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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Von dem Weltlichen Stande.
anstehet vnd gebühret/ sich seiner annahmen/ mit Rath vnd That/ Pro-
viand vnd aller Nothwendigkeit assistirten vnd beysprungen/ wie zu le-
sen im 2. Buch Samuel. c. 15. v. 14. & seq. c. 17. v. 16. 17. v. 19. vnd sonder-
lich v. 27. 28. 29. Et c. 19. v. 9. 10. v. 31. 32. 41. 42.

Hette David seine Regierunge also geführet/ daß er nurent ge-
fürchtet vnd nicht geliebet wäre/ von seinen Vnterthanen/ hätten sie sich
seiner auch nicht so trewlich angenommen/ sondern dem newen König
viel mehr beygeflichtet.

Der Gottlose Antiochus ob er wol ein arger Verfolger deß Jüdi-
schen Volckes vnd jhres Gottesdienstes gewesen/ rühmet er doch auff seinen
vnseligen Todbette daß er von seinen Vnterthanen geliebet/ wann er spricht:
So lage ich regieret/ habe ich Glück vnd Sieg gehabt/ vnd bin bey den meinen
auch lieb vnd werth gewesen im 1. Buch der Macch. c. 6. v. 11. Von Simon
der Macchabeer Regenten meldet die Schrifft/ daß er sehr wol regieret/
dem Lande viel gutes gethan vnd daß jhn derowegen das Volck geliebet
vnd gern zum Herren gehabt/ sein lebenlang 1. Macchab. c. 14. v. 14.

Viel Regenten/ sonderlich die zur Tyranney geneiget/ achten der
Vnterthanen Liebe nicht hoch/ fundiren vnd setzen jhre Sicherheit auff
List/ Betrug vnd Gewalt/ gedencken vnd sagen mit jenem: Oderint dum
metuant;
die Vnterthanen mögen mich lieben oder hassen/ wann sie
mich/ meine Macht vnd Gewalt nurent fürchten/ ist es eben eins: Jn
welchen Gedancken der König Rehabeam vnnd seine junge Räthe auch
waren/ wie er dem Volck auff jhr suppliciren vnnd ansuchen/ diese Reso-
lution ertheilete/ daß sein Vatter ein Joch auff sie gelegt/ er aber noch ein
schwerers jhnen über den Halß bringen wolte/ sein kleinester Finger solte
dicker seyn dann seines Vatters Lenden/ sein Vatter hätte sie mit Peit-
schen gezüchtiget/ er wolte sie mit Scorpion züchtigen/ im 1. Buch der
Könige c. 12. v. 12. & seq.

Rehabeam meinete/ er wolte seine Vnterthanen noch besser zu Chor
treiben/ wie sein Herr Vatter/ wolte jhnen gleich bey Antrettunge seiner
Regierunge ein Furcht vnd Schrecken einjagen/ daß sie hiernechst wol
schweigen/ vnd in allem seinen Willen vollbringen solten/ aber es lieff
auff seiner Seiten vbel ab/ er verlohr dardurch die zehen Stämme Jsrael/(1.) Metus
non est
diuturni-
tatis cu-
stos.
Principem
caritate &
benevo-
lentia civium septum esse oporter, non armis. Cicero.

vnd also den grössesten Theil seines Königreichs. Furcht vnnd Gewalt
können wol einen Schrecken machen bey den Vnterthanen vnnd sie im
Zaum halten/ aber sie bringen keine beständige langwehrende Sicher-
heit. (1.) Hingegen Liebe vnd Trewe der Vnterthanen/ seind die beste
vnd sicherste Wächter vnd Geissel aller Könige vnd Regenten/ darauff

sie sich
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Von dem Weltlichen Stande.
anſtehet vnd gebühret/ ſich ſeiner annahmen/ mit Rath vnd That/ Pro-
viand vnd aller Nothwendigkeit aſſiſtirten vnd beyſprungen/ wie zu le-
ſen im 2. Buch Samuel. c. 15. v. 14. & ſeq. c. 17. v. 16. 17. v. 19. vnd ſonder-
lich v. 27. 28. 29. Et c. 19. v. 9. 10. v. 31. 32. 41. 42.

Hette David ſeine Regierunge alſo gefuͤhret/ daß er nurent ge-
fuͤrchtet vnd nicht geliebet waͤre/ von ſeinen Vnterthanen/ haͤtten ſie ſich
ſeiner auch nicht ſo trewlich angenommen/ ſondern dem newen Koͤnig
viel mehr beygeflichtet.

Der Gottloſe Antiochus ob er wol ein arger Verfolger deß Jüdi-
ſchen Volckes vñ jhres Gottesdienſtes geweſen/ ruͤhmet er doch auff ſeinẽ
vnſeligen Todbette daß er von ſeinen Vnterthanẽ geliebet/ wañ er ſpricht:
So lãge ich regieret/ habe ich Gluͤck vñ Sieg gehabt/ vñ bin bey den meinẽ
auch lieb vñ werth geweſen im 1. Buch der Macch. c. 6. v. 11. Von Simon
der Macchabeer Regenten meldet die Schrifft/ daß er ſehr wol regieret/
dem Lande viel gutes gethan vnd daß jhn derowegen das Volck geliebet
vnd gern zum Herren gehabt/ ſein lebenlang 1. Macchab. c. 14. v. 14.

Viel Regenten/ ſonderlich die zur Tyranney geneiget/ achten der
Vnterthanen Liebe nicht hoch/ fundiren vnd ſetzen jhre Sicherheit auff
Liſt/ Betrug vnd Gewalt/ gedencken vnd ſagen mit jenem: Oderint dum
metuant;
die Vnterthanen moͤgen mich lieben oder haſſen/ wann ſie
mich/ meine Macht vnd Gewalt nurent fuͤrchten/ iſt es eben eins: Jn
welchen Gedancken der Koͤnig Rehabeam vnnd ſeine junge Raͤthe auch
waren/ wie er dem Volck auff jhr ſuppliciren vnnd anſuchen/ dieſe Reſo-
lution ertheilete/ daß ſein Vatter ein Joch auff ſie gelegt/ er aber noch ein
ſchwerers jhnen uͤber den Halß bringen wolte/ ſein kleineſter Finger ſolte
dicker ſeyn dann ſeines Vatters Lenden/ ſein Vatter haͤtte ſie mit Peit-
ſchen gezuͤchtiget/ er wolte ſie mit Scorpion zuͤchtigen/ im 1. Buch der
Koͤnige c. 12. v. 12. & ſeq.

Rehabeam meinete/ er wolte ſeine Vnterthanen noch beſſer zu Chor
treiben/ wie ſein Herꝛ Vatter/ wolte jhnen gleich bey Antrettunge ſeiner
Regierunge ein Furcht vnd Schrecken einjagen/ daß ſie hiernechſt wol
ſchweigen/ vnd in allem ſeinen Willen vollbringen ſolten/ aber es lieff
auff ſeiner Seiten vbel ab/ er verlohr dardurch die zehen Staͤm̃e Jſrael/(1.) Metuſ
non eſt
diuturni-
tatis cu-
ſtos.
Principem
caritate &
benevo-
lentia civium ſeptum eſſe oporter, non armis. Cicero.

vnd alſo den groͤſſeſten Theil ſeines Koͤnigreichs. Furcht vnnd Gewalt
koͤnnen wol einen Schrecken machen bey den Vnterthanen vnnd ſie im
Zaum halten/ aber ſie bringen keine beſtaͤndige langwehrende Sicher-
heit. (1.) Hingegen Liebe vnd Trewe der Vnterthanen/ ſeind die beſte
vnd ſicherſte Waͤchter vnd Geiſſel aller Koͤnige vnd Regenten/ darauff

ſie ſich
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[261 262[261]/0445] Von dem Weltlichen Stande. anſtehet vnd gebühret/ ſich ſeiner annahmen/ mit Rath vnd That/ Pro- viand vnd aller Nothwendigkeit aſſiſtirten vnd beyſprungen/ wie zu le- ſen im 2. Buch Samuel. c. 15. v. 14. & ſeq. c. 17. v. 16. 17. v. 19. vnd ſonder- lich v. 27. 28. 29. Et c. 19. v. 9. 10. v. 31. 32. 41. 42. Hette David ſeine Regierunge alſo gefuͤhret/ daß er nurent ge- fuͤrchtet vnd nicht geliebet waͤre/ von ſeinen Vnterthanen/ haͤtten ſie ſich ſeiner auch nicht ſo trewlich angenommen/ ſondern dem newen Koͤnig viel mehr beygeflichtet. Der Gottloſe Antiochus ob er wol ein arger Verfolger deß Jüdi- ſchen Volckes vñ jhres Gottesdienſtes geweſen/ ruͤhmet er doch auff ſeinẽ vnſeligen Todbette daß er von ſeinen Vnterthanẽ geliebet/ wañ er ſpricht: So lãge ich regieret/ habe ich Gluͤck vñ Sieg gehabt/ vñ bin bey den meinẽ auch lieb vñ werth geweſen im 1. Buch der Macch. c. 6. v. 11. Von Simon der Macchabeer Regenten meldet die Schrifft/ daß er ſehr wol regieret/ dem Lande viel gutes gethan vnd daß jhn derowegen das Volck geliebet vnd gern zum Herren gehabt/ ſein lebenlang 1. Macchab. c. 14. v. 14. Viel Regenten/ ſonderlich die zur Tyranney geneiget/ achten der Vnterthanen Liebe nicht hoch/ fundiren vnd ſetzen jhre Sicherheit auff Liſt/ Betrug vnd Gewalt/ gedencken vnd ſagen mit jenem: Oderint dum metuant; die Vnterthanen moͤgen mich lieben oder haſſen/ wann ſie mich/ meine Macht vnd Gewalt nurent fuͤrchten/ iſt es eben eins: Jn welchen Gedancken der Koͤnig Rehabeam vnnd ſeine junge Raͤthe auch waren/ wie er dem Volck auff jhr ſuppliciren vnnd anſuchen/ dieſe Reſo- lution ertheilete/ daß ſein Vatter ein Joch auff ſie gelegt/ er aber noch ein ſchwerers jhnen uͤber den Halß bringen wolte/ ſein kleineſter Finger ſolte dicker ſeyn dann ſeines Vatters Lenden/ ſein Vatter haͤtte ſie mit Peit- ſchen gezuͤchtiget/ er wolte ſie mit Scorpion zuͤchtigen/ im 1. Buch der Koͤnige c. 12. v. 12. & ſeq. Rehabeam meinete/ er wolte ſeine Vnterthanen noch beſſer zu Chor treiben/ wie ſein Herꝛ Vatter/ wolte jhnen gleich bey Antrettunge ſeiner Regierunge ein Furcht vnd Schrecken einjagen/ daß ſie hiernechſt wol ſchweigen/ vnd in allem ſeinen Willen vollbringen ſolten/ aber es lieff auff ſeiner Seiten vbel ab/ er verlohr dardurch die zehen Staͤm̃e Jſrael/ vnd alſo den groͤſſeſten Theil ſeines Koͤnigreichs. Furcht vnnd Gewalt koͤnnen wol einen Schrecken machen bey den Vnterthanen vnnd ſie im Zaum halten/ aber ſie bringen keine beſtaͤndige langwehrende Sicher- heit. (1.) Hingegen Liebe vnd Trewe der Vnterthanen/ ſeind die beſte vnd ſicherſte Waͤchter vnd Geiſſel aller Koͤnige vnd Regenten/ darauff ſie ſich (1.) Metuſ non eſt diuturni- tatis cu- ſtos. Principem caritate & benevo- lentia civium ſeptum eſſe oporter, non armis. Cicero. K k k (L l l) ij

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 261 262[261]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/445>, abgerufen am 16.07.2024.