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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Syssera nicht waren zu hülff kommen: fluchet/ spricht die Prophetin De-
bora in jhrem Lobgesange/ der Statt Meros sprach der Engel deß Her-
ren/ fluchet jhren Bürgern/ daß sie nicht kamen dem Herren zu Hülffe/
zu Hülffe dem Herren/ den Helden. Als die Heyden wieder die Juden
in Galaad zu Felde zohen/ das Volck sich auff die Burg Datheman sal-
virte,
vnd Tim otheus die Burg belagerte/ vnd stürmen wolte/ schrieben
sie Brieffe an Judam der Macchabeer Heerführer vnnd seine Brüder/
daß sie jhnen eylends möchten succurriren vnd zu hülff kommen/ dann jhrer
Brüder schon viel von den Heyden sampt Weib vnd Kindern niederge-
machet/ bedachte Judas sich nicht lange/ hielte Kriegs-Rath vnnd ward
der Entsatz darin geschlossen/ machte ein ziemlich Corpo vnd commen-
dirte
seinen Bruder Simon damit zum Entsatz/ der auch in Galileam
schleunig geruckt/ die Belagerte vnd andere Betrangte entsetzet vnd ge-
rettet. 1. Macchab. c. 5 v. 8. & seq.

Kayser Constantinus Magnus hat die Römer wieder die Tyran-
ney deß Maxentii vnnd die betrengte Christen/ wider die grimmige Ver-
(1.) Qui
non repel-
lit injuria
a socio si
potest, ta
est in vitio
quam ille
qui facit,
ait Am-
brosi. lib. 1,
Offic. c. 36.
Homo e-
nim in ad-
iutorium
mutuum
generatus
est inquit
Senec. lib.
1. de ira c.
7.
folgunge deß Kaysers Licinii geschützet. (1.)

Als Anno 1522. der Türck dem König in Vngern hart zusetzete/
hat Kayser Carl der V. auff deme zu Nürenberg in gemeltem 1522. Jahr
gehaltenem Reichs-Tage sich Kayserlich vnd Christlich erkläret/ daß sei-
ne Kayserl. May. mit den Ständen deß Reichs zu Rettunge deß Christ-
lichen Bluts vereiniget vnd beschlossen/ dero Brudern dem Könige von
Hungarn/ zu Wiederstand deß Türcken mit Hülff zu erscheinen vnnd
Christlichen Bruderlichen Trost zuerzeigen. Reichs-Abscheid zu Nüren-
berg de Anno 1522. in fin. princip. add. R. Absch. de Anno 1526. §. dar-
auff haben wir/etc. vid. Hug. Groti. de jur. bell. lib. 1. c. ult. n. 2. Es ist
aber bey Assistentz der Bundsverwandten vnd Freunde auch dieses wz in
vorhergehendem Axiomate gedacht/ sorgfältig zuerwegen ob solche assi-
stentz
mit effect vnd Nutzen geschehen vnnd ein gewünschter Außgang
zu hoffen/ vnd ob nicht viel mehr/ aller apparentz nach der Helffer mit dem
geholffenen darüber ohnfehlbar zu grund gehen müsten/ darvon Groti.
de jur. Bell. lib. 2. c. 25. §. 4.
da er also schreibet. Ne tuncquidem te-
neri socium si nulla spes sit boni exitus. Boni enim non
mali causa societas contrahitur.

AXIO-

Das ander Buch/
Syſſera nicht waren zu huͤlff kommen: fluchet/ ſpricht die Prophetin De-
bora in jhrem Lobgeſange/ der Statt Meros ſprach der Engel deß Her-
ren/ fluchet jhren Buͤrgern/ daß ſie nicht kamen dem Herren zu Huͤlffe/
zu Huͤlffe dem Herren/ den Helden. Als die Heyden wieder die Juden
in Galaad zu Felde zohen/ das Volck ſich auff die Burg Datheman ſal-
virte,
vnd Tim otheus die Burg belagerte/ vnd ſtuͤrmen wolte/ ſchrieben
ſie Brieffe an Judam der Macchabeer Heerführer vnnd ſeine Bruͤder/
daß ſie jhnen eylends moͤchten ſuccurriren vñ zu huͤlff kom̃en/ dann jhrer
Bruͤder ſchon viel von den Heyden ſampt Weib vnd Kindern niederge-
machet/ bedachte Judas ſich nicht lange/ hielte Kriegs-Rath vnnd ward
der Entſatz darin geſchloſſen/ machte ein ziemlich Corpo vnd commen-
dirte
ſeinen Bruder Simon damit zum Entſatz/ der auch in Galileam
ſchleunig geruckt/ die Belagerte vnd andere Betrangte entſetzet vnd ge-
rettet. 1. Macchab. c. 5 v. 8. & ſeq.

Kayſer Conſtantinus Magnus hat die Roͤmer wieder die Tyran-
ney deß Maxentii vnnd die betrengte Chriſten/ wider die grimmige Ver-
(1.) Qui
non repel-
lit injuriã
à ſocio ſi
poteſt, tã
eſt in vitio
quam ille
qui facit,
ait Am-
broſi. lib. 1,
Offic. c. 36.
Homo e-
nim in ad-
iutorium
mutuum
generatus
eſt inquit
Senec. lib.
1. de ira c.
7.
folgunge deß Kayſers Licinii geſchuͤtzet. (1.)

Als Anno 1522. der Tuͤrck dem Koͤnig in Vngern hart zuſetzete/
hat Kayſer Carl der V. auff deme zu Nuͤrenberg in gemeltem 1522. Jahr
gehaltenem Reichs-Tage ſich Kayſerlich vnd Chriſtlich erklaͤret/ daß ſei-
ne Kayſerl. May. mit den Staͤnden deß Reichs zu Rettunge deß Chriſt-
lichen Bluts vereiniget vnd beſchloſſen/ dero Brudern dem Koͤnige von
Hungarn/ zu Wiederſtand deß Tuͤrcken mit Huͤlff zu erſcheinen vnnd
Chriſtlichen Bruderlichen Troſt zuerzeigen. Reichs-Abſcheid zu Nuͤren-
berg de Anno 1522. in fin. princip. add. R. Abſch. de Anno 1526. §. dar-
auff haben wir/ꝛc. vid. Hug. Groti. de jur. bell. lib. 1. c. ult. n. 2. Es iſt
aber bey Aſſiſtentz der Bundsverwandten vnd Freunde auch dieſes wz in
vorhergehendem Axiomate gedacht/ ſorgfaͤltig zuerwegen ob ſolche aſſi-
ſtentz
mit effect vnd Nutzen geſchehen vnnd ein gewuͤnſchter Außgang
zu hoffen/ vnd ob nicht viel mehr/ aller apparentz nach der Helffer mit dem
geholffenen daruͤber ohnfehlbar zu grund gehen muͤſten/ darvon Groti.
de jur. Bell. lib. 2. c. 25. §. 4.
da er alſo ſchreibet. Ne tuncquidem te-
neri ſocium ſi nulla ſpes ſit boni exitus. Boni enim non
mali cauſa ſocietas contrahitur.

AXIO-
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[286/0464] Das ander Buch/ Syſſera nicht waren zu huͤlff kommen: fluchet/ ſpricht die Prophetin De- bora in jhrem Lobgeſange/ der Statt Meros ſprach der Engel deß Her- ren/ fluchet jhren Buͤrgern/ daß ſie nicht kamen dem Herren zu Huͤlffe/ zu Huͤlffe dem Herren/ den Helden. Als die Heyden wieder die Juden in Galaad zu Felde zohen/ das Volck ſich auff die Burg Datheman ſal- virte, vnd Tim otheus die Burg belagerte/ vnd ſtuͤrmen wolte/ ſchrieben ſie Brieffe an Judam der Macchabeer Heerführer vnnd ſeine Bruͤder/ daß ſie jhnen eylends moͤchten ſuccurriren vñ zu huͤlff kom̃en/ dann jhrer Bruͤder ſchon viel von den Heyden ſampt Weib vnd Kindern niederge- machet/ bedachte Judas ſich nicht lange/ hielte Kriegs-Rath vnnd ward der Entſatz darin geſchloſſen/ machte ein ziemlich Corpo vnd commen- dirte ſeinen Bruder Simon damit zum Entſatz/ der auch in Galileam ſchleunig geruckt/ die Belagerte vnd andere Betrangte entſetzet vnd ge- rettet. 1. Macchab. c. 5 v. 8. & ſeq. Kayſer Conſtantinus Magnus hat die Roͤmer wieder die Tyran- ney deß Maxentii vnnd die betrengte Chriſten/ wider die grimmige Ver- folgunge deß Kayſers Licinii geſchuͤtzet. (1.) (1.) Qui non repel- lit injuriã à ſocio ſi poteſt, tã eſt in vitio quam ille qui facit, ait Am- broſi. lib. 1, Offic. c. 36. Homo e- nim in ad- iutorium mutuum generatus eſt inquit Senec. lib. 1. de ira c. 7. Als Anno 1522. der Tuͤrck dem Koͤnig in Vngern hart zuſetzete/ hat Kayſer Carl der V. auff deme zu Nuͤrenberg in gemeltem 1522. Jahr gehaltenem Reichs-Tage ſich Kayſerlich vnd Chriſtlich erklaͤret/ daß ſei- ne Kayſerl. May. mit den Staͤnden deß Reichs zu Rettunge deß Chriſt- lichen Bluts vereiniget vnd beſchloſſen/ dero Brudern dem Koͤnige von Hungarn/ zu Wiederſtand deß Tuͤrcken mit Huͤlff zu erſcheinen vnnd Chriſtlichen Bruderlichen Troſt zuerzeigen. Reichs-Abſcheid zu Nuͤren- berg de Anno 1522. in fin. princip. add. R. Abſch. de Anno 1526. §. dar- auff haben wir/ꝛc. vid. Hug. Groti. de jur. bell. lib. 1. c. ult. n. 2. Es iſt aber bey Aſſiſtentz der Bundsverwandten vnd Freunde auch dieſes wz in vorhergehendem Axiomate gedacht/ ſorgfaͤltig zuerwegen ob ſolche aſſi- ſtentz mit effect vnd Nutzen geſchehen vnnd ein gewuͤnſchter Außgang zu hoffen/ vnd ob nicht viel mehr/ aller apparentz nach der Helffer mit dem geholffenen daruͤber ohnfehlbar zu grund gehen muͤſten/ darvon Groti. de jur. Bell. lib. 2. c. 25. §. 4. da er alſo ſchreibet. Ne tuncquidem te- neri ſocium ſi nulla ſpes ſit boni exitus. Boni enim non mali cauſa ſocietas contrahitur. AXIO-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 286. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/464>, abgerufen am 25.11.2024.