnd Joſias die Waffen vorgezogen/ iſt er
auch durch die Waffen gefallen. 2. Chron. 35. v. 20. & ſeq. Tamerlanes
war zwar ein grawſamer Tyrann/ der den Tůrckiſchen Kayſer an eyſern
Ketten mit ſich gefangen vmbher gefuͤhret/ hat pflegen mit vier hundert
tauſend Mann ins Feld zuziehen/ vnd wann er eine Statt belāgert/ hat
er den erſten Tag ein weiſes Gezelt vffſchlagen laſſen/ das hat Friede vnd
Gnade bedeutet/ den andern Tag ein rothes/ das hat Mord vnd Blutan-
gekuͤndet/ den drittẽ Tag ein ſchwartzes/ damit hat er gedraͤwet die Statt
indie Aſche zulegen. Vnd iſt gleichwol an dieſem Tyrannen/ dieſes zu
ruͤhmen/ daß er vorhin Gnade vnd Friede anbiethen/ vnd die Grawſam-
keit den Waffen vorziehen wollen.

Schließlich/ wo man den Edlen von Gottes reichen Segen trief-
fenden wehrten Frieden/ ohne Krieg vnnd blutigen/ alles zerſtoͤhrenden
Waffen erlangen/ erhalten/ ſich vnd ſeine Angehoͤrige bey Gleich/ Recht
vnd dem Seinigen conſerviren vnd ſchuͤtzen/ auch in andere wege darzu
gelangen kan/ ſoll man keinen Krieg anfahen/ oder lenger als es
noth thut/ continuiren, noch ſich in frembde Kriege
flechten.

AXIO-
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[319/0497] Von dem Weltlichen Stande. gen poſtulatis nicht ſtat geben wolten/ ergriffen ſie die Waffen propter denegatam juſtitiam. Iudic. c. 20. Als der Koͤnig in Aſſyrien den Koͤnig Hiskiam wieder vnter ſeine Gewalt vnnd ſich vnterthan machen wolte/ ſchickte er ſeinen Feldhaupt- man den Tharthan mit einem groſſen Kriegesheer gen Jeruſalem/ ließ aber vorhin dem Koͤnige vnd dem Volcke Frieden vnd Gnade anbiethen/ vnd ſagen: Nehmet an meine Gnade vnd kommet zu mir herauß/ ſo ſoll jederman ſeines Weinſtocks vnd ſeines Feigenbaums eſſen/ꝛc. 2. Reg. 18. v. 31. & ſeq. Wie der Koͤnig Joſias ohne Noth ſich in den Krieg/ welchen der Egyptiſche Koͤnig Pharao Necho/ wieder Carchemis fuͤhrete/ miſchete/ ſchickte derſelbe eine Bottſchafft an Joſiam/ vnd ließ jhm ſagen/ er haͤtte nichts mit jhme in Vngutem zuthun/ er zoͤge auff Gottes Befehl wieder einander Hauß/ er moͤchte ſich zur Ruhe begeben; Als aber guͤtliche Ab- mahnunge nicht ſtat gefunden/ vnd Joſias die Waffen vorgezogen/ iſt er auch durch die Waffen gefallen. 2. Chron. 35. v. 20. & ſeq. Tamerlanes war zwar ein grawſamer Tyrann/ der den Tůrckiſchen Kayſer an eyſern Ketten mit ſich gefangen vmbher gefuͤhret/ hat pflegen mit vier hundert tauſend Mann ins Feld zuziehen/ vnd wann er eine Statt belāgert/ hat er den erſten Tag ein weiſes Gezelt vffſchlagen laſſen/ das hat Friede vnd Gnade bedeutet/ den andern Tag ein rothes/ das hat Mord vnd Blutan- gekuͤndet/ den drittẽ Tag ein ſchwartzes/ damit hat er gedraͤwet die Statt indie Aſche zulegen. Vnd iſt gleichwol an dieſem Tyrannen/ dieſes zu ruͤhmen/ daß er vorhin Gnade vnd Friede anbiethen/ vnd die Grawſam- keit den Waffen vorziehen wollen. Schließlich/ wo man den Edlen von Gottes reichen Segen trief- fenden wehrten Frieden/ ohne Krieg vnnd blutigen/ alles zerſtoͤhrenden Waffen erlangen/ erhalten/ ſich vnd ſeine Angehoͤrige bey Gleich/ Recht vnd dem Seinigen conſerviren vnd ſchuͤtzen/ auch in andere wege darzu gelangen kan/ ſoll man keinen Krieg anfahen/ oder lenger als es noth thut/ continuiren, noch ſich in frembde Kriege flechten. AXIO-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 319. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/497>, abgerufen am 22.11.2024.