Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Von dem Weltlichen Stande. Türcken fechte/ da wäre doch Hoffnunge das vnser Herr Gott eine See-le darvon kriegt/ wo aber ein Christ wieder den andern ficht/ ist zu besor- gen daß der Teuffel ein zweifaltig Opffer vnd Beute bekomme. Christus nennet sich einen guten Hirten vnd vns seine Schaffe. Wer hat aber je gesehen daß sich die Schaffe vnter einander gebissen vnd zerrissen haben, was würden die Wölffe thun/ wann sie solches inne würden? was mei- net jhr lieben Christen was der Türcke dencke vnd im Sinne habe/ wann er siehet/ daß die Christen mit Vnfried vnnd Krieg also vntereinander wüten vnndt oben? es hat jhn vnser Vnfried nicht wenig gehertzet vnnd frewdig gemachet. Als Abia der König in Juda auß Noth wieder Jerobeam den Kö- Die Weltliche Obrigkeit ist zwar befugt Krieg zu führen/ aber von leuget N n n
Von dem Weltlichen Stande. Tuͤrcken fechte/ da waͤre doch Hoffnunge das vnſer Herꝛ Gott eine See-le darvon kriegt/ wo aber ein Chriſt wieder den andern ficht/ iſt zu beſor- gen daß der Teuffel ein zweifaltig Opffer vnd Beute bekomme. Chriſtus nennet ſich einen guten Hirten vnd vns ſeine Schaffe. Wer hat aber je geſehen daß ſich die Schaffe vnter einander gebiſſen vnd zerriſſen haben, was wuͤrden die Woͤlffe thun/ wann ſie ſolches inne wuͤrden? was mei- net jhr lieben Chriſten was der Tuͤrcke dencke vnd im Sinne habe/ wann er ſiehet/ daß die Chriſten mit Vnfried vnnd Krieg alſo vntereinander wuͤten vnndt oben? es hat jhn vnſer Vnfried nicht wenig gehertzet vnnd frewdig gemachet. Als Abia der Koͤnig in Juda auß Noth wieder Jerobeam den Koͤ- Die Weltliche Obrigkeit iſt zwar befugt Krieg zu fuͤhren/ aber von leuget N n n
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Von dem Weltlichen Stande.
Tuͤrcken fechte/ da waͤre doch Hoffnunge das vnſer Herꝛ Gott eine See-
le darvon kriegt/ wo aber ein Chriſt wieder den andern ficht/ iſt zu beſor-
gen daß der Teuffel ein zweifaltig Opffer vnd Beute bekomme. Chriſtus
nennet ſich einen guten Hirten vnd vns ſeine Schaffe. Wer hat aber je
geſehen daß ſich die Schaffe vnter einander gebiſſen vnd zerriſſen haben,
was wuͤrden die Woͤlffe thun/ wann ſie ſolches inne wuͤrden? was mei-
net jhr lieben Chriſten was der Tuͤrcke dencke vnd im Sinne habe/ wann
er ſiehet/ daß die Chriſten mit Vnfried vnnd Krieg alſo vntereinander
wuͤten vnndt oben? es hat jhn vnſer Vnfried nicht wenig gehertzet vnnd
frewdig gemachet.
Als Abia der Koͤnig in Juda auß Noth wieder Jerobeam den Koͤ-
nig in Jſrael/ der noch einmahl ſo ſtarck an Krieges volck war/ zu Felde
zohe vnd treffen wolte/ that er eine feine Oration/ vnd verließ ſich auff ſei-
ne gerechte Sache/ zeigete an/ wie daß Jerobeam vnd die jhme anhaͤngi-
ge Staͤmme in Jſrael jhrer Vaͤtter Gott verlaſſen/ guͤldene Kaͤlber vor
Goͤtter geſetzet/ die Prieſter deß Herꝛn die Kinder Aaron vnnd Leviten
außgeſtoſſen/ vnd eygene Prieſter gemachet/ wie die Heydniſche Voͤlcker
im Lande. Hingegen dienete er vnd ſein Volck dem Herꝛn jhrem Gott
durch die darzu geordnete Prieſter Aarons Kinder vnd Leviten/ mit An-
zuͤndunge deß Brandopffers vnd Rauchwercks/ darumb waͤre mit jhnen
an der ſpitzen Gott vñ ſeine Prieſter mit jhrẽ Drom̃eten/ derowegẽ koͤnte
es jhme nicht fehlen/ vnd wiewol Jerobeam noch einmahl ſo groſſes Cor-
pus der Armee gehabt/ vnd ſeine Schlachtordnunge ſehr klůglich/ weil er
ein guter vnnd alter Soldat war/ angeſtellet/ muſte er doch das Feld raͤu-
men vnd dem Abia den Sieg laſſen. 2. Chron. c. 13. Die Vrſachen/ war-
umb man vor Gott vnd der Welt verant wortliche Kriege fuͤhren moͤge/
werden von den Politicis, vnd ſonderlich denen/ die abſonderlich von die-
ſer Materi geſchrieben/ weitleufftig angefuͤhret/ dieſes Orts will ich ver-
bleiben in vorgenommenen terminis Bibliſcher Policey/ vnd darauß etz-
liche Vrſachen anziehen/ vnd mit Exempeln beſtaͤrcken.
Die Weltliche Obrigkeit iſt zwar befugt Krieg zu fuͤhren/ aber von
Gott befehlicht den lieben Frieden zu handhaben. S. Paulus ſagt Rom.
13. deß Schwerds Ampt ſey ſchützen die Frommen/ nemlich in Frieden/
vnd ſtraffen die Boͤſen mit Kriege. Wer luſt zu Krieg vnd Blutvergieſ-
ſen hat/ der pfleget ſelten dem Blut zu entrinnen/ vnd pflegen ins gemein
die Anfaͤnger den kuͤrtzern zuziehen/ dann Gott laͤſſet von jhm ſingen/
Diſſipat gentes quæ bella volunt. Der Herꝛ zerſtrewet die Voͤlcker die
luſt zum Kriege haben. Pſalm. 68. v. 31. D. Luther ſchreibet hiervon gar
denckwuͤrdig Tom. Ienens 3. fol. 323. 6. & ſeq. Alſo: da huͤte dich vor der
leuget
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