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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Welltichen Stande.
Nameu nicht ein Hauß bawen/ denn du bist ein Kriegsman vnd hast
Blut vergossen. 1. Chron. c. 29. v. 2. 3. 4. & 2. Chron. c. 6. v. 8.

Weil aber der König Salomo kein Kriegsmann war/ kein Men-
schen Blut im Kriege vergossen/ noch solcher Dinge vnd insolentien, die
darbey pflegen vorzugehen sich theilhafftig gemachet/ befahl jhme Gott
als einem Friedens Fürsten/ daß er den Tempel Gottes zu Jerusalem
bawen vnd auff führen solte. 1. Reg. 18. & 1. Chron. 29. 2. Chron. 6.

Welches der Christliche Poet Prudentius gar fein in bey gesetzten
Versen gefasset: (2.) Dieses sollen grosse Herrn vnd Potentaten wol(2.) Hoc
eleganter
describit
Christian.
Poet. Pru-
dentius, in
pugn. Co-
cord. &
discord.
Unum o-
pus egre-
gium re-
stat post
bella labo-
ri,
O Proce-
res Regni,
quod tan-
dem paci-
fer haeres,
Belligeri:
armatae
successor
inermis &
aulae,
Instituit Salomon quoniam Genitoris Davidis anheli.
Fumarat calido Regum de sanguine Dextra.

consideriren vnd zu Gemüthe nehmen/ daß/ ob sie schon rechtmessige Vr-
sache zu Krieg haben/ denselben nicht leichtlich vnd ohne Noth/ auß ange-
führten Vrsachen/ daß viel enormitäten darbey vorgehen/ anfahen oder
continuiren/ (3.) die gleichsamb in den Himmel reichen/ wie zu lesen 2.
Chron. 28. v. 9. & seq. dardurch der heilige vnnd gerechte Gott erzürnet
wird/ darvor aber die jenige Potentaten die den Krieg führen/ oder in in-
finitum
ohne Noth continuiren, dem Richter aller Welt grosse vnd
schwere Rechenschafft geben werden/ vnd bey solcher Abrechnunge vor
dem Außspruch in der Weißheit Salomonis/ Potentes potenter tor
menta patientur,
die Gewaltige werden gewaltig gestraffet werden/ wol
vorzusehen vnd zu hüten haben. Was für einen grossen Mißfallen der
fromme vnd gütige Gott an Vergiessung Menschen Bluts auch der
Heyden/ Jtem an Rauben vnd Plündern habe/ das beschrei-
bet auch der Prophet Habacuc c. 3. v. 8.

AXIO-
(3.) Sapientum est, ne ob graves quidem & magnas causas bellum suscipere, ex Xenophont.
refert Hug. Groti. de jur. Bell. lib. 2. c. 24. ubi etiam scribit: Ne quis existimet ubi Ius satis com-
pertum est, statim oportere bellum suscipi, aut semper etiam licere. Contra enim evenit, ut ple-
rumque magis pium rectumque sit de jure suo cedere. Et n. 2. interdum eae sunt rerum circum-
stantiae, ut jure suo abstinere, non laudabile tantum sit, sed & debitum, ratione ejus, quam homi-
nibus etiam inimicis debemus dilectionis sive in se spectatae, sive qualiter etiam exigit sanctissi-
ma Evangelij lex. hactenus ille, ubi plura. Non omnia causae fiducia audenda esse, non atroci-
tas solum belli, sed victoriae in certitudo monet. Nam ut in privatis sic & in publicis rebus etiam
aequitas labitur, nisi hinc prudentia, inde fortuna fulciatur. In omni consilio & negotii statu,
moderata durant; quae demum pace, munitiora sunt quam bello. Frider de Marselaer de legat.
lib. 2. c. 24.
P p p 3

Von dem Welltichen Stande.
Nameu nicht ein Hauß bawen/ denn du biſt ein Kriegsman vnd haſt
Blut vergoſſen. 1. Chron. c. 29. v. 2. 3. 4. & 2. Chron. c. 6. v. 8.

Weil aber der Koͤnig Salomo kein Kriegsmann war/ kein Men-
ſchen Blut im Kriege vergoſſen/ noch ſolcher Dinge vnd inſolentien, die
darbey pflegen vorzugehen ſich theilhafftig gemachet/ befahl jhme Gott
als einem Friedens Fuͤrſten/ daß er den Tempel Gottes zu Jeruſalem
bawen vnd auff fuͤhren ſolte. 1. Reg. 18. & 1. Chron. 29. 2. Chron. 6.

Welches der Chriſtliche Poet Prudentius gar fein in bey geſetzten
Verſen gefaſſet: (2.) Dieſes ſollen groſſe Herꝛn vnd Potentaten wol(2.) Hoc
eleganter
deſcribit
Chriſtian.
Poet. Pru-
dentius, in
pugn. Cō-
cord. &
diſcord.
Unum o-
pus egre-
gium re-
ſtat poſt
bella labo-
ri,
O Proce-
res Regni,
quod tan-
dem paci-
fer hæres,
Belligeri:
armatæ
ſucceſſor
inermis &
aulæ,
Inſtituit Salomon quoniam Genitoris Davidis anheli.
Fumarat calido Regum de ſanguine Dextra.

conſideriren vnd zu Gemuͤthe nehmen/ daß/ ob ſie ſchon rechtmeſſige Vr-
ſache zu Krieg haben/ denſelben nicht leichtlich vnd ohne Noth/ auß ange-
fuͤhrten Vrſachen/ daß viel enormitaͤten darbey vorgehen/ anfahen oder
continuiren/ (3.) die gleichſamb in den Himmel reichen/ wie zu leſen 2.
Chron. 28. v. 9. & ſeq. dardurch der heilige vnnd gerechte Gott erzuͤrnet
wird/ darvor aber die jenige Potentaten die den Krieg fuͤhren/ oder in in-
finitum
ohne Noth continuiren, dem Richter aller Welt groſſe vnd
ſchwere Rechenſchafft geben werden/ vnd bey ſolcher Abrechnunge vor
dem Außſpruch in der Weißheit Salomonis/ Potentes potenter tor
menta patientur,
die Gewaltige werden gewaltig geſtraffet werden/ wol
vorzuſehen vnd zu huͤten haben. Was fuͤr einen groſſen Mißfallen der
from̃e vnd guͤtige Gott an Vergieſſung Menſchen Bluts auch der
Heyden/ Jtem an Rauben vnd Pluͤndern habe/ das beſchrei-
bet auch der Prophet Habacuc c. 3. v. 8.

AXIO-
(3.) Sapientum eſt, ne ob graves quidem & magnas cauſas bellum ſuſcipere, ex Xenophont.
refert Hug. Groti. de jur. Bell. lib. 2. c. 24. ubi etiam ſcribit: Ne quis exiſtimet ubi Ius ſatis com-
pertum eſt, ſtatim oportere bellum ſuſcipi, aut ſemper etiam licere. Contra enim evenit, ut ple-
rumq́ue magis pium rectumq́ue ſit de jure ſuo cedere. Et n. 2. interdum eæ ſunt rerum circum-
ſtantiæ, ut jure ſuo abſtinere, non laudabile tantum ſit, ſed & debitum, ratione ejus, quam homi-
nibus etiam inimicis debemus dilectionis ſive in ſe ſpectatæ, ſive qualiter etiam exigit ſanctiſſi-
ma Evangelij lex. hactenus ille, ubi plura. Non omnia cauſæ fiducia audenda eſſe, non atroci-
tas ſolum belli, ſed victoriæ in certitudo monet. Nam ut in privatis ſic & in publicis rebus etiam
æquitas labitur, niſi hinc prudentiâ, inde fortunâ fulciatur. In omni conſilio & negotii ſtatu,
moderata durant; quæ demum pace, munitiora ſunt quam bello. Frider de Marſelaer de legat.
lib. 2. c. 24.
P p p 3
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[301/0479] Von dem Welltichen Stande. Nameu nicht ein Hauß bawen/ denn du biſt ein Kriegsman vnd haſt Blut vergoſſen. 1. Chron. c. 29. v. 2. 3. 4. & 2. Chron. c. 6. v. 8. Weil aber der Koͤnig Salomo kein Kriegsmann war/ kein Men- ſchen Blut im Kriege vergoſſen/ noch ſolcher Dinge vnd inſolentien, die darbey pflegen vorzugehen ſich theilhafftig gemachet/ befahl jhme Gott als einem Friedens Fuͤrſten/ daß er den Tempel Gottes zu Jeruſalem bawen vnd auff fuͤhren ſolte. 1. Reg. 18. & 1. Chron. 29. 2. Chron. 6. Welches der Chriſtliche Poet Prudentius gar fein in bey geſetzten Verſen gefaſſet: (2.) Dieſes ſollen groſſe Herꝛn vnd Potentaten wol conſideriren vnd zu Gemuͤthe nehmen/ daß/ ob ſie ſchon rechtmeſſige Vr- ſache zu Krieg haben/ denſelben nicht leichtlich vnd ohne Noth/ auß ange- fuͤhrten Vrſachen/ daß viel enormitaͤten darbey vorgehen/ anfahen oder continuiren/ (3.) die gleichſamb in den Himmel reichen/ wie zu leſen 2. Chron. 28. v. 9. & ſeq. dardurch der heilige vnnd gerechte Gott erzuͤrnet wird/ darvor aber die jenige Potentaten die den Krieg fuͤhren/ oder in in- finitum ohne Noth continuiren, dem Richter aller Welt groſſe vnd ſchwere Rechenſchafft geben werden/ vnd bey ſolcher Abrechnunge vor dem Außſpruch in der Weißheit Salomonis/ Potentes potenter tor menta patientur, die Gewaltige werden gewaltig geſtraffet werden/ wol vorzuſehen vnd zu huͤten haben. Was fuͤr einen groſſen Mißfallen der from̃e vnd guͤtige Gott an Vergieſſung Menſchen Bluts auch der Heyden/ Jtem an Rauben vnd Pluͤndern habe/ das beſchrei- bet auch der Prophet Habacuc c. 3. v. 8. (2.) Hoc eleganter deſcribit Chriſtian. Poet. Pru- dentius, in pugn. Cō- cord. & diſcord. Unum o- pus egre- gium re- ſtat poſt bella labo- ri, O Proce- res Regni, quod tan- dem paci- fer hæres, Belligeri: armatæ ſucceſſor inermis & aulæ, Inſtituit Salomon quoniam Genitoris Davidis anheli. Fumarat calido Regum de ſanguine Dextra. AXIO- (3.) Sapientum eſt, ne ob graves quidem & magnas cauſas bellum ſuſcipere, ex Xenophont. refert Hug. Groti. de jur. Bell. lib. 2. c. 24. ubi etiam ſcribit: Ne quis exiſtimet ubi Ius ſatis com- pertum eſt, ſtatim oportere bellum ſuſcipi, aut ſemper etiam licere. Contra enim evenit, ut ple- rumq́ue magis pium rectumq́ue ſit de jure ſuo cedere. Et n. 2. interdum eæ ſunt rerum circum- ſtantiæ, ut jure ſuo abſtinere, non laudabile tantum ſit, ſed & debitum, ratione ejus, quam homi- nibus etiam inimicis debemus dilectionis ſive in ſe ſpectatæ, ſive qualiter etiam exigit ſanctiſſi- ma Evangelij lex. hactenus ille, ubi plura. Non omnia cauſæ fiducia audenda eſſe, non atroci- tas ſolum belli, ſed victoriæ in certitudo monet. Nam ut in privatis ſic & in publicis rebus etiam æquitas labitur, niſi hinc prudentiâ, inde fortunâ fulciatur. In omni conſilio & negotii ſtatu, moderata durant; quæ demum pace, munitiora ſunt quam bello. Frider de Marſelaer de legat. lib. 2. c. 24. P p p 3

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 301. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/479>, abgerufen am 22.11.2024.