Weil aber leider der Sündenfall geschehen/ ist Zwitracht vnd Vn- einigkeit/ Vnrecht vnd Gewalt/ vnd darauß vnter den Menschen der Krieg entstanden/ vnd erwecket Gott offters zu sonderbahren Straffen einem Königreich vnd Lande Feinde/ vnd stärcket darzu die Tyrannen/ wie vnter Axiom. 3. gesetzet/ stellet gleichsamb ein jagen vnter den Men- schen an/ wie Axiom. 2. angeführet/ vnd straffet eine Boßheit durch Zu- lassunge der andern/ wie er dann hin vnnd wider in der H. Schrifft dro- het/ daß er plötzlich rede wieder ein Volck vnnd Königreich zu verderben vmb der Sünde/ vnd mit Pest/ Hunger vnnd Schwerd heimbzusuchen. Jerem. c. 18. v. 7. & c. 1. v. 14. & seqq. Esai. c. 47. v. 9. & seq.
Jst derowegen der Krieg offters eine allgemeine Execution Got- tes/ muß auch zuweilen nach Gottes Willen vngerechtem Gewalt zu be- gegnen/ vnd sich bey den seinigen zu schützen/ zur Hand genommen wer- den/ dahero dann der Krieg nicht simpliciter & absolute oder ohne vnter- scheid verbotten/ sondern vffgewisse Mase vnd Weise zulässig/ dann 1. Gott der Herr seinem Volck Kriegsgesetze vnd Ordnunge/ wie sie sich dar- zu anschicken/ wie sie jhrem Feind die Stirn biethen/ vnd durch den Feld- prediger animiret vnd zu guter courage erinnert werden solten/ vorge- (1.) Bellum per se nihil habet vitij: Siquidem non solum viri & He- roes san- ctissimi, castra ali- quando secuti sunt: Sed & Deus ut ita fieret, saepe pecu- liariter imperavit, parti inno- centi auxi- liatricem praesentiam promisit, suppetias miraculosas tulit, adeoque in novo testamento, nuspiam quo minus id fieret prohibuit, modo id more legitimo suscipiatur & geratur, uti singula S. Scriptu- rae testimoniis firmat Ioh. Schroder. in Erotem. Cathet. Loc. de Lege c. 5. quaest. 4. Nazianzen. Orat. 3. de pace, ait. Quod juxta Deilegem & auctoritatem, praeclare interdum bellum susci- piatur.schrieben. (1.) Deut. 20. v. 2. & seqq. in nachfolgenden Formalibus, "Wann jhr nun hinzukommet zum Streit/ so sollder Priester hinzu "tretten vnd zum Volck sprechen: Jsrael höret zu/ jhr gehet in den "Streit wieder Feinde/ ewer Hertz verzage nicht/ fürchtet euch nicht/ "vnd erschrecket nicht vnd last euch nicht grawen vor jhnen/ dann der "Herr ewer GOtt gehet mit euch/ daß er für euch streitte euch zu "helffen.
Jmgleichen ermahnete GOtt den Mösen zum Krieg wieder die Midianiter/ vnd befahl jhme bellum vindicativum, er solte mit den Waffen die Kinder Jsrael gegen sie rechen. Num. 3. v. 2.
Ein Bellum offensivum befahl Gott dem Josuae wieder den Kö- nig Ai. Jos. 8. v. 2. Der Prophet Samuel animirte vnnd ermahnete den Saul daß er wieder die Amaleckiter zu Felde ziehen solte. 1. Samuel. 15. v. 3.
2. Haben viel auß Antrieb deß Geistes Gottes singulari afflatu, mit tapfferer Heroischen Resolution vnd Heldenmuthl/ die Waffen er-
griffen/
Das andern Buch/
Weil aber leider der Sündenfall geſchehen/ iſt Zwitracht vnd Vn- einigkeit/ Vnrecht vnd Gewalt/ vnd darauß vnter den Menſchen der Krieg entſtanden/ vnd erwecket Gott offters zu ſonderbahren Straffen einem Koͤnigreich vnd Lande Feinde/ vnd ſtaͤrcket darzu die Tyrannen/ wie vnter Axiom. 3. geſetzet/ ſtellet gleichſamb ein jagen vnter den Men- ſchen an/ wie Axiom. 2. angefuͤhret/ vnd ſtraffet eine Boßheit durch Zu- laſſunge der andern/ wie er dann hin vnnd wider in der H. Schrifft dro- het/ daß er ploͤtzlich rede wieder ein Volck vnnd Koͤnigreich zu verderben vmb der Suͤnde/ vnd mit Peſt/ Hunger vnnd Schwerd heimbzuſuchen. Jerem. c. 18. v. 7. & c. 1. v. 14. & ſeqq. Eſai. c. 47. v. 9. & ſeq.
Jſt derowegen der Krieg offters eine allgemeine Execution Got- tes/ muß auch zuweilen nach Gottes Willen vngerechtem Gewalt zu be- gegnen/ vnd ſich bey den ſeinigen zu ſchuͤtzen/ zur Hand genommen wer- den/ dahero dann der Krieg nicht ſimpliciter & abſolutè oder ohne vnter- ſcheid verbotten/ ſondern vffgewiſſe Maſe vnd Weiſe zulaͤſſig/ dann 1. Gott der Herꝛ ſeinem Volck Kriegsgeſetze vñ Ordnunge/ wie ſie ſich dar- zu anſchicken/ wie ſie jhrem Feind die Stirn biethen/ vnd durch den Feld- prediger animiret vnd zu guter courage erinnert werden ſolten/ vorge- (1.) Bellum per ſe nihil habet vitij: Siquidem non ſolum viri & He- roes ſan- ctiſſimi, caſtra ali- quando ſecuti ſunt: Sed & Deus ut ita fieret, ſæpe pecu- liariter imperavit, parti inno- centi auxi- liatricem præſentiam promiſit, ſuppetias miraculoſas tulit, adeoque in novo teſtamento, nuſpiam quo minus id fieret prohibuit, modo id more legitimo ſuſcipiatur & geratur, uti ſingula S. Scriptu- ræ teſtimoniis firmat Ioh. Schrôder. in Erotem. Cathet. Loc. de Lege c. 5. quæſt. 4. Nazianzen. Orat. 3. de pace, ait. Quod juxta Deilegem & auctoritatem, præclarè interdum bellum ſuſci- piatur.ſchrieben. (1.) Deut. 20. v. 2. & ſeqq. in nachfolgenden Formalibus, ‟Wann jhr nun hinzukommet zum Streit/ ſo ſollder Prieſter hinzu ‟tretten vnd zum Volck ſprechen: Jſrael hoͤret zu/ jhr gehet in den ‟Streit wieder Feinde/ ewer Hertz verzage nicht/ fuͤrchtet euch nicht/ ‟vnd erſchrecket nicht vnd laſt euch nicht grawen vor jhnen/ dann der ‟Herꝛ ewer GOtt gehet mit euch/ daß er fuͤr euch ſtreitte euch zu ‟helffen.
Jmgleichen ermahnete GOtt den Moͤſen zum Krieg wieder die Midianiter/ vnd befahl jhme bellum vindicativum, er ſolte mit den Waffen die Kinder Jſrael gegen ſie rechen. Num. 3. v. 2.
Ein Bellum offenſivum befahl Gott dem Joſuæ wieder den Koͤ- nig Ai. Joſ. 8. v. 2. Der Prophet Samuel animirte vnnd ermahnete den Saul daß er wieder die Amaleckiter zu Felde ziehen ſolte. 1. Samuel. 15. v. 3.
2. Haben viel auß Antrieb deß Geiſtes Gottes ſingulari afflatu, mit tapfferer Heroiſchen Reſolution vnd Heldenmuthl/ die Waffen er-
griffen/
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[274/0452]
Das andern Buch/
Weil aber leider der Sündenfall geſchehen/ iſt Zwitracht vnd Vn-
einigkeit/ Vnrecht vnd Gewalt/ vnd darauß vnter den Menſchen der
Krieg entſtanden/ vnd erwecket Gott offters zu ſonderbahren Straffen
einem Koͤnigreich vnd Lande Feinde/ vnd ſtaͤrcket darzu die Tyrannen/
wie vnter Axiom. 3. geſetzet/ ſtellet gleichſamb ein jagen vnter den Men-
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laſſunge der andern/ wie er dann hin vnnd wider in der H. Schrifft dro-
het/ daß er ploͤtzlich rede wieder ein Volck vnnd Koͤnigreich zu verderben
vmb der Suͤnde/ vnd mit Peſt/ Hunger vnnd Schwerd heimbzuſuchen.
Jerem. c. 18. v. 7. & c. 1. v. 14. & ſeqq. Eſai. c. 47. v. 9. & ſeq.
Jſt derowegen der Krieg offters eine allgemeine Execution Got-
tes/ muß auch zuweilen nach Gottes Willen vngerechtem Gewalt zu be-
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den/ dahero dann der Krieg nicht ſimpliciter & abſolutè oder ohne vnter-
ſcheid verbotten/ ſondern vffgewiſſe Maſe vnd Weiſe zulaͤſſig/ dann 1.
Gott der Herꝛ ſeinem Volck Kriegsgeſetze vñ Ordnunge/ wie ſie ſich dar-
zu anſchicken/ wie ſie jhrem Feind die Stirn biethen/ vnd durch den Feld-
prediger animiret vnd zu guter courage erinnert werden ſolten/ vorge-
ſchrieben. (1.) Deut. 20. v. 2. & ſeqq. in nachfolgenden Formalibus,
‟Wann jhr nun hinzukommet zum Streit/ ſo ſollder Prieſter hinzu
‟tretten vnd zum Volck ſprechen: Jſrael hoͤret zu/ jhr gehet in den
‟Streit wieder Feinde/ ewer Hertz verzage nicht/ fuͤrchtet euch nicht/
‟vnd erſchrecket nicht vnd laſt euch nicht grawen vor jhnen/ dann der
‟Herꝛ ewer GOtt gehet mit euch/ daß er fuͤr euch ſtreitte euch zu
‟helffen.
(1.) Bellum
per ſe nihil
habet vitij:
Siquidem
non ſolum
viri & He-
roes ſan-
ctiſſimi,
caſtra ali-
quando
ſecuti ſunt:
Sed &
Deus ut
ita fieret,
ſæpe pecu-
liariter
imperavit,
parti inno-
centi auxi-
liatricem
præſentiam promiſit, ſuppetias miraculoſas tulit, adeoque in novo teſtamento, nuſpiam quo
minus id fieret prohibuit, modo id more legitimo ſuſcipiatur & geratur, uti ſingula S. Scriptu-
ræ teſtimoniis firmat Ioh. Schrôder. in Erotem. Cathet. Loc. de Lege c. 5. quæſt. 4. Nazianzen.
Orat. 3. de pace, ait. Quod juxta Deilegem & auctoritatem, præclarè interdum bellum ſuſci-
piatur.
Jmgleichen ermahnete GOtt den Moͤſen zum Krieg wieder die
Midianiter/ vnd befahl jhme bellum vindicativum, er ſolte mit den
Waffen die Kinder Jſrael gegen ſie rechen. Num. 3. v. 2.
Ein Bellum offenſivum befahl Gott dem Joſuæ wieder den Koͤ-
nig Ai. Joſ. 8. v. 2. Der Prophet Samuel animirte vnnd ermahnete den
Saul daß er wieder die Amaleckiter zu Felde ziehen ſolte. 1. Samuel.
15. v. 3.
2. Haben viel auß Antrieb deß Geiſtes Gottes ſingulari afflatu,
mit tapfferer Heroiſchen Reſolution vnd Heldenmuthl/ die Waffen er-
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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 274. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/452>, abgerufen am 22.11.2024.
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