Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ sie sich in Giück vnd Vnglück/ in Noth vnd Gefahr/ nechst Gott/ sicher zu-verlassen. Weyland der löbliche Fürst Hertzog Eberhard zu Würtenberg hat Hingegen hat Hertzog Vlrich von Würtenberg/ seine Vntertha- Der Gehorsam so auß Furcht vnd Gewalt entstehet/ wehret nurent Es wird aber die Liebe vnd Trewe der Vnterthanen erlanget vnd gen
Das ander Buch/ ſie ſich in Giuͤck vnd Vngluͤck/ in Noth vnd Gefahr/ nechſt Gott/ ſicher zu-verlaſſen. Weyland der loͤbliche Fuͤrſt Hertzog Eberhard zu Wuͤrtenberg hat Hingegen hat Hertzog Vlrich von Wuͤrtenberg/ ſeine Vntertha- Der Gehorſam ſo auß Furcht vnd Gewalt entſtehet/ wehret nurent Es wird aber die Liebe vnd Trewe der Vnterthanen erlanget vnd gen
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0446" n="263 264[263]"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das ander Buch/</hi></fw><lb/> ſie ſich in Giuͤck vnd Vngluͤck/ in Noth vnd Gefahr/ nechſt Gott/ ſicher zu-<lb/> verlaſſen.</p><lb/> <p>Weyland der loͤbliche Fuͤrſt Hertzog Eberhard zu Wuͤrtenberg hat<lb/> ſeine Vnterthanen alſo mit Sanfftmuth/ Gnade vnnd Recht regieret/<lb/> „daß er einer ſolchen Liebe ſich zu denſelben verſichert vnd geruͤhmet/ daß<lb/> „er zu jederzeit ſein Haupt in eines jeden ſeiner Vnterthanen Schoß ſi-<lb/> „cher niederlegen vnnd ſchlaffen wolte/ wie <hi rendition="#aq">Philip. Camerar. in horis ſub-<lb/> ciſiv. cap.</hi> 87. vnd andere mehr von jhm ſchreiben.</p><lb/> <p>Hingegen hat Hertzog Vlrich von Wuͤrtenberg/ ſeine Vntertha-<lb/> nen nicht alſo ſondern auff gut Rehabeams <hi rendition="#aq">tractiret,</hi> ſie mit vielen Vff-<lb/> ſetzen beſchweret/ dahero wie er Anno 1522. mit dem Schwaͤbiſchen<lb/> Bund in Krieg gerathẽ/ von ſeinen Vnterthanen/ die ſeine Regierunge<lb/> mehr gefuͤrchtet als ſeine Perſon geliebet/ verlaſſen/ vnd ſein Land ein<lb/> Zeitlang von auſſen anſehen muͤſſen. <hi rendition="#aq">Thom. Hubert. Leodi. in vita Fri-<lb/> der. II. Palatin. Elect. lib. 5. in innit.</hi> da er alle Fuͤrſten ermahnet/ hieran<lb/> ſich zu ſpiegeln/ vnd darbey zu bedencken/ wie ſchlecht es vmb ein Reich<lb/> vnd Herꝛſchafft beſchaffen/ da den Vnterthanen jhre Gewalt vnnd Re-<lb/> giment verhaſſet/ vnd ſie mehr auß Furcht als auß Liebe gehorſamen. <hi rendition="#aq">Vid.<lb/> quæ ſeripſi pluribus in Tractat. meo. de, Regim. Sec. & Eccleſ. lib. 2. claſ. 1.<lb/> cap. 3. n. 5. & ſeq.</hi></p><lb/> <p>Der Gehorſam ſo auß Furcht vnd Gewalt entſtehet/ wehret nurent<lb/><note place="left">(2) <hi rendition="#aq">Amor<lb/> & ſecuri-<lb/> tas, mutuo<lb/> amore<lb/> & ſecuri-<lb/> tate paci-<lb/> ſcenda.<lb/> Plini.<lb/> — & ut ameris amabilis eſto. Ovid.<lb/> Ita Natura comparatum eſt, ut amore amantibus, & odio odientibus nos reſpondere ſoleamus,<lb/> inquit Dionyſ. Halicarnaſſ.</hi></note>ſo lange als dieſe wehren/ vnd die Mittel darzu verhanden/ ſo bald aber<lb/> dieſelbe abgehen/ zerrinnen vnd ein Regent in Gefahr kompt/ hat er ſich<lb/> auff ſeine Tyranniſch <hi rendition="#aq">tractirte</hi> Vnterthanen nicht zuverlaſſen/ (2.) Ja<lb/> offt die aͤrgſte vnd groͤſſeſte Feinde an denſelben/ wie die <hi rendition="#aq">Exempla Nero-<lb/> nis, Galbæ, Ottonis, Vitellij</hi> vnd anderer mehr Tyranniſcher Regenten<lb/> bezeugen. Wer von vielen gefuͤrchtet wird/ der muß ſich ſelber auch fuͤr<lb/> vielen wieder fuͤrchten.</p><lb/> <p>Es wird aber die Liebe vnd Trewe der Vnterthanen erlanget vnd<lb/> beybehalten/ durch Gnade vnd Recht/ wie David in ſeinem 101. Regen-<lb/> ten Pſalm redet. Durch Recht/ wann nehmlich ein Koͤnig/ Fuͤrſt vnnd<lb/> Regent/ nechſt Gottes Ehr vnd Lehr/ Recht vnd Gerechtigkeit liebet/ vnd<lb/> ſeinen Vnterthanen dieſelbe Vnpartheiſch gedeyen vnnd wiederfahren<lb/> laͤſſet: Die boͤſen Exemplariſch ſtrafft/ die Frommen ſchuͤtzet vnd begna-<lb/> det. Die Gnade aber beſtehet in Sanfftmuth/ Liebe vnd <hi rendition="#aq">Affection</hi> ge-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">gen</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [263 264[263]/0446]
Das ander Buch/
ſie ſich in Giuͤck vnd Vngluͤck/ in Noth vnd Gefahr/ nechſt Gott/ ſicher zu-
verlaſſen.
Weyland der loͤbliche Fuͤrſt Hertzog Eberhard zu Wuͤrtenberg hat
ſeine Vnterthanen alſo mit Sanfftmuth/ Gnade vnnd Recht regieret/
„daß er einer ſolchen Liebe ſich zu denſelben verſichert vnd geruͤhmet/ daß
„er zu jederzeit ſein Haupt in eines jeden ſeiner Vnterthanen Schoß ſi-
„cher niederlegen vnnd ſchlaffen wolte/ wie Philip. Camerar. in horis ſub-
ciſiv. cap. 87. vnd andere mehr von jhm ſchreiben.
Hingegen hat Hertzog Vlrich von Wuͤrtenberg/ ſeine Vntertha-
nen nicht alſo ſondern auff gut Rehabeams tractiret, ſie mit vielen Vff-
ſetzen beſchweret/ dahero wie er Anno 1522. mit dem Schwaͤbiſchen
Bund in Krieg gerathẽ/ von ſeinen Vnterthanen/ die ſeine Regierunge
mehr gefuͤrchtet als ſeine Perſon geliebet/ verlaſſen/ vnd ſein Land ein
Zeitlang von auſſen anſehen muͤſſen. Thom. Hubert. Leodi. in vita Fri-
der. II. Palatin. Elect. lib. 5. in innit. da er alle Fuͤrſten ermahnet/ hieran
ſich zu ſpiegeln/ vnd darbey zu bedencken/ wie ſchlecht es vmb ein Reich
vnd Herꝛſchafft beſchaffen/ da den Vnterthanen jhre Gewalt vnnd Re-
giment verhaſſet/ vnd ſie mehr auß Furcht als auß Liebe gehorſamen. Vid.
quæ ſeripſi pluribus in Tractat. meo. de, Regim. Sec. & Eccleſ. lib. 2. claſ. 1.
cap. 3. n. 5. & ſeq.
Der Gehorſam ſo auß Furcht vnd Gewalt entſtehet/ wehret nurent
ſo lange als dieſe wehren/ vnd die Mittel darzu verhanden/ ſo bald aber
dieſelbe abgehen/ zerrinnen vnd ein Regent in Gefahr kompt/ hat er ſich
auff ſeine Tyranniſch tractirte Vnterthanen nicht zuverlaſſen/ (2.) Ja
offt die aͤrgſte vnd groͤſſeſte Feinde an denſelben/ wie die Exempla Nero-
nis, Galbæ, Ottonis, Vitellij vnd anderer mehr Tyranniſcher Regenten
bezeugen. Wer von vielen gefuͤrchtet wird/ der muß ſich ſelber auch fuͤr
vielen wieder fuͤrchten.
(2) Amor
& ſecuri-
tas, mutuo
amore
& ſecuri-
tate paci-
ſcenda.
Plini.
— & ut ameris amabilis eſto. Ovid.
Ita Natura comparatum eſt, ut amore amantibus, & odio odientibus nos reſpondere ſoleamus,
inquit Dionyſ. Halicarnaſſ.
Es wird aber die Liebe vnd Trewe der Vnterthanen erlanget vnd
beybehalten/ durch Gnade vnd Recht/ wie David in ſeinem 101. Regen-
ten Pſalm redet. Durch Recht/ wann nehmlich ein Koͤnig/ Fuͤrſt vnnd
Regent/ nechſt Gottes Ehr vnd Lehr/ Recht vnd Gerechtigkeit liebet/ vnd
ſeinen Vnterthanen dieſelbe Vnpartheiſch gedeyen vnnd wiederfahren
laͤſſet: Die boͤſen Exemplariſch ſtrafft/ die Frommen ſchuͤtzet vnd begna-
det. Die Gnade aber beſtehet in Sanfftmuth/ Liebe vnd Affection ge-
gen
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/446 |
Zitationshilfe: | Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 263 264[263]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/446>, abgerufen am 16.07.2024. |