Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.Das ander Buch/ Als der Priester Joiada das übrig gebliebene Zweiglein Köni- Als nach Mosis Absterben Josua zum Fürsten über das Volck Als David bey seinem letzt gehaltenem Reichstage seinen Reichs- Als Simon der Macchabeer Fürst/ durch eine freye Wahl zum Solche von den Vnderthanen jhrem Könige/ Landes fürsten vnd Es meldet der Prophet Ezechiel von dem König Zedekia welcher Herr
Das ander Buch/ Als der Prieſter Joiada das uͤbrig gebliebene Zweiglein Koͤni- Als nach Moſis Abſterben Joſua zum Fuͤrſten uͤber das Volck Als David bey ſeinem letzt gehaltenem Reichstage ſeinen Reichs- Als Simon der Macchabeer Fuͤrſt/ durch eine freye Wahl zum Solche von den Vnderthanen jhrem Koͤnige/ Landes fuͤrſten vnd Es meldet der Prophet Ezechiel von dem Koͤnig Zedekia welcher Herꝛ
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Das ander Buch/
Als der Prieſter Joiada das uͤbrig gebliebene Zweiglein Koͤni-
glichen Gebluͤts in ſeinen kindlichen Jahren zum Koͤnig gemachet/ wird
gedacht/ daß er mit dem Volck capituliret, einen Bund zwiſchen dem
Herren vnd dem Koͤnige vnd dem Volck gemachet/ 1. Reg. Cap. 11. v. 17.
Als nach Moſis Abſterben Joſua zum Fuͤrſten uͤber das Volck
Gottes/ von Gott ſelber erwoͤhlet/ hat jhme das Volck auff nachfolgende
„Maß vnd Weiſe gehuldiget vnd geſprochen: Alles was du vns gebot-
„ten haſt das wollen wir thun/ vnd wo du vns hinſendeſt/ da wollen wir
„hingehen/ wie wir Moſi gehorſamb geweſen/ alſo wollen wir dir auch ge-
„horſamb ſeyn/ wer deinem Mund vngehorſamb iſt/ vnd nicht gehorchet
„deinen Worten/ der ſoll ſterben. Joſ. Cap. 1. v. 16. & ſeqq.
Als David bey ſeinem letzt gehaltenem Reichstage ſeinen Reichs-
ſtaͤnden vnd Obriſten deß Volcks gleich ſamb valediciret, daneben ſeinen
Sohn Salomon zum kuͤnfftigen Koͤnig præſentiret, mit Andeuten/ daß
Gott der Herꝛ auß allen ſeinen Soͤhnen denſelben erwoͤhlet/ daß er ſitzen
ſolte auff dem Koͤniglichen Thron ſeines Vatters David. 1. Chronic.
Cap. 29. v. 5. haben die Reichsſtaͤnde/ alle Obriſten vnd Gewaltige/ auch
alle Kinder deß Koͤnigs David dem Salomon gehuldiget/ ſich vnder
jhn gegeben/ Trewe vnd Gehorſamb verſprochen. 1. Chron. Cap. 30. v.
23. & ſeqq.
Als Simon der Macchabeer Fuͤrſt/ durch eine freye Wahl zum
Regiment deß Juͤdiſchen Volcks kam/ haben ſie jhme auch gutwillig ge-
huldiget vnd angelobet/ trew vnd gehorſamb zu ſeyn/ im 1. Buch der
Macchab. Cap. 14. v. 46.
Solche von den Vnderthanen jhrem Koͤnige/ Landes fuͤrſten vnd
Herren geleiſtete Huldigungen/ muͤſſen nicht pro verbis complacentiæ
bloſſen Ceremonien oder Complementen/ wie theils Leuthe jtzo zu reden/
von ſich zu ſchreiben/ vnd in die Welt in offenen Truck zu geben ſich nicht
ſchewen/ æſtimiret, ſondern als ſichere/ bey dem allerheiligſten Nahmen
deß ewigen wahren Gottes geſchworne Pflichte/ ſanctè, vnd vnverbrüch-
lich bey Vermeidung der ſchweren zeitlichen vnd ewigen Straffe deß
Meyneyds eygentlich vnd genawe obſerviret vnd gehalten werden. Dañ
wer einen Eyd verachtet/ ein Bund fuͤr nichts haͤlt/ ein Pact auffloͤſet/
Glauben bricht/ der verachtet den/ durch welchen er geſchworen hat/ thut
dem vnrecht/ deſſen Nahmen/ der Gegentheil geglaubet hat/ jusjuran-
dum venerare ſagt Pythagoras, das iſt/ halt in Ehren deinen Eyd.
Es meldet der Prophet Ezechiel von dem Koͤnig Zedekia welcher
dem Koͤnig zu Babel gehuldiget/ hernacher trewloß vnd abtruͤnnig wor-
den/ daß er deß Koͤnigs Bund gebrochen: So wahr ich lebe ſpricht der
Herꝛ
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Zitationshilfe: | Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 236. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/422>, abgerufen am 16.07.2024. |