Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ mässiger Krieg anzufahen/ vnd da es schon nützlich wäre/ so wäre es dochnicht recht/ es wäre dann daß eine andere rechtmässige Sache mit ein- (1.) Hug. Groti. de jur. Bell. lib. 2. c. 3. n. 17 illud vero, in- quit, mi- nime fe- rendum, quod qui- dam tra- diderunt, juregen- tium arma recte sumi ad immi- nuendam potentiam crescen- tem, quae nimium aucta no- cere pos- set. Fateor in consulta- tionem de bello & hoc veni- re, non sub ratione utilis: ut si ex alia. causa justu sit bellum ex hac causa prudenter quoque susceptum judicetur: nec aliud dicunt, qui in hanc rem citantur au- ctores. Sed ut vim pati posse; ad vim inferendam, jus tribuat, ab omni aequitatis ratione abhor- ret. Ita vita humana est, ut plena securitas nunquam nobis constet. Adversus incertos metus a divina providentia, & ab innoxia cautione, non a vi praesidium petendum est. add. Alber. Gen- til. de jur. Bell. lib. 1. cap. 14. Erasm. Roterodam, in praefatione Paraphras in Evangel. Marci adi Regem Gall.lieffe/ als dann der Krieg auch weißlich dieser Vrsachen halber geführet werden könte. (1.) Was nun anlanget die gegen Motiven, welche die Machiavellisten Der nun Menschen Klugheit vber Gottes Rath hervorziehet/ vnd det euch
Das ander Buch/ maͤſſiger Krieg anzufahen/ vnd da es ſchon nuͤtzlich waͤre/ ſo waͤre es dochnicht recht/ es waͤre dann daß eine andere rechtmaͤſſige Sache mit ein- (1.) Hug. Groti. de jur. Bell. lib. 2. c. 3. n. 17 illud verò, in- quit, mi- nimè fe- rendum, quod qui- dam tra- diderunt, juregen- tium arma rectè ſumi ad immi- nuendam potentiam creſcen- tem, quæ nimium aucta no- cere poſ- ſet. Fateor in conſulta- tionem de bello & hoc veni- re, non ſub ratione utilis: ut ſi ex alia. cauſa juſtũ ſit bellum ex hac causâ prudenter quoq́ue ſuſceptum judicetur: nec aliud dicunt, qui in hanc rem citantur au- ctores. Sed ut vim pati poſſe; ad vim inferendam, jus tribuat, ab omni æquitatis ratione abhor- ret. Ita vita humana eſt, ut plena ſecuritas nunquam nobis conſtet. Adverſus incertos metus à divina providentia, & ab innoxia cautione, non à vi præſidium petendúm eſt. add. Alber. Gen- til. de jur. Bell. lib. 1. cap. 14. Eraſm. Roterodam, in præfatione Paraphraſ in Evangel. Marci adi Regem Gall.lieffe/ als dann der Krieg auch weißlich dieſer Vrſachen halber gefuͤhret werden koͤnte. (1.) Was nun anlanget die gegen Motiven, welche die Machiavelliſten Der nun Menſchen Klugheit vber Gottes Rath hervorziehet/ vnd det euch
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Das ander Buch/
maͤſſiger Krieg anzufahen/ vnd da es ſchon nuͤtzlich waͤre/ ſo waͤre es doch
nicht recht/ es waͤre dann daß eine andere rechtmaͤſſige Sache mit ein-
lieffe/ als dann der Krieg auch weißlich dieſer Vrſachen halber gefuͤhret
werden koͤnte. (1.)
(1.) Hug.
Groti. de
jur. Bell.
lib. 2. c. 3. n.
17 illud
verò, in-
quit, mi-
nimè fe-
rendum,
quod qui-
dam tra-
diderunt,
juregen-
tium arma
rectè ſumi
ad immi-
nuendam
potentiam
creſcen-
tem, quæ
nimium
aucta no-
cere poſ-
ſet.
Fateor in
conſulta-
tionem de
bello &
hoc veni-
re, non ſub
ratione
utilis: ut ſi
ex alia.
cauſa juſtũ
ſit bellum
ex hac
causâ prudenter quoq́ue ſuſceptum judicetur: nec aliud dicunt, qui in hanc rem citantur au-
ctores. Sed ut vim pati poſſe; ad vim inferendam, jus tribuat, ab omni æquitatis ratione abhor-
ret. Ita vita humana eſt, ut plena ſecuritas nunquam nobis conſtet. Adverſus incertos metus à
divina providentia, & ab innoxia cautione, non à vi præſidium petendúm eſt. add. Alber. Gen-
til. de jur. Bell. lib. 1. cap. 14. Eraſm. Roterodam, in præfatione Paraphraſ in Evangel. Marci adi
Regem Gall.
Was nun anlanget die gegen Motiven, welche die Machiavelliſten
vnd andere jhres gleichen fuͤhren/ ſonderlich daß Politici vnd Weltweiſſe
Leuthe in Staats vnd Regiments Haͤndlen/ nicht allemahl auff das/
was in der Bibel ſtehet/ ſondern auff das/ was nach geſtalten Laͤufften ei-
nem Regiment vnd Herꝛſchafft vortraͤglich/ zu Erſtreckunge deſſen Ge-
walts/ darin die beſte real Verſicherunge beſtehet/ vortraͤglich vnnd nutz-
lich ſeye/ jhr abſehen zu wenden/ ſo aberriren vnd verfaͤhlen ſie doch darin
gar ſehrdeß Scopi vnd Haupt vrſachen/ der einigen wahren Verſicherun-
ge aller Regimenter auff Erden/ in deme ſie dieſelbe jhrer Weltklugheit/
Witz/ Verſtande vnd Argliſtigkeit/ vnd nicht der Providentz/ Allweißheit
vnd Regierunge Gottes deß Allerhoͤchſten zuſchreiben. Gottes Wort
aber/ als die einige Richtſchnur ſicherer vnnd kluger Regierunge/ redet
darvon anders/ daß nemlich Gott allein Gewalt habe vber der Menſchen
Koͤnigreiche auff Erden/ vnd gebe ſie weme er will/ vnd erhoͤhet die Nie-
drigen zu denſelben/ ſagte ein heiliger Waͤchter der vom Himmel herab
fuhr zu dem Koͤnig Nebucadnezar/ vnd wiederholete es der Prophet Da-
niel c. 4. v. 14. Gott iſt es der dieſen erhoͤhet vnd jenen erniedriget. Pſalm.
75. v. 8. der den Koͤnigen jhren Thron beſtettiget/ vnd ſie groͤſſer machet.
2. Chron. c. 1. v. 1. & v. 12. Jhme gebuͤhret die Majeſtaͤt/ Gewalt/ Herꝛlig-
keit vnd Sieg/ vnd in ſeiner Hand ſtehet es jemand groß vnnd ſtarck zu-
machen. 1. Chron. c. ult. v. 11.
Der nun Menſchen Klugheit vber Gottes Rath hervorziehet/ vnd
den jenigen/ welchen Gott nach ſeinem allein weiſſen Rath vnnd Willen
groß machet vnd erhebet/ niedrigen vnd ſein Auffnehmen hindern will/
der ſetzet die Creatur vber jhren Schoͤpffer/ Gott|iſt es/ der den Klugen
den Rath vnd den Weiſen den Verſtand giebet/ Hiob. c. 12. Auſſer dem
heiſt es/ ruͤſtet euch jhr Voͤlcker vñ gebet doch die Flucht/ ſeyd boͤß vnd gebet
doch die Flucht/ beſchlieſſet einen Rath vnd es werde nichts darauß/ bere-
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